Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på personen og interessen. Personlig så synes jeg offline mot ai er dritt ergo jeg spiller ikke karriere. Selv om jeg vet mange også faktisk spiller mest karriere.

 

Online fungerer som Online spill generelt gjør. Du velger et lag og spiller mot en annen person. Det fine med FIFA nå er at du møter lag av samme stjerne som det du velger. Så du møterom ikke Real Madrid om du velger RBK.

 

FUT eller FIFA Ultimate Team er noe som kom med FIFA 11(?). Uansett, her er du barn igjen. Du skal samle opp kort av spillere og bruke det i match. Du bygger opp laget slikt du måtte ønske. Kortene kan kjøpes for FIFA coins eller man kan få de i pakker. Man kan også bytte og selge kort. Dette er vel den morsomste online modusen, men også den mest tidkrevende. Anbefaler deg å lese deg opp på fut da det er ganske mye å forklare, men du må bare prøve.

Lenke til kommentar

Kommer an på personen og interessen. Personlig så synes jeg offline mot ai er dritt ergo jeg spiller ikke karriere. Selv om jeg vet mange også faktisk spiller mest karriere.

 

Online fungerer som Online spill generelt gjør. Du velger et lag og spiller mot en annen person. Det fine med FIFA nå er at du møter lag av samme stjerne som det du velger. Så du møterom ikke Real Madrid om du velger RBK.

 

FUT eller FIFA Ultimate Team er noe som kom med FIFA 11(?). Uansett, her er du barn igjen. Du skal samle opp kort av spillere og bruke det i match. Du bygger opp laget slikt du måtte ønske. Kortene kan kjøpes for FIFA coins eller man kan få de i pakker. Man kan også bytte og selge kort. Dette er vel den morsomste online modusen, men også den mest tidkrevende. Anbefaler deg å lese deg opp på fut da det er ganske mye å forklare, men du må bare prøve.

Eneste gangen jeg har spilt online var hos en kompis, FIFA 12 var vel det.

 

Er ultimate team noe annet enn ''vanlig'' online spilling?

Kommer vi opp en slags rank og slikt når man vinner? Hva med kjøp og salg av spillere, går for eks budet til en annen online spiller?

 

Føler meg gammel nå hehe :p

Setter pris på svar! Satser på den nye PS3 Slim kommer i en pakke med Fifa 13.

Lenke til kommentar

Kort fortalt om UT: Det finnes tre ulike spillere: Bronse, sølv og gull. Bronsespillere har totalskill opp tilogmed 64, sølvspillere har tilogmed 74, gullspillere er 75 eller bedre. For å gi deg en pekepinn på hva slags type spillere som er hva, så er f.eks Mohammed Fellah på VIF 74. Han regnes dermed for å være en av de aller beste innenfor sølvsjangerspillerne.

 

Det finnes ulike turneringstyper. Det finnes turneringer som krever f.eks BARE sølvspillere, gullspillere eller bronsespillere. Vinneren av turneringen får mellom 500-10000 coins. En spiller som f.eks Messi koster fort 500.000 coins. Du får veldig bra spillere helt fra 5000-70.000, avhenger av hvem som er "heite" på markedet på tiden (f.eks Hazard for et par-tre uker siden) osv.

 

Hva som avgjør prisen på spillerne er auksjonene. Andre ultimate team-spillere legger ut spillere til salgs, og da sier det seg selv at det er markedet som bestemmer prisen. Dersom Agger ligger ute på rundt 2900 og du legger den ut for 3000 så sier det seg selv at det skal mye til for at den skal bli solgt. Derfor kan man av og til få noen kjempekupp, rett og slett fordi noen bare vil bli kvitt Agger og setter ham på utropspris til kanskje 1500-2000.

 

Det å gjøre gode kupp, kanskje for å videreselge til en høyere pris etterpå, er måten man tjener penger på utenom det å faktisk spille kamper og vinne turneringer. Man får i snitt mellom 300-900 per match man spiller, avhengig av om man vinner eller taper, hvor mange mål man har scoret/sluppet inn, osv.

 

Det var den korte versjonen. Man har dermed ikke noen "ranking", men å vinne de turneringene med største prispenger er tidvis svært vanskelig, men veldig givende når man først vinner. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kort fortalt om UT: Det finnes tre ulike spillere: Bronse, sølv og gull. Bronsespillere har totalskill opp tilogmed 64, sølvspillere har tilogmed 74, gullspillere er 75 eller bedre. For å gi deg en pekepinn på hva slags type spillere som er hva, så er f.eks Mohammed Fellah på VIF 74. Han regnes dermed for å være en av de aller beste innenfor sølvsjangerspillerne.

 

Det finnes ulike turneringstyper. Det finnes turneringer som krever f.eks BARE sølvspillere, gullspillere eller bronsespillere. Vinneren av turneringen får mellom 500-10000 coins. En spiller som f.eks Messi koster fort 500.000 coins. Du får veldig bra spillere helt fra 5000-70.000, avhenger av hvem som er "heite" på markedet på tiden (f.eks Hazard for et par-tre uker siden) osv.

 

Hva som avgjør prisen på spillerne er auksjonene. Andre ultimate team-spillere legger ut spillere til salgs, og da sier det seg selv at det er markedet som bestemmer prisen. Dersom Agger ligger ute på rundt 2900 og du legger den ut for 3000 så sier det seg selv at det skal mye til for at den skal bli solgt. Derfor kan man av og til få noen kjempekupp, rett og slett fordi noen bare vil bli kvitt Agger og setter ham på utropspris til kanskje 1500-2000.

 

Det å gjøre gode kupp, kanskje for å videreselge til en høyere pris etterpå, er måten man tjener penger på utenom det å faktisk spille kamper og vinne turneringer. Man får i snitt mellom 300-900 per match man spiller, avhengig av om man vinner eller taper, hvor mange mål man har scoret/sluppet inn, osv.

 

Det var den korte versjonen. Man har dermed ikke noen "ranking", men å vinne de turneringene med største prispenger er tidvis svært vanskelig, men veldig givende når man først vinner. :)

Takk for utdypende svar, fikk litt mer innblikk i hva det går i.

 

Gleder meg til å teste det ut.

Lenke til kommentar

Synes personlig career er det morsomste, bare slappe av og spille mot CPUen. Men bor i kollektiv nå og gutta her vil spille FUT så tipper vi bare peiser på samme kontoen, kan vi få inn en del kamper og forhåpentligvis få til et greit lag.

 

Hva slags lag går folk for? Er det et "type" lag som er bedre enn andre i FUT, dere som har spilt FUT11 vet kanskje det?

Lenke til kommentar

Hva slags lag går folk for? Er det et "type" lag som er bedre enn andre i FUT, dere som har spilt FUT11 vet kanskje det?

Tradisjonen til Fifa har vært at pace har vært mer viktig enn noe annet. Fifa 11 spilte jeg ikke FUT, men i Fifa 12 var det gjennomgående raske spillere, spesielt på topp, som ble brukt (Nilmar, Welliton, Hernandez). De har, heldigvis (synes jeg, selv om jeg også dermed brukte spillere med pace), justert dette kraftig i Fifa 13. Nå er det mye viktigere med andre elementer som skudd, teknikk og styrke. Jeg tror en spiller som kommer til å bli en gjenganger på FUT13 er Di Natale. Han har alt; 87 i pace, 87 i shooting, 82 i passing (ganske smått utrolig, de aller fleste ST har under 70) og 88 i dribbling. Han kommer til å bli et BEIST.

 

Ser at flere av spillerne som ble brukt mye i FUT12 er nedjustert, som Torres og Demba Ba, hvilket er gledelig. Spillere som hadde altfor høy stats i forhold til den reelle formen og ferdighetene.

Lenke til kommentar

Så jeg kan kjøpe season ticket og laste ned spillet? Men når season ticket utløper må jeg fortsatt kjøpe spillet ikke sant? For jeg har allerede bestilt fra platekompaniet og gidder ikke kjøpe spillet to ganger.

 

Du kan kjøpe Season Ticket og laste ned spillet ja, men selve "Season Ticketen" er gyldig i 1 år. Men alle spillene blir bare tilgjengelig fra X - antall dager før lansering og frem til lanseringsdato. Så om du laster ned FIFA på lørdag, vhar du mulighet til å spille frem til lanseringsdagen. Då vil den nedlasta versjonen slutte å virke å du trenger det fysiske spillet for å fortsette. Season Ticket gjelder i 1 år slik at du har muligheten til å teste andre EA Sports spill X antall dager før lansering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig gjort at han får fifa en uke før oss alle, her må jeg drive å kjøpe season ticket for å spille.

 

Håper de har fiksa serverne til da.

 

Etter eg har lest er Online Pass tilgjengelig når Season Ticket kommer ut. Og at UT mest sannsynlig skal restarte seg helt etter alt tullet de siste dagene, og helt enig. Alle skal ha like forutsetninger i starten nå er det ikke sånn. Skjønner ikke vitsen med å jukse til seg alle de beste er jo akkurat det som er moro å skaffe seg gode spillere. Ikke bare få dem pga en glitch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...