Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke apper er et ''must have''? Er det noen instillinger jeg bør skifte på?

Hva man må ha av apper er individuelt. Sjekk her for gratisløsninger: http://www.techsupportalert.com/best-free-android-apps.htm?page=0,0

 

Når det gjelder innstillinger, så bør du sette grenser for databruk (3G). Jeg har slått av støyreduksjon for anropsinnstillinger (telefon (velg nummertastatur), anropsinnstillinger, ekstra innstillinger, støyreduksjon). Dette fordi mikrofonlyden var ustabil med støy i nærheten. Mulig det blir fikset ved oppdatering av programvaren.

Lenke til kommentar

Last ned en app som heter CPU Spy. Der kan du se om den går i "Deep Sleep" eller ikke når den er i dvale. Min gjorde ikke det, og nå har jeg fått den til å gå i "Deep Sleep" igjenn og bateritiden er mangedoblet.

 

Har lest litt og det ser ut som at det er noe med ICS som gjør det. Veldig mange får det fikset med å lade den og unlocke screenen før de tar ut ledningen. Bare for å være sikker så restartet jeg telefonen og endret i wifi settingen at Wifi skulle slå seg av under hvilemodus. Har satt Wifi endringen tilbake nå.

 

CPU Spy har jeg prøvd, og telefonen har i dag vært i deep sleep ca. 60% av tiden. 30% @ 200MHz og de resterende 10% er tilfeldig fordelt over de andre klokkehastighetene...

 

Kjøp deg ett ekstra batteri (eks dette http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s3-extra-battery-kit-eb-h1g6llegstd-p35104.htm )

 

Det er en liten mulighet for at det er batteriet ditt som lager problemer, om det fortsatt er problemer, så er det "noe annet" og da må du få byttet telefonen din.

Lenke til kommentar

Bruker folk noen form for beskyttelse til skjerm eller selve telefonen? Sitter å tenker på om jeg skal kjøpe noe eller ikke...

 

Bruker en lommebok-type når jeg er "ute", dvs når telefonen havner i lomme/veske etc. Den jeg har er litt tungvindt å få telefonen ut av, så leter etter en bedre variant.

Innendørs bruker jeg en bumper av mykplast/silikon. Har fortsatt en av de første som kom så leter også her etter en som er litt tykkere rundt kanten og litt mykere gummi.

Har bestilt en Ballistics case, planen er å bruke den i situasjoner der jeg før lot telefonen ligge igjen hjemme (hardt fysisk arbeid, fare for fall som offroad sykling etc)

Brukte også en vanntett pose til S1, men har ikke fått en pose som er stor nok til S3+beskyttelse. Praktisk når man trener eller er på fjelltur.

Lenke til kommentar

Den siste oppdatering har bare vært tull. Skulle beholdt den versjonen jeg hadde...

 

Nå vil f.eks ikke nfc starte automatisk når jeg leser en brikke, den bare lager en lyd og så skjer det ingenting, jeg må altså starte nfc retag før jeg scanner. Jeg har huket av for auto startup i programmet, er det flere steder jeg må sjekke?

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg ikke får nyeste OTA, og gidder ikke installere makkverket Kies pga av det.

 

 

Hjelper og syte! Fikk oppdateringen i dag morges.

 

For og få plass til fler iconer, holder det og bytte launcher, eller må custom rom installeres?

Når jeg ser på batteri stats, ser jeg at tlf er awake flere ganger i løpet av natta. Hva skyldes dette? Eller er det normalt? Burde den ikke vært i deep sleep så lenge den ikke brukes?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Gikk helt tom for strøm i går og telefonen slo seg av. Den hadde da stått i strømsparemodus. Da jeg slo den på etter å ha ladet den, tok jeg av strømsparemodus. Men nå vibrer ikke berøringstastene som det gjorde før. Finner ikke stedet hvor jeg kan aktivere dette. Noen som vet hvordan jeg får det på igjen?

Lenke til kommentar

Gikk helt tom for strøm i går og telefonen slo seg av. Den hadde da stått i strømsparemodus. Da jeg slo den på etter å ha ladet den, tok jeg av strømsparemodus. Men nå vibrer ikke berøringstastene som det gjorde før. Finner ikke stedet hvor jeg kan aktivere dette. Noen som vet hvordan jeg får det på igjen?

Innstillinger - Lyd - scroll helt til bunnen og hak på valg for "Tilbakemelding fra berøringssk..."

Lenke til kommentar

Gikk helt tom for strøm i går og telefonen slo seg av. Den hadde da stått i strømsparemodus. Da jeg slo den på etter å ha ladet den, tok jeg av strømsparemodus. Men nå vibrer ikke berøringstastene som det gjorde før. Finner ikke stedet hvor jeg kan aktivere dette. Noen som vet hvordan jeg får det på igjen?

Under innstillinger for strømsparingsmodus...

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke tenkt på det tidligere, men skjermen kan være grei å beskytte. Jeg liker absolutt ikke skjermbeskyttelsesfilmer, og siden dekselet bak kan byttes, ser jeg heller ikke behovet for et deksel som dekker alt utenom skjermen.

Skjermen kan og byttes ;)

Prisforskjellen på å bytte et plastikkdeksel og en skjerm taler for seg selv :)

Lenke til kommentar

Gikk helt tom for strøm i går og telefonen slo seg av. Den hadde da stått i strømsparemodus. Da jeg slo den på etter å ha ladet den, tok jeg av strømsparemodus. Men nå vibrer ikke berøringstastene som det gjorde før. Finner ikke stedet hvor jeg kan aktivere dette. Noen som vet hvordan jeg får det på igjen?

Innstillinger - Lyd - scroll helt til bunnen og hak på valg for "Tilbakemelding fra berøringssk..."

Ahh, der var det ja! Takk!

 

En annen ting: noen måte å minske forsinkelsen fra jeg trykker for å låse opp skjermen, til skjermen faktisk våkner? Syns det er en ganske stor lag der.

Lenke til kommentar
Når jeg ser på batteri stats, ser jeg at tlf er awake flere ganger i løpet av natta. Hva skyldes dette? Eller er det normalt? Burde den ikke vært i deep sleep så lenge den ikke brukes?
Sikkert noen programmer som syncer...?

 

ah sikkert.

 

For og forhindre dette, skru av mobildata?

Lenke til kommentar

Hei. Fikk 2 meldinger i dag som jeg tror var mms. Når jeg åpnet meldingen stod det "Last ned".

 

Jeg trykker på den og det står da "laster ned" men så skjer det ingenting. Hvor er det den blir lagret og hvordan kan jeg se den?

 

Etter jeg har lastet ferdig står det bare på nytt "last ned"

Lenke til kommentar

Den siste oppdatering har bare vært tull. Skulle beholdt den versjonen jeg hadde...

 

Nå vil f.eks ikke nfc starte automatisk når jeg leser en brikke, den bare lager en lyd og så skjer det ingenting, jeg må altså starte nfc retag før jeg scanner. Jeg har huket av for auto startup i programmet, er det flere steder jeg må sjekke?

 

får automatisk NFC her når jeg leser av de NFC kortene jeg har.

Lenke til kommentar

Hei. Fikk 2 meldinger i dag som jeg tror var mms. Når jeg åpnet meldingen stod det "Last ned".

 

Jeg trykker på den og det står da "laster ned" men så skjer det ingenting. Hvor er det den blir lagret og hvordan kan jeg se den?

 

Etter jeg har lastet ferdig står det bare på nytt "last ned"

 

Prøv å slå av Wi-Fi mens du laster ned, mobildata må være på selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...