Gå til innhold

Samsung Galaxy S III er lansert


Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er ekstremt fascinerende at Android-fanklubben (fluke2k og Vindicator for å nevne to) på død og liv må nevne Apple i hver eneste kontekst, selv i en tråd som denne som ikke handler om Apple i det hele tatt.

 

Det er kvalmende.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det er ekstremt fascinerende at Android-fanklubben (fluke2k og Vindicator for å nevne to) på død og liv må nevne Apple i hver eneste kontekst, selv i en tråd som denne som ikke handler om Apple i det hele tatt.

 

Det er kvalmende.

Nå er jo dette et mobilforum. Så det er jo naturlig at man sammenligner telefoner...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er ekstremt fascinerende at Android-fanklubben (fluke2k og Vindicator for å nevne to) på død og liv må nevne Apple i hver eneste kontekst, selv i en tråd som denne som ikke handler om Apple i det hele tatt.

 

Det er kvalmende.

 

Apple ble nevnt allerede i innlegg 5, da av et medlem av motsatte "fanklubb", problemet er vel heller at mange nører opp om denne "krigen" på begge sider.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den har såkalt "trådløs" lading, men er egentlig induksjonslading "trådløst"?

Altså joda, den er jo trådløs som i at det ikke er noen ledning du stikker i stikk kontakta, men den er jo ikke trådløs på samme måten som med internett over wifi.

 

Dessuten så må jo den lade matta du legger tlf på være koblet til en strømkilde med ledning antar jeg.

Så blir det ikke litt feil å kalle det trådløs?

Lenke til kommentar

Dessuten så må jo den lade matta du legger tlf på være koblet til en strømkilde med ledning antar jeg.

Så blir det ikke litt feil å kalle det trådløs?

 

Veldig godt poeng spør du meg... Hele poenget med det er vel at man kan lade flere enheter om gangen.. så inntil videre har det ingen fordeler så vidt jeg kan se..

Lenke til kommentar

Kanskje noen må lære seg hva trådløst er. wifi routeren din er jo koblet til en strømkilde og har en nettverkskabel koblet til seg. Da er vel ikke den trådløs? Når noe kan lades trådløst betyr det at man ikke trenger noe kabel til enheten. At enheten som sørger for at dette er mulig må kobles til veggen er jo en selvfølge.

 

facepalm.jpg

Lenke til kommentar

Kanskje noen må lære seg hva trådløst er.

 

Tja.. Det var det da... Vi har en komfyr av typen induksjon og jeg får liksom ikke følelsen av at potetene koker trådløst siden gryta må stå på plata for at det skal skje noe som helst..

 

wifi derimot fungerer uansett hvor jeg et inne.

 

epic facepalm i retur :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh når jeg bruker laptopen om jeg f.eks sitter i stua så er mine internett signaler trådløse, eller kansje jeg er koblet til med en usynlig ledning?

For etter hva jeg kan se så har jeg IKKE noen ledning ifra rutern til laptopen.

Men det er vel kansje derfor jeg snubler hver gang jeg går over stue gulvet, fordi det er en usnylig ledning i mellom maskina og rutern.

 

Jeg forstår fult og helt at den matta må være tilkoblet en kontakt, blei litt forvirrende, men jeg vil neppe kalle induksjon for trådløst, det er jo bare noe magnetisme som svirrer rundt også på magisk vis lager det strøm.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Kanskje noen må lære seg hva trådløst er.

 

Tja.. Det var det da... Vi har en komfyr av typen induksjon og jeg får liksom ikke følelsen av at potetene koker trådløst siden gryta må stå på plata for at det skal skje noe som helst..

 

wifi derimot fungerer uansett hvor jeg et inne.

 

epic facepalm i retur :-P

 

Vel, selvfølgelig får du ikke en følelse av at potetene koker trådløst. Gryta er jo aldri koblet til med tråd uansett.

 

Ladingen er trådløs fordi det ikke eksisterer en kabel mellom enhet som lades, og enheten som gir strøm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt til siden, men:

Finnes det andre telefoner enn Galaxy Note som lar brukeren skrive med en penn?

Feks. S3?

Det er jo fingerbasert det meste, og da får man jo ikke skrevet notater..

 

Kan man på Galaxy Note, katalogisere notatene feks. alfabetisk og søke i dem??

Lenke til kommentar

Induksjonsmatten er jo "bare" en form for dokkingstasjon. Litt lettere å legge fra seg og ta med seg telefonen, en god del lettere enn å plugge i ledningen. VIl man lade flere steder man oppholder seg så er det innkjøp av flere ladematter. Slik vi nå må kjøpe flere dockingstasjoner eller ladere. Ladingen er trådløs, men det er stasjonær trådløs lading. Eller en kontakt uten mothaker. Velg selv. "Ekte" trådløs lading hadde gitt det muligheten til å lade selv om du plukker med deg telefonen og spaserer rundt i huset. Jeg er veldig usikker på om jeg ville oppholdt meg i ett rom med den muligheten...

Lenke til kommentar

Induksjonsmatten er jo "bare" en form for dokkingstasjon. Litt lettere å legge fra seg og ta med seg telefonen, en god del lettere enn å plugge i ledningen. VIl man lade flere steder man oppholder seg så er det innkjøp av flere ladematter. Slik vi nå må kjøpe flere dockingstasjoner eller ladere. Ladingen er trådløs, men det er stasjonær trådløs lading. Eller en kontakt uten mothaker. Velg selv. "Ekte" trådløs lading hadde gitt det muligheten til å lade selv om du plukker med deg telefonen og spaserer rundt i huset. Jeg er veldig usikker på om jeg ville oppholdt meg i ett rom med den muligheten...

 

Lading ved hjelp av magnetiske bølger som demonstrert i videoen jeg la ut, gir ut like mye magnetisme(?) som jordas magnetiske felt.

 

Hadde ikke hatt noe imot å hatt det i mitt hjem.

Endret av potteper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har greie på slikt som kan gi et estimat på hvor lenge batteriene vil vare på denne? Hadde en HTC Desire HD som knapt holdt ut dagen, selv ved moderat bruk. Orker ikke det ladehelvetet en gang til..

 

Vanskelig å gi noe estimat, da det avhenger helt av hvordan man bruker telefonen og har den oppsatt.

Det kommer vel snart noen tester som viser hvor bra ytelse og levetid den har.

 

Fordelen med disse galaxyene er at de har bakdeksel og batterier som kan byttes ut. Man kan dermed doble kapasiteten om man ønsker.

Lenke til kommentar

Litt til siden, men:

Finnes det andre telefoner enn Galaxy Note som lar brukeren skrive med en penn?

Feks. S3?

Huh?

Du kan skrive med pen på alle telefoner med trykkfølsom skjerm, såfremt pennen (kalles ofte stylus) er laget for det. Her har du en test på noen: http://www.imedicalapps.com/2011/02/ipad-stylus-review-best-handwriting-touch-screen/

 

Ellers er det bare å ha en App til å skrive notater, de finnes det sikkert mange av, på iPad bruker jeg en som heter Penultimate finnes garantert noe liknende for Android også...

 

 

Kan man på Galaxy Note, katalogisere notatene feks. alfabetisk og søke i dem??

Det tviler jeg på, da er man isåfall avhengig av å kjøre OCR på teksten (hvis den i det heletatt lar seg tolkes)

Lenke til kommentar

Så blir det ikke litt feil å kalle det trådløs?

Like feil som å kalle wi-fi trådløst. Er jo avhengig av strøm der og - faktisk i begge ender av signalet :)

 

Når det gjelder denne type ladestasjoner så håper jeg det blir enighet om en standard i årene fremover slik at man kan ha en 'ladeplate' som støtter mange på en gang lokalisert et sted i boligen - eventuelt bygget inn i et møbel - hvor man bare kan legge fra seg alle 'dingsene' sine og de automagisk blir ladet.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Eh når jeg bruker laptopen om jeg f.eks sitter i stua så er mine internett signaler trådløse, eller kansje jeg er koblet til med en usynlig ledning?

For etter hva jeg kan se så har jeg IKKE noen ledning ifra rutern til laptopen.

Men det er vel kansje derfor jeg snubler hver gang jeg går over stue gulvet, fordi det er en usnylig ledning i mellom maskina og rutern.

 

Jeg forstår fult og helt at den matta må være tilkoblet en kontakt, blei litt forvirrende, men jeg vil neppe kalle induksjon for trådløst, det er jo bare noe magnetisme som svirrer rundt også på magisk vis lager det strøm.

 

Herregud.. Selvfølgelig er det trådløst, at du gidder å kverulere på det engang er irriterende.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...