Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min S3 går tom for batteri på nesten 1 døgn. Det er med litt wi-fi internettbruk, litt spilling, kanskje litt musikk og radio osv.

 

Hvordan er det med deres?

 

Min holder i nærmere 1,5-2 døgn nesten. Skrur på WIFI når jeg er hjemme, surfer, spiller, ringer litt.. Sikker på at du ikke har en ondsinnet app som kjører kontinuerlig i bakgrunnen?

 

Jeg har lukket alt. Hender at apper som Maps og slikt åpner opp igjen, men dem trekker så lite at det ikke står på batterimålersiden. Jeg har en fin barometer app som loggfører lufttrykket og den er veldig kjekk. Jeg mistenker at den kan trekke veldig med strøm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Hva i alle dager har jeg klart nå da?

 

Skulle bare reboote telefonen men den blir stuck på skjermen som sier "Samsung GALAXY SII GT-I9300"

Lenke til kommentar

Ingen som har testa ut CyanogenMod 10 enda?

Jeg installerte #preview3 for to dager siden.

Må si at til å være pre Alpha versjon, så er Android 4.1.1 (Jelly Bean) vanvittig funksjonabel og smooth!

Lover godt for en stabil versjon snart. :)

 

Jeg må desverre gå tilbake til stock, eller en annen stabil ROM siden jeg trenger stabil GPS og bt de neste dagene.

Men jeg hadde ikke regna med å ha denna versjoa inne så lenge uansett, siden det er så tidlig i utviklinga.

Har hatt overraskende lite problemer og har kjørt 38 timer uten å restarte nå. :D

 

For de som har lyst til å finne ut mer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779426

 

Jeg sitter å vurderer det sterkt.. men ser at en god del har problemer med at mottaker ikke hører hva en sier.. hadde du denne buggen?

Lenke til kommentar

Noen som har kommet over noen nyheter når vi får 4.1?

Lurer på det samme selv. Det eneste jeg har hørt er at Galaxy Nexus blir den første som blir oppdatert.

Jeg mener også å huske at jeg har lest noe i One X-tråden om at One X også har blir oppdatert, men er ikke helt sikker.

Jeg tror nesten at jeg kan garantere at det ikke skjer noe på denne siden av året...uansett vil det ta god tid

Lenke til kommentar

Ingen som har testa ut CyanogenMod 10 enda?

Jeg installerte #preview3 for to dager siden.

Må si at til å være pre Alpha versjon, så er Android 4.1.1 (Jelly Bean) vanvittig funksjonabel og smooth!

Lover godt for en stabil versjon snart. :)

 

Jeg må desverre gå tilbake til stock, eller en annen stabil ROM siden jeg trenger stabil GPS og bt de neste dagene.

Men jeg hadde ikke regna med å ha denna versjoa inne så lenge uansett, siden det er så tidlig i utviklinga.

Har hatt overraskende lite problemer og har kjørt 38 timer uten å restarte nå. :D

 

For de som har lyst til å finne ut mer: http://forum.xda-dev...d.php?t=1779426

 

Jeg sitter å vurderer det sterkt.. men ser at en god del har problemer med at mottaker ikke hører hva en sier.. hadde du denne buggen?

 

Samtale funka greit hos meg når jeg hadde preview 2, men kamera var jo helt ille. Kunne ta bilder, men kunne ikke røre innstillinger og ikke sette den i video modus. Da kræsja kamera og måtte ta restart for å få det til å funke igjen.

Lyst å teste preview 4 som er ute nå, men kjedelig å hele tiden måtte fikse på hjemmeskjermene :p

Lenke til kommentar

Er ikke google maps dekkende til navigering?

 

fungerer fint til navigering. men koster med data i utlandet, det er kjedelig

 

Det går jo nå an å laste ned kart fra google maps og bruke de offline. Funker som fjell det.

 

Hvordan laster man ned kart derfra da?

Lenke til kommentar

Men vet dere hvordan jeg slår av notification for gmail på telefonen? Den begynner å blinke hver gang jeg får inn email. Det ser jeg ikke vitsen med. Vil at den skal blinke hvis jeg har ulest SMS eller ubesvart anrop kun.

 

Tror du kan gjøre det slik:

Gmail, meny, Innstillinger, (meny valg med din mailadr), E-post varslinger.

Endret av Spectre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke google maps dekkende til navigering?

 

fungerer fint til navigering. men koster med data i utlandet, det er kjedelig

 

Det går jo nå an å laste ned kart fra google maps og bruke de offline. Funker som fjell det.

 

Hvordan laster man ned kart derfra da?

 

Du trykker på menytasten og velger "Velg som frakoblet". Så får du opp en side hvor du zoomer ut/inn etter det området du vil ha så velger du last ned. Genialt for meg da jeg har kontantkort og ikke har bruk for datatrafikk.

Lenke til kommentar

Noen som har kommet over noen nyheter når vi får 4.1?

 

Leste et sted at Samsung har uttalt 2012 Q4 for Jelly Bean til S3.

Men de har tydligvis valgt å "ikke kommentere release i Q4 - eller whenever" etter spørsmål og henvendelser er rettet til dem.

Det betyr dog ikke at det ikke kommer i Q4 - kun at Samsung foreløpig ikke vil bekrefte eller avkrefte release av 4.1 slik jeg tyder det.

 

 

Edit:

Samsung Galaxy S3 Jelly Bean Q4 Release Officially Denied

http://www.ibtimes.co.uk/articles/360526/20120707/samsung-galaxy-s3-android-jelly-bean-release.htm

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ingen som har testa ut CyanogenMod 10 enda?

Jeg installerte #preview3 for to dager siden.

Må si at til å være pre Alpha versjon, så er Android 4.1.1 (Jelly Bean) vanvittig funksjonabel og smooth!

Lover godt for en stabil versjon snart. :)

 

Jeg må desverre gå tilbake til stock, eller en annen stabil ROM siden jeg trenger stabil GPS og bt de neste dagene.

Men jeg hadde ikke regna med å ha denna versjoa inne så lenge uansett, siden det er så tidlig i utviklinga.

Har hatt overraskende lite problemer og har kjørt 38 timer uten å restarte nå. :D

 

For de som har lyst til å finne ut mer: http://forum.xda-dev...d.php?t=1779426

 

Jeg sitter å vurderer det sterkt.. men ser at en god del har problemer med at mottaker ikke hører hva en sier.. hadde du denne buggen?

 

Samtale funka greit hos meg når jeg hadde preview 2, men kamera var jo helt ille. Kunne ta bilder, men kunne ikke røre innstillinger og ikke sette den i video modus. Da kræsja kamera og måtte ta restart for å få det til å funke igjen.

Lyst å teste preview 4 som er ute nå, men kjedelig å hele tiden måtte fikse på hjemmeskjermene :p

Ingen problemer med samtaler hos meg heller..

Feil som jeg kunne se var at jeg fikk GPS lock med en gang 1. gang og etter det var det slutt på GPS...

BT kobla litt ut og inn og sleit litt med audio.

Led lampa kunne bruke et par minutter på å reagere..

Sleit med å vekke tlf fra sleep 2 ganger på nesten 2 døgn.

Også var det kamera selvfølgelig..

 

Men som sagt er dette en veldig stabil versjon, tatt i betraktning at det faktisk er pre Alpha.

Jeg ser for meg at vi som tør og vil fikle litt med tlf får en stabil og god Jelly Bean på S3 lenge før den blir å finne som "public update" :D

 

Er som sagt tilbake på stock et par dager nå, men skal være med å teste videre seinere. :)

Lenke til kommentar

Er det flere som synes at responstiden på touchpanelet er veldig dårlig? Har både S3 og S2, og S2 sitt touchpanel har mye raskere respons.

 

Har forsøkt å google litt rundt problemet, og det kan vise seg å være stock rom som er problemet og ikke selve touchpanelet.

 

Dette irriterer meg faktisk så mye at jeg nesten foretrekker å bruke S2 foran S3. Håper derfor det er mulig å fikse ved å legge inn custom rom.

Endret av Treasure
Lenke til kommentar

Opplever problemer med dekningen på telefonen, den er markant dårlig i enkelte områder - kun nødanrop.. Dette har skjedd etter siste oppdatering.. Noen som har opplevd det samme? Forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Operatøren (Chess) har ingen problemer i området..

Lenke til kommentar

Har hatt S3 siden den kom, og er meget fornøyd med funksjonene. Likevel er jeg på nippet til å skifte tilbake til iPhonen min. Android er mye mer funksjonelt og åpent, men likevel får jeg en betafølelse når jeg bruker det. Det er ingen DIGRE problemer, men heller små, periodiske irritasjonsmomenter.

Jeg savner iOS, men vet at jeg vil savne den store skjermen, som jeg har fått for vane å se The Big Bang Theory og andre godbiter på.

Ikke spør meg hvorfor jeg forteller dere dette, for jeg vet ikke selv.

 

Edit: Noe av det som irriterer meg mest er at visse innstillinger ikke klarer å forbli. Vibrasjon fra tastatur og lysstyrke i nettleser f.eks. Noen som har en løsning på dette?

Endret av thormario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...