Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Svakere grafikk fordi det er et mmo. Det blir mye mer krevende for datamaskinen når 200 stykker går rundt i en by eller 20 stykker er i et raid/dungeon. Det er helt standard at mmo spill har en lavere standard på grafikk fordi det skal være spillbart på laptop og ikke bare godt specca pcer.

 

Når det kommer til action bars og spells på den måten er det helt standard. De kunne sikkert fint laget det uten, men det ville vært mindre praktisk og personer som ikke er interessert i måten Skyrim og TES fungere ville ikke giddi å prøve det. De lager ikke et mmo for TES fansen, men for en større andel.

Nettopp, de lager ikke et mmo for TES fansen, så hvorfor i all verden klistrer de TES-navnet på da? Da kunne de like greit lagd en ny franchise.

 

Fordi det har en lavere kvalitet på grafikken og bruker action bars betyr ikke automatisk at det blir i WoW stil. Det kan bli helt forskjellig og de kan allikevel putte inn mye av TES stilen. btw, wow fant ikke opp action bars og det kan like godt være en klone av EverQuest. De sier de skal legge mye vekt på voice acting så da er det vel egentlig en klone av SWTOR?

Det spiller ingen rolle hva det er en klone av, det er ikke TES. Det ligner ikke på TES og innehar ikke kjerne-mekanikken i TES-spillene. Det som gjør spillene deres så unike og som ingen klarer å kopiere.

 

Selvfølgelig kommer det større utfordringer når det er snakk om mmo. Du kan ikke bare slenge på multi player på Skyrim og forvente at det fungerer. Men kjernefunksjonaliteten burde vært den samme. Om så grafikken blir nedgradert er ikke det så farlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltids morsomt med de "tøffe gutta" som automatisk hater spillet for å skille seg ut litt. :p

 

In other news, takk til Larzen for meget bra, kanskje ikke helt lovlige scans. :)

 

Um, tror du virkelig at andres meninger enn dine egne er skuespill?

Lenke til kommentar
Nettopp, de lager ikke et mmo for TES fansen, så hvorfor i all verden klistrer de TES-navnet på da? Da kunne de like greit lagd en ny franchise.

 

Jeg synes det er ganske trist når folk klarer å sitte og diskutere sånt tull som dette.Har du allerede glemt The Elder Scrolls Adventures: Redguard og An Elder Scrolls Legend: Battlespire? Sistnevnte hadde faktisk multiplayer. Nå har jeg ikke fått spilt det ennå, men jeg gikk gjennom Redguard og storkoste meg hele veien. Bare fordi Elder Scrolls Online er litt uvant betyr det ikke at det ikke er trofast til Elder Scrolls-serien og laget for fansen. For siste gang, les de sidene Larzen la ut. Det aller meste du trenger å vite står der, inkludert hvordan de håndterer PvP, quests, hotbars, klasser og så videre. Om dere tar noen minutter for å lese gjennom det vil dere se at de er svært trofaste mot Elder Scrolls 1 - 4, komplett med stor, åpen verden vi kan utforske som vi vil, quests over alt, både instanced dungeons and public dungeons, Thief's Guild, Fighter's Guild og Mage's Guild, og så videre. Bare fordi det har hotbars, klasser og er et MMO betyr det ikke at det ikke er et spill for TES-fansen. Det er bare et spill for TES-fansen og folk som ikke har hørt om spillet. Det er faktisk mulig å satse på begge to.

 

Alltids morsomt med de "tøffe gutta" som automatisk hater spillet for å skille seg ut litt.

Um, tror du virkelig at andres meninger enn dine egne er skuespill?

 

Nei? Hvor får du det ifra? Det jeg mente er at om du ser på et nytt spill (samme hvilken sjanger) vil det bestandig være noen tullinger som prøver å være først ute med å si at de ikke liker spillet. Det skjer bestandig, så det måtte skje her også. Og det samme kommer til å skje når TES6 blir annonsert.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Litt mer snacks å diskutere:

 

"After reaching your level cap and thwarting Molag Bal's plot to take over Tamriel, the Emperor's seat is still vacant. It's time to take the Imperial City with your faction! Taking the Imperial City will not be an easy task. The entire city will be overrun with Daedra sent by Molag Bal.

 

Once your faction takes the city, the player that contributed the most during the entire war will become the new Emperor of Tamriel. Details on contributions have not yet been released. Becoming the Emperor is more like being at the top of an online leaderboard."

 

What kind of changes will there be compared to the former Elder Scrolls Games

TES Online will be seen from a third person perspective, and skills will be activated from a hotbar.

 

Fights will no longer be in real time. See PvP play above.

 

Presently, there are no plans to include a system that allows players to invest in property as they could in the single-player experience.

 

Marriage and relationships will be confined to inter-player relations, rather than arrangements with NPC characters.

 

Players will be unable to contract Vampire and Werewolf diseases, but there will be Vampires and Werewolves in the game.

 

You will not be able to fast travel from any point of the map, but fast travel will still be available. Travel from wayshrine to wayshrine to get around Tamriel. Wayshrines will also be the places you come back to life after being killed.

 

A new AI system will be used for all NPCs. Instead of everyone going to sleep at night, NPCs will not have the same schedules as older Elder Scrolls games. This was done to allow people to play on their own time.

 

Public Dungeons will be returning to the MMO scene. These dungeons are not separated from the rest of the world. They're designed in a way to allow groups of players to team up and work through the caves or ruins.

 

Mundus Stones will be set throughout the world, each with specific constellations and powers tied to them. Find one and activate it to tie the powers to your character.

 

 

http://www.ign.com/wikis/elder-scrolls-online

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke lest alt her, men jeg håper virkelig at når det gjelder magi og buer, så man treffe målet, ikke bare klikke på målet, så at fienden ikke roller evade. Det er bare på trynet synes jeg. Det er det største gjorde at jeg ikke klarte og holde meg til Lotro, det gjorde også at jeg styrte unna WoW og ikke minst, det gjorde at jeg faktisk likte Tabula Rasa. (Men det gikk jo konk)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det som er typisk med veldig mange spill i MMO genren kan dekkes av følgende ordtak: "Opp som en hjort, ned som en lort". Det er utrolig mange spill som flopper rett og slett fordi det er utrolig hard konkurranse i dette markedet og skal spillet ha suksess må det være enormt mye innovasjon og originalitet sydd inn i pakken. Til og med ikke spill som er backet av en enorm IP som star wars og star trek har klart å komme seg igjennom dette nåløyet. Det sier mye om MMO markedet og fremtiden til spill som dette. Jeg har ikke store forhåpninger til hvordan dette kommer til å gå.

 

Statistisk sett er det overhengende sannsynlig at dette kommer til å gå rett vest. Men kudos for at de prøver seg. Jeg hadde i alle fall ikke turt å synke sparepengene mine inn i denne investeringen.

Lenke til kommentar

Nja, grunnen til hvorfor Star Trek Online ikke har fått noen særlig suksess er kanskje fordi det er ræva. :p Btw Star Wars: Old Republic har heller ikke fått den suksessen de ønsket, men mest fordi de satser for mye på historie og for lite på MMO-biten. Når det er nesten umulig å finne grupper til Heroics og Flashpoints sier det seg selv at spillet sliter. Ikke er det noe særlig å gjøre utenom oppdrag heller, og PvP og endgame suger.

 

Men av det jeg har lest så langt lover Elder Scrolls Online ganske bra. Det ser ut til å holde seg tro mot både lore og gameplay i de første fem canon-spillene, med noen små endringer i gameplay for å få det til å passe bedre i et MMO. Men på den annen side lovet Star Trek og Star Wars MMOene også svært bra, så vi får se hvordan det går. Det er alt for tidlig til å si noe fra eller til.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Problemet slik jeg ser det med MMO sjangeren er at de fokuserer for mye på kamp, og for lite på ting som er minst like viktige. Ta Star Wars Galaxies som eksempel, man kunne bygge hvor man ville, bygge byer, militærbaser, crafting var det som lagde økonomien i spillet. Fokuset lå aldri på battlegrounds eller arenar hvor man kunne bevise hvor awesome man var. Selv om det m,anglet så var det PvP daglig i spillet, kampene raste på forskjellige planeter og kunne ofte eskalere til svære kamper med flere guilds over flere timer.

 

Dagens MMO spill er ofte en påminnelse om hva man engang hadde og som man faktisk savner i slike spill. :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der, og det er en av grunnene til hvorfor jeg faktisk ser frem til Elder Scrolls Online. I stedet for å bare få quester utlevert må vi finne de fleste selv ved å utforske rundt omkring. Da slipper vi forhåpentligvis den endeløse slossingen hele tiden. Skjønt jeg gleder meg nesten til å se fjortiser klage på forumet fordi de ikke har noe å gjøre siden de ikke har noen quester. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe dette spillet, men får se hvordan det blir. Med en gang jeg leste at det kom et onlinespill tenkte jeg at dette kom til å bli det beste spillet noensinne. Så for meg 100% original SKYRIM bare med noen ekstra spillere. Ingen forskjeller whatsoever bortsett fra coop med noen kompisser.

 

Men så fikk jeg høre rykter om at det skulle bli 3. Person, MMO og en annen grafikkmotor, med andre ord, et helt annet spill. Jeg har aldri likt MMO spill. Har prøvd å sette meg inn i WOW, AOC og Warhammer online, rekorden min er lvl 26 i AOC. Klarer ikke å sette meg inn i MMO uansett hvor hardt jeg prøver.

 

Men siden vi ikke vet sikkert hvordan det blir enda så er det fortsatt håp. Har også hørt at det skal komme en Skyrim Online mod. Hvis det kommer blir det hundrevis av timer på det istede.

 

Men dette er bare min mening :) Supert for de som liker MMO, selfølgelig.

Lenke til kommentar

Du kan si hva du vil om Skyrim, men at det er svært forskjellig fra de andre spillene i serien er ikke til å komme utenom. Og for den saks skyld, du vet at a) Skyrim har en annen motor enn resten av spillene, b) alle spillene siden Morrowind har latt oss spille i tredjeperson? Jeg rørte knapt FPS-moden i Skyrim, men gikk tredjeperson hele veien. Å nekte å kjøpe et spill du ikke vet noe som helst om "fordi det er dårlig" blir for dumt.

 

Og btw, hva trodde du 'online' betydde egentlig? Siden det første du tenkte var at du skulle kjøpe dette, men nektet da du forsto det ble et MMO, mener jeg?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du kan si hva du vil om Skyrim, men at det er svært forskjellig fra de andre spillene i serien er ikke til å komme utenom. Og for den saks skyld, du vet at a) Skyrim har en annen motor enn resten av spillene, b) alle spillene siden Morrowind har latt oss spille i tredjeperson? Jeg rørte knapt FPS-moden i Skyrim, men gikk tredjeperson hele veien. Å nekte å kjøpe et spill du ikke vet noe som helst om "fordi det er dårlig" blir for dumt.

 

Og btw, hva trodde du 'online' betydde egentlig? Siden det første du tenkte var at du skulle kjøpe dette, men nektet da du forsto det ble et MMO, mener jeg?

 

Nei, det blir ikke for dumt fordi jeg sa aldri "fordi det er dårlig". Jeg bare spekulerer på hvordan det kan bli og dermed skrev qoute "Men siden vi ikke vet sikkert hvordan det blir enda så er det fortsatt håp.".."Supert for de som liker MMO".

 

Det er smak og behag. Jeg liker ikke 3. Person, selv om jeg kan bruke det i noen tilfeller. Jeg syns Elder Scrolls handler mye om å se verden i første person.

Jeg viste ikke at skyrim hadde en ny grafikkmotor, lignet grafisk veldig på Oblivion. Hvis de bruker en helt annen grafikkmotor og får 2 spill til å se så like ut, da er det kanskje mer sansynlighet for at grafikken og gameplayet blir bevart i Online :)

 

Når jeg så Elder Scrolls Online tenkte jeg i et flash at det skulle bli coop eller max 64 spillere, trodde ikke de kunne gjøre et ganske krevende spill til mmo. Og det tror jeg fortsatt ikke, det kan gå utover grafikk og gameplay.

Lenke til kommentar
Jeg viste ikke at skyrim hadde en ny grafikkmotor, lignet grafisk veldig på Oblivion. Hvis de bruker en helt annen grafikkmotor og får 2 spill til å se så like ut, da er det kanskje mer sansynlighet for at grafikken og gameplayet blir bevart i Online :)

 

Ta en titt på disse bildene:

 

http://www.nowgamer....comparison.html

 

Det er en viss forskjell fra Oblivion til Skyrim. Men når det er sagt er Oblivion det fjerde hovedspillet, og i tillegg har vi fått to spin-offs kalt Battlespire og Redguard. Battlespire hadde multiplayer, så selv det er ikke nytt.

 

Men når det er sagt er grafikken ikke viktig. Det viktige er gameplayet, og alt tyder på at TES Online kommer til å bli svært trofast mot de andre spillene på det viset. At det 'bare' er tredjeperson burde være en ubetydelig detalj, og ikke noe å mislike spillet for.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...