Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan godt være steder man må selge, men håper det blir fler steder enn Steinheim, eneboer som jeg er.

 

Når man har store farmer er redstone og piston gull. Så det å kunne få/kjøpe slimeballs på en måte hadde vært fint.

 

Hvorfor det? Høres ut som om det er en build jeg må lære meg!

Lenke til kommentar

Kan godt være steder man må selge, men håper det blir fler steder enn Steinheim, eneboer som jeg er.

 

Når man har store farmer er redstone og piston gull. Så det å kunne få/kjøpe slimeballs på en måte hadde vært fint.

 

Hvorfor det? Høres ut som om det er en build jeg må lære meg!

 

Et knappetrykk for å høste ALLE de pumpkinsa, melons og wheat :D

 

Legger til en link her... straks

 

her: Han her viser en enkel halvautomatisk melonfarm: http://www.youtube.com/watch?v=VegO6aTOa2A

 

Man KAN lage myeee mer avanserte HEL automatiske også :D

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Legge i førstepost? :)

 

hPj3f.jpg

 

 

EDIT: Du ville heller ha denne ja:

 

t7lHx.jpg

 

 

 

Look:

 

 

 

 

t7lHx.jpg

 

Heppsipepsi, jeg har en server! Startet den for å ha en verden jeg kunne invitere folk til når jeg spiller Minecraft, da jeg synes det er veldig kjedelig å spille singleplayer. Det ble dog fort til flere av oss her på forumet sitt svar på hjørnet på den lokale bensinstasjonen. Om noen tar den referansen i det hele tatt: Kudos! Med andre ord er det en relativt streit server, uten noen særlig modifikasjoner på hvordan spillet fungerer. Survival med fokus på å klare ting selv eller gjennom samarbeid. Det er ingen krav til hvor rask du er til å finne diamant eller hvor flink du er til å gi Admin tjenester under bordet. Det eneste vi ser etter er at vi har en viss kjennskap til hvem du er. Er du helt ukjent for oss er det liten sannsynlighet for at du får bygge med det første. That´s life.

Ved behov og/eller for moro skyld kan Admin opprette soner som f.eks forhindrer monstre i å spawne, eller som skrur av PVP. Byer og andre steder med murer kan få sin egen sone med slike "fordeler". Foreløpig er iallefall kravet at stedet man ønsker skal få sin egen sone har en mur eller noe som skiller den litt ut fra omgivelsene. Grunnen til dette er kanskje mer symbolsk enn noe annet. Om man f.eks bygger en mur er det jo for å holde uvedkommne/monstre borte, men vi vet jo alle at en mur av stein ikke stopper en fiende med en hakke i dette spillet noe mer enn en sprettert stopper en tanks i virkeligheten.

Detaljer:

PVP: På (Voldtekt er ikke lov)

Modus: Survival

Slots: 20 (Økes ved behov)

Admin: Lakus

IP-Adresse: Lakus.hopto.org

Øvrig: Creepers lager ikke store hull når de sprenger.

Endermen lager ikke sveitserost av bygningene dine.

Sleng et skilt på kistene dine for å låse de.

Regler:

1. Griefing er noe dritt

2. Juksing er noe dritt

3. Tyveri er noe dritt

4. Å være seriemorder er noe dritt

5. Å bygge rett oppå andre kan være irriterende

 

Trynefaktor og inntak til server:

Serveren er åpen for alle som vil inn og titte, men du kan ikke bygge før du har blitt "godkjent". Selv om det som sagt ikke er noen spesielle ferdighetskrav relatert til det å bli "godkjent" på denne servern er det derimot et stort pluss om man har et kjent fjes. Nei, vi mener ikke om du heter Kåre Conradi eller Bruce Springsteen. For alt vi vet kan de to være verdens største griefere til tross for kjendisstatusen. Skjønner dere hvor jeg vil hen? Om noen av oss som bygger på serveren kjenner til deg fra før gir det en langt større trygghet for oss.

Så hva gjør du om du har lyst til å bygge på serveren? Vel, enten kan du melde din interesse her i tråden, eller du kan logge deg på og spørre in-game. Medlemmer med grønn skrift har rettighetene til å oppgradere deg fra Gjest til Builder. (De har også rettigheter til det motsatte, samt å kicke deg). Legg dog merke til at Trusted-spillere ikke kan legge deg til som Builder før du har vært innom serveren, så det å titte innom er uansett en god idè. Serveren må rett og slett kjenne igjen navnet ditt før Trusted kan oppgradere deg. Det er ikke noe jeg har bestemt, det er sånn pluginen fungerer.

 

Hva kan de forskjellige gruppene gjøre, og hvordan?

Fokuset på denne serveren er absolutt ikke å ha mest mulig mods, så kommandoene man har tilgjengelig er ikke det mest spennende her i verden. Noen av dem kan likevel trenge en liten forklaring, så her er de iallefall.

 

Default og Builder:

 

Default sitt brukernavn vises med grå farge i chat.

Builders sitt brukernavn vises med hvit farge i chat.

Default er av sikkerhetsmessige årsaker (har alltid hatt lyst til å si det) standardgruppen som alle nye på serveren starter med. Den tillater bruken av kommandoer, men tillater ikke plassering eller fjerning av blokker. Altså kan ikke Default-spillere faktisk forandre på verdenen før de blir oppgradert til Builder. Builder og Default deler kommandoer og den eneste forskjellen er at Builder kan bygge og Default kan ikke bygge.

/help - Få se listen over tilgjengelige kommandoer (disse jeg lister opp her)

/rules - Slenger reglene opp i fjeset ditt

/info - Viser en kort informasjonsbit om serveren

/motd - Viser deg velkomstteksten. Ganske ubrukelig mao.

/time​ - Sjekk hva klokka er ingame.

/list - Se hvem som er online

/me - Chat i tredjeperson (*Lakus er en leken elefant)

/spawn - Teleporter deg selv tilbake til Spawn

/compass - Se hvilken retning du står i

/depth - Sjekk hvor hvor du er i forhold til havoverflaten

/getpos - Få posisjonen din

 

 

Trusted:

 

Trusted sitt brukernavn vises med grønn farge i chat. Denne gruppen deler kommandoer med de to forrige gruppene, men har også noen ekstra for å slippe til nye Builders eller sparke noen Builders ned til Default igjen om de ikke oppfører seg.

 

/manuadd - Flytt en spiller til ønsket gruppe (Trusted kan kun flytte til og fra mellom Gjest og Builder)

OBS! Legg merke til at du ikke kan flytte spillere som ikke har vært innpå serveren før. Så om du tror du kan fikse noen en plass som Builder før de har logget på serven for første gang - det går ikke. Det er bare sånn pluginen fungerer. De må ha vært logget inn en gang før du kan forandre gruppen deres.

[/command] [player] [group]

/manudel - Fratar en spiller rettighetene sine og setter han som Gjest

[/command] [player]

/manwho - Brukes for å sjekke hvilken gruppe en spiller tilhører

[/command] [player]

/kick - Brukes for å kicke en spiller fra serveren av en eller annen grunn.

[/command] [player]

/listgroups - Sjekk hvilke grupper som finnes =)

[/command]

 

 

Admin:

 

 

 

 

 

 

 

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Mer bilder. Denne gangen fra en arena jeg ville lage. Har alltid hatt lyst til å lage en arena som minner om verdenen ellers. Forskjellen mellom verdenen ellers og arenaen er at i arenaen kan det ikke bygges. Det handler kun om å være sistemann som lever. Et par kister med diverse innhold er spredd utover og for mat er du nødt til å drepe dyr - eller andre spillere og ta maten deres. Var dog ingen som ville teste den når jeg spurte, så hittil er den helt ubrukt :p

 

java2012-04-2522-54-34-97.jpg

 

java2012-04-2522-50-25-59.jpg

 

java2012-04-2522-49-49-63.jpg

Lenke til kommentar

Mer bilder. Denne gangen fra en arena jeg ville lage. Har alltid hatt lyst til å lage en arena som minner om verdenen ellers. Forskjellen mellom verdenen ellers og arenaen er at i arenaen kan det ikke bygges. Det handler kun om å være sistemann som lever. Et par kister med diverse innhold er spredd utover og for mat er du nødt til å drepe dyr - eller andre spillere og ta maten deres. Var dog ingen som ville teste den når jeg spurte, så hittil er den helt ubrukt :p

 

java2012-04-2522-54-34-97.jpg

 

java2012-04-2522-50-25-59.jpg

 

java2012-04-2522-49-49-63.jpg

 

NIce lakus, litt som hunger games xD ? Men vi må få med 10 stykker elns en gang å fighte der :tease: Inkludert deg Lakus, Du skal døøø... :green:

Lenke til kommentar

Ahh, dette forklarer laggen på serveren, World Edit bruker masse ressurser på sånne giga ting.

Dette tok vel bare en time eller to i går kveld. Laggen som eventuelt har vært før det er pga stor pågang hos "serverparken" jeg leier på. De er i gang med å sette opp en ny en såvidt jeg vet.

 

@ruuroo: Du skal dø først!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...