Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjeelp! Mistet akkurat min splitter nye Samsung Galaxy S 3 ut av lommen og ned på en stein. Skjermen knuste.

 

Neste gang jeg legger ny platting og må bøye meg opp og ned en million ganger skal jeg ikke ha mobilen i lommen...

 

Noen som vet hvor man kan få fikset ny skjerm raskt i Bergensområdet?

Lenke til kommentar

Har hatt min i en uke nå, null problemer!

Tror folk får problemer med den hovedsaklig fordi de har feil oppfatning av konseptet og dermed behandler den som en vanlig mobil. Dette er den mobilen som er mest avansert både software og hardwaremessig og burde bli behandlet deretter! ^^

 

Strålende fornøyd med min, bortsett fra at ChatOn spammer meg med aktiveringskoder... Får rundt 3 sms pr dag fra de...

Lenke til kommentar

Tror folk får problemer med den hovedsaklig fordi de har feil oppfatning av konseptet og dermed behandler den som en vanlig mobil.

Det er mye brukerfeil ute og går - hovedsaklig at folk er vant til å gjøre ting på en måte og ikke er interessert i å lære seg noe nytt.

 

Senest i forrige uke måtte jeg korrigere en venninne av meg som utbasunerte til alle sine facebook-venner at S3 var en vanvittig treg telefon i forhold til hennes tidligere iPhone. Hun var utrolig skuffet over (sitat) den nye 'supertrege telefonen' som ikke nådde iPhone til knærne.

 

Grunnen var at den brukte litt lenger tid enn iPhone på å åpne Facebook-appen som hun bruker flere ganger i timen...

 

Jeg tipset henne om at det er stor forskjell på å trykke home- og tilbake-knappen i mange apper i Android. Home lar ofte appen ligge i minnet og gjør f.eks. Facebook tilgjengelig igjen på brøkdelen av et sekund, 'tilbake' som hun konsekvent brukte på alt avslutter appen og man må selvfølgelig vente på at telefonen skal logges seg på Facebook igjen.

 

Selv etter den forklaringen; som gjør at hun nå åpner Facebook på 0,1 sekund eller noe - og langt raskere enn på hennes tidligere iPhone - så er hun misfornøyd. For det er jo utrolig dumt med alt som ikke fungerer slik hun er vant til fra før. Herregud.

 

Det må dog legges til at dette er en berte som klager på absolutt alt i verden som ikke fungerer akkurat slik hun vil gjøre ting da :)

Endret av Schnapps
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan syncer jeg apper jeg har lasta ned automatisk? fikk min tilbake fra rep, og den er wipet selvsagt.

 

Har tastet inn google account, og er på wifi, men alikevel settes ikke igang nedlastning av mine apps.

 

Mener at dette gikk automatisk når jeg skiftet fra S2 til S3, men dersom det ikke gjør det kan du jo bare åpne Play store og velge 'my apps' og trykke i vei på de du vil installere igjen. Hvem vet; kanskje du da også styrer unna mange av dem du bare har testet ut tidligere og aldri bruker alikevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan syncer jeg apper jeg har lasta ned automatisk? fikk min tilbake fra rep, og den er wipet selvsagt. Har tastet inn google account, og er på wifi, men alikevel settes ikke igang nedlastning av mine apps.
Mener at dette gikk automatisk når jeg skiftet fra S2 til S3, men dersom det ikke gjør det kan du jo bare åpne Play store og velge 'my apps' og trykke i vei på de du vil installere igjen. Hvem vet; kanskje du da også styrer unna mange av dem du bare har testet ut tidligere og aldri bruker alikevel :)

 

Vet jo selvsagt det. Greia er at den synca fint når tlf var ny, nå gjør den det ikke.

Ikke snakk om at jeg manuelt installerer 20-30 apps for hånd.

 

Ingen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Ikke snakk om at jeg manuelt installerer 20-30 apps for hånd.

 

Seriøst? Det kan da ikke ta mer enn et par minutter totalt. Uansett langt mindre tid enn du bruker på å finne ut av hvordan det kan gjøres automagisk.

 

Alt legger seg jo i en nedlastningskø - du trenger ikke å vente på at hver enkelt er ferdig nedlastet.

 

Edit: Og gjør du det via PC som det foreslås i innlegget over kan du jo installere 30 apps så raskt som du klarer å klikke på 'install' 30 ganger. Åkei - du må trykke to ganger pr. app da - altså 60 klikk og ikke 30. Testet nå :)

Endret av Schnapps
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Invisible shield/ Copter er verdt det etter min mening. Enkel å legge på uten støv og luftblærer, og beskytter godt mot riper.

I starten (før filmen tørker ut) er den treg, men dette bedrer seg etter en ukes tid. Er nok hele tiden hakket tregere enn gorillaglasset, men dette er ikke til sjenanse spør du meg. Det gjelder å veie fordeler og ulemper opp mot hverander ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og hvis man ikke gidder å legge inn apps via google play på mobilen, så kan man gjøre det via play.google.com på pcn :)

 

Takk, den viste jeg faktisk ikke om.

 

Tar laaaang tid og gjøre dette uansett, når den har lagret alle apps jeg noensinne har instalert.

 

Tok en factory reset, og nå syncer den automatisk merkelig nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...