Gå til innhold

Diablo 3: Witch Doctor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva må man ha for å ta belial?

flaks ;)

Hehe;) Ja, vil tro det ja! =)

Men jeg mener vel egentlig, hva man burde satse mest på av egenskaper på gear etc. :)

 

Hva må man ha for å ta belial?

flaks ;)

 

Hvordan er flaks en faktor for Belial?

 

20k dps er forøvrig mer enn nok for å rekke enrage.

Hva skal jeg kjøpe for å få over 20k dps??? Og hvor mye penger må jeg regne med å bruke?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en ceremonial knife med ca. 800 dps, +90 int og 11 mana regen til rundt 50k på AH. Ett av de beste kjøpene jeg har gjort. Har du dårlig råd, ikke kast bort hundretusener på våpen med loh/crit o.l. Har du god råd kan du selvfølgelig se etter det.

 

Viktigere for høy DPS er mye +int på gear. 100 dps gir skarve 1000 mer damage der jeg her nå, men 150 int gir nesten 2k mer dmg. Med et nytt våpen går jeg vel opp til rundt 23-24k. Ringer med høy int og ias er gode og billige investeringer for høyere dps.

 

10k damage for Belial på inferno? Morsom? Kanskje hvis du stacker deg til 1000 all res og en insane healthpool, men med hva som er mer reelt/vanlig (3-500 og 20-30k hp) er jeg ganske sikker på at du er slakt lenge før du har kommet halvveis.

 

Jeg vet ikke hvordan andre folk liker å spille, men jeg hater å kite, og jeg hater å bruke lang tid på å drepe monstre. Derfor har jeg heller sakte men sikkert gått oppover på både damage og res/hp så jeg heller kan ha en litt mer avslappet spillestil og tåler noen hits før jeg går i grava.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Største problemet er å komme til fase3 egentlig, då addsa slår ganske hardt i p1 og p2 (etterkvart når dei spawner om dpsen er lav).

 

Er greit å finne en strategi som funker i desse to fasane. Mine tre favorittspells her er grasp, Wall of zombies og hex (med ekstra dmg).

 

Ellers har tydeligvis ingen humor ^^

Lenke til kommentar

Kom til Cydea for første gang, 5 stack NV og gode greier..ikkje sjans..addhelvete uten like og fikk ho max ned til 70-75%.

 

Skifte til bjønn-bjønn-bjønn spec, med fetish/BBV og gargantuan (cause..why not liksom), så gikk tøsa ned på 15 sec.

 

Skal nok ta ei god stund før eg får ho ned med farmespec.

Lenke til kommentar

Alt i fra veldig masse å sei, til ingenting.

 

Det er avhengig av om du speler en spec som er manahungrig eller ikkje. Splinterspec går fint uten manaregen.

Bearspec med visionquest går forsåvidt fint uten manaregen også, men enkelte tar både vision quest og pierce the veil, då krever det manaregen i tillegg.

 

Så, konklusjonen blir at det er avhengig av kva spec du køyrer.

Lenke til kommentar

Jeg kjører bears med VQ og PtV, hadde tilsammen 32 manaregen, men gikk ned til 22 uten problem. For min del var det bare et comfortspørsmål, men så lenge du har et build som bruker mye mana bør man ha minst 11. Selv med VQ så var det en betydelig forbedring i regen.

 

Det legger også til en del safety hvis du plutselig skulle befinne deg tom for mana uten 4 cooldowns. Uten regen måtte jeg kite som faen for å komme meg igjen, mens med regen gikk det vesentlig raskere og føltes tryggere.

Lenke til kommentar

Eg har 53 mana regen, kanskje litt over the top, men har 1.4 attack speed, liker mojo og 1h selv om 2h med mye min-maks dmg er vesentlig bedre. Liker fleksibiliteten til å skifte til et shield, og det at eg kan raskt spanne 2 sett bjørner og småmobs rundt meg dauer og gir meg globes. Føler det blir lett for mye overkill med 2h.

 

Belial dauet så fort at eg knapt kan forstå det. Horrify med armor rune, og eg mistet vel 10% av hpen i breathen hans. Eg har vel brukt ca 20mill på gearet, men det er langt billigere å skaffe det samme gearet nå.

 

Med full stack soul harvest, har eg 51k dmg, men bjørner critter kun for 200-250k, i motsetning til de med 2h, der de critter 500-750k maks med godt gear. Mine bjørner kommer derimot ut litt raskere. Når eg får mye peng skal eg teste ut en 2h til ca 5mill om dealen er god.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke skal gå all out tank (som i grunn er ganske meningsløst for WD) er det crit som er veien å gå. Selv med nesten 800 allres og 30k hp er jeg balleslakt hvis jeg møter spesielt kombinasjoner av f.eks waller/jailer + mortar/desecrator. Jeg kjører dog uten SH og criter ca. 150k (maks) med 30k dps. Farming i a2 begynner heldigvis å gå noenlunde greit og pengestrømmen fra AH har bedret seg betraktelig etter det. Neste nå er items med stats jeg har fra før +crit for raskere takedown. Jeg vurderer også når jeg får opp criten chancen en del å droppe mojoen og gå permanent for skjold, men da må jeg også få flyttet regen fra mojo over på hjelm.

 

Tror jeg godt kunne spart 100k i repairs hvert run ved å kite mer, men merker at jeg er så lat at det alltid blir til at jeg zerger de til døde på halvparten av tiden fremfor å kite til det kjedsommelige.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt mye tid på å prøve forskjellige builds/skills, men jeg vender alltid tilbake til bears. Splinters har jeg fjernet helt fra buildet nå og bruker grasp som secondary istedet. Har t.o.m. klart å kvitte meg med soul harvest (dmg buffen er ikke like betydelig når du runder 30k DPS og får opp criten i forhold til å bruke en ekstra cc skill).

 

Godt WD gear er dyrt siden det er omtrent det samme som man bruker for wizard, men for å farme a1/butcher runs trenger du i grunn bare gear med all res, vit og int som er ganske billig. Prøv også å få med så høy armor som mulig for ekstra DR. En annen ting som er helt essensielt å ha for et bear build er mana regen på minst to av enten weapon, off-hand eller hjelm. Du får mana regen på ceremonial knives, mojo og voodoo masks. WD har 10 mana regen base, og du burde ha minst 30 totalt. Får du til 40 er du enda bedre rustet. Dette trengs for å kunne spamme mange nok bears etterhverandre med VQ. Det gjør deg også mindre avhengig av å alltid ha 4 CDs aktive til enhver tid og du kan spare CC skills til når du faktisk har bruk for de. For trashmobs og små packs er det ikke vits å aktivere 4 CDs siden du uansett kan spamme noen bears og fortsatt regene nok mana til å aktivere 4 CDs når du møter en pack som er stor nok.

 

Videre fra dette er det crit hit chance, crit dmg som gjelder. Men crit gear er insane dyrt hvis de også skal ha andre gode stats.

 

Og en ting om bats vs. bears:

 

Bats er i grunn en "pyse" skill og langt mindre effektiv enn bears. Den har lang range så du er mindre avhengig av å faktisk spille taktisk hvis du har høy nok dsp på den, men den er elendig i forhold til aoe siden den bare treffer de fiendene som er rett foran deg. Bears har 3-4 ganger så stor bredde og hvis du lærer deg hvordan de fungerer er de mye bedre. Det viktigste er å lære seg å kite inntill et obekt (vegg, stein whatever) siden de da sendes ut fra tærne dine istedenfor noen yards bak deg. Det gjør at de går mye, mye lenger fremover og du får bedre safety.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar begge to. Spesiell takk til deg Feh, som tok deg tid til å skrive såpass mye! Men som dere vet, med mer informasjon følger mer spørsmål:

 

- Hvor mye allres bør jeg ha på std-gearet mitt? Mener jeg har et sted mellom 2-300 nå.

- Jeg har mana regen på 3 items, totalt litt over 30. Føler jeg sjelden har behov for mer mana, og som du sier er jeg faktisk ikke 100% avhengig av å ha 4 skills på CD til enhver tid.

- Increased attack speed, er det bare for splinters WD'er? Eller får man faktisk høyere dps av det også?

- Nå har jeg en knife med litt over 600dps + 250 int. Er den bedre enn en knife med f.eks 900 dps uten int? Blir litt forvirret over hva som er viktigst.

 

Høres ut som jeg skal fortsette med A1 hvertfall, og heller hoppe over enkelte elite packs hvis de viser seg å være "umulige" for meg. Jeg tok skeleton king solo i går, det var egentlig rimelig greit.

 

Til sist, er det lov å spørre om å få se builden din Feh? Trenger litt insipirasjon.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Av skills bruker jeg dette: http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#fZkPUR!ZWU!cYabca Zombie wall er perfekt å bruke på trange steder, men også åpne. Det fine med den er at fiender ikke kan gå igjennom wallen, så du får faktisk blokkert de 100% bak den, hvis du setter den opp riktig. Det tar litt tid å lære seg å bruke den, slik at du får satt den opp slik du vil. Fetishes er utrolig bra å bruke mot champ/rares siden i motsetning til follower, så går faktisk monstrene etter fetishene og ikke deg, noe som gjør du får mye mer tid til å line opp en skikkelig bølge med bears. Spirit walk er et must, går ikke an å spille uten. Hex er greit for healing, og veldig bra mot rares siden en eller flere av de ofte blir en liten kylling en kort periode. Når du har drept minions og bare har rare monsteret igjen blir den nesten hexed hele tiden og er lett å ta ned.

 

Wall, fetish og hex er egentlig optional, de tre slotene kan du fint bruke andre ting, det er egentlig bare preferanse. Noen liker horrify eller big bad voodoo, men jeg synes disse fungerer bedre.

 

Jeg har 6-700 all res og det er godt nok for a1+2, mest sansynlig også godt nok for endgame. Ikke blakk deg på å få 1000+ all res. Fokus er å få så høy DPS og crit som mulig. Dette fordi WDen har veldig gode cc skills som gjør deg så og si usårbar i noen få sekunder og med høy DPS tar det da svært kort tid for bears å ta ned monstre. All res har også diminishing returns på en måte. Så etter hvert som du når rundt 6-800 har ikke 2-300 all res ekstra så mye å si. Armor derimot er greit å se etter, for ekstra DR. Total DR er uansett DR fra armor -> Dr fra res. Så om du har 60% DR, og 70% fra res, så blir 1000 dmg først til 400, og deretter til 120. Øker du dr fra res til 80 blir det 80 dmg, men hvis du øker DR fra armor til 70% (og har 70% fra res) blir dmg kun 90, og det er MYE lettere å få økt DR fra armor med 10%, enn å investere i så mye res at du får 10% ekstra DR fra det. Hvis det var forståelig :p

 

Her er et veldig godt skrevet svar om DR/armor etc.: http://gaming.stackexchange.com/questions/67319/how-do-armor-resistances-and-missile-melee-damage-reduction-interact

 

IAS gir deg høyere DPS, ja, men gear med ias + all res + pri stat + vit og evt. crit er DYRT. IAS er ikke et must for noen builds egentlig, da det fint kan byttes ut med crit, men personlig synes jeg det føles bedre med litt ias, enn uten. Det er en grei stat å ha på items hvor du ikke kan ha crit, eller som en start. Jeg har vel ikke mer enn maks 10% ekstra ias fra gear tror jeg.

 

Int vs. DPS: En 900 DPS knife uten int er nok bedre hvis du fra før har mye int fra gear. Med 0 int, vil 250 int gi deg *2.5 dmg (dvs. 600 dps gir deg 1500 damage, mens 900 pds uten int bare gir 900 damage), men hvis du fra før har 2k int (+2000%), gir 250 int veldig lite ekstra dmg. Så 600 dsp * 2250% = 13500, 900 dps *2000% = 18.000. Grovt regnet.

 

På våpen er det lurere å se etter socket (for emerald), og/eller crit dmg og vit.

Lenke til kommentar

Bears funker i act1 ja, og til dels i act2, men kjem en til act3, spesielt midt ute på fielden der halvparten av mobsa har ranged abilities som 2shotter, så valgte eg vekk bjørnen. =)

 

Og spliterbuild er ikkje å ha splinters som secondary. Splinterbuild er å ha splinters som primary. Men for all del, smak og bak og alt det her.

Måtte sjøl bite i det sure eplet og switche til bearspec på cydea for å få kjerringa ned.

 

Bats er jo ingen pyseskill, det er berre en slags dårlig ranged bear.

Splinters er jo langt meir pyseskill =P Men en vil dø mindre med den, imo.

 

Act1 og 2 er fullt mulig gjennomførbart (iallefall opp til belial) med 400 allres, iallefall av egen erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...