Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Om du ser Twitter-samtalen jeg postet på forrige side (http://i.imgur.com/6Xi0c69l.png) så ser det jo også skummelt ut for Xbox One. Et scenario hvor Xbox One-spill kjører i 30fps og PS4 i 60fps hadde vært utrolig uheldig.

Igjen dette blir jo rene hypoteser.

 

med 5 billion transistors, så skulle SoCen til xbox være veldig lik GPUen til Sony, men igjen dette blir jo bare spekulasjoner til faktisk konsollen kommer ut og eurogamer får testet det samme spillet på begge konsollene, syntes det blir litt tidlig å konkludere med at det ene er bedre enn det andre, allerede.

 

Ihvertfall fra en fyr som har en tirade mot microsoft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du leser ikke hva jeg skriver så jeg orker ikke svare deg lenger. Jeg har respektert alle sine meninger her inne, men med en gang du sa at jo du bryr deg om det, så mister jeg litt respekten for folk. Ingen på et forum kan fortelle hva jeg bryr meg om / ikke bryr meg om :)

Jeg har aldri fortalt deg hva du skal og skal ikke bry deg om. Du sa at Indie situasjonen ikke vil berøre deg, noe som jo er feil sett fra et logisk standpunkt fra dagens situasjon hvis det ikke forandrer seg.

 

At det lyser rødt i nord, sør, øst og vest blir litt merkelig for meg. Da konsollen ikke er ute enda.

Nå må du faktisk gå tilbake for å lese det jeg har skrevet, for her er det missforståelser.

 

Hvordan kan jeg si at jeg ikke er fornøyd når E3 blir det fokus på spill. Er det ikke litt tidlig å si at dette er en katastrofe før man faktisk har prøvd den og gjort seg opp en mening, isteden for å tro på rykter frem og tilbake. Vi vet jo nesten ingenting enda.

 

Hadde jeg mistet helt truen og var skråsikker på at dette kom til å bli en katastrofe så hadde jeg ikke vært her og diskutert med deg.

 

Det jeg diskuterer er rykter som de, altså MS nekter å svare et fullstendig svar på.

 

Fks, jeg ekke den personen som går rundt og sier at BMW er dritt for at vennene mine syntes det. Jeg vil helst ha eid en før jeg sier det. Derfor sier jeg ikke at xbox er det beste i hele verden, men jeg sier heller ikke at dette er katastrofe, kommer ikke spill på den, indie utviklerne flykter. 1 dag etter reveal.

 

Det er jo lov å bruke hodet også. Men er jo i stand til å tenke seg frem til og bruke et resonnement til å lage meninger om informasjon man vet om systemet. Leser jeg en finn.no annonse om en BWM så er man jo kapabel nok til å sette opp en mening om denne bilen er brukende eller ei.

Men man begynner jo å tvile litt på bilen om man spør eieren følgene:

"Følger det med vinterhjul med bilen?"

 

Der man får som svar:

"Bilen er designet til å kunne bruke vinterhjul ja."

 

Du ser vell problemstillingen her? Jeg spekulerer jo ikke om spillene er ubrukelige, det jeg gjør er jo å diskutere de spekulasjonene som har dukket opp grunnet MS sin manglende evne til å svare på et spørsmål på en ordentlig måte.

 

Jeg oppfører meg helg vanlig, jeg har ikke sagt noe imot deg, jeg respekterer at du er skeptisk, jeg blir bare oppgitt av folk som forteller meg hva jeg skal bry meg eller ikke bry meg om, når ting er så usikkert enda.

 

Jeg tjener ikke noe på å være pessimistisk av natur.

Du kan bry deg om hva du vil. Men hvis du ikke tåler å få kritikk på ting du sier på et forum så har du jo missforstått meningen med å være her.

 

Det er forskjell på å være pessimistisk og kritisk, og man tjener faktisk på å være kritisk til tider hvis en er usikker på noe.

Lenke til kommentar

Du kan jo fortsatt prøve det hos en venn? forstår ikke helt...

Når jeg prøver meg på multiplayer-spill, pleier jeg å sette meg inn i spillet i flere timer, muligens dager. Jeg tror ikke jeg har noen venner som gidder å være hjemme hos meg i flere dager for at jeg skal spille multiplayer.

 

Hvorfor akkurat multiplayer? Man kan jo prøve det hos en venn uansett.. Eller man kan dra til en venn og logge seg på for å vise det der. Alt etter som hva som passer deg best. Det er jo null stress. Og det at man bare kan gi spillet sitt i øst og vest til folk gratis? Klart det ikke burde gå ann.. Da oppfordrer de jo folk til å aldri kjøpe spill igjen. Da skyter de spillutviklerne i foten. Eller i hodet.

Fordi det tar tid før man liker multiplayer. Hvorfor kan de ikke fortsette med samme greie som Xbox360? Det er jo ganske uproblematisk, eller hvis de absolutt vil installere spillet så kan hver CD installeres bare en gang, slik at det kan være mulig å la andre låne det uten at de må installere det og kopiere det i hytt og pine.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på cloud computing og lagring i skyen som det fks sim city, world of warcraft, diablo, lol, dota gjør etc

 

Cloud computing er det gaikai og det onlive driver med

 

Sikkert derfor MS skal ha så mange nye serverparker for å drive det spesifikt med cloud computing

Jeg bruker cloud computing ganske ofte innad i jobben ved å sende renderjobber ut dit f.eks.

 

SimCity ble reklamert med at mye av kalkulasjonene ville foregå i skyen, altså "cloud computing". Noe som jo viste seg å være komplett jug.

 

Det jeg reagerte på er jo dette sitatet:

Indeed....the new architecture allows developers to do processing in the cloud in really really smart ways. That will results in much richer gaming experiences than ever before.

Dette vil for meg ikke utelukkende omhandle lagring i skyen slik det er formulert. Men det er godt du har andre tanker om det.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Jeg har aldri fortalt deg hva du skal og skal ikke bry deg om. Du sa at Indie situasjonen ikke vil berøre deg, noe som jo er feil sett fra et logisk standpunkt fra dagens situasjon hvis det ikke forandrer seg.

 

 

Jo, det berører deg. Lær deg litt mer om hvorfor så skjønner du hvorfor du nå vil gå glipp av like mye i den nye generasjonen som i den gamle generasjonen

 

Jeg er ferdig nå, men der sier du at berører meg selvom jeg sier at det ikke gjør det, da hadde jeg allerede sagt det to ganger allerede.

 

Igjen forteller du meg bruke hodet, som bare viser meg igjen, nå for 5 gang at du ikke klarer å holde deg saklig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker cloud computing ganske ofte innad i jobben ved å sende renderjobber ut dit f.eks.

 

SimCity ble reklamert med at mye av kalkulasjonene ville foregå i skyen, altså "cloud computing". Noe som jo viste seg å være komplett jug.

 

Det jeg reagerte på er jo dette sitatet:

 

Dette vil for meg ikke utelukkende omhandle lagring i skyen slik det er formulert. Men det er godt du har andre tanker om det.

Dette ble tatt opp på 45 min panelet på arkitektur greia, ms sa at det var opp til devs og bruke azure eller ikke, blir det brukt, krever det jo konstant online når du spiller det spillet.

 

Men samtidig kan du offloade SoCen til skyen.

 

Men det handler om computing power ja, ikke lagring i skyen. Lagring i skyen har vi jo allerede på xbox 360

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jo, det berører deg. Lær deg litt mer om hvorfor så skjønner du hvorfor du nå vil gå glipp av like mye i den nye generasjonen som i den gamle generasjonen

 

Jeg er ferdig nå, men der sier du at berører meg selvom jeg sier at det ikke gjør det, da hadde jeg allerede sagt det to ganger allerede.

 

Igjen forteller du meg bruke hodet, som bare viser meg igjen, nå for 5 gang at du ikke klarer å holde deg saklig.

Ja, det berører deg? Jeg ser ikke problemet. Du sier at jeg forteller deg hva du skal og ikke skal mene. Det at noe "berører" deg har jo ingenting med din mening å gjøre.

 

Selv om du sier at "nei, det gjør ikke det" flere ganger til deg selv så forandrer ikke det situasjonen ettersom du rett og slett ikke vet nok om Indie utviklingssituasjonen hos MS siden. Jeg har gitt deg tilgang til noen flotte linker som et anker for min påstand. Det hjelper ikke å nekte da lengre.

 

Du må jo også lese hele avsnittet til "bruke hodet" kommentaren. Det er jo ikke rettet til deg som person, men mot mitt eksempel om BMW situasjonen du tok opp.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Er det noen som kan komme med noen positive ting om den nye konsollen? Vil vi få skikkelige 1080p spill? True HD/Dts HD Master osv? Kan håndkontrollen inneholde noe nytt - bakgrunnslys på knappene - bedre batteriløsning for lengre levetid - eller noen annet kult til gaming?

Lenke til kommentar

Dette ble tatt opp på 45 min panelet på arkitektur greia, ms sa at det var opp til devs og bruke azure eller ikke, blir det brukt, krever det jo konstant online når du spiller det spillet.

 

Men samtidig kan du offloade SoCen til skyen.

 

Men det handler om computing power ja, ikke lagring i skyen. Lagring i skyen har vi jo allerede på xbox 360

Det er jo stort sett det samme som jeg har sakt og stilt spørsmål ved.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan komme med noen positive ting om den nye konsollen? Vil vi få skikkelige 1080p spill? True HD/Dts HD Master osv? Kan håndkontrollen inneholde noe nytt - bakgrunnslys på knappene - bedre batteriløsning for lengre levetid - eller noen annet kult til gaming?

Du spør spørsmål vi ikke vet svaret på enda

Eller du har nå force feedback på triggerne som theverge testet, og de sa du kjente det godt, så det kan jo være interessant

 

Når det gjelder hd lyd formater så støttes jo det på film, og folk bruker dette til spill, må jo være opp til produsentene. Da rettighetene til å bruke lydformatene (dd og dts er betalt)

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen med hvilken konsoll som er kraftigst osv er jo flashback til da 360 og PS3 ble lansert. Det viste seg ganske fort at PS3 ikke hadde noen fordel, og spill som kom ut på begge konsollene så identiske ut for de fleste.

 

Denne gangen er arkitekturen på de to konsollene riktignok mye mer sammenlignbar (de er så å si identiske), men å påstå allerede nå at PS4 er vesentlig kraftigere enn One er etter min mening litt vel tidlig å si. At typen RAM har så forferdelig mye å si i den store sammenhengen tviler jeg sterkt på. Når det er sagt ser det ut som at PS4 blir hakket hvassere, men det vil vi i beste fall kun se i eksklusive titler. Og uttalelser fra han Blow-typen ville jeg tatt med en neve salt, han har jo mildt sagt lagt Microsoft for hat for en stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...