Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skyrim er i min oppfatning uspillbart uten mods, så jeg ser det som positivt at ESO er veldig annerledes. Synes også grafikken ligner veldig på Guild Wars 2 i positiv forstand.

 

Jeg er litt bekymret for at det er tre faksjoner. Samarbeider disse? Hvis ikke kan det bli vanskelig å finne spillere til å gjøre ting. Med mindre de får til en fiks løsning.

 

Ellers høres ting ganske standard ut. Noen interessante vrier.

Lenke til kommentar

Tror vi må kunne si at disse faksjonene ikke samarbeider. De er fiender i PvP.

I PvE er de i forskjellige soner (land), og kan ikke være i hverandres områder. Eneste felles område er dette PvP området Cyrodiil.

 

Jeg er litt bekymret for at det er tre faksjoner. Samarbeider disse? Hvis ikke kan det bli vanskelig å finne spillere til å gjøre ting. Med mindre de får til en fiks løsning.

 

Ellers høres ting ganske standard ut. Noen interessante vrier.

Lenke til kommentar

Kan godt hende Dungeons, etc. kan "pugges" med alle factions på PVE realms. Guilds regner jeg med blir one faction only.

 

Men igjen så har de ingen planer om å fragmentere spillerbasen over flere servere. Det blir en stor server med mange instances. Så om det er 200k spillere aktive på hver faction til enhver tid så vil ikke det være noe problem å skaffe en dungeon/raid group.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Lureste de da kunne gjøre ville være å 'hoste' faksjonene på forskjellige servere.

 

Jeg skjønte det slik at alle skulle på samme server men at man ble delt opp inne i serveren etter hvor venner og behovet lå, og at det ikke var slikt system som i WOW med mange servere som delte opp spillergruppa permanent. Trodde det ble noe sånt som at Kari og per spiller de kjenner ikke hverandre slik at de blir satt i samme verden, men det er en sjanse for at de blir satt sammen i en verden en dag de logger på da det ikke er noe som deler verdene fra hverandre utenom hva spillet setter deg i den spilløkta.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men, som han sier - og spille PvP i FP er utrolig vanskelig, da du kun ser en liten del av det som skjer rundt deg, kommer det noen bak deg så er det allerede for sent når du merker det..

Men klar, hadde det vert first person så hadde det jo vert likt for alle da.. Men jeg, enda som en stor Elder Scrolls fan, tror dette er til det beste. Men vi får se når/om jeg får beta tilgang :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva first person/third person view har med at dette er ett MMO å gjøre jeg. Hvorfor skal det bli vanskeligere med first person view kontra third når man spiller mot andre spillere? Det funker da glimrende i andre sverdsvingende online multiplayer spill som for eks Chivalry: Medieval Warfare og War of the Roses?

 

Og syntes man synsfeltet blir for snevert så kan man jo som regel bare stille field of view til man får vidvinkel syn/øyne i nakken om man ønsker det (Skyrim med FOV 110 for eks).

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...