Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Hvor gjemmer du platene dine? Langt nede i kjelleren? Personlig har jeg dem i nærheten av resten av utstyret, ser ikke på det som et "slit" å åpne boksen og putte inn plata. Dessuten er jo HDD på XBONE kun 500GB (=460GB), kommer til å bli fullt med en gang.

 

Nei, jeg er fortsatt for diskbaserte systemer, pga. internetttilgang, hastighet, fulle harddisker osv.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter ofte med det samme, men mitt problem er at jeg ikke finner håndkontrollen. Så glemmer jeg bestandig å lade batteriene. skulle virkelig ønske at de leverte håndkontroller med ledningen som var loddet fast i konsollen - det hadde løst problemene med både forsvunnen håndkontroll og batterier!

 

Litt ironi - men setter pris på at noen prøver å lette litt på humøret her i tråden :)

Lenke til kommentar

Hvor gjemmer du platene dine? Langt nede i kjelleren? Personlig har jeg dem i nærheten av resten av utstyret, ser ikke på det som et "slit" å åpne boksen og putte inn plata. Dessuten er jo HDD på XBONE kun 500GB (=460GB), kommer til å bli fullt med en gang.

 

Nei, jeg er fortsatt for diskbaserte systemer, pga. internetttilgang, hastighet, fulle harddisker osv.

 

500gb kommer til å bli fullt med en gang?

 

Du vet du kan koble til hvilken som hetst harddisk eller usb pinne hvis du trenger mer lagring?

 

500gb vil uansett holde i massevis. For ikke snakke om det kommer sikkert modeller med større plass også.

 

Men jeg ser du er av den typen som bare er ute etter å finne problemer så er vel nytteløst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

X360 trengte oppdateringer for å spille gamle xbox spill. Er det umulig for microsoft å gjøre det samme med xbox one?

 

Knuttsen, har du kjilde på at man kan bruke ekstern HDD til å lagre spill?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Jeg har en 500GB i min PS3, og den blir veldig fort full, kan ikke skjønne at det skal bli løst ved at spill som kommer i fremtiden tar enda mer plass en dagens? 2TB HDD ville vært noe helt annet, da snakker vi. Ser poenget med å koble opp alskens USB-HDDer og annet mikkmakk, men det synes jeg ikke er en god løsning, særlig når HDD i XBONE ikke er uskiftbar en gang.

 

Den dagen vi går over til KUN nedlastbare løsninger krever det at alle har tilgang på gode nedlastingshastigheter (>50mbit, og nei, jeg har ikke treg linje, har 70mbit), det krever gode servere fra leverandørens side, både når det gjelder kapasitet og hastighet, men også nedetider osv. Jeg mener, universelt, at det er noe vi ikke klare for, enda. Vi kommer til å bli det, men ikke enda. Om tre-fire år kanskje.

 

Jeg ser iallfall ikke på det som et slit å putte inn plata, det kan jeg fortsatt leve med.

 

(Dette er ikke ment som spesifikk Xbox-kritikk, gjelder også PS4 i så tilfelle).

 

EDIT: For ikke å snakke om hvor ekstremt mye energi det vil å kreve å drive disse enorme serverparkene, sett fra et energiperspektiv er dette en langt dårligere løsning en diskbasert. Det får være en annen diskusjon.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg ser iallfall ikke på det som et slit å putte inn plata, det kan jeg fortsatt leve med.

 

Du klarer altså ikke se fordelen med å kunne hoppe fra spill til spill som ligger installert på harddisken uten å måtte finne platene... Ærlig talt. Ikke like kult når man har 50+ spill i hylla og må lete gjennom dem hver gang. Sier jo seg selv.

 

Kanskje du skal spørre PC spillere om de vil tilbake til tiden hvor de trenger å putte inn platene for hvert spill de skal spille.

 

Tror ikke særlig mange vil det.

 

X360 trengte oppdateringer for å spille gamle xbox spill. Er det umulig for microsoft å gjøre det samme med xbox one?

 

Knuttsen, har du kjilde på at man kan bruke ekstern HDD til å lagre spill?

 

Nei, men leste det i et intervju. Fordi harddisken i One kan ikke byttes, slik som den kan på 360.

 

edit, her er artikkel om det.

 

http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hard-drive/

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Du klarer altså ikke se fordelen med å kunne hoppe fra spill til spill som ligger installert på harddisken uten å måtte finne platene... Ærlig talt. Ikke like kult når man har 50+ spill i hylla og må lete gjennom dem hver gang. Sier jo seg selv.

 

Kanskje du skal spørre PC spillere om de vil tilbake til tiden hvor de trenger å putte inn platene for hvert spill de skal spille.

 

Tror ikke særlig mange vil det.

Jeg ser absolutt poenget ditt, når biblioteket overstiger 30-40 plater ville det selvfølgelig vært mye lettere og hatt det rett på disken, det er ingen tvil om det. Jeg er selv PC-bruker, har et Steam-bibliotek på godt over 100 titler, platebasert ville det vært et salig rot.

 

Jeg har ikke mer en et par 10 diskspill på PS3, så akkurat det problemet med stort bibliotek kan jeg ikke si noe om, men jeg ser at det er vanskeligere med 50 kontra 10 diskspill.

 

Vel, vi får se hvordan det blir, alt går jo mot ren digitaldistribusjon, det er ikke noen tvil om det.

Lenke til kommentar

X360 trengte oppdateringer for å spille gamle xbox spill. Er det umulig for microsoft å gjøre det samme med xbox one?

 

Knuttsen, har du kjilde på at man kan bruke ekstern HDD til å lagre spill?

Arkitekturen er noko annleis, så eg trur ikkje det er sånn direkte høve for dette.

Men sjå på PS4. Såvidt eg kan hugse var det snakk om at noko av PS3 spela ville bli tilgjengeleg for nedlasting. Skal ikkje sjå vekk ifrå at nokon av 360 titlane kjem som Games on Demand på XBOX live. Eg håpar det.

Lenke til kommentar

X360 trengte oppdateringer for å spille gamle xbox spill. Er det umulig for microsoft å gjøre det samme med xbox one?

 

Knuttsen, har du kjilde på at man kan bruke ekstern HDD til å lagre spill?

Xbox 360 hadde jo bare software emulation på xbox spill. Men vet ikke om det blir vanskligere å gjøre det nå pga arkitekturen

Lenke til kommentar

Er det mulig å lade batteriene slik som PS3?

http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one-photos/#slideid-138528

 

tviler, står at den fortsatt tar aa baterier, og du har ikke noe lade usb kontakt sånn som på DS3/DS4

 

Åhh okei, så kom jeg inn i bilde. Men da er dette min respons. Vet du hvorfor jeg påpeker det ofte, men ikke like mye som før? Fordi mange her mener jeg er Pro Sony, Anti PC, Anti Microsoft og Anti Nintendo, noe strengt talt jeg ikke er. Trodde det ikke var å lov å diskutere person her... Men for å rette på innlegge ditt, så har jeg 29 konsoller ;)

Hehe Toman, var bare en dårlig spøk fra min side, ilu

Lenke til kommentar

Poengløst å se fremover? Selvfølgelig vil jeg vite om det jeg kjøper ved lansering blir å vare så lenge jeg har det.

Å sjå framover er longt ifrå poenglaust. Men å spekulere 10-12 år fram i tid med ein spelemaskin i tankane blir noko poenglaust. Og i tillegg spekulere med 'worst case scenario' som utgongspunkt er i alle fall poenglaust. Då kunne du også faktorert inn 3. verdskrig. Du kokar suppe på spiker, og tar alle problema som gitt. Endret av BlastyTrasty
  • Liker 4
Lenke til kommentar

- Bedre Kinect? Kanskje noen bryr seg. Dessverre kommer det med en ulempe for svært mange, nemlig at denne irriterende gjenstanden må være tilkoblet og avlytte deg for at konsollen skal fungere.

 

- Ekslusive spill? Vi får se hva som kommer.

 

- Fysisk media. Igjen, ulemper. DRM-system, blokkering av fysisk media. Tvangsinstallering. Jeg liker fysisk media fordi jeg kan samle spillene mine, og de vil fremdeles være verdt noe.

 

- Skype? Driter jeg i. Har dette på telefonen og PC-en min. Det har overhodet INGENTING å gjøre på en spillkonsoll.

 

- Bakgrunnsprogrammer. Hva skal jeg med det? Jeg vil spille på konsollen, som alle andre. Ikke bruke programmer.

 

Poenget er.... Mange av disse funksjonene du nevner er svada for de fleste. Kanskje noen få bryr seg. TV, programmer, Skype, Kinect.... For meg er dette søppel. Basert på kommentarene til folk på Twitter, Neogaf, Gamespot, IGN. Dette er ikke noe folk bryr seg om.

Du glemmer at det er ikke du som bestemmer om hvem som vinner denne generasjonen.

 

Det er casual, og de bryr seg om alle de tingene han nevnte. Det er bare hvordan du ordlegger deg som blir litt feil. xbox avlytter meg? Det er jo en måte å si det på.

 

Digitale spill og DRM har det vært lenge av på PC, men folk har ikke gått man av huset pga det.

At du driter i skype, betyr ikke at alle andre gjør det.

 

Og så kommer den standard setningen som blir enda mer feil, "mange av disse funksjonene du nevner er svada for de fleste". Du tar din mening, og lager det som en sannhet for de fleste. Som blir helt, helt feil.

 

Kommentarene på twitter, neogaf, gamespot. De er ikke folka som sitter på de stedene som bestemmer hvor bra konsollen kommer til å gjøre det :) Det så vi når Wii kom.

 

MS satser jo hardt på USA og det så vi jo på pressekonferansen og, med alt det TV greiene, og for en familie med unger, så ser jeg at xbox kan appelere mer med et større spekter av muligheter, med spill, tv etc etc og så syntes mange det er kult med minority report bevegelser foran TVen for å gjrøe vinduer større og mindre etc

Endret av henrikrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...