Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det hele storen som er ødelagt nå? Eller er det bare for dere som driver å bestiller fra andre land? Tenkte å eventuelt kjøpe Halo pakken nå ettersom gamezone for andre gang på noen uker nå har rotet til forhåndsbestillingene å ikke klart å sendt det ut før lansering. Om jeg kjøper spillet og ender med å ikke klare å laste det ned blir jeg lettere frustrert...

Lenke til kommentar

 

Er hele "kjøp" delen av xbox nede? Får bare choose another payment option uansett hvilke region og betalingsmåte jeg velger. Er klar over at det er en anmerkning angående kjøp over xbox live for øyeblikket men har noen funnet en måte å komme igjennom på?

Kjøpte akkurat fra xbox.com uten problemer. (US)

 

 

Nå ligger forresten Halo appen klar . Finner den ved et søk

 

hvordan fikk du US? hver gang jeg går på xbox.com så blir d norske priser

Lenke til kommentar

Gikk fint for min del. Så noe surr er det enten med måten man gjør det på eller det faktumet at man har en eller annen måte som sørget for at DNB sperrer korte når de tror det er noen andre enn deg selv..

Har DnB selv men har ikke det problemet..

I tillegg til dette er Xbox live Storen i oppdatering, fordi enkelte folk ikke har fått de tingene de skulle ved kjøp av atlas versjonen av COD.. Sikkert et langt større problem for folk som har kjøpt ting og ikke fått det. Kontra folk som skal kjøpe noe.

 

Hva jeg er sikker på er at Microsoft ikke har sperret muligheten for oss å kjøpe fra andre steder i verden.

Lenke til kommentar

Snakka med xbox support nå.

 

Det jeg ble fortalt : Når jeg satt igang med xboxen, starta jeg med å sette den opp med Norge som region, og mitt 1 mnd gold abb er reggistrert som norge også.

 

Greia er at fordi om jeg har endra til U.S region på både xboxen og på xbox hjemmesiden i etterkant, så vil ikke det tre i kraft før om 3 måneder. Man kan bare endre region 1 gang hver 3 måned.

 

Så det er vel en konflikt der da.

 

Får bare se.

 

kjekk link : https://account.live.com/

 

Der måtte jeg endre også, fordi om jeg hadde endra på de andre plassene.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Gikk fint for min del. Så noe surr er det enten med måten man gjør det på eller det faktumet at man har en eller annen måte som sørget for at DNB sperrer korte når de tror det er noen andre enn deg selv..

Har DnB selv men har ikke det problemet..

I tillegg til dette er Xbox live Storen i oppdatering, fordi enkelte folk ikke har fått de tingene de skulle ved kjøp av atlas versjonen av COD.. Sikkert et langt større problem for folk som har kjøpt ting og ikke fått det. Kontra folk som skal kjøpe noe.

 

Hva jeg er sikker på er at Microsoft ikke har sperret muligheten for oss å kjøpe fra andre steder i verden.

Folk med forskjellige banker får error, så feilen ligger antageligvis hos Microsoft.

For øyeblikket er jeg sperret fra å kjøpe fra andre regioner enn den norske, men vi får se hva skjer når Microsoft har ordnet problemene med COD

Lenke til kommentar

Snakka med xbox support nå.

 

Det jeg ble fortalt : Når jeg satt igang med xboxen, starta jeg med å sette den opp med Norge som region, og mitt 1 mnd gold abb er reggistrert som norge også.

 

Greia er at fordi om jeg har endra til U.S region på både xboxen og på xbox hjemmesiden i etterkant, så vil ikke det tre i kraft før om 3 måneder. Man kan bare endre region 1 gang hver 3 måned.

 

Så det er vel en konflikt der da.

 

Får bare se.

 

kjekk link : https://account.live.com/

 

Der måtte jeg endre også, fordi om jeg hadde endra på de andre plassene.

 

Om din Microsoft-konto er amerikansk så er det ikke rart det er et problem. Det eneste du trenger å gjøre er å sette konsollen til Amerikansk, men opprett en norsk hotmail konto f.eks. Migrering av account til US er ikke nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da har jeg fått ordna gold problemet! Måtte gå gjennom support, hvor det endte med at de avslutta medlemskapet, for å så starte det på nytt. Problemet lå i at profilen min hadde lagra to regioner, en i Norge(fra den tid jeg hadde 360) og en i US. Den i US hadde en aktiv gold medlemskap(som den burde i utgangspunktet), men av en eller annen grunn så klarte verken xboxen eller xbox.com se dette, noe support folka fikk spora opp.

 

Vet ikke hvor lenge dette varer, da vi egentlig ikke gjorde annet enn at jeg kjøpte nytt medlemskap. De refunderte pengene for det første kjøpet.

 

Til dere som tror at man blir bannet for å tukle med region, så tviler jeg på at dette stemmer. I dag, når jeg snakka med support, så var det support folk fra US. Etter et kjapt søk, sa han rett ut at jeg hadde to regioner, og spurte hvorfor jeg byttet. Forklarte da at jeg hadde import versjonen osv. Det endte til og med, med at han anbefalte meg å holde meg til US regionen for å unngå fremtidig trøbbel med gold. Bra service må jeg si! Får bare håpe at de refunderte pengene dukker opp på bankkontoen snart :p

 

Var dette en løsning for oss som fremdeles får den hersens PBR9002 meldinga?

 

Nei, kun hvis du har trøbbel med selve gold.

Lenke til kommentar

Snakka med xbox support nå.

 

Det jeg ble fortalt : Når jeg satt igang med xboxen, starta jeg med å sette den opp med Norge som region, og mitt 1 mnd gold abb er reggistrert som norge også.

 

Greia er at fordi om jeg har endra til U.S region på både xboxen og på xbox hjemmesiden i etterkant, så vil ikke det tre i kraft før om 3 måneder. Man kan bare endre region 1 gang hver 3 måned.

 

Så det er vel en konflikt der da.

 

Får bare se.

 

kjekk link : https://account.live.com/

 

Der måtte jeg endre også, fordi om jeg hadde endra på de andre plassene.

Det stemmer at man bare kan bytte region på kontoen 1 gang hver 3. måned, men at denne migreringen tar 3 måneder er bare tull. Bytte og betaling av gold abb til gjeldende region skjer på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...