Gå til innhold

Foxconn-sjef bekrefter iTV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette kommer til å bli noen stor høydare.

 

Folk sa det samme om iPhone.

Og folk sa det samme om feks AppleTV også, som ikke har vært samme type suksess. Hva folk har sagt tidligere om ett produkt og om det har vært suksess eller ikke har ikke så mye å si i denne omgang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror ikke dette kommer til å bli noen stor høydare.

 

Folk sa det samme om iPhone.

Og folk sa det samme om feks AppleTV også, som ikke har vært samme type suksess. Hva folk har sagt tidligere om ett produkt og om det har vært suksess eller ikke har ikke så mye å si i denne omgang.

 

AtW

Det spørs jo hva du sammenligner med, hvor mye AppleTV er solgt kontra f.eks. Boxee box?

Lenke til kommentar

Vel, det er vel ikke langt fra sannheten at Apple sjelden kommer med noen ny teknologi eller nytt når de kommer inn i et nytt marked. De bare "perfeksjonerer" blandingen av de forskjellige teknologiene, og gir mange en blanding som massene ønsker seg.

 

At det hjelper veldig med et sterkt merkenavn er helt klart, og med finpuss av eksiterende teknologier + satt sammen på en måte som kan virke nyskapende så får man et populært produkt.

 

Det var da ikke noe nytt, eller ny teknologi i verken iphone, ipad, eller ipod når den kom. Men sammensettningen var noe ny.

 

Jeg klarer egentlig ikke se for meg hva som vil utgjøre de særlige forskjellene denne gangen, men blir jo selvsagt spennende å se.

 

Og alt dette er egentlig en av grunnene til at jeg (forholdsvis stor entusiast) synes de er noe kjedelige. Jeg bryr meg mer om helt ny teknologi og nisje-produkter, enn produkter for massene. Men igjen, det er nå bare meg da.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, det er vel ikke langt fra sannheten at Apple sjelden kommer med noen ny teknologi eller nytt når de kommer inn i et nytt marked. De bare "perfeksjonerer" blandingen av de forskjellige teknologiene, og gir mange en blanding som massene ønsker seg.

Nå er det i det hele tatt svært sjeldent at noen i det hele tatt kommer med helt ny teknologi, det aller meste av nye produkt vi ser benytter teknologi vi har sett før i en eller annen sammenheng, eller forbedringer og nye bruksområder for eksisterende teknologi. Når så du sist lanseringen av en TV eller PC med vesentlig ny teknologi - og i tilfelle, hva var helt nytt?

 

Kjøpte meg forresten en Mac som har Thunderbolt-port, for vel ett år siden - verdens første kommersielt tilgjengelige datamaskin med denne nye standarden implementert - kvalifiserer det til "ny teknologi" i dine entusiast-øyne? Eller må man slå til med f.eks en kvanteprosessor for at det skal være verdig å kalles "ny teknologi"?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Det er greit nok at folk misliker Apple, men fortsetter det slik blir det snart ITavisen-nivå på kommentarene.

Det er vel en naturlig utvikling når brorparten av artiklene er på itavisen-nivå?

 

FYI: Å være skeptisk til et nytt produkt er ikke synonymt med å misslike det.

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Thunderbolt er jo en "ny teknologi" ja, og overrasket over at de gikk såpass kjapt frem på det området. Men igjen, på samme tidspunkt så fikk resten av PC-verden USB 3.0, og med nåværende Thunderbolt (kobber) så er vel det ikke akkurat snakk om noen stor vesentlig forskjell.

 

Det er heller ikke det jeg snakker om. Apple har hatt Mac i mange titals år, og det er ikke noe nytt marked for dem. Jeg påpekte det at når Apple kommer inn på et nytt marked (telefoner, MP3 spiller, nettbrett, og nå TV), så har det ikke vært teknologien eller noe nytt som har revolusjonert markedet, men ei heller kombinasjonen og at de på et eller annet vis gjør om noe nisje til noe mainstream.

 

Hvis Apple f. eks hadde gjort noe nytt. Nå er det ikke lett å gi eksempler på TV-siden på noe helt nytt, da det i sakens natur ikke ville vært nytt om jeg kom med det. :p (for dårlig fantasi her i gården)

Noe som sikkert ville revolusjonert markedet delvis ville F.eks satt en standard på brillefri 3D, en form for OLED-skjerm som krommer seg litt (om man sitter nærme etc.), eller 4K til folket.

 

Jeg skal ikke si at de ikke kommer med noe nytt, for det vet jeg såklart ikke, og jeg skulle gjerne ønske de klarer å få andre produsenter til å sette opp hastigheten litt med å få i gang en økning i standard på TVer om de selv kommer med noe grensesprengende. Dog har jeg desverre min tvil.

Lenke til kommentar

Det er vel en naturlig utvikling når brorparten av artiklene er på itavisen-nivå?

 

Jeg hadde vært enig med deg hvis kommentarene var relatert til artikkelen. Men de er jo ikke det: De bare rakker ned på Apple, uansett. Vi ser det samme i så å si alle artikler som nevner iPhone.

 

Men dette er off-topic, så hvis du vil diskutere videre kan vi ta det på PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste jeg håper bare ikke at det eneste de har i ermet er et eller annet sentralt senter eller noe lignende. Sitter for det første langt mer foran PCen, og den fortjener å fortsette å være den felles sentralen som slår sammen alle (Apple) produktene.

 

Samt det faktum jat jeg per dags dato ikke eier noe Apple-Produkt, så noen felles platform er veldig lite attraktivt for meg i hvert fall. :(

Lenke til kommentar

Må si designerne har jobba på spreng for å få til noe så.....eller vent nå litt, har vi ikke sett det der før?

 

Jo, for det er et bilde av en skjerm som er tilgjengelig i dag, ikke TV-en mange mener Apple kommer til på produsere.

 

Skal vi gå ut fra artikkelen så står det:

 

Ifølge deres kilde, som krever å være anonym, kommer Apples kommende TV til å se ut som den nåværende serien med LED-baklyste LCD-skjermer, men bare i større format

Lenke til kommentar

Ifølge deres kilde, som krever å være anonym, kommer Apples kommende TV til å se ut som den nåværende serien med LED-baklyste LCD-skjermer, men bare i større format

 

Bildet viser fortsatt en eksisterende skjerm, ikke TV-en. En eventuell TV kan se lik ut, ja, men ikke identisk.

Lenke til kommentar

Ifølge deres kilde, som krever å være anonym, kommer Apples kommende TV til å se ut som den nåværende serien med LED-baklyste LCD-skjermer, men bare i større format

 

Bildet viser fortsatt en eksisterende skjerm, ikke TV-en. En eventuell TV kan se lik ut, ja, men ikke identisk.

 

Den kommer til å se ut som nåværende skjerm, bare i større format.

Jeg har sett nåværende og kan med sikkerhet forestille meg hvordan den vil se ut.

 

Ingen som har sagt at den vil være identisk?

Lenke til kommentar

Skal vi gå ut fra artikkelen så står det:

 

Ifølge deres kilde, som krever å være anonym, kommer Apples kommende TV til å se ut som den nåværende serien med LED-baklyste LCD-skjermer, men bare i større format

Ja, slike anonyme kilder har jo aldri tatt feil før... :roll:

Lenke til kommentar

Skal vi gå ut fra artikkelen så står det:

 

Ifølge deres kilde, som krever å være anonym, kommer Apples kommende TV til å se ut som den nåværende serien med LED-baklyste LCD-skjermer, men bare i større format

Ja, slike anonyme kilder har jo aldri tatt feil før... :roll:

 

Kommer jo ganske klart fram i innlegget hans at han ikke nødvendigvis tar den infoen for god fisk.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer jo ganske klart fram i innlegget hans at han ikke nødvendigvis tar den infoen for god fisk.

Tja, det neste innlegget tyder jo på at han er ganske sikker i sin sak:

Den kommer til å se ut som nåværende skjerm, bare i større format.

Jeg har sett nåværende og kan med sikkerhet forestille meg hvordan den vil se ut.

 

Uansett, Foxconn benekter ryktene, så da kan vi vel se fram til en ny intetsigende artikkel på hw.no i morgen, som avkrefter en artikkel som aldri burde vært pubiisert, samtidig som de spinner litt mer svada rundt et fantasiprodukt de ikke aner noe om...

http://www.electronista.com/articles/12/05/14/manufacturer.pushes.back.against.itv.leak.accusations/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vi gå ut fra artikkelen så står det:

 

Ifølge deres kilde, som krever å være anonym, kommer Apples kommende TV til å se ut som den nåværende serien med LED-baklyste LCD-skjermer, men bare i større format

Ja, slike anonyme kilder har jo aldri tatt feil før... :roll:

 

Faktisk så bør man ikke ta anonyme kilder seriøst, utrolig nok.

Jeg diskuterer på bakgrunn av innholdet i artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...