Gå til innhold

Ingen DVD-avspilling i Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo katastrofalt, jeg brukte faktiskt plate i datan 2 ganger i fjor og har allerede brukt den 1 gang i år også, hva skulle jeg gjort uten støtte for de derre , ja hva de nå heter .... Man må da ta med seg bakover komabilitet så lenge kundene ønsker det... Eller så blir kundene stuck i 1900 tallet, eh ja det var det ja..... Det er jo de som ønsker støtte for disse snurringsene...

Lenke til kommentar

Dette virker teit. Om man ikke samtidig fjerner støtte for andre plateformat som feks. CD, Bluray etc. så er det jo meningsløst.

Windows har ikke støtte for BluRay-avspilling i dag, og da sier det selv at det ikke er noe de kan fjerne.

CD-avspilling krever ikke lisensiering på samme måte som DVD/BluRay, så det er ikke noe å tjene på å fjerne støtten for det.

 

Det gjenstår å se om disse "innsparingstiltakene" vil gi noe utslag på prisen vi som forbrukere må betale når vi kjøper en ny Win8-maskin eller Win8 OS'et i løs vekt ....

Lenke til kommentar

Og windows 8 skal vel leveres på en minnepinne?

Du burde ikke poste når du er trett og sliten og ikke klarer å få med deg hva saken handler om.

Og det er avspilling av Video-DVD'er.

Windows 8 kan sikkert bli en slager på kondomeriet.no. Hvis du ikke vet helt hva du skal bruke det til, kan du stikke det opp der det passer best :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I artikkelen (som denne tråden har sitt utspring i), står følgende:

"Det er imidlertid bekreftet at det kun vil være Windows Media Center, som følger med i Pro-utgaven av Windows 8, som vil ha dekodere for DVD- og Bluray-avspilling."

 

Det er mulig forfatteren mente "Media Player", for Windows Media Center følger ikke med i Windows 8 Pro. Man må kjøpe Windows 8 Media Center Pack i tillegg. Etter oppgraderingen vil OS'et identifisere seg som "Windows 8 Pro with Media Center".

Hvis man har Windows 8 (vaniljeutgaven), kan man kjøpe "Windows 8 Pro Pack" og på den måten ende opp med "Windows 8 Pro with Media Center".

Jeg er sikker på at denne mindre konsistente navnsettingen vil skape en god del angst blant forumbrukere med et snev av Asperger's syndrom. (You know who you are. And they know where you live ...)

Info hentet fra: http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/03/making-windows-media-center-available-in-windows-8.aspx

Mye info her og: http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/04/q-amp-a-dvd-playback-and-windows-media-center-in-windows-8.aspx

Lenke til kommentar

Bah. Jeg spiller ofte av DVD-er via PC-en.

Da kan du fortsette med det. Ingen kommer til å fjerne Windows fra PC'en din.

 

Og når/hvis du skal kjøpe en ny en, så får du finne en som leveres med DVD-drive og DVD-spiller (SW).

Verre er det faktisk ikke.

Jeg vet det, og jeg bruker VLC allerede til DVD-avspilling, det er bare en pet peeve. Dog, startmeny-fjerninga irriterer meg mer. Det er lite jeg bruker mer. Fuck ikoner på skrivebordet. :p

Lenke til kommentar
Det er imidlertid bekreftet at det kun vil være Windows Media Center, som følger med i Pro-utgaven av Windows 8, som vil ha dekodere for DVD- og Bluray-avspilling

Spesielt valg av Microsoft å kalle det "Pro". Jeg kan gi dem filmanmeldere, som vel ser på DVDer i profesjonell sammenheng, men ellers burde dette vært i "home" varianten (hvis det finnes en for W 8)

Lenke til kommentar

Er vel ytterst få som faktisk bruker Windows Media Player/Center uten at dei er so pass spesielt intreserte at dei gjerne installerer eigne codecs. Microsoft har sikkert statistisk sett mange kunder som bruker desse produkta, men den statistikken blir vel stort sett dratt opp av ein haug med jobb-, offentlege- og skule-pcer.

 

Synest dei burde ta eit hint frå Linux her. Fint at du kan få med eit slikt program dersom du ikkje føler deg kompetent nokk til å hente ett på nettet, men samtidig teit at man ikkje kan fjerne det om man ikkje skal bruke det. Blir liksom berre irriterande bloatware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...