Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Du forstår virkelig ikke greia. Og jeg har måtte fore deg info med teskje sikkert 30 ganger bare i dag, så jeg gidder rett og slett ikke mer.

 

Svar til Henrikrox altså.

gjerne forklar meg rent teknisk hvorfor spill vil bruke så mye systemminne. Når eksklusibe spill til pc bruker under 1gb

 

Det er jo ikke noen tvil rundt det at spillutviklerne må ta hensyn til PS3 og X360 når de lager multiplatformsspill.

Men battlefield ble jo utviklet til pc først

 

Jeg bare spør hvorfor spill vi bruke så mye systemminne plutselig når det har dårligere hardware enn spill pcer. Og når eksklusive spill til pc bruker langt nær så mye systemminne

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men battlefield ble jo utviklet til pc først

 

Jeg bare spør hvorfor spill vi bruke så mye systemminne plutselig når det har dårligere hardware enn spill pcer. Og når eksklusive spill til pc bruker langt nær så mye systemminne

Battlefield3 ble holdt tilbake pga de midtveis fant ut at, eller EA fant ut at de måtte lage det om til et multiplatformspill. Så selv her så blir det jo korrekt å si at konsollene har holdt tilbake BF3.

 

Selv DICE har sakt at dagens konsoller har holdt PC spillene tilbake.

http://bf3blog.com/2...-pc-games-back/

 

Årsaken er jo at det har vært mer tidskrevende å lage konsoll spill, selv om man ikke skulle tru det ettersom man kun har ett oppsett av HW å tilpasse seg etter. Men denne generasjonen, og da spesielt PS3 har vært så klønete å utvikle spill til at de omtrent ikke fant ut av arkitekturen før nå, rett før et generasjonsskifte.

Da er det også naturlig at man biter over den største utfordringen først, som jo da er konsollene for så å porte spillene over til PC.

 

En annen årsak er jo rett og slett at konsoller har solgt mest spill i de foregående årene rett etter X360 og PS3 kom ut. Og da er det jo naturlig at spillutviklerne hopper på her for å få tjent så mye som mulig. Det som skjer da er at man porter spillene også over til PC for å få slikket til seg den siste biten. Og dermed ser man trenden som har vært. En haug av spill som åpenbart er blitt portet til PC fra konsollen. Dette stopper jo utviklingen totalt av grafikken, ettersom det ikke er noe behov for å forbedre den forutenom å kaste på teksturer som er litt mer høy-oppløselig til PC'en.

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ifølge Gamereactor Norge så skal det være 2 versjoner av Xbox One.

Det står i det nyeste bladet deres. Jeg husker ikke om framsiden viste Jokeren eller Bioshock Infinite men det var et av dem. Jeg kunne godt ha løpt å henta bladet nå og skrevet det her men jeg er trøtt og sliten. Snakkes

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

gjerne forklar meg rent teknisk hvorfor spill vil bruke så mye systemminne. Når eksklusibe spill til pc bruker under 1gb

 

 

Men battlefield ble jo utviklet til pc først

 

Jeg bare spør hvorfor spill vi bruke så mye systemminne plutselig når det har dårligere hardware enn spill pcer. Og når eksklusive spill til pc bruker langt nær så mye systemminne

Holder ikke følge med dere gutta, men kan jo nevne kjapt uten relevans til tidligere poster:

 

1. Oppløsningen etc. skal vel ikke ha noe å si for systemminne-bruken, så spiller ingen rolle om det er 640x480 eller Eyfinity. Bare så man er klar over det.

 

2.

8 GB er vel delt minne, så skal det bli riktig regnestykke må du regne med VRAM på skjermkortet også. Om spillet tar opp 2-2,8 GB i systemminnet og 2 GB i VRAM, så vil det på PS4 og One bli brukt rundt 4-5 GB av minnet totalt. Og det er på tunge spill i dag. Med tanke på at konsollene nok er ment å vare i minst 5-6 år fremover i tid så vil 8 GB (minus OS) ikke være noe overkill engang.

 

3. Selv om det er PC-eksklusive spill så ønsker jo produsentene å appellere til så stort publikum som mulig, og når du kun har PC-spill så vil du gjerne få med de som ikke har så mye minne. Det er mange spill som har alt for komprimerte og små teksturer, (oftest på multiplatform) og dette kan nok absolutt være 360 og PS3 sin feil. I det minste delvis. Om konsollene hadde masse minne og de fleste gamere hadde mer enn nok, ja så hadde nok større teksturer og andre ting i langt større grad blitt prioritert fremfor de med svake maskiner. Det blir jo bare spekulasjoner, men 8 GB er nok korrekt mengde. Grei fremtidssikring, men heller ikke veldig overkill.

Lenke til kommentar

Herregud for et drittsystem. Seriøst. dette må være det eneste forumet jeg kommer over med folk som faktisk støtter og liker Xbox One. Et restriktivt drittsystem som har 100% fokus på TV og sperring av piratkopiering.

 

1. Påtvunget installering av spill. SAMME HAR PC.

2. Sperrer bruktspill. SAMME HAR PC.

3. Steambasert system. SAMME HAR PC, men på PC er det i det minste billig.

4. Påtvunget Kinect. MÅ være tilkoblet for å bruke.

5. Kan ikke bytte spill, låne vekk, gi bort, selge....

6. TV TV TV TV TV TV TV TV.............

 

Husk at dere LEIER Xboxen fra Microsoft.

 

Dere LEIER spillene.

 

Dere EIER ikke spillene på samme måte som på Xbox 360.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Velger å vente med å bestemme meg for hva jeg tenker om konsollen etter ett par spill blir avduket og det blir forklart hvordan de virker sammen med Kinect. Hvis et spill krever veiving med armer eller verbal kommunikasjon med konsollen blir det ikke kjøp av det spillet. Om de fleste, eventuelt alle, spillene som blir utgitt krever det, blir det nok ikke kjøp av konsollen heller.

 

Men foreløpig blir det kun spekulasjoner på hvordan det vil virke, så får bare vente og se.

Lenke til kommentar

Likte denne, som et svar på en som mente at Sony fokuserte på spill, og kun det, mens Microsoft satser på det og masse annet, og at han som gamer respekterte det:

 

There is nothing supporting your argument. You need to do some research and learn about the power of the cloud. Developers can utilize the cloud for extreme computing power not possible with the PS4.

 

I want everything in my system, not just games. My 360 had a much better gaming experience than my PS3, and I have no doubt my Xbox One will have a better gaming experience than a PS4. PS4 has no advantages to the Xbox One.

 

 

Oh my god! THE POWER OF THE CLOUD!

Lenke til kommentar

gjerne forklar meg rent teknisk hvorfor spill vil bruke så mye systemminne. Når eksklusibe spill til pc bruker under 1gb

 

 

Men battlefield ble jo utviklet til pc først

 

Jeg bare spør hvorfor spill vi bruke så mye systemminne plutselig når det har dårligere hardware enn spill pcer. Og når eksklusive spill til pc bruker langt nær så mye systemminne

 

Du har glemt en liten detalj, en konsoll er CPU og GPU kombinert. En stor del av minnet i en konsoll blir brukt av GPU, noe som tilsvarer null systemminnebruk i en PC.

Lenke til kommentar

Bra ikke Toman er her, fordi da hadde han bruktt mange linjer på å fortelle oss om de 23 spill konsollene han alltid sitter å spiller på

 

Åhh okei, så kom jeg inn i bilde. Men da er dette min respons. Vet du hvorfor jeg påpeker det ofte, men ikke like mye som før? Fordi mange her mener jeg er Pro Sony, Anti PC, Anti Microsoft og Anti Nintendo, noe strengt talt jeg ikke er. Trodde det ikke var å lov å diskutere person her... Men for å rette på innlegge ditt, så har jeg 29 konsoller ;)

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud for et drittsystem. Seriøst. dette må være det eneste forumet jeg kommer over med folk som faktisk støtter og liker Xbox One. (...)

 

Er det vanskelig å høre at folk ikke er enig med deg? Er det utenkelig at ikke alle i verden tenker som deg?

 

Det vi har sett av XBO er fantastisk, det er mange av oss som ikke har sett noe negativt enda.

Lenke til kommentar

Er det vanskelig å høre at folk ikke er enig med deg? Er det utenkelig at ikke alle i verden tenker som deg?

 

Det vi har sett av XBO er fantastisk, det er mange av oss som ikke har sett noe negativt enda.

 

Alt jeg så var TV, TV, sport, sport, CoD, og blokkering av bruktspill i intervjuet etterpå. Det virket heller ikke som TV og sport var rettet mot andre enn amerikanerne selv, så personlig skjønner jeg ikke hva som er å like. De viste noen sekunder med klipp av UFC og Fifa, men jeg så ikke noe forskjell fra Xbox 360.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angående grafikk-forskjellene, så ble det jo sagt i lang tid at hoppet fra denne til neste generasjon blir mindre enn forrige gang. Og så må man i tillegg huske at det er stor forskjell på spill fra starten og til slutten på en generasjon.

 

High-res textures osv. er fint det, men fysikk og spillmuligheter (Og FPS, ikke minst) kan gi mer spillglede enn oppløsning og individuelle nesehår på alle NPCs.

Lenke til kommentar

Angående grafikk-forskjellene, så ble det jo sagt i lang tid at hoppet fra denne til neste generasjon blir mindre enn forrige gang. Og så må man i tillegg huske at det er stor forskjell på spill fra starten og til slutten på en generasjon.

 

High-res textures osv. er fint det, men fysikk og spillmuligheter (Og FPS, ikke minst) kan gi mer spillglede enn oppløsning og individuelle nesehår på alle NPCs.

 

PC ligger langt foran Xbox 360 i grafikk, så forskjell burde man sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på TV i dag, så tv er lite relevant for meg, men sikkert fint for de som ser på tv.

 

Jeg har også lite intressert i NFL, men det jeg ser er at Norsk Tipping kan lage en APP som lar deg få løpende oppdateringer mens man ser på tippeligaen eller lottotrekningen. Dette er innovasjon som nå er mulig, og det er fantastisk.

 

EA viste sin nye spill motor, jeg kjenner ikke spilla godt nok til å si noe om hvordan det ser ut, men jeg har ingen tvil om at de kommer til å forbedre lyd/bilde/animasjon/etc. Det eneste vi vel ikke vet med disse årlige spillene er om gameplay vil bli like bra som fjordåret.

 

Så, hva var det jeg så der som får meg til å si at det er fantastisk:

-bedre kinect

-15 eksklusive spill neste år

-8 nye IP

-Ikke lengre trenger fysisk media

-Skype integrasjon(jeg vil snakke med mine pcvenner også når jeg spiller xbox)

-bakgrunnsprogrammer(slik vi har på pc)

-bedre smartglass

-lagre film av spilling til nett

 

sansyndligvis mer også men dette er hva jeg kom på med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på TV i dag, så tv er lite relevant for meg, men sikkert fint for de som ser på tv.

 

Jeg har også lite intressert i NFL, men det jeg ser er at Norsk Tipping kan lage en APP som lar deg få løpende oppdateringer mens man ser på tippeligaen eller lottotrekningen. Dette er innovasjon som nå er mulig, og det er fantastisk.

 

EA viste sin nye spill motor, jeg kjenner ikke spilla godt nok til å si noe om hvordan det ser ut, men jeg har ingen tvil om at de kommer til å forbedre lyd/bilde/animasjon/etc. Det eneste vi vel ikke vet med disse årlige spillene er om gameplay vil bli like bra som fjordåret.

 

Så, hva var det jeg så der som får meg til å si at det er fantastisk:

-bedre kinect

-15 eksklusive spill neste år

-8 nye IP

-Ikke lengre trenger fysisk media

-Skype integrasjon(jeg vil snakke med mine pcvenner også når jeg spiller xbox)

-bakgrunnsprogrammer(slik vi har på pc)

-bedre smartglass

-lagre film av spilling til nett

 

sansyndligvis mer også men dette er hva jeg kom på med en gang.

 

- Bedre Kinect? Kanskje noen bryr seg. Dessverre kommer det med en ulempe for svært mange, nemlig at denne irriterende gjenstanden må være tilkoblet og avlytte deg for at konsollen skal fungere.

 

- Ekslusive spill? Vi får se hva som kommer.

 

- Fysisk media. Igjen, ulemper. DRM-system, blokkering av fysisk media. Tvangsinstallering. Jeg liker fysisk media fordi jeg kan samle spillene mine, og de vil fremdeles være verdt noe.

 

- Skype? Driter jeg i. Har dette på telefonen og PC-en min. Det har overhodet INGENTING å gjøre på en spillkonsoll.

 

- Bakgrunnsprogrammer. Hva skal jeg med det? Jeg vil spille på konsollen, som alle andre. Ikke bruke programmer.

 

Poenget er.... Mange av disse funksjonene du nevner er svada for de fleste. Kanskje noen få bryr seg. TV, programmer, Skype, Kinect.... For meg er dette søppel. Basert på kommentarene til folk på Twitter, Neogaf, Gamespot, IGN. Dette er ikke noe folk bryr seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...