Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Coil Whine er noe som kan ordnes med en firmware. Og jeg leste på at en moderator på Xbox forumet sa at det trolig var en ny firmware på vei om ikke så lenge. Det kan ordne problemet. Uansett så er Coil Whine ikke noe farlig. Men det er selvfølgelig veldig irriterende om lyden er høy.

 

Om jeg hadde en konsoll med dette problemet så ville jeg ventet litt med å sende den i retur. Vent en liten stund å se om dem kan ordne dette via en firmware oppdatering.

 

Alt support har kommet med så langt er at alle som opplever dette bør sende den inn til Microsoft.

So... Basicly så får de som har ventet til norsk lansering dårligere konsoller enn de som importerte?

Eller er det stort sett den uten Kinect som har problemer?

 

Angrer uansett ikke på at jeg kjøpte min fra Tyskland før jul. :)

 

Nei, jeg kjøpte min importerte Xbox i juni, og den hadde det samme problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den lyden med konsollen jeg fikk på fredag.

Kommer til å kontakte Komplett få å teste en ny, men ser på MS forumet av de som har fått ny at lyden ikke er borte.

Hjelper ikke ny, blir det nok heving av kjøp.

 

Du kan bytte den, men det hjelper sjeldent. Ved lansering fikk jeg fjerde konsollen med det samme problemet. Når én konsoll av det samme partiet har denne feilen, så har som regel de andre det også.

Hvor blir det av den lenken du skulle legge ut?

 

Jeg legger den ikke ut. Fant det selv ved å sjekke svarene til Microsoft support på Twitter.

Lenke til kommentar

Det spiller uansett ingen rolle. Alt tyder på at Microsoft support ikke klarer å kommunisere med hverandre. I går leste jeg at de var klar over ulyden, mens i dag virker problemet på nytt helt nytt for support, med kommentarer som:

 

"Du må sende den inn til reparasjon".

"Har du prøvd å resette den?"

"Har du plassert den riktig?"

Lenke til kommentar

Forstår jeg det rett at dette da er firmware relatertm og blir ordne ved neste oppdatering?

 

Hvorfor vil da Microsoft ha disse konsollene inn til service hvis de kan fikse alle på en gang med en oppdatering?

 

Problemet har vært der siden tidlig i sommer, så tviler. Dessuten, om en oppdatering kan fikse dette, hvorfor har ikke de gamle konsollene denne ulyden? De har tross alt samme maskinvare og oppdatering som vi i Norge.

Problemet med å sende inn xboxer med ulyd, slik det er for øyeblikket, er at stort sett alle xboxene brukerne får tilbake har samme ulyden. Har ihvertfall fått inntrykket av dette da jeg har lest, den nå smått beryktede, tråden på Xbox.com.

 

Slik jeg har forstått det, så har de fleste fått konsollene sine i retur, med beskjed om at alt var i orden.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare kort hva Oneguide er.... er det slik at man kan styre TV boks via XBO?

 

Vil noe slikt fungere på CD sin TeWe?

 

Det funker uten oneguide. Oneguide er bare en interegert guide inne på xboxen som kommuniserer med dekoderen din, og du får opp hva som går osv. Tar opp programmer, og balblalb

 

Styre tv, dekoder og anlegg, og se på tv via xbox har fungert siden lansering i fjor

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Fungerer OneGuide med tv og integrert kortleser?

Altså, ikke noe dekoder på et bord, men tv-en har en CAM med Canal Digital-kort.

Nei, du skal jo liksom koble dekoderen via xbox one. Det blir litt vanskelig med cam..

Jeg har en Samsung TV LE535xxx (tror jeg den heter). 46". 4 år gammel.

Når jeg skrur på XBOXen skrur også TV seg på, men ikke på rett kilde. Hvordan får jeg fortalt XBOXen at jeg bruker HDMI1?

Kan du velge at tv'en skal starte opp på HDMI 1?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg har en Samsung TV LE535xxx (tror jeg den heter). 46". 4 år gammel.

Når jeg skrur på XBOXen skrur også TV seg på, men ikke på rett kilde. Hvordan får jeg fortalt XBOXen at jeg bruker HDMI1?

 

hmm, rart, xboxen sender bare en på og av kode.

tv burde gjøre resten selv. eller at den starter på sist brukte kilde.

prøv å skru på tven men kontrollen og velg kilde, så skru av igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...