Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Nå ser jeg virkelig frem til JB. Etter siste oppdatering klarer ikke jeg å få mobilen til å funke ut dagen - selv ikke med klattlading underveis.

Har begrenset bruken, strømsparing på... men ikke f...

Før ooppdateringen hadde jeg typisk omlag 30% igjen etter 18t - nå går den

på nødstrøm etter 15t. Forholdene er sammenlignbare - ingen nyinstallerte apps heller...

 

JB - når kommer du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@brede_

Ja det leste jeg og, men hvor mange butikker / verksted vil dem lage rundt om i dette lille landet? 1 i Oslo?

 

Blir sikkert ikke mange. Men kjedelig hvis man bor i en av storbyene som jeg regner med at samsung kommer til å få slike verksteder i. Og man leverer telefonen inn nå og får den reparert for 2500,- istedenfor å vente til i neste uke å få den reparert for 700 :)

Lenke til kommentar

Noen som opplever at det er vanskelig / ikke mulig å kopiere ifra Gmail? Da låser gmail seg, og stopper opp.

 

Og at det er vanskelig å kopiere ifra andre plasser(ifra web, ink pad eller andre notat programer) og inn til andre plasser. Denne ganger prøver jeg å kopiere et søke nummer ifra posten og inn posten app / Trackchecker &/ Package Buddy.

 

MEGET plagsomt :-(

 

Se mitt innlegg her:

http://www.diskusjon...

 

Jeg venter på JB-oppdateringen for å se om den løser problemet, før jeg evt tar en factory reset.

 

Jeg gadd ikke vente på en evt fix i neste update så jeg fulgte oppskriften i linken ovenfor, og det fungerte utmerket:

 

1. boot recovery (CWM) > advanced > wipe cache

2. reboot phone > Solid Explorer > delete /data/clipbord/*

3. reboot recovery again > advanved > fix permissions

4. reboot phone > it's fine

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvordan jeg på best mulig måte skal avslutte apper.

Frem til nå har jeg vært litt nazi på å avslutte alle apper med å trykke "tilbake-knappen" nederst til venstre til jeg kommer tilbake til hjemskjermen eller bruke egen avsluttknapp i selve appen. Men er dette nødvendig?

 

Min tankegang er at da "avslutter" jeg appen sånn at den ikke ligger åpen og bruker minne og gjør telefonen tregere. Tankegangen kommer nok av for mye PC-bruk. Men er dette nødvendig i Android? Holder det bare å trykke hjemknappen for å komme tilbake til hjemskjermen?

 

Sikker på at noen kan dette bedre enn meg...

Lenke til kommentar

Noen som opplever at det er vanskelig / ikke mulig å kopiere ifra Gmail? Da låser gmail seg, og stopper opp.

 

Og at det er vanskelig å kopiere ifra andre plasser(ifra web, ink pad eller andre notat programer) og inn til andre plasser. Denne ganger prøver jeg å kopiere et søke nummer ifra posten og inn posten app / Trackchecker &/ Package Buddy.

 

MEGET plagsomt :-(

 

Se mitt innlegg her:

http://www.diskusjon...

 

Jeg venter på JB-oppdateringen for å se om den løser problemet, før jeg evt tar en factory reset.

 

Jeg gadd ikke vente på en evt fix i neste update så jeg fulgte oppskriften i linken ovenfor, og det fungerte utmerket:

 

1. boot recovery (CWM) > advanced > wipe cache

2. reboot phone > Solid Explorer > delete /data/clipbord/*

3. reboot recovery again > advanved > fix permissions

4. reboot phone > it's fine

Ja, men sletter man ikke alt når man tar en?

1. boot recovery (CWM) > advanced > wipe cache

 

Jeg har ikke godt nettverk, til å laste ned alle app`ene igjen etter og diverse. Man kan vel ta back up osv, men da kan man få det igjen...

Lenke til kommentar

3ide:

Å benytte hjemknappen for å gå ut av en applikasjon vil i de aller fleste tilfeller spare strøm, da behøver nemlig ikke Android starte applikasjonen på nytt neste gang du vil bruke den, men heller hente den fra minnet. Selv om en applikasjon ligger i minnet betyr ikke det at den bruker strøm. At en telefon har lite tilgjengelig minne betyr heller ikke nødvendigvis at den er tregere, i de fleste tilfeller heller tvert i mot, siden applikasjoner du bruker ofte vil ligge klart i minnet når du trenger de. Mye ubrukt minne har ingen fordeler i Android.

 

Det vil også i mange tilfeller være ønsket i forhold til bruksmønsteret ditt (du åpner nettleseren på siste nettsted, musikkspilleren på sist spilte sang etc).

 

Ninja-edit: Bare for å gjøre det klart hvem jeg svarte...

 

/Espen

Endret av MrEspen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

3ide:

Å benytte hjemknappen for å gå ut av en applikasjon vil i de aller fleste tilfeller spare strøm, da behøver nemlig ikke Android starte applikasjonen på nytt neste gang du vil bruke den, men heller hente den fra minnet. Selv om en applikasjon ligger i minnet betyr ikke det at den bruker strøm. At en telefon har lite tilgjengelig minne betyr heller ikke nødvendigvis at den er tregere, i de fleste tilfeller heller tvert i mot, siden applikasjoner du bruker ofte vil ligge klart i minnet når du trenger de. Mye ubrukt minne har ingen fordeler i Android.

 

Det vil også i mange tilfeller være ønsket i forhold til bruksmønsteret ditt (du åpner nettleseren på siste nettsted, musikkspilleren på sist spilte sang etc).

 

Ninja-edit: Bare for å gjøre det klart hvem jeg svarte...

 

/Espen

 

Opplever at apps som bruker GPS ikke går i dvale fordi om man går ut av dem med "Hjem" knappen. Er veldig OBS slike ting nå når jeg sliter med batteriets levetid etter siste OTA update...

Lenke til kommentar

Dette kommer helt an på hvordan applikasjonen er koden og hvordan den brukes, men ja, GPS er generelt en tjeneste som selvfølgelig bruker strøm når det er i bruk, og enkelte applikasjoner ønsker at GPS er aktivt også når den ligger i bakgrunnen, da vil man se GPS-symbolet på statuslinjen. Dette ser jeg mer på som en selvfølge, jeg hadde blitt skuffa om trackingprogrammet mitt sluttet å tracke joggeturen min hvis jeg bestemte meg for å sjekke en sms eller lignende. Akkurat som jeg hadde blitt skuffet om spotify ikke kunne spille musikk mens jeg browsa internett.

Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke vente på en evt fix i neste update så jeg fulgte oppskriften i linken ovenfor, og det fungerte utmerket:

 

1. Boot recovery (volum-oppknapp + homeknapp + powerknapp) > advanced > Wipe Dalvik Cache

2. Reboot phone > Solid Explorer > delete /data/clipbord/*

3. Reboot recovery again > advanced > Fix Permissions

4. Reboot phone > it's fine

 

Ja, men sletter man ikke alt når man tar en?

1. boot recovery (CWM) > advanced > wipe cache

 

Jeg har ikke godt nettverk, til å laste ned alle app`ene igjen etter og diverse. Man kan vel ta back up osv, men da kan man få det igjen...

 

Nei, hverken apps eller diverse ble slettet, ingen re-nedlastninger nødvendig. Når du boter telefonen i 2. må du vente til den har optimalisert alle appene, akkurat som når du oppgraderer offisiell firmware. Så det er tydeligvis den informasjonen som genereres her som blir lagret i Dalvik Cache.

Lenke til kommentar

Dette kommer helt an på hvordan applikasjonen er koden og hvordan den brukes, men ja, GPS er generelt en tjeneste som selvfølgelig bruker strøm når det er i bruk, og enkelte applikasjoner ønsker at GPS er aktivt også når den ligger i bakgrunnen, da vil man se GPS-symbolet på statuslinjen. Dette ser jeg mer på som en selvfølge, jeg hadde blitt skuffa om trackingprogrammet mitt sluttet å tracke joggeturen min hvis jeg bestemte meg for å sjekke en sms eller lignende. Akkurat som jeg hadde blitt skuffet om spotify ikke kunne spille musikk mens jeg browsa internett.

 

Enig - men det supplerer forklaringen din over ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei :-(

Men finner ikke noe mappe som jeg kan delete /data/clipbord/*

 

Har testet flere app som File Manager, ES File Explorer og nå lastet jeg ned Solid Explorer og testet den. Ingen finner noen mappe / data som innholder clipbord data.

 

Har satt alle programene til å lese skjulte data og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...