Gå til innhold

Hvis Norge blir dypt polarisert, hvilken side ville du vært på?


  

193 stemmer

  1. 1. Hvilken side ville du vært på?

    • Den multikulturelle
      54
    • Den patriotiske
      139


Anbefalte innlegg

Nei, en nasjonalist er en forkjemper for nasjonal selvstendighetspolitikk i form av nasjonale interesser og hjemlig kultur. Mao er det ikke direkte knyttet til det du kaller rase.

 

To sider av samme sak. Kultur og nasjon er bare uttrykk for folkets genetiske komposisjon.

 

Vennligst ikke vri på det jeg sier og vennligst hold deg til fakta. Det du sier her er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi trenger en definisjon på HVA polene står for og HVA de er villige til å gjøre for å oppfylle sine mål.

 

Er polariserte multikulturalister mennesker som er villig til å DREPE for å importere hauger av flyktninger?

 

Er polariserte patrioter mennesker som synes at det er greit med flyktninger men ikke innvandring?

 

Spennvidden er enorm og skillet kan være hvor som helst, alt fra dagens Høyre til DLF til SV.

 

Snakker vi til høyre for DLF og til venstre for SV?

(Jevn men noe urealistisk polarisering, da det er utenkelig at en stor andel mennesker plutselig blir kommunister uten grunn)

 

Snakker vi ABB-patriotiske patrioter (alle som ikke er motstandere av (asyl)innvandring må dø) mot arbeiderpartiet, Venstre og Høyre som motpol?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vi trenger en definisjon på HVA polene står for og HVA de er villige til å gjøre for å oppfylle sine mål.

 

Er polariserte multikulturalister mennesker som er villig til å DREPE for å importere hauger av flyktninger?

 

Multikulturalistane trenger ikkje være villige til å drepe for å importere hauger av flyktninger, innvandrerane greier det heilt greit sjølv når dei kjem hit. :roll:

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Multikulturalistane trenger ikkje være villige til å drepe for å importere hauger av flyktninger, innvandrerane greier det heilt greit sjølv når dei kjem hit. :roll:

For de som måtte ta Oleohs spøkefulle kommentar på alvor, bringer jeg herved følgende diagram som viser utviklingen i innvandrerbefolkningens størrelse (blå kurve, venstre akse, kilde SSB) sammenlignet med utviklingen på drapsstatisikken (rød kurve, høyre akse, kilde SSB.) i siden 1986. Som vi ser har innvandrerbefolkningen seksdoblet seg på den tiden.

 

Og hvordan har det gått med drapsstatistikken? 6-doblet den også, kanskje? Nei, langt i fra: Den er svakt fallende. Det drepes færre mennesker i Norge nå enn før. (Jeg stopper i 2010, da det kom et stygt hopp i fjor, og det var ingen innvandrer som sto for...)

 

post-52698-0-33156200-1335714956_thumb.png

 

Så jeg beklager å skuffe deg, Oleoh: Innvandrerne synes ikke å greie det helt greit selv...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Multikulturalistane trenger ikkje være villige til å drepe for å importere hauger av flyktninger, innvandrerane greier det heilt greit sjølv når dei kjem hit. :roll:

For de som måtte ta Oleohs spøkefulle kommentar på alvor, bringer jeg herved følgende diagram som viser utviklingen i innvandrerbefolkningens størrelse (blå kurve, venstre akse) sammenlignet med utviklingen på drapsstatisikken (rød kurve, høyre akse) i siden 1986. Som vi ser har innvandrerbefolkningen seksdoblet seg på den tiden.

 

Og hvordan har det gått med drapsstatistikken? 6-doblet den også, kanskje? Nei, langt i fra: Den er svakt fallende. Det drepes færre mennesker i Norge nå enn før. (Jeg stopper i 2010, da det kom et stygt hopp i fjor, og det var ingen innvandrer som sto for...)

 

post-52698-0-33156200-1335714956_thumb.png

 

Så jeg beklager å skuffe deg, Oleoh: Innvandrerne synes ikke å greie det helt greit selv...

 

Geir :)

 

Tvilar ikkje på tala, men den grafen ser litt shabby ut.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Shabby du. Huff da. Da hjelper det nok ikke at tallene stemmer, nei.

 

SIkkert multikulturalistenes skyld det også. (Les: min, siden jeg laget den i Excel. Tallene er fra SSB.)

 

Det kan vi selvsagt ikke ha noe av. Si gjerne hvordan jeg kan få den til å se bedre ut for deg, det skader ikke å poste den flere ganger slik at en av de vanlige innvandringsmytene blir parkert nok en gang.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Shabby du. Huff da. Da hjelper det nok ikke at tallene stemmer, nei.

 

SIkkert multikulturalistenes skyld det også. (Les: min, siden jeg laget den i Excel. Tallene er fra SSB.)

 

Det kan vi selvsagt ikke ha noe av. Si gjerne hvordan jeg kan få den til å se bedre ut for deg, det skader ikke å poste den flere ganger slik at en av de vanlige innvandringsmytene blir parkert nok en gang.

 

Geir :)

 

Vel, så var vel det eg skreiv ein spøk, men det er også vanlig å ha med kilde til det du skriver.

 

Grunnen til at eg skreiv at grafen såg shabby ut, er fordi du har to y-linjer. Den til venstre er den som tilhører mord og den til høgre tilhører innvandring. Viss eg virkelig ville (sida det ikkje er merka, og det er vanlig å vise desse linjene i forskjellige grafer for å ungå misforståingar) kunne eg tolka det som at det var 320 000 drap og 40 innvandrar i 2003 (?). Litt vansklig å sjå kva årstal det er på grafen fordi du har skreve 1986, 1987 osv. i staden for 86, 87 .... 09, 10. Men det blir berre unødvendig pirk.

 

Kan også vise til denne statestikken fra 2011, som eg fant på kripos.no :

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Vedlegg_1578.pdf

 

Her ser vi at innvandrere er overrepresenterte på drapstatestikken, men som du viser er det færre drap no enn før, men eit høgare antall no enn før er begått av personar med innvandrerbakgrund.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Fremmedkulturelle er ikke så forferdelig overrepresentert når det gjelder drap. Det er som regel impulshandlinger som grov vold og voldtekt det går i - handlinger som sjelden går som så langt som å ende i drap.

 

Voldtekter går opp og innvandring går opp. Derfor er innvandringen ansvarlig for voldtekten? Det minner meg litt om Pastafaritismen som påstår at nedgangen av antallet pirater er ansvarlig for global oppvarming.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster#Pirates_and_global_warming

 

http://yourlogicalfallacyis.com/the-texas-sharpshooter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-52698-0-33156200-1335714956_thumb.png

 

 

Så hva ønsker du å fortelle med denne grafen? Vi har færre drap og flere innvandrere, greit nok.

At der er en liten korrelasjon sier dog ingenting om hvilken grad innvandrere påvirker drapsstatistikken.

 

 

 

Det viser at innvandring førte ikke til mere drap, ikke noe annet. Hva som ville hendt uten innvandring kan man ikke si men det er helt klart at innvandring ikke har vært en negativ innflytelse når det gjelder drap i Norge. Det samme hender i flere storbyene i USA. Innvandring førte til mindre kriminalitet. Forskerne er uenige hvorfor

Lenke til kommentar

Fremmedkulturelle er ikke så forferdelig overrepresentert når det gjelder drap. Det er som regel impulshandlinger som grov vold og voldtekt det går i - handlinger som sjelden går som så langt som å ende i drap.

 

Voldtekter går opp og innvandring går opp. Derfor er innvandringen ansvarlig for voldtekten? Det minner meg litt om Pastafaritismen som påstår at nedgangen av antallet pirater er ansvarlig for global oppvarming.

 

http://en.wikipedia...._global_warming

 

http://yourlogicalfa...as-sharpshooter

 

Hvordan i all verden klarer du å lese dette ut av mitt innlegg, da? Det er jo nøyaktig denne logikken Tom waits for alice bruker, bare med motsatt fortegn. Takk for at du illustrerte det, i det minste.

Lenke til kommentar

Fremmedkulturelle er ikke så forferdelig overrepresentert når det gjelder drap. Det er som regel impulshandlinger som grov vold og voldtekt det går i - handlinger som sjelden går som så langt som å ende i drap.

 

Voldtekter går opp og innvandring går opp. Derfor er innvandringen ansvarlig for voldtekten? Det minner meg litt om Pastafaritismen som påstår at nedgangen av antallet pirater er ansvarlig for global oppvarming.

 

http://en.wikipedia...._global_warming

 

http://yourlogicalfa...as-sharpshooter

 

Nå har man vell også ganske klar statistikk på at ikkevestlige innvandrere er fryktelig overrepresentert når det gjelder voldtekter så helt på jordet er det vell ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden klarer du å lese dette ut av mitt innlegg, da? Det er jo nøyaktig denne logikken Tom waits for alice bruker, bare med motsatt fortegn. Takk for at du illustrerte det, i det minste.

 

Jeg påstod ikke at du brukte dette argumentet, jeg sier at man aldri skal trekke konklusjoner av førstnevnte ut av en annen statistikk. Tom waits for alice sier at drapene ikke har økt til tross for innvandring som er på et mye mer generelt nivå i motsetning til at innvandringen har økt og voldtekten har økt, derfor må førstnevnte være skyldige.

 

Statistikken til Tom Waits skylder ikke på noe/noen, mens piratene -> global oppvarming sier at piratene er ansvarlige.

 

Om folk spiser mer grønnsaker, men blir feitere, så betyr ikke det at grønnsakene er ansvarlig for at vi blir feitere. Men hvis frukt holder seg på et jevnt nivå mens fedmen øker, så kan vi si at frukt ikke er ansvarlig.

 

Nå har man vell også ganske klar statistikk på at ikkevestlige innvandrere er fryktelig overrepresentert når det gjelder voldtekter så helt på jordet er det vell ikke.

 

Det skal jeg ikke motsi, men da vil jeg heller se troverdige kilder fremfor spekulering.

Lenke til kommentar

Jeg påstod ikke at du brukte dette argumentet, jeg sier at man aldri skal trekke konklusjoner av førstnevnte ut av en annen statistikk. Tom waits for alice sier at drapene ikke har økt til tross for innvandring som er på et mye mer generelt nivå i motsetning til at innvandringen har økt og voldtekten har økt, derfor må førstnevnte være skyldige.

 

Statistikken til Tom Waits skylder ikke på noe/noen, mens piratene -> global oppvarming sier at piratene er ansvarlige.

 

Om folk spiser mer grønnsaker, men blir feitere, så betyr ikke det at grønnsakene er ansvarlig for at vi blir feitere. Men hvis frukt holder seg på et jevnt nivå mens fedmen øker, så kan vi si at frukt ikke er ansvarlig.

 

Tom sier innvandringen ikke influerer drap fordi han har to grafer som ikke korrelerer. Og jeg har ALDRI skrevet at "innvandringen har økt og voldtekten har økt, derfor må førstnevnte være skyldige.", jeg skrev simpelthen at innvandrere var overrepresentert på voldtektsstatistikken. Forbausende hvor store lesevansker man har på forumet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg påstod ikke at du brukte dette argumentet, jeg sier at man aldri skal trekke konklusjoner av førstnevnte ut av en annen statistikk. Tom waits for alice sier at drapene ikke har økt til tross for innvandring som er på et mye mer generelt nivå i motsetning til at innvandringen har økt og voldtekten har økt, derfor må førstnevnte være skyldige.

 

Statistikken til Tom Waits skylder ikke på noe/noen, mens piratene -> global oppvarming sier at piratene er ansvarlige.

 

Om folk spiser mer grønnsaker, men blir feitere, så betyr ikke det at grønnsakene er ansvarlig for at vi blir feitere. Men hvis frukt holder seg på et jevnt nivå mens fedmen øker, så kan vi si at frukt ikke er ansvarlig.

 

Tom sier innvandringen ikke influerer drap fordi han har to grafer som ikke korrelerer. Og jeg har ALDRI skrevet at "innvandringen har økt og voldtekten har økt, derfor må førstnevnte være skyldige.", jeg skrev simpelthen at innvandrere var overrepresentert på voldtektsstatistikken. Forbausende hvor store lesevansker man har på forumet her.

 

... Og jeg har aldri skylt på dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...