Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i dag en HTC Desire, og det begynner bli på tide å få seg en ny mobil. Batteriet begynner å bli litt slitent virker det som, og kan nesten ikke installere noe på telefonen pga altfor lite plass til apps.

 

Begynte å tenkte på dette tidlig i vår, da såg jeg først på Galaxy Nexus, deretter kom Sony Xperia S opp som aktuelle, deretter ble det One X og One S jeg såg på. Hadde mer eller mindre landet på One S, da jeg begynte vurdere S3 pga jeg ser utrolig lite klager på bugs og problemer med den. Og fordi den har veldig stor fokus/support. Og HTC har tabbet seg ut med hardware og software problemer på både X og S.

 

Jeg har sjekket med Telenor, og etter det jeg kan se har de et veldig godt tilbud. Jeg bruker i dag Komplett XL, og jeg ser at dersom jeg binder meg til nye 12 mnder med Komplett XL betaler jeg totalt 3 900 for S3 (pluss abb selvsagt, men det betaler jeg uannsett).

 

Nesten for godt til å være sant, da mobilen typisk koster ca 5 000 kr. Regner det ut slik:

Betaler 299 for S3 + (300 x 12 (abb)) = 3 900. Dersom jeg har glemt noe her, si ifra please.

Men slik jeg ser det da så bilder jeg meg til 12 nye mnder med Komplett XL og får mobilen for 3 900. Får og nytt microSIM med på kjøpet.

 

Før jeg 'trykker på knappen' håper jeg at dere kan svare på noen spørsmål jeg har angående S3:

1) Jeg skjønner ikke hvordan S3 og Nexus har 10+gb plass til apps, da ingen andre konkurrenter ligger høyere enn ca 2 gb. Gir de i hardware tilgang til mer plass for apps eller lagrer apps og alt annet innhold på samme partisjon? Fatter ikke hvorfor ikke andre og gjør det...

2) S3 kan ikke brukes som 'mass storage' slik den er pr i dag?

3) Har den god Hotmail/Live/Skydrive støtte (jeg bruker nok den 'offisielle' Email leseren fra Seven)?

4) Wifi hotspot er selvsagt en funksjon den har?

5) Har S3 funkjsonalitet for å kryptere innholdet på SDkort som brukes (altså som en standard funksjon)?

 

jarle

Lenke til kommentar

Tror endel fra CDON har fått sine, og Telenor/Djuice.

Bestilte fra Netcom 11 mai (dagen etter de la den ut) og har fortsatt ikke fått tilsendt. Er visstnok Bekreftet i neste uke, så vi får se da.

Noen fra Netcom som har fått sin blåe forresten?

 

Bestilte blått flip cover til min kommende blå S3 idag, og fikk for ikke lenge siden mail om at varen allerede var sendt :)

 

Ebay er fint, bestilte fra england. ca 260kr inkl frakt

 

http://www.ebay.co.u...em=380446921438

Hvor mye kostet flip-coveret? Hvis det kom på over 200 uten frakt så får du også mva (25 %), eventuelt toll, og et fortollingsgebyr. Da kan coveret fort komme på 4-500 kroner..

 

300,- i Netcom-sjappa.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått in Flip Cover enda?

Ja, som nevnt før var det noen hos NetCom-butikkene i Oslo. En her fikk tak i dem nede på Byporten og jeg fikk tak i det nest siste oppe på StorO-senteret. Kjekt å ha synes jeg, så slipper man sånn fælt kontaktpapir på skjermen (eller "screen protector" som det så fint kalles...). Men jeg tipper de sikkert er utsolgt, med mindre man finner en slik butikk i periferien som ikke er tomme.

Tenkte å kjøpe denne, men hvordan går det når man skal ta bilder? Må man holde den med en hånd for å strye unna kamera?

 

Og hvis du holder telefonen opp ned, så faller den jo ned. ingen magnet eller noe

 

Flip-coveret har et bakdeksel så du tar bare av det som er på telefonen og setter på dette.

Lenke til kommentar

Bestilte blått flip cover til min kommende blå S3 idag, og fikk for ikke lenge siden mail om at varen allerede var sendt :)

 

Ebay er fint, bestilte fra england. ca 260kr inkl frakt

 

http://www.ebay.co.u...em=380446921438

 

Som largim nevner så blir det dyrere. Det koster 23*9,38 = 215,74 pluss frakt.

Dvs du må da regne med 260*1,25= 325 pluss 120kr i fortollingsgebyr hos Posten. Dvs totalpris på 445 kroner.

 

@largim Bestilte også blå 11 mai. har heller ikke hørt noe utover de gangene jeg har ringt. Og får forskjellige svar hver gang.

Samme skjer med meg. De har nå i 2 uker lovet at den blir sendt "om 2/3 dager", en frist de har pushet kontinuerlig hver gang jeg har spurt. Virker som om leverandøren deres Moobi får den inn med tanke på alle svarene som Chess (samme leverandør) sender ut, men Netcom klarer ikke å kapre noen av disse, helt utrolig.

 

Nå er den heldigvis bekreftet i neste uke, så vi får se. Blir vel sending neste fredag da...

Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er tatt opp tidligere eller andre steder, men er nykonvertert fra iOS og ganske grønn med Android :) Har fått det meste til å fungere på min nye S3, men klarer fremdeles ikke å motta MMS. Klarer å sende MMS og bruke datanettverk til alt mulig annet. Hvis jeg får en MMS blir det bare en melding om å laste ned denne til telefonen, noe som alltid mislykkes. Har Chess iTouch. Er dette en kjent problemstilling og er det evt. noe lurt å gjøre?

Endret av mnl84
Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med å lade telefonen? har hatt den i et par uker nå, og fikk problemet igår.

skjer ingen ting når jeg setter inn kontakten, har prøvd flere ladere. Får ladet den hvis jeg skrur av telefonen og setter i kabelen. men blir ganske tungvint i lengden.

 

Noen som har noe forslag på hva som har skjedd?

Lenke til kommentar

Eg syns den kvite var veldig fin da... mene g vil se blå "live", før eg bestemmer meg kva eg vil ha:)

Fleire som har sett begge og har noe formeining om kva som er finast? :)

 

Jeg var ikke i tvil, ble den hvite på meg. Stilren :-)

 

Beklager hvis dette er tatt opp tidligere eller andre steder, men er nykonvertert fra iOS og ganske grønn med Android :) Har fått det meste til å fungere på min nye S3, men klarer fremdeles ikke å motta MMS. Klarer å sende MMS og bruke datanettverk til alt mulig annet. Hvis jeg får en MMS blir det bare en melding om å laste ned denne til telefonen, noe som alltid mislykkes. Har Chess iTouch. Er dette en kjent problemstilling og er det evt. noe lurt å gjøre?

 

Jeg stilte det samme spørsmålet for noen sider tilbake, men ingen har svart. Må man konfigurere noe for å kunne sende og motta MMS?

Lenke til kommentar

Kan noen uttale seg litt om batterilevetiden på denne? Holder den lenge med aktiv bruk, som surfing, sms, ringing, facebook og litt spilling?

Bruker selv mobilen aktivt, og er veldig fornøyd med batterilevetiden. Den har også fått mye skryt for dette av mange anmeldere

Endret av Commodent
Lenke til kommentar

Kan noen uttale seg litt om batterilevetiden på denne? Holder den lenge med aktiv bruk, som surfing, sms, ringing, facebook og litt spilling?

Bruker selv mobilen aktivt, og er veldig fornøyd med batterilevetiden. Den har også fått mye skryt for dette av mange anmeldere

 

Den har vesentlig bedre batteri enn min gamle HTC Desire HD ihvertfall. Tåler godt en lang dag med surfing, spilling og musikk.

 

Den bruker lang tid på å lade også da....

Lenke til kommentar

Eg syns den kvite var veldig fin da... mene g vil se blå "live", før eg bestemmer meg kva eg vil ha:)

Fleire som har sett begge og har noe formeining om kva som er finast? :)

 

Jeg har sett begge er ikke i tvil; den blå. Den hvite er fin nok men den får meg til å tenke på Jan Thomas. Men dette er jo selvfølgelig en smakssak.

 

Bestilte blå fra Elkjøp i går ettermiddag og den ble sendt i dag morges. Hadde også en ordre inne hos komplett som ble lagt inn i midten av mai men der i gården ser det ikke ut til at den blå har tenkt å dukke opp.

Endret av buggerhead
Lenke til kommentar

Hei!

 

har kjøpt samsung galaxy s3, er min første touch telefon og lurte på om noen kunne hjelpe meg?

nr 1

er det noen apper som det er bra å ha og som er trygge?

nr 2

fekk i begynnelsen lyd når eg fekk epost og varsel om spill og ect. det får eg ikkje lengre, noe som har noen tips om korleis eg kan få varselyden tilbake?

Lenke til kommentar

Spør igjen, fordi jeg stresser litt med dette... Noen som vet hvordan man fjerner spam? Får en spam melding om at jeg har vunnet iPad osv, hver morgen!

 

Da må du avinstallere programmet som innførte spam. Airblocker (som er gratis på Play) er i stand til å blokkere noen av disse samt detektere synderen..

Endret av TSport
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...