Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Er dette vanlig nede på 75% etter 4 timer med kanpt noe bruk?

 

Dette så litt unormalt ut ja... Det kan være lurt å sjekke med noen som er god på dette om det er nå skade på batteriet eller ikke.

 

Har du fulgt startprosedyrene (oppladningsprosedyrene) riktig?

Det finnes ikke lenger oppladingsprosedyrer, dagens batterier tåler mye/lite lading. De tåler fint klattlading. Jeg skal likevel innrømme at det kan "føles" som at batteriet trenger ett par fulladinger før det yter max. Men det er kanskje mer en følelse enn en realitet.

Bare hatt telefonen 2 dager nå så ladet 2-3 gnger

 

Dersom alt av datahenting og sync står på er dette godt mulig at er riktig. Bor man langt i fra nærmeste senderantenne går batteriet ekstremt fort ut i forhold til nærhet til antenne. Merker det spesielt godt batteriet når vi er på Hvaler, der er det veldig skiftende dekningforhold

 

Batteriet vil nå sin max holdbarhet etter ca 20-25 ladinger. S3 skal i hvertfall holde en hel dag med moderat bruk. Forsåvidt ikke noe problem å tømme S3 før dagen er omme med normal jobb bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunnen til at telefonen trenger et par ladesykluser Før det yter maks, er fordi det må kalibrere seg, telefonen vet rett og slett ikke når batteriet er tomt eller fullt(selv om det viser %) den må på en måte lære seg det gradvis. om man tar en factory reset, tror jeg faktisk den også sletter batterystats, og den må på nytt opplæres. dette gjelder alle produkter som bruker litium ion eller litium polymer.

fordelen med disse litium batteriene er at de er intelligente og dermed ikke svekkes over tid. bakdelen er at de tåler bare et visst antall sykluser Før de tar kveld. dette er normalt ikke et problem på en mobiltelefon da gjennomsnittsmennesket bytter mobil hver 18 mnd. tror jeg har lest en plass at batteriet skal tåle en full ladedyklus (0 - 100%) hver dag I 5 år

 

beklager evt skrivefeil. idiotiske swiftkey...

Lenke til kommentar

Er dette vanlig nede på 75% etter 4 timer med kanpt noe bruk?

 

Dette så litt unormalt ut ja... Det kan være lurt å sjekke med noen som er god på dette om det er nå skade på batteriet eller ikke.

 

Har du fulgt startprosedyrene (oppladningsprosedyrene) riktig?

Det finnes ikke lenger oppladingsprosedyrer, dagens batterier tåler mye/lite lading. De tåler fint klattlading. Jeg skal likevel innrømme at det kan "føles" som at batteriet trenger ett par fulladinger før det yter max. Men det er kanskje mer en følelse enn en realitet.

Bare hatt telefonen 2 dager nå så ladet 2-3 gnger

 

Dersom alt av datahenting og sync står på er dette godt mulig at er riktig. Bor man langt i fra nærmeste senderantenne går batteriet ekstremt fort ut i forhold til nærhet til antenne. Merker det spesielt godt batteriet når vi er på Hvaler, der er det veldig skiftende dekningforhold

 

Batteriet vil nå sin max holdbarhet etter ca 20-25 ladinger. S3 skal i hvertfall holde en hel dag med moderat bruk. Forsåvidt ikke noe problem å tømme S3 før dagen er omme med normal jobb bruk.

:) bor midt i Oslo (bislett) så tror ikke det er prolembet, men jeg får bare see utover hvordan det blir :)

Lenke til kommentar

Irriterende at det lugger så vanvittig når en trykker på hjem knappen.. har skrudd av S-voice funksjonen og det lugger fortsatt mye!

 

Hvordan har du skrudd den av?

Første gangen så deaktiverte jeg hele S-voice og det hjalp ingenting.

Men da jeg gikk inn på innstillinger på S-voice og slo av at den ikke skulle aktiveres ved dobbelt-klikk forsvant "laggen" :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg en liten overraskelse i går. Skulle sende en MMS, men den ble bare hengende på "Sending". Jeg sjekket at APN-innstillingene var riktige, men den ble altså ikke sendt likevel.

 

Etter litt fikling fant jeg ut at man må ha mobildata aktivert for at den skal sende (og motta) MMS. Det var irriterende, for jeg har som vane å deaktivere mobildata når jeg har tilgang på WiFi (og det hadde jeg her).

 

På min gamle HTC Desire var dette løst ved at den tillot trafikk på MMS-APNet selv om mobildata var deaktivert. Det gir jo mer mening, siden MMS uansett har en annen prismodell. På Samsungen må man altså aktivere mobildata globalt for å kunne bruke MMS.

 

Er dette en spesifikk Samsung-ting, eller er det noe som kom med Android 4?

 

Jeg ser det er snakket om dette i flere poster, men jeg kan jo utdype litt slik jeg tror det er.

 

Mobildata og MMS bruker som nevnt tidligere her 2 forskjellige APN (aksesspunkt). Det er på android mulig å definere MMS og mobildata som 2 forskjellige APN, men det er mer og mer vanlig å definere alt i samme APN.

 

Det er mulig å dele opp dette igjen selv, slik at man kan skru av mobildata, og fortsatt ha tilgang til MMS, men det må gjøres manuelt, og det kan være litt knotete å finne hvilke innstillinger som skal inn hvor.

Lenke til kommentar

Irriterende at det lugger så vanvittig når en trykker på hjem knappen.. har skrudd av S-voice funksjonen og det lugger fortsatt mye!

 

Hvordan har du skrudd den av?

Første gangen så deaktiverte jeg hele S-voice og det hjalp ingenting.

Men da jeg gikk inn på innstillinger på S-voice og slo av at den ikke skulle aktiveres ved dobbelt-klikk forsvant "laggen" :)

Det er det du har gjort jeg mener som skrudd av :p
Lenke til kommentar

Når jeg går inn I nettleseren blir skjermen så mørk. Noen som har et forslag på hvordan jeg kan løse dette uten og gjøre dette manuelt .

Det er en annen ting jeg lurer på også og det er hvordan jeg kan få norsk stavekontroll. Har engelsk oppsett på telefonen.

 

Når du er inne i nettleseren trykker du menyknappen og ett av valgene som kommer opp er lystyrke og farger. For norsk stavekontroll, meny-innstillinger-språk og inndata, eller når ditt språk er satt til engelsk, menu-settings-input and language :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg går inn I nettleseren blir skjermen så mørk. Noen som har et forslag på hvordan jeg kan løse dette uten og gjøre dette manuelt .

Det er en annen ting jeg lurer på også og det er hvordan jeg kan få norsk stavekontroll. Har engelsk oppsett på telefonen.

Gå inn i nettleseren, meny og deretter lysstyrke og farger. Ta vekk haken for automatisk lysstyrke.
Lenke til kommentar

 

Tja og nei! cyanogenMod9 :-( på galaxy s cyanogenMod7 :-) på same telefon, Instalerte først cyanogenmod7 og den fungerte kjemmpe bra på en håpløs TREG telefon, Absolutt ALT bleraskere og bedre, fannt ut dum som jeg er at jeg ville prøve cyanohgenMod9 og instalerte den, den fungerte veldig bra helt til for 1-2 dager siden, da den stoppet helt og jeg måtte ta ut batteriet og restarte den, etter det har alt blitt helt vilt, alle programmer stopper (får beskjed om at programmet har stoppet på skjermen) virker like vell den trenger bare litt tid (30-45 sek) . Hadde det ikke vært for at jeg får SIII i løpet av uka så hadde jeg instalert cyanogenMod7 igjen..

Lenke til kommentar

Når jeg går inn I nettleseren blir skjermen så mørk. Noen som har et forslag på hvordan jeg kan løse dette uten og gjøre dette manuelt .

Det er en annen ting jeg lurer på også og det er hvordan jeg kan få norsk stavekontroll. Har engelsk oppsett på telefonen.

 

Når du er inne i nettleseren trykker du menyknappen og ett av valgene som kommer opp er lystyrke og farger. For norsk stavekontroll, meny-innstillinger-språk og inndata, eller når ditt språk er satt til engelsk, menu-settings-input and language :)

takk

Lenke til kommentar

Fikk i går plutselig en skinnende fin, blå og død pixel på skjermen som lyser i all sin glans. Er dette grunn nok/mulighet for å få byttet inn telefonen? Eller må man tolerere dette på telefoner også? Sinnsykt irriterende siden den skinner i full lysstyrke og er meget godt synlig når skjermen ellers er dimmet (auto).

Lenke til kommentar

Fikk i går plutselig en skinnende fin, blå og død pixel på skjermen som lyser i all sin glans. Er dette grunn nok/mulighet for å få byttet inn telefonen? Eller må man tolerere dette på telefoner også? Sinnsykt irriterende siden den skinner i full lysstyrke og er meget godt synlig når skjermen ellers er dimmet (auto).

Tidligere har det vært som regel 3 døde pixler for og få returrett. Hadde prøvd og kontakte selgeren og høre hva de sier.

Lenke til kommentar

Fikk i går plutselig en skinnende fin, blå og død pixel på skjermen som lyser i all sin glans. Er dette grunn nok/mulighet for å få byttet inn telefonen? Eller må man tolerere dette på telefoner også? Sinnsykt irriterende siden den skinner i full lysstyrke og er meget godt synlig når skjermen ellers er dimmet (auto).

 

Mulig den bare er "stuck" siden den er blå.

Lenke til kommentar

 

Tja og nei! cyanogenMod9 :-( på galaxy s cyanogenMod7 :-) på same telefon, Instalerte først cyanogenmod7 og den fungerte kjemmpe bra på en håpløs TREG telefon, Absolutt ALT bleraskere og bedre, fannt ut dum som jeg er at jeg ville prøve cyanohgenMod9 og instalerte den, den fungerte veldig bra helt til for 1-2 dager siden, da den stoppet helt og jeg måtte ta ut batteriet og restarte den, etter det har alt blitt helt vilt, alle programmer stopper (får beskjed om at programmet har stoppet på skjermen) virker like vell den trenger bare litt tid (30-45 sek) . Hadde det ikke vært for at jeg får SIII i løpet av uka så hadde jeg instalert cyanogenMod7 igjen..

Det er vel kanskje viktig og understreke at det er snakk om Nightly Builds og at CM9 ikke har kommet til Release-Candidate stadiet en gang ;)

 

Først nå for et par dager siden at Source-Code ble "frozen" http://www.cyanogenmod.com/blog/cm9-code-freeze-has-started

Lenke til kommentar

Fikk i går plutselig en skinnende fin, blå og død pixel på skjermen som lyser i all sin glans. Er dette grunn nok/mulighet for å få byttet inn telefonen? Eller må man tolerere dette på telefoner også? Sinnsykt irriterende siden den skinner i full lysstyrke og er meget godt synlig når skjermen ellers er dimmet (auto).

 

Mulig den bare er "stuck" siden den er blå.

Slettet av meg:)

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...