Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo alle sammen.

Har akkurat kjøpt siste Samsungen til fruen, men vi har nå et problem.

MMS-bilder blir så små. Som små thumbnails i form av en videosnutt på 10 sekunder.

 

Fant noe blant svenskene som jeg siterer:

Problemet: är att alla skickade bilder/foton i MMS skalas ner till pyttesmå miniatyrer/Thumbnails och istället visas som en 5-10sek kort videosnutt.

 

Lösning: Om operatören inte har lagt till telefonens id i sitt nät så vet nätet inte vad telefonen stödjer och går ner till dom lägsta standardinställningarna.

Telefonen har en liten textsträng som den presenterar för telefonnätet, den kan vara till exempel någonting i stil med "Arcsoft MMS 5.0.69.44". (Det där är en SonyEricsson har jag för mig.)

Då tittat telefonnätet i sin databas för att hitta vilka bildstorlekar en telefon som säger "Arcsoft MMS 5.0.69.44" klarar, om den klarar film, om den klarar ljud osv. Sedan skalar den om så att mottagande telefon alltid ska kunna spela upp MMSet.

Om det nu är så att man har en hypermodern telefon som stödjer nya saker så ändrar tillverkaren till ett nyare ID, vilket Samsung Galaxy S3 gjort.

Om då operatörerna är långsamma med att lägga in detta i sina nätverk, så att ingen telefon med det ID finns inlagt tekniskt... så skickar den lägsta standardkvalitet som alla MMS-telefoner ska klara. (Dvs pyttelitet.)

Det är alltså teknikerna på operatörerna som måste få information från Samsung ang nya telefoner och sedan lägga in denna i sina näts databaser

 

 

Jeg tok kontakt med djuice som henviste meg til nedlasting av nye mms-instillinger via hjemmesiden. Hadde vel nesten ikke forventet noe annet. Men prøver meg her for å høre om det er andre som kjenner til muligheter og løsninger.

 

Om dette har vært tatt opp tidligere beklager jeg det, men jeg saumfarte de 5-6 første sidene og kjente et snev av motløshet når jeg visste at det var 270 sider igjen ;)

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar

Virker når noen ringer til meg, starter den på et lavt volum før å jobbe seg til det høyeste volumet. Noen mulighet for deaktivere dette? Har sett i innstillinger under "lyd".

 

Var også noen som nevnte at det var lurt å deaktivere S voice, vist man skal bli kvitt delayet når man trykker på powerknappen, hvordan deaktivere jeg dette?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler... Oppdateringer kommer for å rette på ting og tang. Jeg har veldig god batteritid, og enda bedre etter oppdatering. At folk har under 1 dag batteritid skjønner jeg meg ikke på, og mistenker de har en app eller noe i bakgrunnen som ikke helt fungerer som den skal. Med aktiv bruk (Datatrafikk på hele dagen (Data mellom 08-16, wifi resten av dagen), push e-mail, 7-8 5 minutters telefonsamtaler, litt mail lesing og facebook) varer mobilen fint 1 dag, nede på ca 45-55% når jeg legger meg og uansett setter den på lading.

Endret av Skjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke min erfaring hvertfall, etter 1d 15t, 42 min har jeg 45% igjen

 

16t og 22% igjen + særs lite bruk i dag = dårligere enn før. Mye dårligere...

 

Versjon du bruker da (dato) ?

 

Den siste - OTA for noen dager siden - unbranded (får ikke til å legge ut skjermbilde fra mobilen...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...