Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Fikk reservasjonsmail fra cdon til den nette sum av 5999,-, vet den sikkert ikke blir så dyr, får håpe ms lærte noe av prising m.t.p feilen de gjorde med den orginale xboxen.

 

Komplett har en til 4990 kr. Blir den dyrere får du den til 4990 kr, blir den billigere får du igjen det du har betalt for mye.

 

Skriver maskinen ikke helt av før E3 er over, men nå ser det helt forferdelig ut. De må komme med noe ENORMT bra på E3.

 

Skal ikke anmeldere i det minste prøve å være objektive? Hvis du skal anmelde Xbox One så blir jo det en veldig "subjektiv" anmeldelse når du svartmaler den slik allerede før E3 og kun etter ha å ha sett den i går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at det mest handler om å finne svakheter. Blir som de ihugga hytte gamerene her inne. I teorien hørtes det fælt ut av MS, men det berører meg ikke i det hele tatt.

Det at de fremdeles skal gjøre det vanskelig for indie utviklerne berører deg.

 

For å være erlig, så trur jeg du hadde fått diagnosen lettere narsissisme om du hadde blitt kastet inn til en psykolog for en liten prat. Det faktum at du kaller deg "henrikrox" samt det du sier her inne taler ganske mye for at du ikke helt klarer å sette deg i andres sko, og setter deg selv over alt og alle. Null empati rett og slett.

 

Men nå er du jo ikke aleine i det. Det er nok folk oppe hos MS som er ganske snartenkt og kun tenker i en retning også. Hvordan tjene mest mulig penger for meg selv, Så spørs det jo hvor smart dette er i lengden ettersom de er avhengige av oss. Hvor mye må vi tåle før vi gjør noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke en gang AngryJoe på YT er objektivt på dette.

 

PS: Dette er en av grunnene til at jeg elsker NeoGAF: http://www.neogaf.co...t=561869&page=1

 

Synes det blir vel mye klaging på Xbox One nå. Samco prøver å finne fordeler for at Xbox One er så mye bedre enn PS4, og det før vi har fått så veldig mye informasjon om det ene og andre. Også har man de som sitter konstant å klager på Xbox One og bla bla bla. Jeg synes det er bare utrolig kjedelig at man ikke kan diskutere faktisk selve Xbox One med fakta osv. ikke bare klage "Å nå må MS virkelig gjøre noe på E3". Har vært typ 100 kommentarer om det bare. Jeg titter innom tråden for å få mer informasjon, men det er ikke akkurat hva denne tråden kryr av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det at de fremdeles skal gjøre det vanskelig for indie utviklerne berører deg.

 

For å være erlig, så trur jeg du hadde fått diagnosen lettere narsissisme om du hadde blitt kastet inn til en psykolog for en liten prat. Det faktum at du kaller deg "henrikrox" samt det du sier her inne taler ganske mye for at du ikke helt klarer å sette deg i andres sko, og setter deg selv over alt og alle. Null empati rett og slett.

 

Men nå er du jo ikke aleine i det. Det er nok folk oppe hos MS som er ganske snartenkt og kun tenker i en retning også. Hvordan tjene mest mulig penger for meg selv, Så spørs det jo hvor smart dette er i lengden ettersom de er avhengige av oss. Hvor mye må vi tåle før vi gjør noe?

 

Hallo hallo... vi er da voksne mennesker her? Hvorfor tok diskusjonen plutselig så ondsinnet vending? Det må da være lov til å være positiv til Microsoft sin utvikling rundt Xbox uten å være narsissist? På hvilken måte betyr det at man ikke setter seg inn i andre sine sko? Handler det mer om at du rett og slett er uenig?

 

"Hvor mye må vi tåle før vi gjør noe"? Ja.. Er det virkelig sååå ille? Vi vet jo ikke halvparten enda, men vi skjærer likevel hele greia over en kam. Skulle tro folk sto klare med øks og fakler for å storme Microsoft sitt hovedkvarter.

Lenke til kommentar

Greit nok, men da kan jo ikke jeg spille - selv med et annet spill (eller en annen tjeneste)? Kanskje jeg da kan logge inn med hennes bruker? Hva skjer med gamerscore, achievements, multiplayer osv?

 

Men skal ikke undervurdere Microsoft altfor mye - det kan hende de kan komme med en løsning for spill i en husstand.

 

Jeg liker Xbox 360 veldig godt, er nok min favorittkonsoll av alle jeg har eid. Grusomt mange bra spill, flott grafikk og lyd - mulighet til å spille original xbox titler, som jeg gjør inimellom. Bestilte blant annet to tidlige Cod titler til original Xbox i forrige uke :) Synes det er et løft å spille de gamle titlene med trådløse gode kontroller og antageligvis litt bedre grafikk.

 

Så jeg blir skuffet når den nye ikke har de samme fordelene.

 

Dette med at de orginale Xbox-spillene har bedre grafikk på 360 vet jeg ikke helt hva jeg skal si om. Alle Xbox-spillene jeg har testet på 360 hadde en grusomt dårlig frame rate, så endte opp med å kjøpe meg en egen Xbox for å spille dem :(

Lenke til kommentar

Så klart tenker man på sitt eget forbruk når man kjøper en sånn dupeditt.. Det betyr ikke at man er narsissist. Herregud, skal jeg sitte og tenke på han stakars kompisen til en jeg ikke kjenner som ikke får spilt spillet gratis? Hvis du ikke liker den, ikke kjøp den! Dersom den passer til ditt forbruk så er det bare å kjøpe i vei. Så får vi se på salgstallene hvordan det går. Markedet justerer seg selv. Er det bom så vil vi nok få vite det ganske kjapt. Det er ingen tvang å kjøpe en spillkonsoll.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Hallo hallo... vi er da voksne mennesker her? Hvorfor tok diskusjonen plutselig så ondsinnet vending? Det må da være lov til å være positiv til Microsoft sin utvikling rundt Xbox uten å være narsissist? På hvilken måte betyr det at man ikke setter seg inn i andre sine sko? Handler det mer om at du rett og slett er uenig?

 

Det heler handler jo om at han regelrett repeterer noe ala "det er ikke mitt problem, så jeg ser ikke hvorfor folk klager" i forskjellige formuleringer gjennom hele tråden.

 

Jeg syns igrunn at mye er positivt selv. Jeg liker utseende på konsollen, samt jeg har absolutt ingenting imot privatkopierings metodene de nå tar i bruk.

Jeg har også forhåpninger for at Kinect kan bli brukt som en "mod-tool" for PC.

 

Men jeg syns ikke det veier opp for en "always online DRM" selv om det er en 24h check, samt at de fremdeles skal spytte på indie utviklere.

 

Skulle tro folk sto klare med øks og fakler for å storme Microsoft sitt hovedkvarter.

Jeg har eid samtlige Xbox konsoller og har alltid prioritert den. Noen av mine venner har prioritert PS der jeg har prøvd å overtale dem til å komme på Xbox'en ettersom vi da kunne ha spilt sammen. Så i "deres" øyne så kan man vell kalle meg en MS "fanboy". Dog dette er rett og slett for skuffende det at de forhåpningene om at ryktene som har vært til nå ikke har vist seg å være sanne, men verre og vell så det - så det å ytre sin mening er jo det eneste som nytter slik at MS faktisk ser det. Skal man holde munn og vente til det kanskje er for sent?

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Det er slik et diskusjonsforum funker. Synes det har vært mye bra diskusjon, og selvsagt mye negativt, men det er bare slik det er nå.

 

Nemlig, diskusjonforum. Det er greit når man diskuterer, men å komme å si "MS er noe dritt som gjør det slik" og "Jeg skal iallefall boikotta det her" er ikke akkurat stort til diskusjon. Jeg ønsker bare å unngå fan-boy krigen som før eller siden vil komme og den er mer usaklig enn 14 år gamle jenter som krangler om hvem som er best av Justin Bieber og One Direction.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det heler handler jo om at han regelrett repeterer noe ala "det er ikke mitt problem, så jeg ser ikke hvorfor folk klager" i forskjellige formuleringer gjennom hele tråden.

 

Jeg syns igrunn at mye er positivt selv. Jeg liker utseende på konsollen, samt jeg har absolutt ingenting imot privatkopierings metodene de nå tar i bruk.

Jeg har også forhåpninger for at Kinect kan bli brukt som en "mod-tool" for PC.

 

Men jeg syns ikke det veier opp for en "always online DRM" selv om det er en 24h check, samt at de fremdeles skal spytte på indie utviklere.

 

Det med indie-utviklere er jo en smule uheldig. Men nå må jeg si jeg vet lite om hvordan dette har fungert før. Hvordan funker det på Xbox og Playstation nå?

Lenke til kommentar

Nemlig, diskusjonforum. Det er greit når man diskuterer, men å komme å si "MS er noe dritt som gjør det slik" og "Jeg skal iallefall boikotta det her" er ikke akkurat stort til diskusjon. Jeg ønsker bare å unngå fan-boy krigen som før eller siden vil komme og den er mer usaklig enn 14 år gamle jenter som krangler om hvem som er best av Justin Bieber og One Direction.

 

Folk er skuffa. Er litt som Chelsea-tråden når Rafa ble manager. Blir fort litt slik, men jeg synes fremdeles at det har vært mye diskusjon om det, selv om noen absolutt ikke gidder å høre (og nei, nei, jeg snakker ikke om deg, du forstår nok) :p

Lenke til kommentar

Selvsagt er det bare tull å bare være negativ til Xbox One - mye kan enda skje, og jeg er overbevist om at MS vil vise mye kult på E3 - men samtidig vil vi jo det diskutere det vi har sett, og de fleste av oss er så langt meget skeptiske til filosofien bak hvordan MS har designet sin neste Xbox. Den ser ikke ut til å være designet primært som en spillkonsoll, men som en multimediamaskin som også spiller spill og gjør en haug med andre ting - i tillegg til direkte fiendlig politikk ovenfor indiutviklere, bruktspill, alltid-online og ingen bakoverkompatibilitet. Og ja, jeg eier også alle Xbox-plattformer, men er altså likevel skeptisk til dette foreløpig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at det mest handler om å finne svakheter. Blir som de ihugga hytte gamerene her inne. I teorien hørtes det fælt ut av MS, men det berører meg ikke i det hele tatt.

 

Og helt ærlig, så syntes jeg det er OK at hvis jeg låner bort et spill så må han betale for det, han vil jo ha spillet etter han har levert tilbake disken også, så får de som har laget gode spill mer penger.

 

Handler det ikke om prinsippet her? Microsoft presenterer en konsoll hvor du må taste inn koder for hvert spill som kjøpes, multiplayer eller ei. Microsoft sitter med full kontroll over når og hvor du spiller. Xbox Live er en ganske stabil tjeneste. Men når det først skjer noe sitter du der med en ca. 4-6000 kr dyr blu-ray spiller.

 

Å kunne låne bort et spill koster ikke noen noe penger. Låner du et spill ville du sikkert ikke kjøpt det uansett. Og om du liker det er det jo sjans for at du kjøper det selv. Jeg skjønner online pass-opplegget til multiplayer, men å betale for samme spillet flere ganger er idioti.

Lenke til kommentar

Folk er skuffa. Er litt som Chelsea-tråden når Rafa ble manager. Blir fort litt slik, men jeg synes fremdeles at det har vært mye diskusjon om det, selv om noen absolutt ikke gidder å høre (og nei, nei, jeg snakker ikke om deg, du forstår nok) :p

 

Ja skjønner det, men det er liksom nok å lufte bikja engang. Men ja, tror kanskje det skal gå bra frem til E3. Det er vel da den store krigen begynner mtp. at vi vet pris og fakta sikkert. Jeg håper Xbox sparte på mye og kommer med mange svar. Er vel også en veldig subjektiv sak om hva man ser etter i neste generasjon konsoll.

 

Kan tenke meg at de som hard gamer er ute etter mer enn kraftig spillkonsoll enn de som meg f.eks. som chiller med FIFA og COD, samt ser på tv-serier og filmer. Det er derfor jeg kanskje hadde små forventninger og fikk egentlig det jeg ønsket meg i går. Synes også designet var rent og pent, og det så ut som det sto i stil med det andre utstyret jeg har på tv-benken. Hvor stor den er er vanskelig å anslå før den faktisk er plassert i tv-benken for min del. Alt i alt fornøyd.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Jeg likte utseendet selv, selv om det så ut som om den hadde ventileringen på høyre side (når man ser på front), noe som ikke er helt praktisk. Men en mørk, firkantet boks er akkurat hva jeg skulle ønske konsollene var, kanskje enda mer anonym igjen. Konsollene under tven er veldig fremtredende i forhold til receiveren. Likte ikke Kinecten, stor og klumpete, og aner ikke hvor jeg skulle hatt den, for å være ærlig. Kontrolleren var sinnsykt fin og så utrolig god ut.

Lenke til kommentar

Det med indie-utviklere er jo en smule uheldig. Men nå må jeg si jeg vet lite om hvordan dette har fungert før. Hvordan funker det på Xbox og Playstation nå?

http://www.gamasutra...0130202/185921/

Der står det jo om endel av problemene.

 

Og her er fra Tim Schafer:

Those systems as great as they are, they’re still closed. You have to jump through a lot of hoops, even for important stuff like patching and supporting your game. Those are things we really want to do, but we can’t do it on these systems. I mean, it costs $40,000 to put up a patch – we can’t afford that! Open systems like Steam, that allow us to set our own prices, that’s where it’s at, and doing it completely alone like Minecraft. That’s where people are going.”

http://www.hookshoti...afers-millions/

 

Det er også en haug av restriksjoner angående koden spillet må utvikles i(C# eller Visual Basic .NET), samt maks størrelse på spillet som er 500mb.

 

Jeg har et par kamerater som ville lage et spill til XBLA som sin Master studie, men det var bare å glemme. Ting tar alt for lang tid, og det er kronglete å få ting frem. Særlig når du er avhengig av at andre spillutviklere, altså at dine egne konkurrenter skal gå god for deg og ditt produkt før du får foten innenfor. Det er altså ikke MS selv som står for kvalitetssikringen, men andre spillutviklere.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...