Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

 

- Bedre Kinect? Kanskje noen bryr seg. Dessverre kommer det med en ulempe for svært mange, nemlig at denne irriterende gjenstanden må være tilkoblet og avlytte deg for at konsollen skal fungere.

 

- Ekslusive spill? Vi får se hva som kommer.

 

- Fysisk media. Igjen, ulemper. DRM-system, blokkering av fysisk media. Tvangsinstallering. Jeg liker fysisk media fordi jeg kan samle spillene mine, og de vil fremdeles være verdt noe.

 

- Skype? Driter jeg i. Har dette på telefonen og PC-en min. Det har overhodet INGENTING å gjøre på en spillkonsoll.

 

- Bakgrunnsprogrammer. Hva skal jeg med det? Jeg vil spille på konsollen, som alle andre. Ikke bruke programmer.

 

Poenget er.... Mange av disse funksjonene du nevner er svada for de fleste. Kanskje noen få bryr seg. TV, programmer, Skype, Kinect.... For meg er dette søppel. Basert på kommentarene til folk på Twitter, Neogaf, Gamespot, IGN. Dette er ikke noe folk bryr seg om.

 

Helt enig.

 

De "forbedringene" er kun aktuelle for ett fåtall av de som er interessert i spillkonsoller. Dessverre er mange av de nye funksjonene mer til bry for de fleste.

 

Spesielt dette med at hver Xbox One selges med Kinect, og maskinen virker ikke uten at den er koblet til. Dette fører til at prisen øker og man ender opp å betale ekstra for noe man ikke ville kjøpt ellers, samt at man får et kamera og mikrofon som er på til enhver tid. I tillegg antar jeg at flere og flere spill kommer til å kreve armbevegelser og preiking for å fullføre diverse ting i spillet.

 

Dette med bruktspillsperre har jeg egentlig forventet i lang tid, forventet det faktisk på forrige generasjon.

 

Nå vet jeg ikke hvor mye plass ett spill tar, men siden de kommer på bluray antar jeg at de tar en god del mer plass enn de gjorde på 360, så faren for at man til slutt ender opp med full harddisk er nok stor. I hvert fall om man har andre ting på harddisken i tillegg. Da må man slette spill for å spille et nytt ett og så slette et annet og installere det andre igjen, om man vil spille det igjen.

 

Nei, tror nok Microsoft har driti litt på draget her.

Endret av GeneralKenobi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-15 eksklusive spill neste år

-8 nye IP

-Ikke lengre trenger fysisk media

-Skype integrasjon(jeg vil snakke med mine pcvenner også når jeg spiller xbox)

-bakgrunnsprogrammer(slik vi har på pc)

-bedre smartglass

-lagre film av spilling til nett

 

- Det er kult ja. Men jeg er 100% sikker på at noen blir Kinect spill.

- Ryse og Quantic Break er 2, da har vi 6 igjen, og disse kan være hva som helst.

- Dette er negativt, jeg liker fysisk media på konsoll. Om spillene må installeres på HDDen for å slippe å bruke Blu-Rayen kan man like godt bare kjøpe digitalt.

- Skype bryr jeg meg ikke om da jeg ikke bruker den i tillegg har jeg det gratis på PC, Vita og mobil og på XBONE må man betale LIVE.

- Dette trenge rjeg ikke da jeg kun blir å spille spill på den, men hvor er spilla?

- Blir ikke å bruke.

- PS4 har noe av det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag eier jeg 50 spill til Xbox 360. Heldigvis vil jeg kunne spille disse etter at Microsoft kutter støtten for Xbox 360, fordi denne konsollen aldri fikk integrert DRM-system.

 

Jeg gleder meg virkelig til den dagen jeg er eier av 50 spill til Xbox One, det vil si 10-12 år frem i tid når Microsoft beveger seg til nye ting, og derfor tar ned serverne som verifiserer at ærlige forbrukere ikke spiller piratkopierte spill. Den dagen alle spillene til Xbox One, inkludert alle konsollene blir forvandlet om til en ubrukelig brikke.

 

Og for se som ikke har sett Francis sin reaksjon på dette, kos dere:

 

Lenke til kommentar

- Det er kult ja. Men jeg er 100% sikker på at noen blir Kinect spill.

- Ryse og Quantic Break er 2, da har vi 6 igjen, og disse kan være hva som helst.

- Dette er negativt, jeg liker fysisk media på konsoll. Om spillene må installeres på HDDen for å slippe å bruke Blu-Rayen kan man like godt bare kjøpe digitalt.

- Skype bryr jeg meg ikke om da jeg ikke bruker den i tillegg har jeg det gratis på PC, Vita og mobil og på XBONE må man betale LIVE.

- Dette trenge rjeg ikke da jeg kun blir å spille spill på den, men hvor er spilla?

- Blir ikke å bruke.

- PS4 har noe av det samme.

 

Man kan forresten gjøre alle disse tingene via en PC, men en PC er faktisk mindre restriktiv. Den sjekker ihvertfall ikke hver 24 time om jeg har piratkopierte spill. Den tvinger meg ikke til å bruke webcamera, Kinect, og annet tull jeg anser som unødvendig.

 

Xbox One er ikke noe mer enn en restriktiv PC. Jeg trodde hele poenget med en konsoll var å kunne dele og bytte med venner. Microsoft har kvittet seg med alt som gjør konsoller bra fremfor å eie en PC.

Lenke til kommentar

I dag eier jeg 50 spill til Xbox 360. Heldigvis vil jeg kunne spille disse etter at Microsoft kutter støtten for Xbox 360, fordi denne konsollen aldri fikk integrert DRM-system.

 

Jeg gleder meg virkelig til den dagen jeg er eier av 50 spill til Xbox One, det vil si 10-12 år frem i tid når Microsoft beveger seg til nye ting, og derfor tar ned serverne som verifiserer at ærlige forbrukere ikke spiller piratkopierte spill. Den dagen alle spillene til Xbox One, inkludert alle konsollene blir forvandlet om til en ubrukelig brikke.

 

Og for se som ikke har sett Francis sin reaksjon på dette, kos dere:

 

Kva med å vente til alle fakta ligg på bordet før ein vel å male fanden på veggen?

 

Mykje av ryktene, og dei uklåre - og ikkje minst forvirrande uttalelsane frå Microsoft er ikkje bra for Xbox One. Synest det er rart, og litt urovekkande at dei ikkje vel å leggje alle korta på bordet. Det er mykje snakk om "scenarios", og at alt folk lurar på vil bli tatt stilling til ved eit seinare tidspunkt.

Har vanskeleg for å tru at forvirring og forarging hjelp til med førehandstinging av Xbox One.

 

Uansett, å byrje gruble om kva som skjer om 10-12 år blir poenglaust.

Har utruleg vanskeleg for å tru at Microsoft 'skrur av' Xbox One i 2023 - og samtlege spel som er seld til den sluttar å fungere.

 

Uansett, eg avventar pressekonferansen den 10. Juni - der bør fokuset rettast mot oss som hjalp byggje Xbox varemerket som ein spelemaskin.

 

At Microsoft vel å satse bredt på underhaldning synest eg er spanande. Men, i all hovudsak er det for mitt befinnande ein spele konsoll. Og dersom eg ikkje blir imponert av spela, har den ikkje noko særleg funksjon i min TV benk.

Eg blei veldig imponert av PS4 sin avdukning - så om ikkje på dag 1 - så vil det verta husa ein PlayStation 4 hjå meg. No må berre Microsoft vise litt gaming-musklar.

 

Vonaleg følger Microsoft med, og forklarar mykje, om ikkje alt på E3. Det skal ikkje mykje meir spekulering til før denne ripa i lakken til Xbox One ikkje kan reparerast med fettstift frå Tvshop.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag eier jeg 50 spill til Xbox 360. Heldigvis vil jeg kunne spille disse etter at Microsoft kutter støtten for Xbox 360, fordi denne konsollen aldri fikk integrert DRM-system.

 

Jeg gleder meg virkelig til den dagen jeg er eier av 50 spill til Xbox One, det vil si 10-12 år frem i tid når Microsoft beveger seg til nye ting, og derfor tar ned serverne som verifiserer at ærlige forbrukere ikke spiller piratkopierte spill. Den dagen alle spillene til Xbox One, inkludert alle konsollene blir forvandlet om til en ubrukelig brikke.

 

Og for se som ikke har sett Francis sin reaksjon på dette, kos dere:

 

 

 

Hos meg spilles det selvsagt mest nye spill, men det blir også spilt mye gammelt. Jeg har begynt alvorlig å vurdere om jeg vil bli med videre i den konsollverdenen de skaper. Xbox One blir uaktuell om de ikke endrer opplegget med muligheten til å spille gamle spill og dette som gjør at min datter ikke kan spille spillet jeg har kjøpt på sin maskin - uten å logge inn med min bruker - tenke om jeg vil spille noe annet samtidig.

 

Gjør de andre, Sony og Nintendo, det samme, så blir det kun pc istedet.

 

Jeg har har fått god erfaring med å bytte leverandører og kutte ut ting hvor jeg føler at jeg blir lurt, sjekker stadig bredbånd, forsikring, bank, mobil osv - og bytter med en gang de blir for griske. Merkelojalitet kan de bare glemme, hvis de ikke leverer.

 

Talekommando - hallo, det hadde jeg på den første multimedia-pcen jeg kjøpte - i 1996 (en IBM Aptiva, Pentium 100MHz, m Win95) det var bare en unødvendig gimmick den gangen og blir det samme nå, flott for bevegelseshemmede da.

 

Kort sagt føler jeg at jeg blir prakket på masse funksjoner som jeg er totalt uintressert i - samtidig som de driter i det som virkelig betyr noe for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva med å vente til alle fakta ligg på bordet før ein vel å male fanden på veggen?

 

Mykje av ryktene, og dei uklåre - og ikkje minst forvirrande uttalelsane frå Microsoft er ikkje bra for Xbox One. Synest det er rart, og litt urovekkande at dei ikkje vel å leggje alle korta på bordet. Det er mykje snakk om "scenarios", og at alt folk lurar på vil bli tatt stilling til ved eit seinare tidspunkt.

Har vanskeleg for å tru at forvirring og forarging hjelp til med førehandstinging av Xbox One.

 

Uansett, å byrje gruble om kva som skjer om 10-12 år blir poenglaust.

Har utruleg vanskeleg for å tru at Microsoft 'skrur av' Xbox One i 2023 - og samtlege spel som er seld til den sluttar å fungere.

 

Uansett, eg avventar pressekonferansen den 10. Juni - der bør fokuset rettast mot oss som hjalp byggje Xbox varemerket som ein spelemaskin.

 

At Microsoft vel å satse bredt på underhaldning synest eg er spanande. Men, i all hovudsak er det for mitt befinnande ein spele konsoll. Og dersom eg ikkje blir imponert av spela, har den ikkje noko særleg funksjon i min TV benk.

Eg blei veldig imponert av PS4 sin avdukning - så om ikkje på dag 1 - så vil det verta husa ein PlayStation 4 hjå meg. No må berre Microsoft vise litt gaming-musklar.

 

Vonaleg følger Microsoft med, og forklarar mykje, om ikkje alt på E3. Det skal ikkje mykje meir spekulering til før denne ripa i lakken til Xbox One ikkje kan reparerast med fettstift frå Tvshop.

 

Poengløst å se fremover? Selvfølgelig vil jeg vite om det jeg kjøper ved lansering blir å vare så lenge jeg har det.

Lenke til kommentar

Hos meg spilles det selvsagt mest nye spill, men det blir også spilt mye gammelt. Jeg har begynt alvorlig å vurdere om jeg vil bli med videre i den konsollverdenen de skaper. Xbox One blir uaktuell om de ikke endrer opplegget med muligheten til å spille gamle spill og dette som gjør at min datter ikke kan spille spillet jeg har kjøpt på sin maskin - uten å logge inn med min bruker - tenke om jeg vil spille noe annet samtidig.

 

Gjør de andre, Sony og Nintendo, det samme, så blir det kun pc istedet.

 

Jeg har har fått god erfaring med å bytte leverandører og kutte ut ting hvor jeg føler at jeg blir lurt, sjekker stadig bredbånd, forsikring, bank, mobil osv - og bytter med en gang de blir for griske. Merkelojalitet kan de bare glemme, hvis de ikke leverer.

 

Talekommando - hallo, det hadde jeg på den første multimedia-pcen jeg kjøpte - i 1996 (en IBM Aptiva, Pentium 100MHz, m Win95) det var bare en unødvendig gimmick den gangen og blir det samme nå, flott for bevegelseshemmede da.

 

Kort sagt føler jeg at jeg blir prakket på masse funksjoner som jeg er totalt uintressert i - samtidig som de driter i det som virkelig betyr noe for meg.

 

Såvidt jeg har skjønt det blir hun å måtte logge inn med din bruker. Om hun kan spille samme disk med sin egen profil vil det si at de fysiske diskene er som i dag, noe flere i Microsoft nå har avkreftet, med mindre de har en eller annen form for familieløsning. Aner ikke hvordan det skal fungere.

Lenke til kommentar

Herregud for et drittsystem. Seriøst. dette må være det eneste forumet jeg kommer over med folk som faktisk støtter og liker Xbox One. Et restriktivt drittsystem som har 100% fokus på TV og sperring av piratkopiering.

 

1. Påtvunget installering av spill. SAMME HAR PC.

2. Sperrer bruktspill. SAMME HAR PC.

3. Steambasert system. SAMME HAR PC, men på PC er det i det minste billig.

4. Påtvunget Kinect. MÅ være tilkoblet for å bruke.

5. Kan ikke bytte spill, låne vekk, gi bort, selge....

6. TV TV TV TV TV TV TV TV.............

 

Husk at dere LEIER Xboxen fra Microsoft.

 

Dere LEIER spillene.

 

Dere EIER ikke spillene på samme måte som på Xbox 360.

 

Installeringen skjer automatisk. Huff så fælt. Hvem vil vel ha ikke raskere ladetider og mindre slitasje på drevet? De fleste installerer jo spillene sine på 360 i dag også.

 

Sperrer ikke bruktspill. Misinformasjon.

 

Steambasert? Det er vel ikke så dumt. Har ikke hørt annet enn hvor fornøyd folk er med steam i mange år nå.

 

Påtvunget kinect? Den følger jo med for svarte. Hva er problemet? Du må IKKE bruke den hvis du ikke vil. Du kan like godt klage på at man må bruke strøm.

 

Du kan låne bort spill.

 

Tv er vel bare bra? Netflix og slikt er kjempepopulært på konsoller. Faktisk mer populært på playstatio enn Xbox.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at folk er såpass negative. Jeg ble på ingen måte overbevist av det de viste frem på pressekonferansen. Likevel føler jeg at det må være lov for folk å være positive ved enkelte aspekter ved konsollen.

 

For min del:

15 eksklusive førstepartspill, 8 nye IP-er.

Håndkontrolleren ser bedre ut

Kinect 2.0 ser bra ut

Det nye operativsystemet.

 

For min del er faktisk ikke DRM-systemet det verste med konsollen. Jeg har gått "digital only" på 3DS, og den har et enda verre DRM-system. Det er måten Microsoft designet konsollen på som plager meg mest. Denne generasjonen var kanskje PS3 sterkest, men forskjellene var ikke så store som de kommer til å bli i den 8. konsollgenerasjonen. Ikke bare er PS4 merkbart sterkere enn XBO, de har også en veldig lik arkitektur.

 

Det er også skuffende at konsollen ikke har noen form for bakoverkompabilitet. Ikke bare fordi jeg har en del 360-spill jeg kunne ha tenkt meg å ha med videre, men også fordi jeg mener at MS går glipp av en gylden mulighet. Mattrick nevnte det at bare 5% er interessert i en slik funksjon, men jeg vet ikke om han har tenkt på at nye eiere av Xbox One kanskje kunne ha tenkt seg å kjøpe populære XBLA-spill som Castle Crashers, Minecraft eller Trials.

 

E3 kommer til å bli en eneste "make or break" event for Microsoft. Vi visste på forhånd at fokuset ikke kom til å ligge på spill den 21. mai, men det er egentlig ingen god unnskyldning. Microsoft lever ikke i et vakuum. Både Sony og Nintendo har annonsert og vist frem en rekke interessante PS4 og Wii U spill. Jeg håper at MS leverer sakene på E3, men inntil den tid heller jeg mer mot å fortsette å spille xbox-spill på 360 og heller kjøpe PS4 og/eller Wii U som min første next-gen konsoll.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Blir spennende å følge med på E3.

 

Men slik det ser ut i dag kommer jeg å sette opp en ønske liste med 360 spill jeg kommer å kjøpe - selv om jeg har rundt 100 stk i dag, er det noen godtbiter jeg kunne tenkt meg til. Så kommer jeg å handle inn en (eller kanskje 2) konsoller på sluttsalget for 360. Mener å huske at det sluttet ganske brått ved det forrige konsollskiftet for MS? Så går jeg over til gaming på pc - med spill som kommer fremover.

 

Nintendo havner litt utenfor, da visse titler som Zelda osv må jeg bare ha.

 

Føles godt å ha en plan, så slipper jeg å irritere meg mer. Så gjenstår det for MS og Sony å overbevise meg om noe annet. Men egentlig tror jeg det er kjørt, de viser helt klart hvilken vei det går. Med tanke på at PS3 fikk fjernet bakoverkompabilitet etter en stund (noe som fikk meg til å avstå fra den konsollen) viser at de heller ikke er noe for meg.

 

Edit: Forresten er jo PS3 en ganske attraktiv konsoll for meg nå - rimelig og med en haug gode titler :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk er i mot at spillene lagres til profilen. Det er jo ypperlig.

 

Noe av det mest irriterende i dag er jo hvordan jeg må finne plata hver gang jeg skal spille et spill.

 

Nå blir det jo slik som games om demand, at man kan spille hva man vil fra harddisken uten å trenge plata etter at spillet er installert.

 

Og alt du trenger for å spille hos en kompis er profilen din så kan du spille det der. Kan sikkert også bare laste det ned fra Live hvis du ikke har med deg discen også. Helt topp.

 

Dette er faktisk den største grunnen til at jeg sjelden spiller mine disc baserte spill, at jeg må finne plata for hvert enkelt spill jeg skal spille. Det er slit og irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...