Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Nei tror ikke nødvendigvis det er telefonens som tar livet av dem, heller som du nevner at det er kortet som har en produksjonsfeil, i og med at det er forskjellige telefoner jeg har brukt når kortene mine har død.

 

Mine kort er også originale fra norske distributører, og garantien er jo god på sånne kort så de blir jo bare bytta i et nytt. Men jeg har ikke lengre ting på minnekortet som jeg ikke har en kopi av et annet sted.

 

Edit: Har ganske mange minnekort som jeg flytter litt rundt omkring (men behandler dem pent) , så selv om jeg i snitt har 1 kort som streiker i året, så har flertallet av minnekortene mine virket problemfritt i mange år, selger også blant annet mobiler og minnekort til daglig, og det er veldig få kunder som klager på defekte minnekort.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som går igjen i alle de postene over her er Us/Amerika.

Merk at majoriteten brukere i USA har en helt annen hardware/brikkesett(soc) versjon S3 en den vi har i Norge(i9300).

 

Det er ofte ikke så enkelt å bare vise til forumtråder på internett.Når et produkt er veldig ulikt i flere markeder.

Vi får skille i mellom snørr og bart.

 

1) Dårlige noname sdkort , piratkort med feil disk size, kort med produksjons feil, bruker feil.

2) Sdkort fra ulike vendors og kompabilitet med SoC (brikkesett) , S3 har to ulike . Exonys og Snapdragon S4.

 

US modell (og flere andre markeder)

Most of these versions use Qualcomm's Snapdragon S4 (msm8960) SoC featuring a dual-core 1.5 GHz Krait CPU and an Adreno 225 GPU.[70] The South Korean and Australia versions are a hybrid of the international and 4G-capable versions.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy_S_III#Model_variants

 

Hvilket vil kanskje tyde på at et eventuelt sdcard port/driver kompabilitets problem i hardware er knyttet til Snapdragon MSM8960 da sdcard port aksess er integrert i SoC.

 

I tillegg går det igjen SanDisk som brukte kort og ebay i nesten alle referanser.

Bør være kjent for de fleste at en del falske SanDisk kort er solgt på internett.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tenkte bare å påpeke det med modeller og marked , da det kan være relevant for dette 'problemet' .

Internett er kjekt , men kan og gi litt misvisende informasjon i f.eks tilfeller som dette.

Har du i9300 ? Hvor kjøpte du sdkort og hvilken type var det det ?

yupp i9300, kortene var samsung,lexar,kingston og såklart... sandisk

kjøpt fra forskjellige steder, blant annet komplett og elkjøp

Endret av technicality
Lenke til kommentar

http://www.theregister.co.uk/2013/03/18/galaxy_s3_sandisk_msd/

 

Sandisk har erkjent at har/hadde et problem med dere 32GB sdhc kort.

 

 

Her har brukere med SG Note 1/2 rapportert samme sdcard problem.

http://forums.hardwarezone.com.sg/samsung-user-group-136/widespread-sd-card-issue-samsung-galaxy-s3-note-2-a-4130144-5.html

 

Er mere i den tro at med inntil 200 monts/umnmount i døgnet forårsaket av muligens dårlig kontakt/løs sdcard slot (fysisk) er det rett og slett noen kort som dør (ikke tåler det).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok.

Men kan jeg isåfall flashe stock 4.3?

Den er vel ikke ute i norge enda, men ser det ligger noen få av den på sammobile, og der er vel der man bør laste ned fra isåfall.

 

*edit*

Og isåfall, hvilken av dem skal jeg isåfall velge??

Basisbånd på min er I9300XXEMG4

 

Mulig jeg også prøver å forbedre CM litt på telefonen selv også.. prøve å justere litt CPU hastighet osv.. vil tro dette kan hjelpe på batteriet f.eks..

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Kjører CM 11, temasek v17 med Devil kernel. Etter at jeg satt Wifi til alltid på (og skrudde av scanning når Wifi er av), logget ut av maps og deaktiverte Google Now er batteritiden min ganske grei. Klarer fint hele dagen, med 2t+ skjermtid, og har ca 20 prosent igjen etter 16 timer. Mer enn det forlanger jeg ikke at den skal klare.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor min S3 ladder treeeeeegt? Mistet den litt i snøen igår, åpnet den tørket den og lot den ligge over natten. Den er helt fin, like rask ikke noe mer batteribruk, bare at den lader så tregt... La den til lading Ved 14:30 tiden, nå er den på 40 %. Er det batteriet som er ødelagt? Takk for svar! Beklager for rotete innlegg, er litt stressa :p

Lenke til kommentar

http://www.theregister.co.uk/2013/03/18/galaxy_s3_sandisk_msd/

 

Sandisk har erkjent at har/hadde et problem med dere 32GB sdhc kort.

 

 

Her har brukere med SG Note 1/2 rapportert samme sdcard problem.

http://forums.hardwarezone.com.sg/samsung-user-group-136/widespread-sd-card-issue-samsung-galaxy-s3-note-2-a-4130144-5.html

 

Er mere i den tro at med inntil 200 monts/umnmount i døgnet forårsaket av muligens dårlig kontakt/løs sdcard slot (fysisk) er det rett og slett noen kort som dør (ikke tåler det).

Håper det bare er SanDisk sine 32gb kort som har produktfeil. Jeg skal kjøpe meg Samsung sine egne kort og se om det fungerer hos min S3. Forøvrig, har jeg bare hatt 1 microsd i min telefon og det var min tidligere SanDisk kort som varte i 2 uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...