Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Hunterra, jeg så du var inne på serveren for en stund siden. Den beste måten å bli medlem der er å bare komme inn, snakke og ha det hyggelig så kommer nok en Trusted (grønn) , mod/hellbrendy(gul) eller Lakus/OP (rød) og gjør deg til builder :)

 

Det er 60 slots på serveren.

 

Skal ta en titt i nærmeste framtid :)

 

Pass deg for Mr. Zz though. Han har en tendens til å lure nykommerene med masse stacks med arrows. :ninja:

 

Tror faktisk jeg snakket med han dagen jeg var innom, han var på en øy med en annen fyr. Er det SLi mon tro ?

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Har vært bortreist i helgen (hos snosck :D) og har ikke fått gjort noe i Minecraft siden forrige uke en gang. Tenkte derfor jeg kunne poste kjapt det jeg tenker å gjøre til i morgen og litt fremover. Bare så det ikke virker helt dødt. Første punktet er jo at ting skjer på serveren. Ting blir borte noen ganger og som f.eks denne helgen er jeg ikke alltid tilstede for å sjekke det med en gang. Skal derfor forandre litt på permissions slik at det går raskere å finne ut av hva som har skjedd (om det skulle skje noe).

 

Jeg sa jo også at jeg skulle åpne en PVP-verden for de som setter pris på å leve farlig, hvor den verdenen vi har nå vil bestå som en slags "semi-PVE" verden. Prosjektet mitt med å lage en spawn for den verdenen ble dog litt større enn jeg først hadde tenkt og har tatt tid. Er bilder av det i tråden her for de som er nysgjerrige. Men denne uka har jeg en tom timeplan og skal prøve å få gjort alt det jeg nevner i dette innlegget. Kryss tær og fingre. Halvveisplanen er og kopiere denne bygningen jeg bygger som PVP-spawn over til PVE verdenen når jeg er ferdig, legge til en Spleef-arena og en PVP-arena ved den og kanskje et tradingområde hvor dere kan sette opp egne butikker eller noe. Det siste er bare en tanke jeg kom på nå i farten, haha. Begge verdenene vil da ha et "hovedbygg" i spawn, med en portal mellom hverandre og videre ut i sine respektive verdener.

 

Husk at PVP-verden ikke nødvendigvis er skrevet i stein, og andre forslag samt regler til denne verdenen er åpen for debatt. Skal vi tillate alt? Slå ned på griefing? Tillate plyndring av gårder og kister?

 

Nye permissions for medlemsgrupper:

(Hver gruppe kan også det alle de over dem kan gjøre)

 

GRÅ: Gå rundt og snakke

HVIT: Bygge (Normal spilling)

GRØNN: Gi byggetillatelser, sjekke loggen ved eventuell griefing eller tyveri, fengselkontroll

BLÅ: Ta fra byggetillatelser

GUL: Banhammer, teleportering?

RØD: Admin

 

Liste over "større ting" per nå.

(Gjør disse etterhvert som jeg får muligheten, sannsynligvis i denne rekkefølgen)

 

1: Få opp PVP-verden

- Frie tøyler eller anti-griefing?

 

2: Ny spawn i "PVE-verden" med PVP-arena og spleef-arena (ikke veldig langt unna nåværende spawn nødvendigvis)

- en form form trading-område? Venter på 1.3 oppdateringen og ser hva som skjer.

 

3: Hunger Games?

- Må se om dette kan kjøres i en egen verden eller om det må ha en egen server.

 

 

 

Om noen har flere ting de vil ta frem eller ønsker så skriv gjerne et svar her.

Hvis det blir kaos på serveren og jeg ikke er pålogget så kontakt meg gjerne på Twitter @Lakuspakus

Lenke til kommentar

Nye permissions for medlemsgrupper:

(Hver gruppe kan også det alle de over dem kan gjøre)

 

GRÅ: Gå rundt og snakke.

 

HVIT: Bygge (Normal spilling) + /home

 

GRØNN: Gi byggetillatelser, sjekke loggen ved eventuell griefing eller tyveri, fengselkontroll, Teleport for å sjekke logg. ( misbruk av dette gjør så du blir demotet til hvit ).

 

BLÅ: Ta fra byggetillatelser

 

GUL: Samme som Grønn + Banhammer, sjekke loggen og rollback.

 

RØD: Admin = ALT

 

 

Hva syntes du Lakus?

Endret av SLi
Lenke til kommentar

God morgon / kveld (ikkje verdas beste til å halde døgnrytme)

 

Er IRL kompis av Bamfzoor og han anbefalte meg å søke om byggetillatelse her hos de koselege folk (hopefully). Er ikkje veldig erfaren med Minecraft, men har spelt nok til å kunne the basics + halve minecraftwiki som bokmerker.

 

Vil nok ikkje være den aller mest aktive, men er veldig glad i eit godt sosialt miljø. Sånn byggemessig er eg happy farmer og er glad i å bygge stuff eller hjelpe folk. Eigentleg er å hjelpe folk det beste, sidan kreativiteten min er på absolutt bunnivå, men det eg mangler der tek eg att med ekstrem perfeksjonisme!

 

Anyway, for å unngå wall of tekst: Søker byggetilatelse på Polykin (same namn som på forumet her). Henger antakeleg rundt området Bamfzoor til han blir lei av meg og hiver meg vekk eller noko :) Mest truleg blir det også nokre pretty store gruveganger frå mi side då eg liker å systematisere gruveganger nede på bedrock-nivå. Desverre...:)

Lenke til kommentar

Hey Polykin!

 

Bare å komme på serveren ( IP: Lakus.hopto.org ), så sier sikkert bamf at du er "safe" så får du byggetilatelse.

 

Med safe, så mener jeg en man kan stole på, som ikke griefer osv. Det vet vel Bamfzoor bedre enn det jeg gjør.

Lenke til kommentar

- Regler/føringer/lover/bestemmelser/straffegrunnlag/whatevs

PVE-Verden

- Griefing er ulovlig!
Ikke grav deg inn i andres hus eller andre sprell uten tillatelse!

- Tyveri er ulovlig!
Om du ikke vet om du har tillatelse til å ta noe, så ikke ta det!

- Juksing er åpenbart ulovlig!
Blir du tatt i å f.eks fly møter du en kald fengselscelle, evt. ban!

- Å drepe tilfeldige spillere er ulovlig!
Ikke drep spillere du ikke kjenner eller ikke vet om er "med på leken"!

 

PVP-Verden

- Griefing er ulovlig!
Ikke grav deg inn i andres hus eller andre sprell uten tillatelse!

- Tyveri fra låste kister/rom er ulovlig!
Ved plyndring av farms skal man la det være igjen nok dyr/mat til å starte produksjonen igjen!

- Juksing er åpenbart ulovlig!
Blir du tatt i å f.eks fly møter du en kald fengselscelle, evt. ban!

 

 

- Spillergrupper, tillatelser og kommandoer

- Guest (
Grå
)

Gruppen alle starter i. Forebygger griefing og dreping ved å begrense spilleren til chat, bevegelse og interaksjon med dører etc.

 

/help - Få se listen over tilgjengelige kommandoer (De jeg lister opp her).

/rules - Slenger reglene i fjeset ditt.

/motd - Viser deg velkomstteksten du ser når du logger på.

/time - Sjekk hva klokka er ingame.

/afk - Setter deg som AFK (Away From Keyboard) in-game, slik at andre kan se du er borte.

/list - Se hvem som er online.

/me - Chat i tredjeperson (*Lakus er en leken elefant).

/spawn - Teleporter deg selv tilbake til Spawn.

/compass - Se hvilken himmelretning du ser mot.

/depth - Sjekk hvor du er i forhold til havoverflaten.

/getpos - Få koordinatene til der du er.

 

 

- Member (
Hvit
)

Dette er gruppen du havner i om du får byggetillatelse. Den gir deg full tilgang på å bygge og spille Minecraft som vanlig.

 

/msg - Sender en PM ingen andre enn du og den du sender til kan se.

/r - Snarvei for å sende en PM tibake til den forrige personen som sendte deg en PM.

/mail - Gjør at du kan legge igjen en beskjed hos en spiller som er offline.

/spleef start - Starter et Spleef-game i Spleef-Arenaen ved Spawn.

/spleef leave - Slipper deg ut av Spleef-Arenaen om du ønsker det.

 

 

- Guard
(
Grønn
)

Den første av "autoritetene". Kan se block-historikk ved griefing, holde orden og gi byggetillatelse.

 

/pex promote - Oppgrader spillere i gruppen "Guest" til "Member".

/co inspect - Lar deg sjekke hvem som har plassert eller fjernet blocks.

/jail - Sender en spiller i fengsel på selvbestemt tid.

/unjail - Slipper en spiller ut av fengsel.

/jailcheck - Viser deg en liste over fengslede spilere.

/kick - Selvforklarende.

 

 

 

- Officer
(
Cyan
)

De kan ta fra spillere byggetillatelsene sine, tilbakestille griefing, se hva du bærer på og plutselig dukke opp bak deg.

 

/pex demote - Sett en spiller ett hakk ned på rangstigen, f.eks "Guard" til "Member".

/co rollback - Lar deg tilbakestille griefing.

/invsee - Lar deg se inventoryet til en annen spiller.

/tp - Teleportering til en spiller for å sjekke f.eks griefing (Annen bruk av /tp er uønsket)

/back - Teleporterer deg tilbake deg du var før du brukte /tp sist.

 

 

 

- Pope (
Gull
)

De andre kan kanskje sette deg i fengsel eller ta fra deg rettighetene dine, men kun Paven kan bannlyse deg!

 

/ban - Selvforklarende.

/banip - Selvforklarende.

/unban - Selvforklarende.

/unbanip - Selvforklarende.

 

 

 

- King (
Rød
)

 

 

Til dere som lurer på hvordan CoreProtect kommandoene fungerer:

 

EDIT: Hadde rotet fargene til Officer og Guard

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...