Gå til innhold

PST vil ha nettdebatter inn i Datalagringsdirektivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Hm. Jeg har en Wordpress-blogg på eget domene, med tilhørende kommentarfelt. Betyr dette her at PST vil legge føringer på hvordan jeg kan behandle innholdet som dukker opp der?

I følge dette dokumentet, er det enda ikke klart hvem som blir lagringspliktig.

Lenke til kommentar

Jeg er litt forundret over alle her som mener man ikke skal overvåke ekstreme holdninger.

Det er ingen menneskerett å true med drap eller importere bombemateriale.

 

Nå vet ikke jeg om du er et troll eller ikke, men det er vel kanskje litt av poenget at man ikke skal ofre frihet for sikkerhet, for da mister man begge.

 

Det er en vesentlig forskjell på å skrive noe på nett som:"han burde få en kule mellom øynene" og å importere materiale som skal brukes til å lage en bombe. Det er en absurd sammenligning.

 

Og hvem bestemmer hva som er ekstreme holdninger? Det er mye som er ekstremt her i verden og alle som ikke er enige, er visst automatisk uenige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg er litt forundret over alle her som mener man ikke skal overvåke ekstreme holdninger.

Verktøyet som foreslåes benyttet til bekjemping av ekstremistene er i seg selv langt farligere for samfunnet enn ekstreme holdninger blant enkelte av individene.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er fryktelig mange som ikke innser hvor viktig deres egen anonymiteten virkelig er. Hvis DLD trer i kraft kan potensielt alt du sender og mottar over internett bli brukt imot deg.

Det er nok bare et spørsmål om tid før informasjon kommer til å bli misbrukt av utro tjenere.

 

Se for dere at en fremmed makt kupper Norge, hvor vanskelig vil det da være for dem å luke ut personer med «farlige» ytringer? Det er kanskje litt satt på spissen, men informasjon er faktisk det viktigste våpnet en kan ha.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om du er et troll eller ikke, men det er vel kanskje litt av poenget at man ikke skal ofre frihet for sikkerhet, for da mister man begge.

 

Det er en vesentlig forskjell på å skrive noe på nett som:"han burde få en kule mellom øynene" og å importere materiale som skal brukes til å lage en bombe. Det er en absurd sammenligning.

Kjekt at du kaller de med andre meninger enn deg for troll.

 

Forøvrig må jeg si at jeg er passe lei av å lese om drapsønsker på internett. Truer man med å drepe noen, så bør man bli saksøkt og etterforsket som i det virkelige liv.

 

Jeg ser godt at logging av all trafikk kan føle galt avsted, men en viss kontroll må samfunnet ha på ekstremister. Oppfører man seg normalt, så har man absolutt null å frykte.

 

Trekker man slik argumentasjon langt nok, så må en nemlig nekte trafikkontroller og parkeringsvakter også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper PST får fanget noen årntlig uskikkelige ip adresser da, hvis ikke kosinus kommer dem i forkjøpet. Eller hvermansen begynner og spoofe, eller dele resurser med pedofile via tor, i2p, freenet osv... gjesp...

 

Realiteten blir x antall miliarder skattepenger og så mye data at vi alle kan få jobb med og analysere alt som blir lagret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...