Gå til innhold

Hva drømte du sist gang du sov?


Dablia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste drømmen jeg husker er et 'mareritt' om at jeg hadde flyttet hjem for sommeren og glemt ALLE tingene mine igjen her på hybelen. Det var en slags hybrid-setting mellom da jeg flyttet hjem fra Nordland i fjor og da jeg skulle reise hjem herfra i juleferien.

 

Grunnen til drømmen er nok fordi jeg stresser litt med å finne lagringsplass for tingene mine til over sommeren da jeg ikke kan få med meg alt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det spørs hvor lenge ut over dagen jeg sover. I helgene når jeg våkner gradvis så surrer drømmene fortsatt i hodet mitt, men hvis jeg våkner brått så forsvinner de fort.

 

En annen drøm jeg hadde, som er litt mer uklar og absurd, så var jeg i en form for Aquapark (badeland) der jeg gikk med en gjeng (det er uklart om hvem det var, men vi var 5-6 stykker), det var sent på kvelden og hvor enn vi gikk så vasset vi i et badebasseng til knehøyde. Jeg husker at det var noen tiki strå-hytter på rekker og rad langs veien vi vasset, som stod nedi vannet. Vi snakket om noe jeg ikke husker mens vi gikk av gårde. Absurditeten toppes når vi til slutt kom utenfor parken til en pitteliten slette omringet av tett skog (det var mørkt, men settingen føltes ikke så veldig skummel ut), på denne sletten var det en ku, og når denne kvigen kom inn i bildet så våknet jeg.

 

En meget absurd drøm altså. Men jeg kan sverge på at denne plassen jeg var på er en miks av ekte plasser jeg har vært, med unntak av den scenen med sletten og kvigen.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Drømte at jeg var i en klesbutikk og skulle kjøpe klær. Som vanlig så var selgeren svært hjelpsom og hjalp meg trekke frem klær blant utvalget. Det viste seg at det bare var trange skinnbukser, som ikke falt helt i smak. Jeg forlot dermed butikken. Weeeird right? :O

Endret av Balthier842
Lenke til kommentar

Jeg drømte at jeg var på en konsert på en festival. Bandet jeg så bestod av en veldig høy klovneliknende person, kanskje 3-4 meter høy og en rund liten fyr på trommer. Jeg husker ikke helt, men jeg tror det noe absurd metall-musikk. Det var første gang jeg så bandet så jeg hadde ingen aning om hva som var i ferd med å skje, men publikum rundt meg visste hva som kom, så de begynte å trekke litt unna scenen.

 

Det ble en slags mosh pit uten folk i den og jeg skjønte at det var noe på gang. Så kommer plutselig den høye klovneaktige vokalisten ned fra scenen og velger seg et "offer" blant publikum, MEG! En kompis av meg roper, "Fy faen, nå må du løpe!". Jeg løper alt jeg kan mot et skogsholt, for jeg tenker at den høye klovnen ikke kan bevege seg like raskt som meg der inne blant greinene. For hvert skritt han tok måtte jeg løpe fem, så han tok meg igjen og han rakk såvidt å gripe tak rundt anklen min før jeg nådde skogsholtet.

 

Jeg blir grepet av panikk og tenker nå tar han meg med opp på scenen og latterliggjør meg foran alle på festivalen. Jeg slår mot ansiktet hans, men rekker ikke frem for han holder meg strakt ut i de lange armene sine. Så tenker jeg at om jeg later som om jeg er død blir det ikke mye show. Det hadde en virkning, for klovnen begynner å nøle og setter meg ned og forsøker å slå liv i meg. Når han lener seg ned for å høre om jeg puster planter jeg to fingre i den venstre øyehulen hans og beiner mot skogsholtet igjen. Klovnen er rasende, men rekker ikke å ta meg igjen før jeg er trygt inne blant greinene. I det jeg stopper opp og tror jeg er i trygghet hører jeg at det brekker og knaker i skogen bak meg og jeg blir omsider tatt igjen av en klovn som nå er oppskrapet og blodig i fjeset. Jeg snubler over en stubbe og idet klovnen bøyer seg ned for å plukke meg opp ser jeg en ølflaske knuse mot bakhodet hans. Kompisen min sier vi må komme oss til helvete vekk herfra for fansen er like i hælene på han, rasende for at han har brutt ritualet!

 

Vi beiner lenger inn i skogen og jeg våkner opp, svett og jævlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva handlet drømmen din om?

 

Det jeg ikke husket helt.

 

Det jeg husker fra i natt er at jeg tenkte jeg skulle innom solariet. Pleier å huske mye bedre, men ikke nå :)

 

EDIT: Drømte også at det kom en slik syndeflod. Ikke rart, siden jeg så en film i går der det skjedde.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Hadde vært en eller annen slags katastrofe som gjorde at 90% av verdens befolkning døde, vi var bare en liten gruppe igjen. Vi bodde et sted i nærheten av en gravlund husker jeg, som også var rett ved siden av Frostating. Brått ble hele himmelen fylt av støv og helikoptre, som skøt ned på oss. Det var ikke vanlige skudd, vi døde ikke, det var visst for å sjekke av vi ikke var infisert av noe. Det var en gammel mann i gruppa vår som ikke tålte behandlingen dog. Resten husker jeg ikke.

 

Merkelig.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg husker jeg var på en slags spillmesse. Da var det en hanske man kunne ta opp, og så følgte slossfiguren på spillet bevegelsene. Merkelig nok så reagerte spillet på hva man gjorde med beina. Dette var et helt realistisk slåssespill. Utrolig artig. : D

Lenke til kommentar

Jeg drømmer stort sett av je er uheldig og ødelegger ting. I natt skrapte jeg opp en hel rad med parkerte biler ved å kjøre en hjullaster med brøyteskjær som desverre var breiere enn veien hvor bilene sto parkert. Deretter drømte jeg om gode unnskyldninger og RUH-skjema.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...