Gå til innhold

Foxconn-sjef bekrefter iTV


Anbefalte innlegg

Siden du har informasjon om det tekniske nivået på disse skjermene håper jeg du kan dele det med oss? Eller var det bare nok en tullete kommentar?

 

Trenger ikke akkurat å se spesifikasjonene til et Apple produkt for å skjønne at det kommer til å bli overpriset og relativ labert ytelsemessig. Det er stort sett forretningsmodellen deres, selg dritt i en fin pakke til høyest mulig pris og håp at de finner den rette tullingen til å kjøpe det.

 

I skjermsammenheng høres det ut som du nettopp beskrev Samsung!

For å være helt ærlig tror jeg skjermen fra Apple kommer til å være relativt bra, men ikke best på bildekvalitet. Hovedtyngden kommer nok til å ligge i interaksjon, integrering med andre Apple-produkter og kjøp av media.

 

Edit:

Forøvrig tror jeg ikke det er mange bedrifter som ikke prøver å selge produktet sitt til høyest mulig pris. Om Apple produktene hadde vert dritt og feil priset i forhold til markedet hadde de ikke hatt det salgsvolumet og vekstraten vi ser i dag. Si heller at Apple ikke er for deg, og prøv å hold deg til et seriøst nivå.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei vet du hva, dette bør LG og Samsung ta seg av, ikke Apple. Alt for tykk ramme, og stygt fot design.

Så var vell det gjerne bildet av en gammel Mac skjerm da?

 

"Ifølge deres kilde, som krever å være anonym, kommer Apples kommende TV til å se ut som den nåværende serien med LED-baklyste LCD-skjermer, men bare i større format."

 

Nå vil det jo dog vise seg om dette er rikitg, of hva de mener med "se ut som, baer i større format"

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For å være helt ærlig tror jeg skjermen fra Apple kommer til å være relativt bra, men ikke best på bildekvalitet. Hovedtyngden kommer nok til å ligge i interaksjon, integrering med andre Apple-produkter og kjøp av media.

This.

Mye sånn som iPhone var for smarttelefonen, blir nok iTV for smart TV.

Lenke til kommentar

Stygg. Like lite tiltrekkende som iMacs og MBPs etter min mening.

Godt at smaken er som baken, jeg syns det ikke finnes noe med tiltrekkende laptoper enn MBP.

 

Jepp! Personlig synes jeg MBP ser direkte kjedelig ut, dog finnes det så klart mange som er mye verre. Det verste med MBP er uansett den skarpe kanten under håndleddet. Det er uten tvile noe av det jævligste designvalget jeg har vært borti. Etter bare 5-6 minutter med skriving er det nesten uutholdelig å fortsette, sykt glad for at jeg fikk prøvd en ut skikkelig før jeg gikk i fella. iMac har forøvrig også latterlig dårlig ergonomi; ingen mulighet til å justere høyde eller sving, alle USB'ene på baksiden osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høy oppløsning, god størrelse og noen ekstra funksjoner + aluminiumsramme høres vel og bra ut. Men om designet blir som de nåværende skjermene (i god Apple-stil) så blir det nok ikke noe kjøp på meg, spesielt ikke med tanke på at man nok må betale en Apple-avgift.

 

Liker heller ikke tanken på at samme modellen/skjermtypen kommer til å befinne seg i alle andres hjem også. Liker helt fint at hybelen min ser anderledes ut, eventuelt noe mer eksklusiv ut. Noe som egentlig er fordelen til samsung, LG etc. som lanserer forskjellige design til forskjellige modeller. Rimelig lei av det samme kjedelige designet til Apple, som ikke har endret seg overhode på mange år. (er designavdelingen til Apple sagt opp?)

 

Et håp om at Apple får konkurrentene til å ta i litt ekstra og kjappe seg med å få ut 4K-skjermer, justere ned prisen, samt eventuelt at de kopierer Apple på litt bedre byggkvalitet. Generelt vil jeg påstå at dette vil gjøre godt for konkurransen og for forbrukerene. :)

 

4K blir mer og mer nødvendig med tanke på at mediastasjon blir mer og mer vanlig, og snart kommer man ikke utenom PC på TVen. Jeg liker tanken på å ha muligheten til å sitte tett opp med TVen, for å få en mer kino-følelse, og ikke flere meter unna som "Ola Nordmann" ser ut til å like.

Problemet er såklart at stuene i dag er FOR store, og TVene er FOR små.

Jeg skulle nå også gjerne hatt en 4K PC-skjerm og 4K prosjektor som erstatning, men det får bli når jeg blir rik. :p

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil ikke kalle apple sitt design kjedelig.

 

Det er minimalistisk, og det har fungert, og det fungerer fortsatt.

 

Bare se på "ultrabookene" fra samsung, asus etc, de prøver jo alle på det samme.

 

Og når det gjelder samsung på TV fronten, så fatter jeg ikke hvorfor folk vurderer de TVene, de er rett og slett drit (tenker på led nå). Kjøpte meg nettopp en ny TV, så blir ikke noe med det første, men spennende uansett å se hva de kommer opp med.

 

4K er ikke interessant for meg, da det ikke finnes noe medie for det enda. Dog har den en god scaler, kan det jo være interessant.

Lenke til kommentar

Kult! Nå kan jeg se på lavoppløselig TV-sendinger på en skjerm med ekstrem oppløsning! Endelig vil selv HD-kanalene igjen ikke matche TVen. Akuratt som de vanlige sendingene ikke matchet den nye flatskjermen før.

 

Kan de ikke bare droppe tuneren (eller noe liknenede som trigger NRKs vrede og griskhet)? Denne høye oppløsningen vil gjøre det aktuellt til helt andre ting enn å se TV og film. Spill og som en stor dataskjerm vil den fungere bra. Men da kommer det billigere skjermer med slike paneler (uten eplelogo, den koster ekstra). Plenty med slike skjermer rundt hjørnet om man skal tro på messene rundt om. Jo mindre fordyrende dill det er på skjermen, jo bedre responstid.

 

 

Lenke til kommentar

Kult! Nå kan jeg se på lavoppløselig TV-sendinger på en skjerm med ekstrem oppløsning! Endelig vil selv HD-kanalene igjen ikke matche TVen. Akuratt som de vanlige sendingene ikke matchet den nye flatskjermen før.

 

Kan de ikke bare droppe tuneren (eller noe liknenede som trigger NRKs vrede og griskhet)? Denne høye oppløsningen vil gjøre det aktuellt til helt andre ting enn å se TV og film. Spill og som en stor dataskjerm vil den fungere bra. Men da kommer det billigere skjermer med slike paneler (uten eplelogo, den koster ekstra). Plenty med slike skjermer rundt hjørnet om man skal tro på messene rundt om. Jo mindre fordyrende dill det er på skjermen, jo bedre responstid.

Jeg vil like å se det skjermkortet som drar noe som helst på 4K.

 

Vil heller spille i 1080p med ultra enn i 4k med alt på low.

 

Vi snakker 9 437 184 pixeler mot 2 073 600

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle apple sitt design kjedelig.

 

Det er minimalistisk, og det har fungert, og det fungerer fortsatt.

 

Bare se på "ultrabookene" fra samsung, asus etc, de prøver jo alle på det samme.

 

Og når det gjelder samsung på TV fronten, så fatter jeg ikke hvorfor folk vurderer de TVene, de er rett og slett drit (tenker på led nå). Kjøpte meg nettopp en ny TV, så blir ikke noe med det første, men spennende uansett å se hva de kommer opp med.

 

4K er ikke interessant for meg, da det ikke finnes noe medie for det enda. Dog har den en god scaler, kan det jo være interessant.

Minimalistisk er bra, men på Apple-TV slik det fremvises og ryktes til så er Apple sitt design langt fra minimalistisk. Ja, når det kommer til ekte minimalisme, så har LG og samsung kommet langt lenger med syltynne rammer etc.

 

Uansett, det er ikke det såkalte "minimalistiske" jeg klager på, men at de ikke har tørt å prøvd seg på noe nytt de siste årene. Og dette er kjedelig.

Konkurrentene må gjerne prøve å kopiere stilen, og det kan godt hende at det funker, men for meg selv så synes jeg dette er nitrist og kjedelig. At de bytter fargen holder ikke for meg.

 

Samsung sine LED-TVer har jeg ingen lang erfaring med, da jeg foreløpig har foretrukket Plasma til mitt bruk, men de har da høstet god kritikk og bildet ser svært bra ut i butikkene.

 

Ellers håper jeg jo at de store aktørene får ut fingeren når flere TVer blir tigjengelige med å gi ut i 4K. De fleste filmer er vel i 4K når de ankommer den lokale kinoen. Problemet er bare at de ikke er tilgjengelige for massene på streamingsider eller på Blu-Ray.

 

At de kanskje måtte ha forbedret serverene sine for å takle trafikken på 4K-filmene er en annen sak, men langt fra vanskelig om man tør satse.

Lenke til kommentar

Kult! Nå kan jeg se på lavoppløselig TV-sendinger på en skjerm med ekstrem oppløsning! Endelig vil selv HD-kanalene igjen ikke matche TVen. Akuratt som de vanlige sendingene ikke matchet den nye flatskjermen før.

 

Kan de ikke bare droppe tuneren (eller noe liknenede som trigger NRKs vrede og griskhet)? Denne høye oppløsningen vil gjøre det aktuellt til helt andre ting enn å se TV og film. Spill og som en stor dataskjerm vil den fungere bra. Men da kommer det billigere skjermer med slike paneler (uten eplelogo, den koster ekstra). Plenty med slike skjermer rundt hjørnet om man skal tro på messene rundt om. Jo mindre fordyrende dill det er på skjermen, jo bedre responstid.

Jeg vil like å se det skjermkortet som drar noe som helst på 4K.

 

Vil heller spille i 1080p med ultra enn i 4k med alt på low.

 

Vi snakker 9 437 184 pixeler mot 2 073 600

Vil helst spille i 4K og alt på fullt.

Og har du råd til en 4K TV, ja så klarer du fint å kjøpe et ekstra skjermkort eller to.

 

Og det er da mange skjermkortkonfigurasjoner som drar tilnærmet alle spill i et treskjermoppsett med 24" (krever nesten det samme som 4K) på full grafikk, så det er egentlig ikke noe fantastisk i entusiastverdenen.

 

Ellers er et godt tips å skru av AA, da dette vil kreve ganske mye når du kjører på så høy oppløsning.

 

Edit: Husker selv de gode tidene når jeg kjørte The Elder Scrolls: Oblivion i 7680x4800 (tilsvarende 8K). Og på den tiden så var det spillet minst like krevende som det BF3, Skyrim etc. var i dag. Det skal sies at det var ca 1-1,5 år etter utgivelsen av spillet, men det er på langt nær noe umulig. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at det er veldig lite revolusjonerende ved hardware og skjermen, det er ting som allere der på markedet. På samme måte som iPhone ikke var noe teknisk genistrek i seg selv, men bare perfeksjonering av dagens teknologi.

 

De benyttet en skjerm som ikke krevde stylus, og hadde allerede på 1. utgave en tilnærmet umerkbar responstid. Og droppet alt det andre dillet som man egentlig ikke trenger for å lage et bra produkt. Både stylusfri skjerm, og null responstid var ikke noe revolusjon men det var ingen andre som tenkte at dette var det som måtte til for at produktet skulle være akkurat "der" de måtte være for å bli bra.

 

Så, det er neppe TVn i seg selv som blir bra. Men innholdet, måten den brukes på, og måten du forholder deg til den, og hele produktet som en totalopplevelse.

Lenke til kommentar

Forøvrig tror jeg ikke det er mange bedrifter som ikke prøver å selge produktet sitt til høyest mulig pris. Om Apple produktene hadde vert dritt og feil priset i forhold til markedet hadde de ikke hatt det salgsvolumet og vekstraten vi ser i dag. Si heller at Apple ikke er for deg, og prøv å hold deg til et seriøst nivå.

 

På samme måte som Windows ikke hadde hatt det salgsvolumet og veksten de har og har hatt om det hadde vært dritt og feil priset :)

Lenke til kommentar

Tror ikke den skjermen vil få 4K. 4K tror jeg i første omgang vil være reservert de beste 55"+ tvene, men Apple vil ikke ta dette i bruk. Tipper apple argumenterer med at det ikke finnes innhold,- og selv ser jeg ingen grunn til å ha 4K dersom man ikke har en 4K hjemmekinoprosjektor med oppskalering til 4K, slik som Sony. 1080p er veldig skarpt på en 55" fra før av.

 

Hva design anngår ser jeg ingen grunn til at den kommer til å være identisk med skjermene deres, slik så mange her hyler om. Apple vet at de må være best på design for å vinne markedsanndeler. Det har de erfaring med fra iPhone, iPad osv. I mine øyne blir det dumt å si at deres produkter ser stygge ut. Ja, såklart er det alltid noen produsenter med produkter som ser noe bedre ut,- men dette er i mine øyne ikke tilfellet i tele, nettbrett, skjerm, tastatur, mus eller musemarkeddet,- og jeg liker ikke en gang apple! Siri, bevegelsesstyring, smart-tv osv er ting vi kjenner godt fra samsung som tross alt er ledene. Skal apple kunne ta opp kampen med sin bittreste fiende, må de slå dem på design, ergo må tven ha minimalistisk design - ingen tjukke sorte rammer med andre ord.

 

Tipper de vil komme i str. fra 40" til 12.990,-(ikke 32" - da eliminerer de muligheten til å ta grove summer for sin 27"), 46" til 15.990,- og 55" til 22.990... prisene er jo bare spekulasjoner, men liker eksakte tall, - tilfelle jeg skulle få rett ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...