Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Har problemer med å få registert enheten min på Samsungdive.. Den klarer rett å slett ikke å finne telefonen.. hva kan jeg gjøre?

 

Har fått det til nå. Slettet samsung kontoen fra telefonen først og tok en omstart. Gikk så inn på Innstillinger/Sikkerhet/Fjernkontroll og la til samsung kontoen der. DA funka det.. Se om det hjelper..

Takk, fikk det til nå :) Men har du fått til å tracke telefonen? Min bare står å "loader" når jeg forsøker å finne den, får ikke valgt Start Sporing engang.. Mens f.eks å ringe til den funker

Edit: fungerer nå ;)

Endret av largim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg klarte å sette et punktum foran en mappe i MicroSD-kortet mitt. Nå ser det ut som mappen har forsvunnet totalt, men når jeg åpner mobilen i Windows utforsker står det at over 20 GB er brukt på kortet (den mappen var den eneste jeg hadde). Jeg prøvde å formatere kortet, men det står fortsatt at 20 GB brukt. :(

Noen som har en idè til hvordan jeg får fikset det?

 

Velg å vise "skjulte filer" i Windows.

Lenke til kommentar

... og hva står F'en for? Den første versjonen fra mai het nemlig LE8 ;)

 

Kanskje E er måneden (E=5=Mai, F=6=juni), og tallet / bokstaven er heksadesimal for når builden er fra? (B=12), så 2012.06.12?. Alternativt kan det siste tallet bare være hvilket nummer i rekka builden er, og at E/F er måneden den kom. Det er nok sikkert noen som har funnet ut dette en plass... Poenget er at oppdateringen er reell, men det kommer vanligvis flere lokaliserte versjoner fra Samsung.

 

Den nye versjonen kommer nok snart til Norge. Ellers har Omega v8.0 denne som base - det rapporteres om diverse fikser og forbedringer på XDA, bl.a. en forbedret notifications-meny der du også kan stille lysstyrken på skjermen (var vant med dette fra HTC så det var flott å få det inkludert!).

 

Eneste buggen som har blitt oppdaget er at kamera-appen får en merkelig sort kant av og til (er bare å svitsje mellom front/back så ordner det seg).

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Hei godfolk.

 

Har hatt en S3 i ca. 1,5 uker. Blir ikke konfortabel med den. Har prøvd det meste av nettlesere/programmer/osv som jeg tidligere har hatt på iphonen min.

 

Savnet etter den er dessverre for stort :)

 

Kona fikk min gamle 4Sen, så jeg må eventuelt selge S3en. Hva kan jeg forvente i forhold til en byttehandel? Kan jeg "bytte" i en 4S 32Gb f.eks eller må jeg ta til takke med en 16 gig? Har montert coopter film, satt inn 16 gig SD-kort og "original" samsung beskyttelse bak (den pakka med 2 deksler hos netcom-butikken). Fargen er blå om det har noen betydning.

 

Burde gå greit med en byttehandel, eller er det urealistisk?

Lenke til kommentar

Har prøvd det meste av nettlesere/programmer/osv som jeg tidligere har hatt på iphonen min.

 

Det virker som du forventer at telefonen skal være lik en Iphone, og at du ikke klarer å løsrive deg fra denne og de begrensede mulighetene den har. Hvis du likevel skulle bruke samme programmer som tidligere, hvorfor bytte i det hele tatt? :)

 

Byttehandelmessig er det vel bare å sammenligne priser for å se hva som er realistisk. Vil nok tro at det er en "vanskelig" byttehandel du står ovenfor, da de færresten som liker android-telefoner liker iphone, og omvendt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... og hva står F'en for? Den første versjonen fra mai het nemlig LE8 ;)

 

Kanskje E er måneden (E=5=Mai, F=6=juni), og tallet / bokstaven er heksadesimal for når builden er fra? (B=12), så 2012.06.12?. Alternativt kan det siste tallet bare være hvilket nummer i rekka builden er, og at E/F er måneden den kom. Det er nok sikkert noen som har funnet ut dette en plass... Poenget er at oppdateringen er reell, men det kommer vanligvis flere lokaliserte versjoner fra Samsung.

 

 

 

Ja, demrer litt mer hos meg nå :)

 

LE8 betyr:

L = 2012

E = mai

8 = build nummer

 

Slik at LF5 er juni versjonen og build 5 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som du forventer at telefonen skal være lik en Iphone, og at du ikke klarer å løsrive deg fra denne og de begrensede mulighetene den har. Hvis du likevel skulle bruke samme programmer som tidligere, hvorfor bytte i det hele tatt? :)

 

Byttehandelmessig er det vel bare å sammenligne priser for å se hva som er realistisk. Vil nok tro at det er en "vanskelig" byttehandel du står ovenfor, da de færresten som liker android-telefoner liker iphone, og omvendt ;)

 

Nja, ikke enig. Jeg merker at jeg stadig vekk må restarte grunnet "heng" i progarmvaren (meldinger som ikke "finnes" men blir registrert. Nettlesere som henger (alt fra dolphin til firefox). Verdens dårligste "galleri-app". Vet at jeg kan kjøpe ny.

 

Personlig syntes jeg dere godtar jævlig mye når telefonen koster 5k :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, ikke enig. Jeg merker at jeg stadig vekk må restarte grunnet "heng" i progarmvaren (meldinger som ikke "finnes" men blir registrert. Nettlesere som henger (alt fra dolphin til firefox).

 

Du må ha et merkelig bruksmønster. Jeg har hatt S3 siden den kom på markedet og hadde S2 et drøyt år før det og har ikke hatt en eneste kræsj/heng i løpet av den tiden som har gjort at jeg har måttet restarte telefonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke mitt bruksmønster er veldig unormalt. Surfing, epost, sms, kamera bruk, tale og noen programmer.

 

Jeg er vel godt vant med noe annet:)

 

Det jeg derimot liker godt er SwiftKey. Suverent tastatur.

 

Jeg skjønner at det er krig i leieren mellom de to store, men jeg trodde programvaren var mer finpussa i 2012.

 

Edit: typisk problem. Mailikonet viser 4 nye mail, men alle er lest. Det eneste som fungerer nå er en restart. Bruker imap-konto koblet opp mot flere enheter. Finnes det et bedre epost program som ikke gir slike irriterende feilmeldinger?

Endret av erikstein
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg dere godtar jævlig mye når telefonen koster 5k :)

Det er vel sånn at en må se disse problemene for å være litt enig med deg.

Min telefon fungerer hvertfall helt utmerket.

 

Android er mer fleksibelt og mer "sårbart" for innstillinger og apps enn iOS. Om alt skulle skjære seg så kan man jo bruke fabrikkinnstillinger for å komme tilbake til scratch.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke mitt bruksmønster er veldig unormalt. Surfing, epost, sms, kamera bruk, tale og noen programmer.

 

Jeg er vel godt vant med noe annet:)

 

Det jeg derimot liker godt er SwiftKey. Suverent tastatur.

 

Jeg skjønner at det er krig i leieren mellom de to store, men jeg trodde programvaren var mer finpussa i 2012.

Helt normalt det du beskriver. Totalt unormalt det han over deg beskriver :p

Lenke til kommentar

Hei, jeg klarte å sette et punktum foran en mappe i MicroSD-kortet mitt. Nå ser det ut som mappen har forsvunnet totalt, men når jeg åpner mobilen i Windows utforsker står det at over 20 GB er brukt på kortet (den mappen var den eneste jeg hadde). Jeg prøvde å formatere kortet, men det står fortsatt at 20 GB brukt. :(

Noen som har en idè til hvordan jeg får fikset det?

Skal man skjule noe i Android(ikke vise bilder / filmer / data) så legger man et "." / punktum før mappe navne som du beskriver -> .bilder

Da vil ikke dem bildene vises i "mine bilder" elelr andre plasser(om du ikke innstallere en app som kan lese skjulte ting).

Et program som leser skjulte er ES File Explorer, da må du inn i settings og sette av den skal lese skjulte filer / mapper.

 

Ellers så kan du koble mobilen opp til PC, og si at PCen skal lese av skjulte filer / mapper.

 

Det er greit å skjule mapper/filer på mobilen, men man må kunne komme til dem da(innstaller det ES File Explorer ifra Google Play).

 

Har problemer med å få registert enheten min på Samsungdive.. Den klarer rett å slett ikke å finne telefonen.. hva kan jeg gjøre?

 

Har fått det til nå. Slettet samsung kontoen fra telefonen først og tok en omstart. Gikk så inn på Innstillinger/Sikkerhet/Fjernkontroll og la til samsung kontoen der. DA funka det.. Se om det hjelper..

Takk, fikk det til nå :) Men har du fått til å tracke telefonen? Min bare står å "loader" når jeg forsøker å finne den, får ikke valgt Start Sporing engang.. Mens f.eks å ringe til den funker

Edit: fungerer nå ;)

Hvordan gjorde du dette? Jeg har og hatt problemer med Samsung drive greiene, slik at jeg har innstallert andre app`er som skal gjør samme jobb. Men hade vært kjekt å få til det ifra Samsung Drive og(hadde samme problem med SGS2 og)

 

Hei godfolk.

 

Har hatt en S3 i ca. 1,5 uker. Blir ikke konfortabel med den. Har prøvd det meste av nettlesere/programmer/osv som jeg tidligere har hatt på iphonen min.

 

Savnet etter den er dessverre for stort :)

 

Kona fikk min gamle 4Sen, så jeg må eventuelt selge S3en. Hva kan jeg forvente i forhold til en byttehandel? Kan jeg "bytte" i en 4S 32Gb f.eks eller må jeg ta til takke med en 16 gig? Har montert coopter film, satt inn 16 gig SD-kort og "original" samsung beskyttelse bak (den pakka med 2 deksler hos netcom-butikken). Fargen er blå om det har noen betydning.

 

Burde gå greit med en byttehandel, eller er det urealistisk?

Jeg bytter glatt med deg, men har en iPhone 4(uten S). Trenger ikke minnekortet, eller andre ting med. Kan til og med legge noen kroner imellom. Bare gi lyd.

 

Jeg har hatt iPhone 3GS, og et par iPhone 4, og jeg vet ihvertfall hva som er best(ihverfall for meg).

Lenke til kommentar

Det virker som du forventer at telefonen skal være lik en Iphone, og at du ikke klarer å løsrive deg fra denne og de begrensede mulighetene den har. Hvis du likevel skulle bruke samme programmer som tidligere, hvorfor bytte i det hele tatt? :)

 

Byttehandelmessig er det vel bare å sammenligne priser for å se hva som er realistisk. Vil nok tro at det er en "vanskelig" byttehandel du står ovenfor, da de færresten som liker android-telefoner liker iphone, og omvendt ;)

 

Nja, ikke enig. Jeg merker at jeg stadig vekk må restarte grunnet "heng" i progarmvaren (meldinger som ikke "finnes" men blir registrert. Nettlesere som henger (alt fra dolphin til firefox). Verdens dårligste "galleri-app". Vet at jeg kan kjøpe ny.

 

Personlig syntes jeg dere godtar jævlig mye når telefonen koster 5k :)

 

At apps feiler mer på android plattformen må du nok lengre ut på landet med.. faktisk er det omvendt..

 

http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-crash-more-than-android-a-data-dive/

 

Så da er det jo rene svindelen Apple driver med når de forlanger 5-6 tusen for en iphone ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...