Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Den blir latterliggjort ja - men det er ikke majoriteten som sitter på nettet og gjør narr nødvendigvis. Det er ofte de som er mest uenig som roper høyest. Og det man søker etter finner man som oftest mest av.

 

Hvordan blir en diskusjon forresten mer negativ dersom noen ikke har en negativ holdning til noe? Vil ikke det heller føre til en mer balansert diskusjon? Jeg har latt vær å slenge dritt, og derfor blir diskusjonen mer negativ? Skjønte ikke helt den logikken der

 

Det burde egentlig være selvforklarende. Man fortsetter da å diskutere de negative tingene i stedet for de ok tingene. Og jo mer negativ diskusjon jo mer negativ holdning - til slutt blir hele konsollen en negativ ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://majornelson.c...and-used-games/

 

W-what???

 

Edit: glem det. Man må fortsatt betale hvis man skal spille hos en annen bruker, right?

 

Spille på en annen bruker på en annen maskin ja... Ikke hvis det er forskjellige brukere på den konsollen spillet er installert på.. Det er jo ganske logisk at vennene dine må betale for spillet selv hvis de vil spille på sin konsoll og med sin profil. Hvis ikke kunne man jo bare sendt ut spillet i øst og vest. Gullgruve for pirater isåfall. Det er jo sånn det fungerer på PC nå da. Du kan ikke bare låne bort spillet i øst og vest. Du kan gå rundt dette og lage flere profiler og låne bort til kompisen din da.. Virker det som.

Lenke til kommentar

http://majornelson.c...and-used-games/

 

W-what???

 

Edit: glem det. Man må fortsatt betale hvis man skal spille hos en annen bruker, right?

Folk sliter med å forstå dette

 

Du kan dra til en kompis som ikke har fifa 14

Logger deg inn på din xbox live id

Så kan dere spille det sammen

 

FOr at han skal spille det etter du har dratt. Må ha enten kjøpe det. Eller låne din xbox live id (som ikke er lov)

Lenke til kommentar

Det har blitt sagt at du kan dra til en kamerat og spille ditt spill hvis du logger deg på din ID. Problemet er at du ikke kan gi bort din ID, da det går i mot EULA til Microsoft.

 

Er det samme med steam, jeg kunne jo lånt din steam konto og du kunne lånt min (men det går i mot steam sine rettningslinjer etc, men er det noe vi virkelig vil (kredittkort info med mer)

 

Samtidig hvis du er hjemme og din kamerat bruker din xbox live id, blir du logget av hvis du sitter å spiller

 

 

Alle profilene på boksen du installerte spillet på første gangen kan spillet spillet uten ekstra avgift. Du kan også logge deg på din profil på din venn sin xbox og spille det der - uten ekstra kostnad. Men dersom kompisen din vil spille spillet på sin egen profil på sin egen xbox må han betale for det.

 

Men da skjønner jeg. Takk for svar!

Lenke til kommentar

@Ginecólogo Necrolamedor:

 

Ikke overraskende når man ser at begge har 8GB ram, men PS4 kan bruke 7 av dem til spill, mens XOne kan bruke 5...mye mer overhead for å understøtte alt som foregår.

For ikke å snakke om at PS4 sin RAM er vesentlig raskere. Om det i tillegg stemmer at dens GPU er hakket hvassere så begynner det å rakne litt etter min mening. Spesielt med tanke på hvor lfinke Sony har vært hittil med presentasjon av konsollen sin.

Lenke til kommentar

På en måte er jeg veldig overasket over at MS tør å gjøre det de gjør nå. De hadde jo meget store problemer med RROD for noen år siden og har gjort en formidabel jobb med å få styrket merkevaren Xbox etter dette. Hadde inntrykk at de nå ble sett på som kanskje det beste alternativet på konsollmarkedet?

Lenke til kommentar

Det burde egentlig være selvforklarende. Man fortsetter da å diskutere de negative tingene i stedet for de ok tingene. Og jo mer negativ diskusjon jo mer negativ holdning - til slutt blir hele konsollen en negativ ting.

 

Er vel ikke selvforklarende nei.. Dette er jo et diskusjonsforum. Man mener forskjellige ting. Så du mener at dersom ingen hadde sakt noe positivt om Xone så hadde diskusjonen blitt positiv? På hvilken måte er det forskjellig fra det som skjer nå? At det kommer milevis med dritt, også prøver noen å vinkle det positivt? Mener du at uten de som ser på den lyse siden ville sinnataggene blitt blide av seg selv til slutt? Hva om det er det som skjer akkurat nå?

Lenke til kommentar

Sorry, Samco, men 4K og 3D blir kun ved film:

 

Television Connectivity: The Xbox One will hook into your TV guide to help you find the shows and channels you like, and also give viewers a bird's eye glance at what is trending over the airwaves all over the country. Presumably it will also hook into premium content from your cable provider, such as on-demand shows or the DVR. It will also be able to interface with higher-quality programming coming on the horizon: Microsoft said the console supports 4K input and output and 3D visuals.

 

http://mashable.com/2013/05/22/xbox-one-faq/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at PS4 sin RAM er vesentlig raskere. Om det i tillegg stemmer at dens GPU er hakket hvassere så begynner det å rakne litt etter min mening. Spesielt med tanke på hvor lfinke Sony har vært hittil med presentasjon av konsollen sin.

 

Om du ser Twitter-samtalen jeg postet på forrige side (http://i.imgur.com/6Xi0c69l.png) så ser det jo også skummelt ut for Xbox One. Et scenario hvor Xbox One-spill kjører i 30fps og PS4 i 60fps hadde vært utrolig uheldig.

Lenke til kommentar

Har jeg ikke vært saklig? Hvor har jeg vært usaklig angående denne diskusjonen rundt X1?

 

 

 

Eneste måten å forandre på noe er å si ifra. Er du ikke fornøyd på jobben så holder du ikke kjeft kun pga du ikke ønsker å "skrike og sutre". Du bruker din stemmerett og sier hva du mener slik at forholdene kan rettes opp.

 

Dette er jo også viktig i denne saken. Jeg er genuint interessert i konsollen og ønsker at den skal gi meg den beste mulige opplevelsen. Da må jeg si ifra hva jeg liker og hva jeg ikke liker slik at folk "der oppe" kanskje kan ta tak i det.

 

 

 

Alt jeg har gjort er å forklare deg hvordan situasjonen var på X360. Og at hvis de ikke forandrer på det så vil situasjonen forverre seg. Det lyser rødt i alle kriker og kroker angående Indie situasjonen hvis du faktisk bare tar en kikk rundt deg.

 

Dette er jo kun for MS sitt eget beste. Jeg ønsker å kaste penger etter dem, men da ønsker jeg at jeg skal få gjøre det på mine premisser. Det de ser ut til å glemme er at de er avhengige av oss. Uten oss, null konsoll. Enkelt og greit. Jeg ønsker meg også en konsollgenerasjon etter denne.

 

Det å være kritiske er nødvendig for å forbedre en hver bransje. Enten det er filmindustrien eller spillindustrien og co.

 

 

Hele poenget med en diskusjon er jo å dele meninger. Hvis du ikke liker det så skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor du er her.

 

Du oppfører deg som om jeg er den "store slemme ulven" som ønsker X1 rett ned i søla. Det er absolutt ikke tilfellet.

Du leser ikke hva jeg skriver så jeg orker ikke svare deg lenger. Jeg har respektert alle sine meninger her inne, men med en gang du sa at jo du bryr deg om det, så mister jeg litt respekten for folk. Ingen på et forum kan fortelle hva jeg bryr meg om / ikke bryr meg om :)

 

At det lyser rødt i nord, sør, øst og vest blir litt merkelig for meg. Da konsollen ikke er ute enda. Hvordan kan jeg si at jeg ikke er fornøyd når E3 blir det fokus på spill. Er det ikke litt tidlig å si at dette er en katastrofe før man faktisk har prøvd den og gjort seg opp en mening, isteden for å tro på rykter frem og tilbake. Vi vet jo nesten ingenting enda.

 

Fks, jeg ekke den personen som går rundt og sier at BMW er dritt for at vennene mine syntes det. Jeg vil helst ha eid en før jeg sier det. Derfor sier jeg ikke at xbox er det beste i hele verden, men jeg sier heller ikke at dette er katastrofe, kommer ikke spill på den, indie utviklerne flykter. 1 dag etter reveal.

 

Jeg oppfører meg helg vanlig, jeg har ikke sagt noe imot deg, jeg respekterer at du er skeptisk, jeg blir bare oppgitt av folk som forteller meg hva jeg skal bry meg eller ikke bry meg om, når ting er så usikkert enda.

 

Jeg tjener ikke noe på å være pessimistisk av natur.

 

Grunnen til at jeg kalte diskusjonen "saklig", som i sarkasme, var at du bruker uttrykk som kjære deg, logikk etc, ba meg lære meg ting osv osv osv. Det er mange dessverre på forum som tar sin mening som sannhet. Men det fungerer ikke sånn dessverre.

 

Jeg kunne kjøpt xbox one for bare å bruke den som en bluray spiller hvis jeg følte det var det rette valget for meg, fordi det er min logikk. Mange kjøpte PS3 som ren bluray spiller, fordi den var mye raskere enn mange av 1 generasjons bluray spillerne som kom, hadde de dårlig logikk?

 

Poenget mitt er bare at du må holde deg saklig og lese det jeg faktisk skriver, har aldri sagt noe imot deg, de siste sidene.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at PS4 sin RAM er vesentlig raskere. Om det i tillegg stemmer at dens GPU er hakket hvassere så begynner det å rakne litt etter min mening. Spesielt med tanke på hvor lfinke Sony har vært hittil med presentasjon av konsollen sin.

 

Er det mulighets derfor de sier at mye av konsollens "computal power" kan gjøres i "clouden"? For å nå kunne veie opp for at spillet vil være underlegen PS4 på HW fronten.

Den hoaxen fungerte jo ikke akkurat med SimCity, men hvem vet.

Lenke til kommentar

Sorry, Samco, men 4K og 3D blir kun ved film:

 

Television Connectivity: The Xbox One will hook into your TV guide to help you find the shows and channels you like, and also give viewers a bird's eye glance at what is trending over the airwaves all over the country. Presumably it will also hook into premium content from your cable provider, such as on-demand shows or the DVR. It will also be able to interface with higher-quality programming coming on the horizon: Microsoft said the console supports 4K input and output and 3D visuals.

 

http://mashable.com/...2/xbox-one-faq/

 

Virka litt for godt til å være sant med spill... Har stor tru på 4K på film spesielt 4K med passive 3D

blir nok en x one og en ps4 i tv benken med en 4K tv når hdmi 2.0 kommer

Lenke til kommentar

Folk sliter med å forstå dette

 

Du kan dra til en kompis som ikke har fifa 14

Logger deg inn på din xbox live id

Så kan dere spille det sammen

 

FOr at han skal spille det etter du har dratt. Må ha enten kjøpe det. Eller låne din xbox live id (som ikke er lov)

Dette er et ganske dårlig strategi for de som spiller multiplayer og har mange venner. De, som spiller multiplayer, spiller det først når de låner det av en venn eller prøver det hos en venn. Og når de ikke får muligheten til å teste ut spillet, vil de jo ikke kjøpe spillet. Jeg mener at brukte eller delte spill er med på å spre multiplayer rundt til alle, som til slutt får folk til å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar

Virka litt for godt til å være sant med spill... Har stor tru på 4K på film spesielt 4K med passive 3D

blir nok en x one og en ps4 i tv benken med en 4K tv når hdmi 2.0 kommer

 

Hvor mange her var det som prøvde å forklare deg det, egentlig? Med forklaringer på hvorfor og hele pakka.

Lenke til kommentar

Dette er et ganske dårlig strategi for de som spiller multiplayer og har mange venner. De, som spiller multiplayer, spiller det først når de låner det av en venn eller prøver det hos en venn. Og når de ikke får muligheten til å teste ut spillet, vil de jo ikke kjøpe spillet. Jeg mener at brukte eller delte spill er med på å spre multiplayer rundt til alle, som til slutt får folk til å kjøpe spillet.

Du kan jo fortsatt prøve det hos en venn? forstår ikke helt...

 

Hvor mange her var det som prøvde å forklare deg det, egentlig? Med forklaringer på hvorfor og hele pakka.

Jeg prøvde å vise med millioner av piksler, men han trodde meg ikke, men glad at det er bekrefta, den hardwaren er langt fra sterk nok til å drive 3d spill i en slik oppløsning

 

Er det mulighets derfor de sier at mye av konsollens "computal power" kan gjøres i "clouden"? For å nå kunne veie opp for at spillet vil være underlegen PS4 på HW fronten.

Den hoaxen fungerte jo ikke akkurat med SimCity, men hvem vet.

Det er stor forskjell på cloud computing og lagring i skyen som det fks sim city, world of warcraft, diablo, lol, dota gjør etc

 

Cloud computing er det gaikai og det onlive driver med

 

Sikkert derfor MS skal ha så mange nye serverparker for å drive det spesifikt med cloud computing

Lenke til kommentar

Dette er et ganske dårlig strategi for de som spiller multiplayer og har mange venner. De, som spiller multiplayer, spiller det først når de låner det av en venn eller prøver det hos en venn. Og når de ikke får muligheten til å teste ut spillet, vil de jo ikke kjøpe spillet. Jeg mener at brukte eller delte spill er med på å spre multiplayer rundt til alle, som til slutt får folk til å kjøpe spillet.

 

Hvorfor akkurat multiplayer? Man kan jo prøve det hos en venn uansett.. Eller man kan dra til en venn og logge seg på for å vise det der. Alt etter som hva som passer deg best. Det er jo null stress. Og det at man bare kan gi spillet sitt i øst og vest til folk gratis? Klart det ikke burde gå ann.. Da oppfordrer de jo folk til å aldri kjøpe spill igjen. Da skyter de spillutviklerne i foten. Eller i hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...