Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Blå og blå... Blåish. Prøvde raskt et par apper for å fikse stuck pixels, men ingen endring. Jeg satt lysstyrken til maks og justerte i forskjellige blåfarger, men den skinner liksom dobbelt så hardt som resten av skjermen.

 

Edit: Den vises altså TYDELIG uansett hvilken farge jeg prøver å "flushe" skjermen med. Skal prøve å ta et bilde i morgen.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blå og blå... Blåish. Prøvde raskt et par apper for å fikse stuck pixels, men ingen endring. Jeg satt lysstyrken til maks og justerte i forskjellige blåfarger, men den skinner liksom dobbelt så hardt som resten av skjermen.

 

Edit: Den vises altså TYDELIG uansett hvilken farge jeg prøver å "flushe" skjermen med. Skal prøve å ta et bilde i morgen.

 

Da er det vel ikke annet å gjøre enn å returnere den. Er du heldig får du en ny. Kommer an på hvor du har kjøpt den, om de sjekker med policyen til Samsung først eller ikke.

Lenke til kommentar

Er det noen som får med bildene i kontakter over i meldingssenteret?? Det gjør ikke jeg. Får heller ikke opp smiley`s på innkomende meldinger. Baggateller, men det lukter nesten Bada, for en gammel wave eier.

 

Noen tips... :hm:

Får ikke opp noen bilder der jeg heller.

Kunne også tenkt meg en widget`s som viste bilder fra f.eks facebook profiler, slik som min gamle desire HD.

 

people.jpg

Ingen som har klart og få profilbilder fra facebook inn i people widget`en?

Noen som har fått dette til?

Lenke til kommentar

Tja eller bare sende trådstarter en PM :) Så slipper han lete over "hele" forumet etter passende ting til side1.

Jeg tenkte han kunne linke til den nye posten om testede enheter for USB fra post nr 1.

Da vil det ikke bli mer arbeid for han og vi kan poste i den alternative posten.

 

Problemet er vel at mange hverken leser førstepost eller orienterer seg slik vi gjør :)

Lenke til kommentar

Blå og blå... Blåish. Prøvde raskt et par apper for å fikse stuck pixels, men ingen endring. Jeg satt lysstyrken til maks og justerte i forskjellige blåfarger, men den skinner liksom dobbelt så hardt som resten av skjermen.

 

Edit: Den vises altså TYDELIG uansett hvilken farge jeg prøver å "flushe" skjermen med. Skal prøve å ta et bilde i morgen.

 

Da er det vel ikke annet å gjøre enn å returnere den. Er du heldig får du en ny. Kommer an på hvor du har kjøpt den, om de sjekker med policyen til Samsung først eller ikke.

 

Da er det vel kanskje like greit å etterhvert se seg om etter noen som kan skifte ut hele skjermen? Finnes vel firmaer som gjør slikt og som gir garantier for reparasjonen?

Lenke til kommentar

Blå og blå... Blåish. Prøvde raskt et par apper for å fikse stuck pixels, men ingen endring. Jeg satt lysstyrken til maks og justerte i forskjellige blåfarger, men den skinner liksom dobbelt så hardt som resten av skjermen.

 

Edit: Den vises altså TYDELIG uansett hvilken farge jeg prøver å "flushe" skjermen med. Skal prøve å ta et bilde i morgen.

 

Da er det vel ikke annet å gjøre enn å returnere den. Er du heldig får du en ny. Kommer an på hvor du har kjøpt den, om de sjekker med policyen til Samsung først eller ikke.

 

Da er det vel kanskje like greit å etterhvert se seg om etter noen som kan skifte ut hele skjermen? Finnes vel firmaer som gjør slikt og som gir garantier for reparasjonen?

 

Du må nok regne ett par tusenlapper og litt til for å skifte skjerm på SIII.

Lenke til kommentar

Blå og blå... Blåish. Prøvde raskt et par apper for å fikse stuck pixels, men ingen endring. Jeg satt lysstyrken til maks og justerte i forskjellige blåfarger, men den skinner liksom dobbelt så hardt som resten av skjermen.

 

Edit: Den vises altså TYDELIG uansett hvilken farge jeg prøver å "flushe" skjermen med. Skal prøve å ta et bilde i morgen.

 

Da er det vel ikke annet å gjøre enn å returnere den. Er du heldig får du en ny. Kommer an på hvor du har kjøpt den, om de sjekker med policyen til Samsung først eller ikke.

 

Da er det vel kanskje like greit å etterhvert se seg om etter noen som kan skifte ut hele skjermen? Finnes vel firmaer som gjør slikt og som gir garantier for reparasjonen?

 

Du må nok regne ett par tusenlapper og litt til for å skifte skjerm på SIII.

 

Nå for ca. 2 min siden unlocket jeg skjermen når jeg kom på jobb og ser at nå har det på samme verikale linje som pixelen som sitter fast er det blitt en mørk linje som strekker seg fra topp til bunn. Så er vel i grunn ikke noe tvil om at dette er et faulty eksemplar av skjermen når den blir slik etter 3 dager hvor den kun har oppholdt seg på skrivebordet eller i lommen min.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Blå og blå... Blåish. Prøvde raskt et par apper for å fikse stuck pixels, men ingen endring. Jeg satt lysstyrken til maks og justerte i forskjellige blåfarger, men den skinner liksom dobbelt så hardt som resten av skjermen.

 

Edit: Den vises altså TYDELIG uansett hvilken farge jeg prøver å "flushe" skjermen med. Skal prøve å ta et bilde i morgen.

 

Da er det vel ikke annet å gjøre enn å returnere den. Er du heldig får du en ny. Kommer an på hvor du har kjøpt den, om de sjekker med policyen til Samsung først eller ikke.

 

Da er det vel kanskje like greit å etterhvert se seg om etter noen som kan skifte ut hele skjermen? Finnes vel firmaer som gjør slikt og som gir garantier for reparasjonen?

 

Du må nok regne ett par tusenlapper og litt til for å skifte skjerm på SIII.

 

Nå for ca. 2 min siden unlocket jeg skjermen når jeg kom på jobb og ser at nå har det på samme verikale linje som pixelen som sitter fast er det blitt en mørk linje som strekker seg fra topp til bunn. Så er vel i grunn ikke noe tvil om at dette er et faulty eksemplar av skjermen når den blir slik etter 3 dager hvor den kun har oppholdt seg på skrivebordet eller i lommen min.

 

Kan du ta bilde og vise oss?

 

Kjipt når sånt skjer.

Lenke til kommentar

Hvordan får man slått av denne irriterende stemmen i kameramenyen?

Mulig du har installert en tredjeparts-app av noe slag. Har aldri hørt noen stemme i forbindelse med kameraet.

Seriøst ingen andre som har dette problemet? Har ikke installert noen andre apps enn det jeg har på Note'n, og det er KUN i kamera dette skjer: en forferdelig stemme med engelsk aksent forsøker lese på norsk hver gang jeg trykker på noe under instillinger, autofokus, bildemodus etc. Det må jo gå an å slå av dette!

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg en liten overraskelse i går. Skulle sende en MMS, men den ble bare hengende på "Sending". Jeg sjekket at APN-innstillingene var riktige, men den ble altså ikke sendt likevel.

 

Etter litt fikling fant jeg ut at man må ha mobildata aktivert for at den skal sende (og motta) MMS. Det var irriterende, for jeg har som vane å deaktivere mobildata når jeg har tilgang på WiFi (og det hadde jeg her).

 

På min gamle HTC Desire var dette løst ved at den tillot trafikk på MMS-APNet selv om mobildata var deaktivert. Det gir jo mer mening, siden MMS uansett har en annen prismodell. På Samsungen må man altså aktivere mobildata globalt for å kunne bruke MMS.

 

Er dette en spesifikk Samsung-ting, eller er det noe som kom med Android 4?

 

Jeg ser det er snakket om dette i flere poster, men jeg kan jo utdype litt slik jeg tror det er.

 

Mobildata og MMS bruker som nevnt tidligere her 2 forskjellige APN (aksesspunkt). Det er på android mulig å definere MMS og mobildata som 2 forskjellige APN, men det er mer og mer vanlig å definere alt i samme APN.

 

Det er mulig å dele opp dette igjen selv, slik at man kan skru av mobildata, og fortsatt ha tilgang til MMS, men det må gjøres manuelt, og det kan være litt knotete å finne hvilke innstillinger som skal inn hvor.

 

Så langt jeg har klart å finne ut, så er ikke dette mulig på Samsung-telefoner med stock rom. Å ha to APN er selvfølgelig greit, men å få den til å holde MMS-APNet aktivt når den globale mobildata-tilgangen er avslått, det tror jeg ikke går.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i to dager nå og er veldig fornøyd. Men en ting jeg erger meg over er at kameraglasset er det høyeste punktet bake på mobilen. Det har resultert i to små riper på linsen allerede for min del. Enda så forsiktig jeg har vært. Er liksom naturlig å legge den med baksiden ned ..

Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha opphevet rammen rundt linsen mer , eller i allefall ha hatt et glass på selve dekselet, slik at dette i allefall kunne skiftes i værste fall. Blir liksom stuck med de ripene nå :(

Endret av Positive
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i to dager nå og er veldig fornøyd. Men en ting jeg ferger meg over er at kameraglasset er det høyeste punktet bake på mobilen. Det har resultert i to små griper på linden allerede for min del. Enda så forsiktig jeg har vært. Er liksom naturlig å legge den med baksiden ned ..

Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha opphevet rammen rundt linsen mer , eller i allefall ha hatt et glass på selve dekselet, slik at dette i allefall kunne skiftes i værste fall. Blir liksom stuck med de ripene nå :(

 

Er du i riktig tråd? Har ikke fått min S3 enda, men jeg trodde det ikke var et problem på S3, virker på bilder som kameraet er noe nedfelt. Jeg vet HTC One X sliter veldig med dette, derfor jeg spør om du er i riktig tråd...

 

jarle

Lenke til kommentar

Hei

 

Kan noen av dere som har tlf gjøre meg en tjeneste?

 

Gå på:

 

Innstillinger ---- > Wi-fi -- > Avansert -- > Behold Wi-fi påunder hvilemodus: Hva står avmerket hos Dere, alltid? Bare når tilkoblet? Aldri?

 

Jeg sliter med at tlf logger seg av wifi når den ligger rolig en liten stund og fant denne når jeg søkte litt:

http://www.androidcentral.com/android-101-save-battery-keeping-wifi-alive

 

Er det noe feil med teksten / eller jeg som misforstår betydningen?

Lenke til kommentar

Inside information fra Elkjøp: "Vi har foreløpig ikke telenorlåste Samsung S3 mobiler, kun Tele2 og netcom. Derfor er prisene på S3 svært høye. Vi har også allerede mottatt flere klager på generell dårlig samtalekvalitet på Samsung mobiler og er avventende til om Samsung gjør noe med dette før vi kjører kampanje på denne modellen.Telenorlåst hos Spaceworld ligger nå på 1798 mens vi klarer 2398 på det beste.

Vi regner med å ha den på kampanje medio Juli."

 

Selv har jeg også merket en generell "rar" samtalekvalitet på flere an Samsung sine modeller, delvis fyllt av ekko og grøt under samtale, slitsomt faktisk.

Er det flere som sliter med dette på Samsung S3?

EN annen ting som også plager meg er at jeg når jeg skriver får jeg alltid flere skrivefeil på Samsung enn andre merker. Er det utforming av ordbok, tastatur som gjør at det passer dårlig for meg tro?

 

Jeg har tildigere postet et innlegg med nettopp dette problemet, problemet som du beskriver får jeg når jeg bruker headsettet mitt fra Sennheiser, fungerte knallbra på Nokia'n - men lydkvaliteten er elendig på Samsung'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...