Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Ja jeg bruker både den som finnes i Android 4 og 3G Watchdog.Det er jo derfor jeg vet at kvoten er brukt opp. Og som sagt i forrige post.Det er kun mulig og velge wifi only under camera upload og jeg vil ikke laste opp alle bildene/filmene mine.Jeg vil velge ut filene manuelt.Da er det ikke mulig og velge wifi only.

Bare at velge : Turn off Camera Upload ! da,,valget er der

Er jo det jeg har gjort.Les postene før du svarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk meg en liten overraskelse i går. Skulle sende en MMS, men den ble bare hengende på "Sending". Jeg sjekket at APN-innstillingene var riktige, men den ble altså ikke sendt likevel.

 

Etter litt fikling fant jeg ut at man må ha mobildata aktivert for at den skal sende (og motta) MMS. Det var irriterende, for jeg har som vane å deaktivere mobildata når jeg har tilgang på WiFi (og det hadde jeg her).

 

På min gamle HTC Desire var dette løst ved at den tillot trafikk på MMS-APNet selv om mobildata var deaktivert. Det gir jo mer mening, siden MMS uansett har en annen prismodell. På Samsungen må man altså aktivere mobildata globalt for å kunne bruke MMS.

 

Er dette en spesifikk Samsung-ting, eller er det noe som kom med Android 4?

Lenke til kommentar

Det var på samme måte på min LG optimus 2x i alleall. Da måtte jeg også slå på mobildata igjen for å få lov til å laste ned eller sende en MMS.

 

Regner med det er en Android greie da.

På den første HTC Desire med Android 2.x var det ikke slik, så det er/var neppe en generell Android-greie. En annen ulempe er hvis man er i utlandet og gjerne vil motta MMS, men ikke bruke mobildata (på grunn av pris). Det går jo da ikke.

Lenke til kommentar

Inside information fra Elkjøp: "Vi har foreløpig ikke telenorlåste Samsung S3 mobiler, kun Tele2 og netcom. Derfor er prisene på S3 svært høye. Vi har også allerede mottatt flere klager på generell dårlig samtalekvalitet på Samsung mobiler og er avventende til om Samsung gjør noe med dette før vi kjører kampanje på denne modellen.Telenorlåst hos Spaceworld ligger nå på 1798 mens vi klarer 2398 på det beste.

Vi regner med å ha den på kampanje medio Juli."

 

Selv har jeg også merket en generell "rar" samtalekvalitet på flere an Samsung sine modeller, delvis fyllt av ekko og grøt under samtale, slitsomt faktisk.

Er det flere som sliter med dette på Samsung S3?

EN annen ting som også plager meg er at jeg når jeg skriver får jeg alltid flere skrivefeil på Samsung enn andre merker. Er det utforming av ordbok, tastatur som gjør at det passer dårlig for meg tro?

Lenke til kommentar

Selv har jeg også merket en generell "rar" samtalekvalitet på flere an Samsung sine modeller, delvis fyllt av ekko og grøt under samtale, slitsomt faktisk.

På SGS2 er det hovedsaklig problemer når folk dekker til mikrofonen for ekkokansellering.

Dette skjer om man f.eks setter på beskyttelsesdeksel uten hull til ekkomikrofonen...

 

Det finnes også tilfeller hvor mikrofonen er løsnet og dermed ikke fungerer optimalt.

 

EDIT: Googler man SGS2 + echo, så får man masse treff, mens SGS3 + echo ikke gir noen relevante. Det er en klar indikasjon på at problemet er tatt på alvor hos Samsung.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer mobilens Wifi? En brukeranmeldelse påstod at den ikke funket så bra, fordi man datt hele tiden ut av Wifi-nettet.

 

Jeg var innom Elkjøp idag og så at mobilen kostet ca. 5500 u/abonnement men ca 8000 m/abonnement, stemmer dette?

Var nok bare ha vært ruteren hans sin feil. Opplever ingen problemer med Wifi her, hvertfall.

Han testet også hos tre andre trådløse nettverk, samt Samsung Galaxy Note. Jeg håper det ikke er modellens feil, men heller hans produkt, fordi jeg kommer til å bruke mye wifi for den telefonen.

 

Edit: Jeg lurer også på hvorfor telefonen koster et par tusen kroner billigere uten abonnement enn med abonnement. Noen som vet hvorfor? Er det ikke bare bedre å kjøpe uten abonnement og fortsette med sitt gamle abonnement og nummer?

Om det lønner seg å kjøpe med eller uten abonnement kommer jo helt an på hva slags abonnement du har i dag, og hvordan din bruk er. La oss si at du har Chess SjakkMatt i dag og betaler kr 348,- pr mnd, så betaler du kr 4176,- i året for abonnementet ditt. Kjøper du så telefonen uten abonnement til kr 5500,- vil totalprisen bli kr 9676,-. I et slikt tilfelle KAN det være billigere å kjøpe telefon med abonnement, siden totalprisen da er kr 8000,-. MEN det kommer an på din bruk, det er ikke sikkert abonnementet med en totalpris på kr 8000,- passer ditt forbruk. Finn derfor først ut hva du betaler på ditt abonnement i dag og om det er et abonnement som passer deg. Deretter kan du sjekke andre alternativer og hva totalprisen blir i de forskjellige tilfellene.

Akkurat nå bruker jeg OneCall Flexi og månedsforbruket ligger på ca. 150 kr pr mnd, mest fordi jeg bruker telefonen forhåndsvis til å ringe og ikke så mye til databruk pga. min Xperia Mini 10 suger. Årsforbruket er ca 1800 kr for OneCall Flexi + u/abonnement 5500 kr = 7300 kr, og jeg tror at det blir billigere å kjøpe telefonen med Komplett M.

Lenke til kommentar

I tillegg til uforholdsmessig høyt strømforbruk på "Cell standby", så har jeg også inntrykk av at signalnivået er relativt dårlig. Ser at den har vært uten signal i 6% av tiden i dag, og jeg har hele tiden vært i et område med god mobildekning.

 

Vi får håpe at Samsung får flikket litt på disse tingene i kommende oppdateringer.

Lenke til kommentar

I tillegg til uforholdsmessig høyt strømforbruk på "Cell standby", så har jeg også inntrykk av at signalnivået er relativt dårlig. Ser at den har vært uten signal i 6% av tiden i dag, og jeg har hele tiden vært i et område med god mobildekning.

 

Vi får håpe at Samsung får flikket litt på disse tingene i kommende oppdateringer.

Hvor kan du se dekningstiden?

Lenke til kommentar

Er Samsung Galaxy S3 MYE bedre enn iPhone 4s, like god eller litt bedre?

 

Med tanke på at S2 slo iPhone i nærmest samtlige tester da må da S3 være enda bedre?

 

Er så drita lei av folk som er mainstream og skal absolutt ha en iPhone uten å sette seg inn markedet... ANDROID :love:

Får min på mandag eller tirsdag! Can't wait! :D

Lenke til kommentar

Har skumlest noen titalls sider her med innlegg fra folk som har mottatt telefonen.

Jeg har en SII i dag, som jeg forsåvidt er godt fornøyd med. Jeg er ikke typen til å tukle for mye med tlf og softwaren i den. Har bare oppgradert til ICS og har lite/ingen problemer etter dette.

Når det snakkes om Rom...etc, så aner jeg ikke hva dere snakker om.

Jeg er bare en vanlig bruker, som bruker samtaler-sms-mms-wifi surf, samt bilder/video (som er prioritert høyt hos meg)....altså vanlige funksjoner.

Har jeg rett når jeg sier at det ikke er vits for meg å kjøpe SIII på grunn av:

 

Jeg får ikke noe markert bedre kamera.

Masse nye funksjoner (dilldall som egentlig ikke virker særlig godt)

SIII har masse bugs, som ikke er rettet enda...

SIII er ikke en mye bedre telefon estetisk.

Kort sagt. SIII er ikke noe revolusjonerende i forhold til SIII.

 

(Da kamera er prioritert hos meg, vurderer jeg faktisk å vente på brukererfaringer fra Nokia 808, til tross for symbian og dårligere skjerm.)

 

Konkluderer jeg riktig, i forhold til mitt behov og bruk?

Lenke til kommentar

Har skumlest noen titalls sider her med innlegg fra folk som har mottatt telefonen.

Jeg har en SII i dag, som jeg forsåvidt er godt fornøyd med. Jeg er ikke typen til å tukle for mye med tlf og softwaren i den. Har bare oppgradert til ICS og har lite/ingen problemer etter dette.

Når det snakkes om Rom...etc, så aner jeg ikke hva dere snakker om.

Jeg er bare en vanlig bruker, som bruker samtaler-sms-mms-wifi surf, samt bilder/video (som er prioritert høyt hos meg)....altså vanlige funksjoner.

Har jeg rett når jeg sier at det ikke er vits for meg å kjøpe SIII på grunn av:

 

Jeg får ikke noe markert bedre kamera.

Masse nye funksjoner (dilldall som egentlig ikke virker særlig godt)

SIII har masse bugs, som ikke er rettet enda...

SIII er ikke en mye bedre telefon estetisk.

Kort sagt. SIII er ikke noe revolusjonerende i forhold til SIII.

 

(Da kamera er prioritert hos meg, vurderer jeg faktisk å vente på brukererfaringer fra Nokia 808, til tross for symbian og dårligere skjerm.)

 

Konkluderer jeg riktig, i forhold til mitt behov og bruk?

 

Enig. Forskjellen mellom SII og SIII er ikke så stor at jeg ville ha oppgradert. Gikk selv fra en HTC Desire som jeg kjøpte når den kom.

Lenke til kommentar

Har skumlest noen titalls sider her med innlegg fra folk som har mottatt telefonen.

Jeg har en SII i dag, som jeg forsåvidt er godt fornøyd med. Jeg er ikke typen til å tukle for mye med tlf og softwaren i den. Har bare oppgradert til ICS og har lite/ingen problemer etter dette.

Når det snakkes om Rom...etc, så aner jeg ikke hva dere snakker om.

Jeg er bare en vanlig bruker, som bruker samtaler-sms-mms-wifi surf, samt bilder/video (som er prioritert høyt hos meg)....altså vanlige funksjoner.

Har jeg rett når jeg sier at det ikke er vits for meg å kjøpe SIII på grunn av:

 

Jeg får ikke noe markert bedre kamera.

Masse nye funksjoner (dilldall som egentlig ikke virker særlig godt)

SIII har masse bugs, som ikke er rettet enda...

SIII er ikke en mye bedre telefon estetisk.

Kort sagt. SIII er ikke noe revolusjonerende i forhold til SIII.

 

(Da kamera er prioritert hos meg, vurderer jeg faktisk å vente på brukererfaringer fra Nokia 808, til tross for symbian og dårligere skjerm.)

 

Konkluderer jeg riktig, i forhold til mitt behov og bruk?

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ventet med å kjøpe s3.

Jeg har ikke hatt s2, men min siste telefon før s3 var en htc desire hd. Jeg kan ikke si at s3 er verken raskere eller en bedre telefon enn desire hd. Savner egentlig sense ganske mye, da jeg synnes widget til s3 ser veldig simple ut.

Kan ikke helt forstå de som sier at denne telefonen er så lynrask. Jeg opplever veldig mye lagg på telefonen som jeg ikke gjorde på desire hd telefonen.

Kan heller ikke si deg hva som er bedre på s3 enn f.eks disire hd, da jeg ikke har klart og finne noen enda. vel, det er ikke helt riktig. Kameraet er bedre og batteriet er noe bedre på s3.

Ting er jo litt anderledes, men det vil jo ikke si dermed at den er bedre.

Håper det snart kommen en oppdatering til telefonen slik at noe av det jeg nevner her vil bli bedre.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Er Samsung Galaxy S3 MYE bedre enn iPhone 4s, like god eller litt bedre?

 

Med tanke på at S2 slo iPhone i nærmest samtlige tester da må da S3 være enda bedre?

 

Er så drita lei av folk som er mainstream og skal absolutt ha en iPhone uten å sette seg inn markedet... ANDROID :love:

Får min på mandag eller tirsdag! Can't wait! :D

 

Jeg er glad jeg ikke solgte min iphone4s da jeg gikk til S3. Opplevelsen med stor skjerm og fleksibilitet i OS er enorm, men da stopper brått brukeropplevelsen opp også. Alt dall med rom bryr meg lite, vil bare ha noe bra som fungerer. Synk av grupper er tragisk på epleprodukter, det var hovedgrunnen til kjøp av S3. Nå ligger den for salg.

 

Tester derimot One X nå, må si brukeropplevelsen ble en helt annen enn S3, det føles som One X er ferdig utviklet, mens man ikke kunne vente helt med Samsungen. One X fungerer 102% hver dag og har gjort det i 3 uker nå. Dette var resultatet etter 3 uker med S3 og 3 uker med One X.

Til sammenlikning holdt jeg ut med Samsung S2 i 3 måneder før iPhonen våknet til liv igjen.

 

Men, 4s'en ligger fremdeles på nattbordet og lurer på når den skal komme i bruk igjen.........

Lenke til kommentar

Har jeg rett når jeg sier at det ikke er vits for meg å kjøpe SIII på grunn av:

 

Jeg får ikke noe markert bedre kamera.

Masse nye funksjoner (dilldall som egentlig ikke virker særlig godt)

SIII har masse bugs, som ikke er rettet enda...

SIII er ikke en mye bedre telefon estetisk.

Kort sagt. SIII er ikke noe revolusjonerende i forhold til SIII.

 

(Da kamera er prioritert hos meg, vurderer jeg faktisk å vente på brukererfaringer fra Nokia 808, til tross for symbian og dårligere skjerm.)

 

Konkluderer jeg riktig, i forhold til mitt behov og bruk?

Ifølge ditt behov som du beskriver her, så tror jeg ikke du "trenger" SIII, du klarer deg fortsatt lenge med SII. Så synes du konkluderer ganske riktig, men ikke helt riktig: jeg tror du kommer til å bli kjempeskuffet med Nokia 808. Jeg har selv så vidt prøvd den (riktignok med en tidlig software iflg Nokia) og det var skikkelig skuffende greier. Hadde jo forventet at den ville være god på kamera, men var veldig dårlig på fokusering hvis kamera var bittelitt i bevegelse. Dårlig skjerm gjorde også at bildene så dårlig ut på mobilen. Mulig de ser bedre ut ved å overføre de til PC, men forventningen til et revolusjonerende mobilkamera ble lagt skikkelig i grus.

Lenke til kommentar

SIII har masse bugs, som ikke er rettet enda...

Kort sagt. SIII er ikke noe revolusjonerende i forhold til SIII.

 

Her tror jeg at du nok overdriver en del småplukk som enkelte kommenterer her inne. Husk at noe som kanskje er et 'stort problem' for noen med veldig spesifikke ønsker (og som roper høyt på nett om det) ikke nødvendigvis er noe som en vanlig bruker legger merke til engang.

 

Dette minner meg litt om kameradebatter på f.eks. dpreview.com der små funksjoner i nye kameraer som 99% av brukerne aldri bruker alikevel ender opp som kjempestore poenger når det gjelder om et kamera er bra eller har store feil/mangler.

 

Jeg har hatt min S3 i drøye tre uker nå og har ikke opplevd en eneste bug eller kræsj i forhold til mitt bruk. På alle måter er det en langt bedre telefon enn S2.

 

Skjerm: Bedre hovedsaklig pga oppløsning

Dekning: Ikke merket noen forskjell i forhold til S2

Batterikapasitet: Merkbart bedre

Håndtering: Synes min S2 (ikke fått rotet meg til å selge den enda) virker 'klumpete/tykk/treg' i forhold til S3 når jeg sitter med begge to og sammenligner nå.

 

Jeg oppgraderte S2 og synes S3 er en betydelig oppgradering - det er på ingen måte en 'S2+' :)

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Er dette vanlig nede på 75% etter 4 timer med kanpt noe bruk?

Nei, langt i fra.

 

Min har vært på 8 timer og 16 minutter nå siden siste lading og har 85% batteritid igjen. Har vel bare sendt en melding eller to i dag samt hørt på en halvtimes (tidligere nedlastet) podcast, ellers har den ikke vært i bruk.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...