Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

NFC blir vel mye likt IR kommunikasjon som vi tidligere brukte på bl.a mobil. Måtte initieres både av sender og mottaker.

 

Har ikke lest meg opp på NFC, men blir ikke det noenlunde det samme funksjonalitet/ bruksområde - bare med annen teknologi?

Hvilket bruksområde ser du for deg? Utveksle business cards? Andre elementer blir jo lett fra tabeller slik at man må inn på tlf for å velge element uansett.

 

Eller tar jeg grundig feil.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om et bra headset med mic (bluetooth)?

Samsungen likte ikke det gamle headsettet mitt, den som ringer meg hører meg i ekko + mye skrapelyder.. Litt skuffet da det er Sennheiser og fungerte fint på Nokia'n :-(

Endret av jeger83
Lenke til kommentar

Du kan styre det meste av telefonfunksjoner med en NFC brikker. Bl.a. å ringe en spesifik kontakt, sende en spesifik beskjed til en kontakt (sms). Du kan åpne hva det måtte være av apps du har på telefonen samt hva slags funksjon som skal startes i appen. Du kan lage switcher (brytere) som f.eks setter på lydløs når du går inn på kontoret, og som slår det av når du går ut.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få NFC til å være aktiv selv om telefonen er låst? Hadde noen mifare brikker liggende som jeg tester ut, men jeg ser ikke helt poenget med dette dersom man faktisk må låse opp skjermen for å bruke det.

 

Er vel det samme med NFC som med bluetooth og Wi-Fi.

Men har du de mifare brikkene liggende, så er det vel enklere å teste det ut selv enn å spørre de som kanskje ikke har hatt mulighet til å prøve det selv? :huh:

Lenke til kommentar

Er det mulig å få NFC til å være aktiv selv om telefonen er låst? Hadde noen mifare brikker liggende som jeg tester ut, men jeg ser ikke helt poenget med dette dersom man faktisk må låse opp skjermen for å bruke det.

 

Er vel det samme med NFC som med bluetooth og Wi-Fi.

Men har du de mifare brikkene liggende, så er det vel enklere å teste det ut selv enn å spørre de som kanskje ikke har hatt mulighet til å prøve det selv? :huh:

 

Jeg synes absolutt dette er et forum for å spørre og utveksle erfaringer. De to siste kommentarene synes jeg gir lite energi til denne diskusjonen :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å spørre igjen.

 

Jeg har S3, og et 64GB SDXC minnekort .

Internminne er fullt, og jeg ønsker å flytte alle nedlastede programmer til minnekortet. Hvordan gjøres dette?

(Har forsøkt med appen "App 2 SD" uten hell. Får bare opp feilmelding)

 

Takk for hjelp

 

Tror ikke det går, rett og slett. App 2 SD skal visstnok ikke funke på S3. Løsningen blir muligens å kopiere de over gjennom Kies eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å spørre igjen.

 

Jeg har S3, og et 64GB SDXC minnekort .

Internminne er fullt, og jeg ønsker å flytte alle nedlastede programmer til minnekortet. Hvordan gjøres dette?

(Har forsøkt med appen "App 2 SD" uten hell. Får bare opp feilmelding)

 

Takk for hjelp

 

Tror ikke det går, rett og slett. App 2 SD skal visstnok ikke funke på S3. Løsningen blir muligens å kopiere de over gjennom Kies eller noe slikt.

 

På stock ROM kan man ikke flytte apps til minnekortet, nei.

Det som forundrer meg mer er hvordan i allverden du har klart å fylle opp internminnet? Det kan i hvert fall ikke være med apps, så da er det kanskje musikk og denslags? I så fall flytter du bare musikken til minnekortet, og problemet er løst.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få NFC til å være aktiv selv om telefonen er låst? Hadde noen mifare brikker liggende som jeg tester ut, men jeg ser ikke helt poenget med dette dersom man faktisk må låse opp skjermen for å bruke det.

 

Er vel det samme med NFC som med bluetooth og Wi-Fi.

Men har du de mifare brikkene liggende, så er det vel enklere å teste det ut selv enn å spørre de som kanskje ikke har hatt mulighet til å prøve det selv? :huh:

 

Man kan aldri vite :p Men by default vil den ikke lese de med mindre jeg låser opp skjermen. Fant til slutt et resultat fra XDA som forklarte. Slik jeg forstod det kunne man før ICS bare vekke telefonen uten å unlocke og den ville lese tags. Etter ICS ble dette endret og nå må man både vekke og unlocke telefonen for at den skal lese. Eneste måten å fikse det på var visst å endre kildekoden og inkludere det i en custom rom... So much for that :p Det begrenser bruksområdet betraktelig siden det meste er tilgjengelig via 1-2 trykk uansett av de funksjonene man kan launche.

 

Grunnen til at jeg prøvde disse brikkene var først og fremst for å få b.net authenticatoren til å launche automatisk, men så nå at den faktisk har en egen widget som viser koden.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått in Flip Cover enda?

Ja, som nevnt før var det noen hos NetCom-butikkene i Oslo. En her fikk tak i dem nede på Byporten og jeg fikk tak i det nest siste oppe på StorO-senteret. Kjekt å ha synes jeg, så slipper man sånn fælt kontaktpapir på skjermen (eller "screen protector" som det så fint kalles...). Men jeg tipper de sikkert er utsolgt, med mindre man finner en slik butikk i periferien som ikke er tomme.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått in Flip Cover enda?

Ja, som nevnt før var det noen hos NetCom-butikkene i Oslo. En her fikk tak i dem nede på Byporten og jeg fikk tak i det nest siste oppe på StorO-senteret. Kjekt å ha synes jeg, så slipper man sånn fælt kontaktpapir på skjermen (eller "screen protector" som det så fint kalles...). Men jeg tipper de sikkert er utsolgt, med mindre man finner en slik butikk i periferien som ikke er tomme.

Tenkte å kjøpe denne, men hvordan går det når man skal ta bilder? Må man holde den med en hånd for å strye unna kamera?

 

Og hvis du holder telefonen opp ned, så faller den jo ned. ingen magnet eller noe

Lenke til kommentar

Er det noen i heile tatt som har fått den blåe?

Det siste eg hørte var at Samsung skal ikkje lage blå i heile tatt, fordi dei får ikkje det til med fargen. Altså den stemmer ikkje framme og bake.

 

Korleis er det blåe i forhold til den kvite (om noen har sett begge i virkelegheita?)

Lenke til kommentar

Er det noen i heile tatt som har fått den blåe?

Det siste eg hørte var at Samsung skal ikkje lage blå i heile tatt, fordi dei får ikkje det til med fargen. Altså den stemmer ikkje framme og bake.

 

Korleis er det blåe i forhold til den kvite (om noen har sett begge i virkelegheita?)

Jeg fikk en blå uten og ha resevert den, dro innom en telebutikk og henta.

Lenke til kommentar

Blå her - finfin :) Litt sånn is / stålgråblå ... på en måte. Uhm. Foretrekker den fremfor hvit i alle fall. Vagt mer maskulin føler vel jeg.

 

Var en av de som ble tilsendt av Djuice for noen dager siden (aka fikk den i går). Ser de har utsatt neste forsyning nå til 30. de også.

Endret av hreple
Lenke til kommentar

Tror endel fra CDON har fått sine, og Telenor/Djuice.

Bestilte fra Netcom 11 mai (dagen etter de la den ut) og har fortsatt ikke fått tilsendt. Er visstnok Bekreftet i neste uke, så vi får se da.

Noen fra Netcom som har fått sin blåe forresten?

 

Bestilte blått flip cover til min kommende blå S3 idag, og fikk for ikke lenge siden mail om at varen allerede var sendt :)

 

Ebay er fint, bestilte fra england. ca 260kr inkl frakt

 

http://www.ebay.co.u...em=380446921438

Hvor mye kostet flip-coveret? Hvis det kom på over 200 uten frakt så får du også mva (25 %), eventuelt toll, og et fortollingsgebyr. Da kan coveret fort komme på 4-500 kroner..

Lenke til kommentar

Bestilte blått flip cover til min kommende blå S3 idag, og fikk for ikke lenge siden mail om at varen allerede var sendt :)

 

Ebay er fint, bestilte fra england. ca 260kr inkl frakt

 

http://www.ebay.co.u...em=380446921438

 

Som largim nevner så blir det dyrere. Det koster 23*9,38 = 215,74 pluss frakt.

Dvs du må da regne med 260*1,25= 325 pluss 120kr i fortollingsgebyr hos Posten. Dvs totalpris på 445 kroner.

 

@largim Bestilte også blå 11 mai. har heller ikke hørt noe utover de gangene jeg har ringt. Og får forskjellige svar hver gang.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...