Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Den er hverfall mye dårligere enn min gamle desire hd.

Håper de kan få den bedre med en fix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten advarsel..

 

Kjøpte dette dekselet til telefonen: sz165.jpg

 

Utrolig fin kvalitet. Kunne ikke tro at det er uoriginalt men til gjenjeld drepte det GSM

signalet nesten helt og NFC fungerer ikke i det hele tatt. Wi-Fi og GPS er ok.

 

Var klar over at det kunne dempe signalene en del og fikk det rimelig så det var verdt

ett forsøk men det er tydelig at aluminium ikke egner seg som bakside på denne mobilen.

 

Til sammenligning har en kamerat et nesten identisk deksel på sin Nexus og det funker faktisk greit..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste at alle nye Galaxy S3-kunder fikk 50 GB hos Dropbox, men vet dere om man kan velge sånn at bildene og videoer blir direkte lastet opp fra mobilen? Eller om man må gjøre alt dette manuelt??

 

Yupp, bildene og video jeg tar blir lastet opp til dropbox med en gang, tar jeg ikke feil kan man også velge om man vil at den skal laste opp kun når mobilen er koblet til wifi, eller at den laster opp både wifi og datatrafikk.

 

da jeg logget på dropbox (hadde 2 GB fra før) fikk jeg plutselig 75.25 GB totalt :hmm:

 

Ser ikke ut som det er noe valg for wifi/datatrafikk her i hvertfall.

Dropbox har brukt opp hele datakvoten min i dag..

Det er selvfølgelig min egen feil at jeg lastet opp disse bildene/filmene,men jeg trodde jo at de ble lastet opp over wifi..

Så en liten advarsel til dere andre..Pass på.. :p

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Var nok bare ha vært ruteren hans sin feil. Opplever ingen problemer med Wifi her, hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste at alle nye Galaxy S3-kunder fikk 50 GB hos Dropbox, men vet dere om man kan velge sånn at bildene og videoer blir direkte lastet opp fra mobilen? Eller om man må gjøre alt dette manuelt??

 

Yupp, bildene og video jeg tar blir lastet opp til dropbox med en gang, tar jeg ikke feil kan man også velge om man vil at den skal laste opp kun når mobilen er koblet til wifi, eller at den laster opp både wifi og datatrafikk.

 

da jeg logget på dropbox (hadde 2 GB fra før) fikk jeg plutselig 75.25 GB totalt :hmm:

 

Ser ikke ut som det er noe valg for wifi/datatrafikk her i hvertfall.

Dropbox har brukt opp hele datakvoten min i dag..

Det er selvfølgelig min egen feil at jeg lastet opp disse bildene/filmene,men jeg trodde jo at de ble lastet opp over wifi..

Så en liten advarsel til dere andre..Pass på.. :p

 

Under Upload using kan du velge Wifi only / Wifi or data plan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Var nok bare ha vært ruteren hans sin feil. Opplever ingen problemer med Wifi her, hvertfall.

Han testet også hos tre andre trådløse nettverk, samt Samsung Galaxy Note. Jeg håper det ikke er modellens feil, men heller hans produkt, fordi jeg kommer til å bruke mye wifi for den telefonen.

 

Edit: Jeg lurer også på hvorfor telefonen koster et par tusen kroner billigere uten abonnement enn med abonnement. Noen som vet hvorfor? Er det ikke bare bedre å kjøpe uten abonnement og fortsette med sitt gamle abonnement og nummer?

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Var nok bare ha vært ruteren hans sin feil. Opplever ingen problemer med Wifi her, hvertfall.

Han testet også hos tre andre trådløse nettverk, samt Samsung Galaxy Note. Jeg håper det ikke er modellens feil, men heller hans produkt, fordi jeg kommer til å bruke mye wifi for den telefonen.

 

Edit: Jeg lurer også på hvorfor telefonen koster et par tusen kroner billigere uten abonnement enn med abonnement. Noen som vet hvorfor? Er det ikke bare bedre å kjøpe uten abonnement og fortsette med sitt gamle abonnement og nummer?

Om det lønner seg å kjøpe med eller uten abonnement kommer jo helt an på hva slags abonnement du har i dag, og hvordan din bruk er. La oss si at du har Chess SjakkMatt i dag og betaler kr 348,- pr mnd, så betaler du kr 4176,- i året for abonnementet ditt. Kjøper du så telefonen uten abonnement til kr 5500,- vil totalprisen bli kr 9676,-. I et slikt tilfelle KAN det være billigere å kjøpe telefon med abonnement, siden totalprisen da er kr 8000,-. MEN det kommer an på din bruk, det er ikke sikkert abonnementet med en totalpris på kr 8000,- passer ditt forbruk. Finn derfor først ut hva du betaler på ditt abonnement i dag og om det er et abonnement som passer deg. Deretter kan du sjekke andre alternativer og hva totalprisen blir i de forskjellige tilfellene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser ikke ut som det er noe valg for wifi/datatrafikk her i hvertfall.

Dropbox har brukt opp hele datakvoten min i dag..

Det er selvfølgelig min egen feil at jeg lastet opp disse bildene/filmene,men jeg trodde jo at de ble lastet opp over wifi..

Så en liten advarsel til dere andre..Pass på.. :p

 

Under Upload using kan du velge Wifi only / Wifi or data plan

 

Ja det er under "settings-camera upload" det er mulig og velge mellom wifi eller wifi/data

Men det er for bilder du tar med kameraet som blir lastet opp automatisk etter at du har tatt dem.

Det jeg mente var filer som alt ligger på mobilen.

Feks hos meg står camera upload av pga at jeg ikke vil laste opp alle bildene jeg tar,og heller velge manuelt.Da ser det ikke ut som det er mulig og velge wifi only.

Lenke til kommentar

Utrolig fin kvalitet. Kunne ikke tro at det er uoriginalt men til gjenjeld drepte det GSM

signalet nesten helt og NFC fungerer ikke i det hele tatt. Wi-Fi og GPS er ok.

....men det er tydelig at aluminium ikke egner seg som bakside på denne mobilen.

 

Det er nok ikke uten grunn at Samsung er "bare plast", og at SAR-verdiene er lavest på markedet.

Plasserer man antenner inne i en metallskål, så er det å be om dårligere dekning og høyere effektbruk i snitt.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det er noe valg for wifi/datatrafikk her i hvertfall.

Dropbox har brukt opp hele datakvoten min i dag..

Man kan velge at mobilen skal laste opp bilder og videoer man tar med kameraet på telefonen.

Jeg har min Android innstilt til å laste opp over wifi og at den skal laste opp automatisk.

Dermed er bilder og video i dropboksen min kort tid etter jeg får dekning av wifien hjemme eller hos dama.

 

Man bør også tenke på om man skal velge i menyen på Andoid market, at den kun skal oppdatere apper over wifi.

 

Vil man ha mer kontroll, så kan man laste ned widget som måler forbruk og en switch som slår av og på 3G. Feks: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.rgruet.android.g3watchdog

 

Med Android 4.0, så kan man også sette nedlastingsgrense pr måned via OS. Da slipper man at telefonen bruker mer enn kvoten.

 

fa887_2_Dropbox_Beta_Android_270x480.png

Lenke til kommentar

Ja jeg bruker både den som finnes i Android 4 og 3G Watchdog.Det er jo derfor jeg vet at kvoten er brukt opp. Og som sagt i forrige post.Det er kun mulig og velge wifi only under camera upload og jeg vil ikke laste opp alle bildene/filmene mine.Jeg vil velge ut filene manuelt.Da er det ikke mulig og velge wifi only.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Var nok bare ha vært ruteren hans sin feil. Opplever ingen problemer med Wifi her, hvertfall.

Han testet også hos tre andre trådløse nettverk, samt Samsung Galaxy Note. Jeg håper det ikke er modellens feil, men heller hans produkt, fordi jeg kommer til å bruke mye wifi for den telefonen.

 

Edit: Jeg lurer også på hvorfor telefonen koster et par tusen kroner billigere uten abonnement enn med abonnement. Noen som vet hvorfor? Er det ikke bare bedre å kjøpe uten abonnement og fortsette med sitt gamle abonnement og nummer?

 

Jeg har inntrykk av at du ikke helt skjønner hva de mener med prisen her. Prisen som her blir oppgitt er prisen for telefon uten abbonement, og prisen inkludert abbonementet (dersom du binder deg med et abbonement). Og du beholder ditt gamle nummer. Kjøper du telefon med abbonementes binding får du selve telefonen billigere. Og Samsung telefoner (bare i Norge?) er IKKE operatørlåst heller.

 

Feks:

Kjøper du mobilen i en nettbutikk for feks 5 000 kr uten abbonement, er det prisen og ferdig med det.

Men feks kjøper du mobilen på Telenor sin nettside med Komplett XL abbonement med 12 måneders binding, koster selve telefonen 299 + (12 mnder x 300 kr i nedbetaling) = 3 900 kr. Men i tillegg kommer jo abbonementet som du har bundet deg til, så total prisen blir jo ca 11 000 kr. Men bruker du allikevel Komplett XL er det jo ingen ulempe å binde seg i 12 mnder til, og du får telefonene BILLIG (1000-1500 billigere enn nettbutikker).

 

Jeg feks bruker Komplett XL, så for meg å kjøpe en telefon i en nettbutikk, er jo direkte dumt! Jeg sparer rundt 1 000-1500 kr ved å kjøpe den med binding på mitt allerede eksisterende abbonement hos Telenor. Og den er ulåst, og trolig helt fersk, ikke 'tuklet' med av Telenor.

 

Husk og på feks Telenor sine websider har lavere priser enn å kjøpe med binding i en butikk. Fordelen (kanskje) med å kjøpe i butikk er bedre/enklere service, vet ikke helt. I butikk feks koster S3 ca 900(?) + abb, på Telenor sine sider 300 + abb (Komplett XL).

 

jarle

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som får med bildene i kontakter over i meldingssenteret?? Det gjør ikke jeg. Får heller ikke opp smiley`s på innkomende meldinger. Baggateller, men det lukter nesten Bada, for en gammel wave eier.

 

Noen tips... :hm:

Får ikke opp noen bilder der jeg heller.

Kunne også tenkt meg en widget`s som viste bilder fra f.eks facebook profiler, slik som min gamle desire HD.

 

people.jpg

Ingen som har klart og få profilbilder fra facebook inn i people widget`en?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Den er hverfall mye dårligere enn min gamle desire hd.

Håper de kan få den bedre med en fix.

'

Min er veldig stabil på Wifi

Lenke til kommentar

Ja jeg bruker både den som finnes i Android 4 og 3G Watchdog.Det er jo derfor jeg vet at kvoten er brukt opp. Og som sagt i forrige post.Det er kun mulig og velge wifi only under camera upload og jeg vil ikke laste opp alle bildene/filmene mine.Jeg vil velge ut filene manuelt.Da er det ikke mulig og velge wifi only.

Bare at velge : Turn off Camera Upload ! da,,valget er der

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Den er hverfall mye dårligere enn min gamle desire hd.

Håper de kan få den bedre med en fix.

'

Min er veldig stabil på Wifi

Den er stabil, men rekkevidden er en del dårligere.

 

Lenke til kommentar

Jeg har en liten idé: Under "Spoiler" saken på USB "on-the-go" på side 1 så kansje det kunne vært nyttig med en liste over støttede enheter?

 

Det jeg har testet er:

 

- Razer Mamba 2012 (Mus) Virker

- Logitech G930 (Headsett) Virker*

- USB Hub (10 port) Virker

- Minnekortleser Virker

- Minnepinne fra Corsair 8GB, Sandisk 4GB Virker

 

*

Mediatastene på headsettet hadde ikke de funksjonene dem skulle ha, feks lyd +- var noe helt annet.

 

 

Dette er det jeg har testet.

 

Hva tror dere om en slik liste? :)

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Var nok bare ha vært ruteren hans sin feil. Opplever ingen problemer med Wifi her, hvertfall.

Han testet også hos tre andre trådløse nettverk, samt Samsung Galaxy Note. Jeg håper det ikke er modellens feil, men heller hans produkt, fordi jeg kommer til å bruke mye wifi for den telefonen.

 

Edit: Jeg lurer også på hvorfor telefonen koster et par tusen kroner billigere uten abonnement enn med abonnement. Noen som vet hvorfor? Er det ikke bare bedre å kjøpe uten abonnement og fortsette med sitt gamle abonnement og nummer?

 

Jeg har inntrykk av at du ikke helt skjønner hva de mener med prisen her. Prisen som her blir oppgitt er prisen for telefon uten abbonement, og prisen inkludert abbonementet (dersom du binder deg med et abbonement). Og du beholder ditt gamle nummer. Kjøper du telefon med abbonementes binding får du selve telefonen billigere. Og Samsung telefoner (bare i Norge?) er IKKE operatørlåst heller.

 

Feks:

Kjøper du mobilen i en nettbutikk for feks 5 000 kr uten abbonement, er det prisen og ferdig med det.

Men feks kjøper du mobilen på Telenor sin nettside med Komplett XL abbonement med 12 måneders binding, koster selve telefonen 299 + (12 mnder x 300 kr i nedbetaling) = 3 900 kr. Men i tillegg kommer jo abbonementet som du har bundet deg til, så total prisen blir jo ca 11 000 kr. Men bruker du allikevel Komplett XL er det jo ingen ulempe å binde seg i 12 mnder til, og du får telefonene BILLIG (1000-1500 billigere enn nettbutikker).

 

Jeg feks bruker Komplett XL, så for meg å kjøpe en telefon i en nettbutikk, er jo direkte dumt! Jeg sparer rundt 1 000-1500 kr ved å kjøpe den med binding på mitt allerede eksisterende abbonement hos Telenor. Og den er ulåst, og trolig helt fersk, ikke 'tuklet' med av Telenor.

 

Husk og på feks Telenor sine websider har lavere priser enn å kjøpe med binding i en butikk. Fordelen (kanskje) med å kjøpe i butikk er bedre/enklere service, vet ikke helt. I butikk feks koster S3 ca 900(?) + abb, på Telenor sine sider 300 + abb (Komplett XL).

 

jarle

 

Det samme gjelder også netcom med fastpris abonemang, da koster telefonen totalt 8187 så må du trekkek fra 399 x12 =4788 kr som er det du må betale for fast fris large, og da blir prisen 8187-4788= 3399 kr for telefonen. Så pr idag er det billig om du alikevell skal ha abonemang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...