Gå til innhold

Diablo 3: Witch Doctor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte stort sett denne: http://eu.battle.net...dkRU!WVb!aaZaZZ

Iallefall etter magdha.

 

Takk skal du ha, prøve den og gå tilbake til min specc viss jeg ikke får det til. Gearet mitt er veldig fokusert på crit % og crit dmg % pga bears (Tar veldig ofte elite grupper med totem og bear spam i en go, men de med ekstra helse kan jeg slite litt med:)). Får vell finne meg noe ias gear da :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg startet på Inferno act 1 på min WD. Er det noen som har en miniguide på hva jeg bør gå for av utstyr og spells? Hva er egentlig viktig for en WD? Har jo ikke trengt å tenke så mye på dette på de tidligere vanskelighetsgradene.

 

Spiller ofte med en kopmis på denne karakteren, hvis det har noe å si.

 

Trenger jeg ress? Armor? Eller kjører man bare for dps (int)? Vitality? Hva slags build er å foretrekke?Tar gjerne i mot noen tips. :)

Lenke til kommentar

Hva har du i dps da?

 

Skal teste den builden, selv om den er veldig annerledes enn det jeg er vant med. :)

 

25k damage, men klarte meg med 16k også, soul harvest er stor hjelp om man har et dårlig våpen.

Den var litt uvant i starten ja, ingen pets bortsett fra fetish heh

Lenke til kommentar

Jeg er litt i villrede selv om dagen ang. WDen min for å få henne videre i a2. Har lest mye og sett videoer, men ikke fått testet noe i praksis enda, men hva jeg har fått med meg er:

 

Res>vit, crit>ias og +runspeed. For a2 er vel 500 res all en grei comfort zone for alle tror jeg. HP skal vel uansett ikke behøve å overstige 40k så lenge du har resists på plass. Finner man items med +ias etter 103 er vel de brukbare, men jeg mener å ha lest at +crit chance og +crit dmg er minst like viktig for å få en god boost i dps. Runspeed har jeg ikke tenkt på før jeg hørte det på youtube, men jeg forestiller meg at det vil hjelpe kitingen betraktelig, jeg blir hvertfall ofte innhentet og overkjørt av drittmonstre og klarer ikke komme meg langt nok unna på de 2 sec spirit walk er aktiv, så jeg antar at dette er en enkel stat å få tak i, som kan gjøre stor forskjell.

 

Jeg har også planer om å se etter mer +mana og +mana regen gear når jeg finner ut hvilke items som gir størst potensiale pr. piece og se om det hjelper meg til å kunne spamme flere bears før jeg må kite for å regene.

Lenke til kommentar

Om du er bjørnespec er det greit med med manaregen items. Køyrer du splinterbuild kan en egentlig drite fullstendig i manaregen.

 

500 res skal vere meir eller nok for å takle act2 ja. var vel aldri over 30k hp i act2, men belial gikk ikkje ned med denne speccen, meir fordi eg ikkje orka å prøve 20 ganger for å komme igjennom addphase. (køyrte splinterbuild).

Kor ligger dpsen din?

 

Tester sjøl critbuild no. Work in progress, Det krever crit på omtrent alt av gear som kan ha crit chance. wrists/gloves/rings/helm. Og høg critdmg på våpen er omtrent oblig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk litt hjelp istad og fikk ordnet meg et litt annerledes gearsetup med mer DPS og mindre surviveability. Gikk fra 16k til 22k dps, samme hp (rundt 30k) men -4/5% dmg reduce inkl. res (nå 48 dr og ~300 all res). Det som var mest merkbart var at jeg satt på en ceremonial knife, off-hand og helm med tilsammen 32 mana pr. second. Gjorde at jeg kunne spamme 13 bears på rappen, 2 sec regen og 10 nye, mot 5 stk før etterfult av 5-6 sec regen for 5 nye. Men pga lavere DR så merker jeg at jeg blir oneshottet oftere så mulig jeg må tweake builden litt. Prøvde på bats istedenfor bears for ekstra range/safety, men synes ikke det fungerer så godt som bears mtp. aoe og dmg.

 

Det morsomme var at det nye gearet kostet meg 30k for våpen, og ca. 50k for resten (glove/bracer/armor/helm) også fikk jeg et par boots. Mens gearet jeg hadde kostet flerfoldige hundre tusen...

 

Butcher gikk som en drøm, men i a2 sliter jeg med oneshots. Klarer ikke holde champ packs godt nok på avstand. Men har enda ikke investert i noe runspeed items så mulig det gjør stor forskjell?

 

Hva slags build bruker du Hudrin?

Lenke til kommentar

 

Hva slags build bruker du Hudrin?

 

Bruker som sagt denne :)http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5836873699

 

Godt forklart i posten der hva slags gear man trenger, build, og spillestil.

 

Act 1 og 2 inferno er en lek. har 25k damage nå, 400 ress, og 14k life. mere enn nok, hex og fetish hjelper utrolig på med og holde alt unna, bats river i stykker alt de treffer på akkurat lang nok avstand, og mana regen er så bra at jeg står og skyter ut bats så lenge jeg vil.

Lenke til kommentar

Etter at buildet mitt begynte å lene seg mer mot en glasscanon har jeg skiftet litt fokus igjen mot surviveability. Synes det rett og slett er for slitsom/kjedelig med all kitingen og å bli oneshottet av div. monstre. Ligger nå på 21k dmg, rett i underkant 400 res, 30k life. Buildet mitt er ensten likt som ditt, bare at jeg bruker bears istedenfor bats og zombie wall istedenfor fetish army. Prøvde meg på bats, men synes bears er bedre, og liker spillestilen bedre. Etter patchen er de jo faktisk brubare igjen også.

 

Har dog bare runnet a1 champs og butcher siden jeg ikke har hatt så mye tid i helgen, men skal prøve a2 igjen i dag og se hvordan det går.

Lenke til kommentar

hadde en tanke om og teste bears bare og få en forandring, og bytte ut graps med totem i gruppe, men har blitt med tanken. Fetish klarer jeg meg ikke uten.. :) allefall blitt for vant til og ha de, act2 er litt mere "benny hill show" for meg med mine 14k i helse men det går helt fint der og :D bare litt mere spring rundt mobsa mens jeg fyrer løs med bats..act3 stopper det opp foreløpig..

Lenke til kommentar

Begav meg ut på a2 i går og spillte opp til Maghda før jeg gav meg og det gikk noenlunde greit. 50k i repairs totalt, men det var gjennomførbart. 3-4 av deatchsa var dog pga rubberbanding og lagspikes. Skal ta meg en tur på AH i kveld og se om jeg finner et nytt våpen med mer int, høyere dmg og muligens crit så jeg får tatt ned blues litt raskere. Tåler en del slag, men på værstingmobsa og når jeg møter flere enn 1 pack (på det værste hadde jeg to blå og en gul etter meg igår, ble litt zerging da :p) så tar det litt for lang tid med bare 21k.

Lenke til kommentar

Fiser rundt i act1 med omtrentlig fullt mf no. 215%, og kan farme alt eg vil der.

Act2 går også heilt fint, men her foretrekker eg å gå normalgear (kan gå mf gear om eg har med en barb til å tanke).

 

act3 er framleis rimelig hardt, og etter siegebreaker møter eg phasebeastschamps som er det mest umulige eg har vore med på, so fuck that. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...