Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man endrer hvilket land telefonen får sine apper fra?

I Play og Samsung Apps får jeg alltid opp svenske populære, apps som svenske aviser, nettsider etc., istedenfor norske apps som vg, aftenposten, yr.no etc.

Har du Tele2? Se noen poster lengre opp, på side 212

Endret av HellMate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat mail av samsung om at color banding er en hardware feil og at jeg burde levere telefonen min for reperasjon. Har alle andre her telefoner HELT uten banding? For jeg har kun sett telefoner som har det. Har jeg virkelig bare vært så uheldig? :p Det er vel det eneste som plager meg med denne telefonen. Og det er jo ikke mye, men nok til at jeg ser det relativt enkelt. Bare jeg som er pirkete?

 

Lurer også på hvordan det er med meg og oppdateringer. Jeg kjøpte jo en telenorlåst telefon, men fikk den ulåst. Vil jeg da få oppdateringer likt med folk som kjøpte seg umerkede telefoner, Eller blir det sammen med andre som har telenor lås? Spiller jo ingen stor rolle da jeg alt er rootet, men lurer da jeg kanskje vil tilbake til stock en eller annen gang.

Lenke til kommentar

Som sagt mistet jeg root etter siste oppdatering. Etter litt sjekking rundt, viser det seg nå at man vil miste root hver gang man oppdaterer firmware fra Samsung da cwm recovery erstattes av samsungs egen stock recovery.... Kjekt å vite. Dog skal det ikke by på noen problemer å roote på nytt igjen.

Skjedde det samme her. Tenkte kanskje OTA rootkeeper ville gjøre susen, men det gikk altså ikke. Hvilken root benytter du deg av når du skal roote igjen nå?

 

Edit: Ekstraspørsmål: ettersom CWM og root forsvinner, er det på en eller annen måte mulig å spore tilbake at jeg har benyttet meg av det?

 

Har ikke roota enda, men kommer til å bruke CF-root.

Lenke til kommentar

http://www.goballist...axx-series-case

 

Ballistics case er tilgjengelig for S3.

Huff, det der var ikke mye lekkert.

 

Alle disse casene er jo bare med på å skjemme/gjemme telefonene - og det er vel ikke en SIII eier interessert i vel? ;)

 

Beskyttelse som Ballistics eller Otterbox defender er laget for å beskytte. Greit å kunne ha med seg telefon selv om man driver med fysisk arbeid. Eller bare sykler til jobb...

Lenke til kommentar
Noe har definnitivt endret batteri kapasiteten etter siste oppdatering. Hva som gjør det er jeg ikke sikker på, om det er en endring i settingsene eller hva. Mobilen har gått fra å vare 4-5 dager med lite bruk til under et døgn. La meg i går med fullt batteri, når jeg sjekket det en time eller to etter jeg hadde stått opp var det på 45%. Noen ting jeg har registrert er at telefonen ikke går i "Deep Sleep". I wifi settings så er den satt til "alltid" på under hvilemodus. Innstallerte en batteri app, og i den så var batteriet registrert som 1500 mah, kunne endre det i en kalibrering og satt den til 2100 mah. Ikke sikker på åssen de tingene der var før updaten. Har lest at andre har hatt feil anvisning på batteri kapasiteten og, de fikset det med å ta av telefonen og tok batteriet ut og satte det inn igjenn. Håper jeg finner ut av det, for samenlignet med mine tidligere telefoner var batteritiden skikkelig bra, men nå er den blitt veldig dårlig.

 

Tja du mener du har gått fra en unormal telefon til en helt normal?

 

"Alle" andre har nemlig en telefon som varer litt under ett døgn.

 

Hva heter batteri app'n ?

Lenke til kommentar

Har rootet telefon selv, og tror det tøyser med min siste update. Downloadet den i går og gjorde et forsøk på update, men det gikk ikke. Den gikk inn i download-mode - og så kom det rennende en rolig mengde errors.

 

Noen enkel måte å unroote på? Burde jeg eventuelt kable telefonen og gå gjennom Kies?

 

Ellers er telefonen glad og flink. Med moderat bruk og strømsparing på varte den i rundt fire døgn på ferie i Italia - da med et par timers lytting til spotify og litt spilling her og der - men relativt lite bruk. Fornøyd med batteriet.

Lenke til kommentar

siiinotification.jpg

 

Det har skjedd noe 'mystisk' med min SIII. Jeg får ikke lengre beskjed om meldinger. I notification bar vises bare et symbol som ser ut som en pil med minus tegn i.

Har noen av dere erfaring med dette?

 

edit: Fant ut av det (ehm, google). Jeg hadde skrudd av 'Notification'.

Endret av lobster
Lenke til kommentar

siiinotification.jpg

 

Det har skjedd noe 'mystisk' med min SIII. Jeg får ikke lengre beskjed om meldinger. I notification bar vises bare et symbol som ser ut som en pil med minus tegn i.

Har noen av dere erfaring med dette?

Har du prøvd å dra ned notifications-baren, og så huke av på "varsler"? Kan jo ha kommet borti denne.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noe har definnitivt endret batteri kapasiteten etter siste oppdatering. Hva som gjør det er jeg ikke sikker på, om det er en endring i settingsene eller hva. Mobilen har gått fra å vare 4-5 dager med lite bruk til under et døgn. La meg i går med fullt batteri, når jeg sjekket det en time eller to etter jeg hadde stått opp var det på 45%. Noen ting jeg har registrert er at telefonen ikke går i "Deep Sleep". I wifi settings så er den satt til "alltid" på under hvilemodus. Innstallerte en batteri app, og i den så var batteriet registrert som 1500 mah, kunne endre det i en kalibrering og satt den til 2100 mah. Ikke sikker på åssen de tingene der var før updaten. Har lest at andre har hatt feil anvisning på batteri kapasiteten og, de fikset det med å ta av telefonen og tok batteriet ut og satte det inn igjenn. Håper jeg finner ut av det, for samenlignet med mine tidligere telefoner var batteritiden skikkelig bra, men nå er den blitt veldig dårlig.

 

Tja du mener du har gått fra en unormal telefon til en helt normal?

 

"Alle" andre har nemlig en telefon som varer litt under ett døgn.

 

Hva heter batteri app'n ?

 

Vel normal telefon går ikke fra 100% til 45% når du sover.

Batteri appen jeg bruker er Battery Monitor (Battery Monitor Widget i play store). Bruker CPU spy til å se hvilken moduser den er i.

 

Har fått den til å gå i "deep sleep" modus nå, da varte den fra 100% til 97% fra jeg la meg til et par timer etter jeg hadde stått opp, så får håpe den er ok igjenn nå.

Så etter updaten er det ett eller annet som har gjort at den ikke gikk i deep sleep modus lenger, lå og gikk med 200 Mhz istedenfor å gå i "deep sleep".

Endret av Shaka82
Lenke til kommentar

Fikk oppdatert gjennom Kies. Antar den myrdet rooten min - men det var jo ikke som om jeg brukte den til NOE som helst uansett.

 

Forresten - noen som har merket at volumet (spotify / media) er veldig lavt på S3? Var høyere på S2en min, faktisk - og den hadde ikke verken god dac eller amp. Noen som har tips til å fikse det? Ikke noe stort problem da jeg har en ekstern forsterker (soundwhore hello) men lavt er det faktisk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert gjennom Kies. Antar den myrdet rooten min - men det var jo ikke som om jeg brukte den til NOE som helst uansett.

 

Forresten - noen som har merket at volumet (spotify / media) er veldig lavt på S3? Var høyere på S2en min, faktisk - og den hadde ikke verken god dac eller amp. Noen som har tips til å fikse det? Ikke noe stort problem da jeg har en ekstern forsterker (soundwhore hello) men lavt er det faktisk i utgangspunktet.

Rart, jeg syntes lyden på gs3 er høyere enn gs2 når det gjelder media. Syntes gs2 sin lyd ikke var så fin og høy forhold til gs3.

Lenke til kommentar

Noe har definnitivt endret batteri kapasiteten etter siste oppdatering. Hva som gjør det er jeg ikke sikker på, om det er en endring i settingsene eller hva. Mobilen har gått fra å vare 4-5 dager med lite bruk til under et døgn. La meg i går med fullt batteri, når jeg sjekket det en time eller to etter jeg hadde stått opp var det på 45%. Noen ting jeg har registrert er at telefonen ikke går i "Deep Sleep". I wifi settings så er den satt til "alltid" på under hvilemodus. Innstallerte en batteri app, og i den så var batteriet registrert som 1500 mah, kunne endre det i en kalibrering og satt den til 2100 mah. Ikke sikker på åssen de tingene der var før updaten. Har lest at andre har hatt feil anvisning på batteri kapasiteten og, de fikset det med å ta av telefonen og tok batteriet ut og satte det inn igjenn. Håper jeg finner ut av det, for samenlignet med mine tidligere telefoner var batteritiden skikkelig bra, men nå er den blitt veldig dårlig.

 

Tja du mener du har gått fra en unormal telefon til en helt normal?

 

"Alle" andre har nemlig en telefon som varer litt under ett døgn.

 

Hva heter batteri app'n ?

 

At batterikapasiteten holder i litt under ett døgn høres fryktelig lite ut, min telefon holder i ca. 3 dager med ganske mye bruk (Ringe, SMS, Wifi + litt spilling).. Vet at det har vært diskutert i denne tråden tidligere også, virker som det av en eller annen grunn er stor forskjell på batterilevetiden, men det kan jo også skyldes at man har applikasjoner som drar mye strøm selv i "stand by"..

Endret av jeger83
Lenke til kommentar

batteri tiden på denne mobilen er knall :D hatt den på i 3 dager nå og fortsatt 40 % igjenn av batteriet. Ringer og surfer ein del om dagen

 

Godt å se at det er flere som skryter av batterilevetiden, jeg er også meget imponert over levetiden - men ser at det er flere som klager på batteriet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...