Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli veldig fornøyd med S3 nå!

Elsker ideen bak On X fra microsoft (www.onx.ms) - har virkelig troen på dette. Her kan man jo kode presis det man vil egentlig - herlig! Browsertexting er også noe som anbefales!

 

Men jeg har et spørsmål angående "galleri": Jeg har et album der som heter Direkteopplasting (Picasa logoen). I dette albumet ligger en del av bildene jeg hadde på iPhonen min (og som kun var der - altså ikke lagret noe annet sted). Hvordan i huleste er de kommet inn i dette albumet??? De var der helt automatisk.

(Det er sikkert en logisk forklaring, men jeg klarer ikke se linken her, så føler meg skikkelig dum :p ).

 

Jeg hadde samme problem, men da brukte jeg Google+, det jeg gjorde var å logge meg inn på Google+ (med pcen), så gikk jeg inn på der jeg hadde upload bildene public og slettet dem. Da dukket de ikke lenger i Gallery

Lenke til kommentar

Begynner å bli veldig fornøyd med S3 nå!

Elsker ideen bak On X fra microsoft (www.onx.ms) - har virkelig troen på dette. Her kan man jo kode presis det man vil egentlig - herlig! Browsertexting er også noe som anbefales!

 

Men jeg har et spørsmål angående "galleri": Jeg har et album der som heter Direkteopplasting (Picasa logoen). I dette albumet ligger en del av bildene jeg hadde på iPhonen min (og som kun var der - altså ikke lagret noe annet sted). Hvordan i huleste er de kommet inn i dette albumet??? De var der helt automatisk.

(Det er sikkert en logisk forklaring, men jeg klarer ikke se linken her, så føler meg skikkelig dum :p ).

 

Jeg hadde samme problem, men da brukte jeg Google+, det jeg gjorde var å logge meg inn på Google+ (med pcen), så gikk jeg inn på der jeg hadde upload bildene public og slettet dem. Da dukket de ikke lenger i Gallery

 

Perfekt! Det var G+ appen som hadde sneket inn "instant upload" til G+ uten at jeg har vært klar over det ;) Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Fikk beskjed om at jeg ikke fikk telefonen min i går fordi den måtte bindes til Telenor først. Gikk i dag og spurte min kollega som ordner med dette om det ikke gikk an å bare notere ned IMEI nr. eller hva det var de trengte og levere ut telefonen. Jo, det kunne han høre om litt senere, eller jeg kunne gjøre det selv. Så viser det seg at det er et firma i samme bygg som oss, 20 meter fra mitt kontor som sitter på telefonen min.

 

Ville det vært så jævelig vanskelig for dem å bare bedt meg gå bort til deres kontor på mandag så de fikk registrert telefonen? Blir helt matt jeg...

 

On another note. Har et micro sim liggende fra chess, men har fått et nytt simkort (standard) i ettertid da jeg byttet telefon for en tid tilbake. Vil det gamle micro-simet fortsatt fungere, eller er det deaktivert?

 

Om det siste stemmer, kan de bare aktivere dette simkortet igjen eller må jeg gå og be om et nytt?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt min blå S3 i et par dager, og jeg er stort sett fornøyd (kom fra den første Desire).

Telefonen er lynrask på det meste, men det lugger likevel mer enn jeg hadde forventet. Spesielt problemet med at den bruker tid på å tegne opp homescreen igjen etter at man har kjørt noen apper (f.eks nettleseren). Synes ikke det er godt nok på et splitter nytt flaggskip, men vi får tro at Samsung fikser det (eller allerede har gjort det i den kommende OTAen).

 

Ellers opplever jeg et småirriterende problem i nettleseren, og det er at den ikke alltid registrerer at man klikker på linker. Det vil si, skjermen indikerer trykket (linken blir highlighted), men den starter ikke å laste siden. Det fører til at man må trykke på linken på nytt. Ikke et stort problem, men skulle være unødvendig.

 

Et annet irritasjonsmoment er at man ikke kan hente opp bokmerkemenyen fra menyknappen. Det betyr at når man er nederst på en nettside, så må man scrolle helt opp igjen for å klikke på knappen for bokmerker.

 

Smart-stay-funksjonen er ikke heller så smart. Slik jeg holder telefonen, så blir vinkelen litt feil, og frontkameraet registrerer bare deler av ansiktet mitt. For at det skal funke må jeg vinkle telefonen litt unaturlig (for meg), og det var litt skuffende.

Endret av mroek
Lenke til kommentar
Jeg har hatt samme problemet på en rekke forskjellige Android 4.X ROM'er, det virker som det er vilkårlig når det dukker opp, men synderen er nesten utelukkende exchange epostklienten. Eneste som har hjulpet er å fjerne kontoen og legge den inn på nytt. Hvis ikke dette hjelper ville jeg begynt med å avinstallere de seneste applikasjonene du har lagt inn og sett om det hjelper.

Jeg har ingen exchange konto på telefonen, bare gmail. Men jeg har prøvd å kjøre en dag etter å ha avinstallert alle programmer som er lagt inn den siste uken (med andre ord fra noen dager før problemet begynte), til ingen nytte. Batteriet faller fortsatt som en stein.

 

Lader jeg ikke når jeg kommer hjem fra jobb så holder den ikke ut dagen, selv om jeg knapt bruker den.

Har sendt mail til Samsung support, så får jeg se hva de svarer.

Samsung sendte selvfølgelig bare standardsvar om at jeg må prøve reset på telefonen. Så i går satte jeg igang med den jobben. Det tok 2 timer å sette den opp igjen sånn som jeg vil ha den :p , men nå ser batteriforbruket ut til å ha roa seg betraktelig.

 

Det er nå 2.5 timer siden jeg tok den ut av laderen, og jeg har bare brukt 5%. Før reset brukte den ca. 25% i samme periode.

 

Nå gjelder det bare å håpe på at det som klikka ikke skjer igjen...

Endret av OV-103
Lenke til kommentar

Når jeg sender en SMS så står det alltid "Utkast" på meldingen under "Meldinger" etterpå.

Er det noen triks for å sende? Trykker jo på konvolutt med pil på ved siden av melingsfeltet etter at jeg har skrevet en melding.

Endret av jeger83
Lenke til kommentar

Dessverre ser det ut til at Apex Launcher sliter på S3.... Opplever en god del bugs. bl.a. forsvinner dockikoner plutselig, og man må legge disse inn på nytt. En god del frys/heng også...

 

Går nok tilbake til Touchwiz frem til dette er utbedret, noe jeg regner med skjer.

Lenke til kommentar

Dessverre ser det ut til at Apex Launcher sliter på S3.... Opplever en god del bugs. bl.a. forsvinner dockikoner plutselig, og man må legge disse inn på nytt. En god del frys/heng også...

 

Går nok tilbake til Touchwiz frem til dette er utbedret, noe jeg regner med skjer.

Kan noen fortelle meg hva Touchwiz er?

Lenke til kommentar

Når jeg sender en SMS så står det alltid "Utkast" på meldingen under "Meldinger" etterpå.

Er det noen triks for å sende? Trykker jo på konvolutt med pil på ved siden av melingsfeltet etter at jeg har skrevet en melding.

Kan du ha kommet borti space eller enter knappen på tastaturet før du gikk ut av meldingene til den kontakten?

Jeg har gjort det noen ganger, telefonen vil da tro at du har begynt på en melding, og lagrer det du har gjort så du kan fortsette senere. Du får da opp "draft"/"utkast" på den kontakten.

Endret av OV-103
Lenke til kommentar

Dessverre ser det ut til at Apex Launcher sliter på S3.... Opplever en god del bugs. bl.a. forsvinner dockikoner plutselig, og man må legge disse inn på nytt. En god del frys/heng også...

 

Går nok tilbake til Touchwiz frem til dette er utbedret, noe jeg regner med skjer.

Kan noen fortelle meg hva Touchwiz er?

 

Navnet på samsungs design "overlay" til android.

 

Fikk endelig kloa i min hvite nå for to timer siden. Førsteinntrykket er hvertfall utrolig bra. Ble rett og slett blåst av stolen over hvor rask nettleseren er. Helt sinnsykt sammenlignet med tidligere android telefoner jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Bruker Chrome Beta på GS3. Synes den er veldig bra, og tilgang til bokmerkene fra menyknappen. Syncer også bra mot mine bokmerker i Chrome på PC/ web, men opplever noen ganger at native nettleser har oppdatert/ syncet bokmerkene fra Chrome web raskere enn Chrome Beta på GS3

 

Flere som bruker Chrome Beta på GS3 som har tips, triks, problemer etc å dele?

 

 

 

Har prøvd Dolphin på min Galaxy Tab 10.1, men klarer rett og slett ikke å se hvorfor denne holdes for å være så bra. Mulig den er marginalt hurtigere, men synes ikke navigasjonen i den er spesielt enkel. Kanskje har jeg ikke satt meg godt nok inn i funksjonaliteten, men browser som krever opplæring høres ikke riktig ut spør du meg. Muligheten for styre den med talekommandoer fremstår som det reneste tøv i mitt hode. Anyone?

Lenke til kommentar

Er det noen som kjører root og custom rom her? Hva anbefales?

 

Dersom du forventer mange svar på custom rom, så tror jeg du er på feil plass per dags dato.

Sjekk XDA eller AndroidAuthority. Omega har kommet med en rom, men den er visstnok ikke testet ut på S3 enda. XXALE8 kom nå for vel en uke siden, men tror de fleste her har nok med å roote og tilpasse mobilene, og de færreste har nok prøvd seg på custom rom enda. Utvalget er også lite enda.

Men som med alle andre som flasher rom, så kan jo du være først ute, prøve et par, og gi tilbakemeldinger selv denne gangen? De fleste som flasher, de prøver mange før de finner en de virkelig liker, så da synes jeg du kan bruke de neste ukene på å prøve ut Omega sin og andre du finner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...