Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lakus... Jeg trodde jeg hadde mye penger med mine 111k men du har 100000847116... &--#60;-- jepp det er lommeboka di...

 

Forresten, det er veldig irriterende når man har store mengder ting man skal selge/kjøpe og du har tatt skrevet " 1 " isteden for "64" på antallet man kjøper for prisen.

 

Skjønner du hva jeg mener?

 

(SELL)

ANTALL <--- Der kan du sette 64 isteden for 1.

HVA

HVOR MYE. <---- og heller sette opp prisen.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Holder på med ny butikk nå og prisene kommer til å bli en del annerledes. Forvent lavere inntekpolet salg og høyere pris ved kjøp. Ganske enkelt for å forsøke og balansere ut det at folk kan ha evige stacks av iron de vil selge.

 

Man skal ha mer lyst til å beholde jernet enn å selge det. Poenget med butikken er å kunne kjøpe blocks man har lyst på, men til en stiv pris fordi du ikke samler det inn selv.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt på meg den tunge oppgaven å åpne en Spotify-liste for oss byggere! Legg til låter du liker å bygge til :)

 

Den har det usedvanlig klamme og litt dølle navnet Fest i Lakusland.

 

Legg til alt av blackmill og noisestorm :)

 

Da får vi litt chill melodic dubstep og livlig electro og DNB. :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Jeg har tatt på meg den tunge oppgaven å åpne en Spotify-liste for oss byggere! Legg til låter du liker å bygge til :)

 

Den har det usedvanlig klamme og litt dølle navnet Fest i Lakusland.

 

Legg til alt av blackmill og noisestorm :)

 

Da får vi litt chill melodic dubstep og livlig electro og DNB. :)

Den er åpen for alle, men ser helst at vi ikke spammer den ned - det holder med favorittene våre.

 

For å spesifisere: Vi må gjerne spamme den ned siden det ikke er så mange av oss, men varier artistene. Å pløye gjennom en hel albumkatalog fra én artist er kjedelig.

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Etter å ha lekt med økonomisystemet i noen dager gjør jeg (som AltF4 sikkert fryder seg over) meg klar til å skrape det. For det første er det et enormt ressurssluk å oppdatere og opprettholde prisene - og tilnærmet umulig å balansere dem. For det andre så tar det vekk fokuset fra å samle og bytte blokker spillere imellom og over på hvem som har mest penger. Og selv om jeg er enig i at det er moro å ha noe man kan måle seg selv opp mot andre med så er ikke dette måten og gjøre det på. Det er alt for lett å utnytte spillets åpne natur og booste pengesummen sin enormt. Etter de første tre timene var det noen med over $100000 :p

 

Nytt forslag:

Har derfor bestemt meg for å skrape penger slik det er nå. Vurderer enten å ta det bort helt, eller å bruke penger til transport. For eksempel ved portaler som teleporterer deg til og fra fastsatte knutepunkt på kartet. Eneste blokkene som vil bli godkjent for salg vil være IRON, GOLD og DIAMOND. Disse tre vil få hver sine verdier. La oss si at jern er verdt $100, gull $200 og diamant $500. Èn reise med portal vil koste f.eks $75.nSelv mener jeg nå at dette er et langt bedre forslag. Det forandrer ikke noe på grunnidèen til Minecraft, men tillater at man kan slippe unna enorme transporttider. Tog og veier vil fremdeles være nødvendige da portalene kun vil stå i knutepunkter og man kun får et begrenset antall bruk pr jern/gull/diamant.

 

Spørsmålet jeg da har er om det skal være greit å kunne skrive /sell iron f.eks eller om man må dra til en by og selge det der?

 

 

Edit: Og siden permissionsystemet ble byttet ut for noen dager siden har kommandoene som er listet opp i førstepost forandret seg litt. Litt mer enn bare litt for spillere som er Trusted. Skal oppdatere førsteposten med ny info og vise de som vil hvordan det funker. For de mer eventyrlystne er det bare å prøve seg frem i Minecraft. Kommandoene forklarer seg selv om du skriver dem feil.

 

Setter pris på all feedback!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...