Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ønsker meg Dying Light, men synes det er drøyt å betale over 600 kroner for å laste det ned, og dermed ikke ha noen mulighet for gjensalg slik det er med fysiske kopier. Det blir jo sikkert enda mer å betale for 'season pass' siden alle tydeligvis selger uferdige spill om dagen.

 

Ser at det ble snakket om at man kan kjøpe nedlastingskoder fra andre steder, er dette noe billigere, og hvor kan man evt. finne slikt fra pålitelige kilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva du legger i ordet "mellomtiden". 101 dager er gått og spillet har fremdeles enorme problemer.

Jeg og en kompis skulle spille gjennom alle campaignene, men en av banene i Halo 2 låste seg 5 ganger på rad på samme plass, og da gav vi opp. God deal, for all del, men vær obs på at du kjøper et veldig uferdig spill.

Er også mange som spekulerer i om MS skal gi ut spillet gratis i Games with Gold eller lignende for å få opp antallet spillere (hvis det blir helt 100% en gang i fremtiden).

 

Spilte gjennom alle for en måneds tid siden, møtte ikke på et eneste problem. Vil ikke si at det er noe uferdig med MCC, det er vel strengt tatt serverproblemer som har vært hovedgreia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker meg Dying Light, men synes det er drøyt å betale over 600 kroner for å laste det ned, og dermed ikke ha noen mulighet for gjensalg slik det er med fysiske kopier. Det blir jo sikkert enda mer å betale for 'season pass' siden alle tydeligvis selger uferdige spill om dagen.

 

Ser at det ble snakket om at man kan kjøpe nedlastingskoder fra andre steder, er dette noe billigere, og hvor kan man evt. finne slikt fra pålitelige kilder?

Jeg kan jo bare snakke for meg selv. Jeg var også svært skeptisk til DL i utgangspunktet. Har ikke hatt så gode erfaringer med zombie spill fra før. Men jeg har kost meg mye med spillet. Er ikke riktig ferdig enda, ca 75% på historien. Brukt masse tid på sideoppdrag da jeg syns mange av de faktisk er langt bedre enn hovedhistorien.

Det jeg liker veldig godt med DL er at du starter som relativt "svak" i begynnelsen, men etter hvert som du går opp i lvl og får flere egenskaper og angrep så snur det mer til at du blir "konge på hauen" og kan tillate deg å vær kreativ og utnytte omgivelsene til din fordel.

 

Spillet har mye innhold og er relativ langt. Mener jeg leste at IGN brukte ca 35 timer på det.

For min del er i hvert fall DL uventet høydepunkt med tanke på spill så langt i år. Og deler av fjoråret.

Lenke til kommentar

 

Spørs hva du legger i ordet "mellomtiden". 101 dager er gått og spillet har fremdeles enorme problemer.

Jeg og en kompis skulle spille gjennom alle campaignene, men en av banene i Halo 2 låste seg 5 ganger på rad på samme plass, og da gav vi opp. God deal, for all del, men vær obs på at du kjøper et veldig uferdig spill.

Er også mange som spekulerer i om MS skal gi ut spillet gratis i Games with Gold eller lignende for å få opp antallet spillere (hvis det blir helt 100% en gang i fremtiden).

 

Spilte gjennom alle for en måneds tid siden, møtte ikke på et eneste problem. Vil ikke si at det er noe uferdig med MCC, det er vel strengt tatt serverproblemer som har vært hovedgreia?

 

 

Var noen campaign issues i starten, men de har blitt luket ut. Er fortsatt som du sier stort sett bare server issues og party som gjør at folk ikke klarer å lage bråk om at det ikke virker.

 

Jeg har heller ikke issues nå lenger med pakken, og den desidert mest plagsomme feilen var save issues i Halo 2. Den er også vekke for min del.

Lenke til kommentar

Jeg mener det finnes en setting på One som gjør at Xboxen aldri slår seg 100% av?..på en måte?..

Jeg har hørt det har vært flere updates i det siste men jeg kan ikke erindre å ha lagt merke til noen av de. Jeg har også kjøpt spill via Xbox.com/NO, disse har plutselig vært 100% innstallert senere da jeg har skrudd på boxen..

 

Noen som vet noe om dette, ev. hvor denne settingen er, finner den ikke :huh:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg mener det finnes en setting på One som gjør at Xboxen aldri slår seg 100% av?..på en måte?..

Jeg har hørt det har vært flere updates i det siste men jeg kan ikke erindre å ha lagt merke til noen av de. Jeg har også kjøpt spill via Xbox.com/NO, disse har plutselig vært 100% innstallert senere da jeg har skrudd på boxen..

 

Noen som vet noe om dette, ev. hvor denne settingen er, finner den ikke :huh:

Power under settings, instant on mode eller ikke

Lenke til kommentar

 

Jeg mener det finnes en setting på One som gjør at Xboxen aldri slår seg 100% av?..på en måte?..

Jeg har hørt det har vært flere updates i det siste men jeg kan ikke erindre å ha lagt merke til noen av de. Jeg har også kjøpt spill via Xbox.com/NO, disse har plutselig vært 100% innstallert senere da jeg har skrudd på boxen..

 

Noen som vet noe om dette, ev. hvor denne settingen er, finner den ikke :huh:

Power under settings, instant on mode eller ikke

 

Ok, takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Spilte gjennom alle for en måneds tid siden, møtte ikke på et eneste problem. Vil ikke si at det er noe uferdig med MCC, det er vel strengt tatt serverproblemer som har vært hovedgreia?

 

Er bare å google "Halo MCC bug list" og så går du inn på linkene til Reddit eller Halo Waypoint f. eks.

Det er mye mer omfattende enn kun serverproblemer altså, selv om mye er fikset er det veldig mye bugs fremdeles.

Eksempler: Forge i Halo 3 fungerer ikke. Grifball-samfunnet kan ikke lage Grifball-gametype til H3.

Av og til når du dør i H2C så stopper timeren på 4 sekunder i ca. 20+ sekunder før du spawner. Google deg fram om du vil vite mer. :)

Ikke bugs, men irriterende likevel: Rankingsystemet er helt fraværende, og i den eneste playlisten dette er lagt til, så fungerer det slettes ikke. Når en lvl 43 matcher opp mot en haug av lvl 1 er det noe feil en plass. Minner om systemet i Halo 4, som heller ikke fungerte.

En haug av maps og gametypes er eldre versjoner, og ikke oppdaterte maps/gametypes.

Vi mangler fremdeles Team Doubles-playlist ++

 

Nå er det jo en patch like rundt hjørnet, men den har jo blitt utsatt et par ganger. Blir spennende å se hva den gjør.

Spillet er bedre enn for 102(?) dager siden, men det er enda veldig langt unna det det burde vært.

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar

Halo spillene ble mer og mer bugget jo lenger ut i pakken en kom. Halo CE var det lite tull ned, men fra Halo 2 og utover ble det virkelig ille.

 

Dette var ukene etter lansering. Progresjonssvikt, gamebreaking bugs i Halo 4 som tvang meg til å måtte hoppe over deler av ett oppdrag siden hele spillet ble mongo, og unuliggjorde fremgang til neste checkpoint.

 

Utrolig slitsomt og skuffende.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...