Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

....Fordi Samsung holder igjen oppdateringer som har feil (i motsetning til Apple).

Vel, alle som har hatt Android/Samsung siden starten vet at det ikke er tilfelle.

 

Takk for den jorang

problemet var at jeg lette feil sted etter Sync settings. Da skjønner jeg opplegget

Telefon har nå vert påslått i 2t og 24min. fra fulladet og batteriet er nå på 96%. Dette er mer normalt i mine øyne. WIFI/GPS/Mobildata er på. resten er av.

:thumbup: Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er tatt opp tidligere:

 

Jeg har av og til et problem med svitsjing fra HSPA til 3G så dropper telefonen å laste inn data. Dette er visstnok et velkjent problem, og det var det samme med S2. For å utbedre dette så kunne en taste inn *#301279# og skru av HSPA. I en oppdatering fra Samsung forsvant denne muligheten.

 

Nå har jeg endelig funnet en løsning på mitt problem:

 

What you wanna do?

Disable HSPA but leave 3G on?

*#197328640# => DEBUG SCREEN => PHONE CONTROL => NAS CONTROL => RCC(HSPA)CONTROL => CHANGE REVISION

 

http://forum.xda-dev...=1687249&page=3

 

Jeg innbilte meg at batteritiden på S2 gikk opp litt, uten at jeg nødvendigvis mistet nedlastingshastighet. 5megabit med HSPA påslått og 4,5megabit med 3G.

Jeg har det problemet, men jeg skjønner ikke hva du mener, kan du gjøre det med bedre stepp by stepp? Thanks :)

Lenke til kommentar

men har et spørsmål på tampen:

Hvis jeg feks. har brukt en GPS via google maps for å finne veien ett sted. Må jeg inn under programstyring for å aktivt stoppe denne tjenesten etter bruk, eller stopper den automatisk når jeg trykker på "home" knappen?

Du ser i oppe i statusbaren når GPS er aktiv (dvs i aktiv bruk, ikke bare aktivert). Når du går ut av Google Maps, uavhengig av om du trykker "home" eller "back", kan du se i statusbaren at GPS-ikonet forsvinner. Hvis du bruker "home" vil Maps normalt fremdeles kjøre i bakgrunnen, men bruker da ekstremt lite/ingen strøm. Det siste kan du bekrefte ved å holde inne "home"-knappen, velge "task manager" og se at det står 0 % CPU. Men det skal ikke være nødvendig å følge med i statusbaren eller bruke task manager-en, det går av seg selv. :)

Lenke til kommentar

Takk for den Peppep :)

 

Men kliner til med et irriterende problem til: (Se screenshot)

 

post-30214-0-90181400-1350492113_thumb.png

 

Den øverste mappen der åpner seg hver eneste gang jeg åpner "galleri" på telefonen og synkroniserer med noen bilder på pc'en.

 

Hvordan i alle dager stopper jeg dette uten å slå av wifi?

Når jeg slår av wifi så forsvinner mappen.

 

Mener jeg har deaktivert det som er av delingsmuligheter, men allikevel dukker den opp...

Lenke til kommentar

Fikk min Galaxy S3 i dag og stort sett veldig fornøyd, men noe jeg har lagt merke til er at den bruker lang tid for å gå ut av "dvale"/"hvile"-modus i det jeg trykker på knappen går det 1 til 1.5 sekunder før skjermen lyser opp og lar meg låse opp telefonen. Ikke snakk om mye tid, men litt irriterende.

Lenke til kommentar

@daddydoug: Jeg tror dersom du deaktiverer den der voice-greia vil den gå fortere ut av dvale. Dobbeltrykk på hjemknappen, så kan du gå inn på instillinger og deaktivere. Sjekk nå om det går raskere.

Det er forøvrig ikke kommet JB til SGS3 riktig enda, med mindre du vil flashe telefonen...

Endret av wguard
Lenke til kommentar

 

Er fullt klar over at jeg burde nullstilt flashcounteren, men telefonen ville ikke på etterhvert.. Er det noe jeg kan gjøre for å få tilbake telefonen ferdig fikset billigere/gratis? Hvis problemet er hardwarerelatert burde det være mulig å reklamere. Er det noen måte å få dem til å kun bytte bootloaderen/kun ta betalt for dette. Har veldig lite lyst til å betale 1,7k hvis de ikke engang er nødt til å bytte komponenter.

Dette er sikkert hw relatert og reklamasjonssak. Tingen er at de sjekker flashcounteren, og så lenge de ser at den ikke står på null, avviser de enhver garantisak selv om tlf skulle hatt knust glass eller hva... Enkelt for de, håpløst for forbruker.

En ting, garantien blir brutt ved rooting, men norske reklamasjonsrettigheter skal man vel allikevel ha?? Noen som vet?

 

Hvis du har prøvd alle slags mulige knappekombinasjoner, tatt ut batteri osv er det vel muligens kun mobilfiksere "på hjørnet" som kan hjelpe? (så sant det ikke er hw som er defekt)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Det stemmer ikke alltid, spurte kundeservice i dag, men det spørs hva problemet er. Er det f.eks overopphetet hardware så blir det dyrt.

 

Klager du til Forbrukerrådet så vinner du mest sannsynlig da de må bevise at det er en brukerfeil.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Takk for den Peppep :)

 

Men kliner til med et irriterende problem til: (Se screenshot)

 

post-30214-0-90181400-1350492113_thumb.png

 

Den øverste mappen der åpner seg hver eneste gang jeg åpner "galleri" på telefonen og synkroniserer med noen bilder på pc'en.

 

Hvordan i alle dager stopper jeg dette uten å slå av wifi?

Når jeg slår av wifi så forsvinner mappen.

 

Mener jeg har deaktivert det som er av delingsmuligheter, men allikevel dukker den opp...

Noen som har en løsning på dette? :)

Lenke til kommentar

Er fullt klar over at jeg burde nullstilt flashcounteren, men telefonen ville ikke på etterhvert.. Er det noe jeg kan gjøre for å få tilbake telefonen ferdig fikset billigere/gratis? Hvis problemet er hardwarerelatert burde det være mulig å reklamere. Er det noen måte å få dem til å kun bytte bootloaderen/kun ta betalt for dette. Har veldig lite lyst til å betale 1,7k hvis de ikke engang er nødt til å bytte komponenter.

Dette er sikkert hw relatert og reklamasjonssak. Tingen er at de sjekker flashcounteren, og så lenge de ser at den ikke står på null, avviser de enhver garantisak selv om tlf skulle hatt knust glass eller hva... Enkelt for de, håpløst for forbruker.

En ting, garantien blir brutt ved rooting, men norske reklamasjonsrettigheter skal man vel allikevel ha?? Noen som vet?

 

Hvis du har prøvd alle slags mulige knappekombinasjoner, tatt ut batteri osv er det vel muligens kun mobilfiksere "på hjørnet" som kan hjelpe? (så sant det ikke er hw som er defekt)

 

Har prøvd alle mulige kombinasjoner, men telefonen vil ikke skru seg på overhodet.. Skjønner egentlig ikke helt hvordan de som jobber på service fikk den på. Hvorfor tror du dette er hardwarerelatert?

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd den svenske JB versjonen? Har kjørt den polske noen uker, men har lest at den svenske bygger på en nyere sw versjon.

 

Jeg laster ned den svenske jelly bean nå, vil ikke tro det er så mye forskjel på den svenske og polske ?

Har prøvd den polske jeg også. Bra den og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...