Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med at de orginale Xbox-spillene har bedre grafikk på 360 vet jeg ikke helt hva jeg skal si om. Alle Xbox-spillene jeg har testet på 360 hadde en grusomt dårlig frame rate, så endte opp med å kjøpe meg en egen Xbox for å spille dem :(

 

Jeg skriver "antageligvis" bedre grafikk, det er vanskelig å huske siden det var noen år siden jeg spilte på den gamle, det kommer mye an på hva slags kabel man bruker på den gamle.

Lenke til kommentar

 

 

Handler det ikke om prinsippet her? Microsoft presenterer en konsoll hvor du må taste inn koder for hvert spill som kjøpes, multiplayer eller ei. Microsoft sitter med full kontroll over når og hvor du spiller. Xbox Live er en ganske stabil tjeneste. Men når det først skjer noe sitter du der med en ca. 4-6000 kr dyr blu-ray spiller.

 

Å kunne låne bort et spill koster ikke noen noe penger. Låner du et spill ville du sikkert ikke kjøpt det uansett. Og om du liker det er det jo sjans for at du kjøper det selv. Jeg skjønner online pass-opplegget til multiplayer, men å betale for samme spillet flere ganger er idioti.

første paragrafen av det du skriver sier nok om hvor mye du har misforstått dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det at de fremdeles skal gjøre det vanskelig for indie utviklerne berører deg.

 

For å være erlig, så trur jeg du hadde fått diagnosen lettere narsissisme om du hadde blitt kastet inn til en psykolog for en liten prat. Det faktum at du kaller deg "henrikrox" samt det du sier her inne taler ganske mye for at du ikke helt klarer å sette deg i andres sko, og setter deg selv over alt og alle. Null empati rett og slett.

 

Men nå er du jo ikke aleine i det. Det er nok folk oppe hos MS som er ganske snartenkt og kun tenker i en retning også. Hvordan tjene mest mulig penger for meg selv, Så spørs det jo hvor smart dette er i lengden ettersom de er avhengige av oss. Hvor mye må vi tåle før vi gjør noe?

nei det med indie utviklere berører ikke meg. Fordi det er ikke noe nytt. Var akkurat sånn på x360 også.

 

Og der fikk vi double fine xbla, fez pac mqn geometry wars, toy soldiers, braid etc erc etc

 

Heter rox til etternavn

 

Der må du prøve bedre...

 

Forstår ikke heller poenget med person angrep. Men så lavt synker ikke jeg. Jeg mener bare at om Per fra otta sliter å bruke xbox one. Bryr ikke meg i det hele tatt så lenge mine forhold er lagt til rette for en god opplevelse.

 

Hvis du syntes dette er en bisarr tankegang så anbefaler jeg deg å lese gullfiskloven siden du har peil på psykologi:)

 

Hvorfor skal jeg bry om andre jeg ikke kjenner ikke får ting til det å fungere? Sitter du hver dag og tenker på hungersnød i afrika siden du har så mye empati

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

nei det med indie utviklere berører ikke meg. Fordi det er ikke noe nytt. Var akkurat sånn på x360 også.

 

Og der fikk vi double fine xbla, fez pac mqn geometry wars, toy soldiers, braid etc erc etc

Jo, det berører deg. Lær deg litt mer om hvorfor så skjønner du hvorfor du nå vil gå glipp av like mye i den nye generasjonen som i den gamle generasjonen. Jeg linket opp noen linker på forrige side.

 

Og det er en haug mer lesestoff om emnet hvis du gjør et lite søk. Det er rett og slett for slitsom for mindre spillutviklere å satse på Xbox360 ettersom risikoen er for stor samt det er alt for tidskrevende, og dermed satser de på PC istedet.

XLIG hadde jo vært perfekt hadde de faktisk gjort systemet deres bedre og lettere. La heller oss forbrukeren avgjøre hva som mer bra og hva som ikke er bra, og la dem for guds skyld få lov til å fikse/utvide - altså patche spillet sitt uten å måtte betale en formue.

 

Steam har jo et nydelig system som faktisk virker. Hvorfor ikke bare se på det og lære av det?

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

nei det med indie utviklere berører ikke meg. Fordi det er ikke noe nytt. Var akkurat sånn på x360 også.

 

Og der fikk vi double fine xbla, fez pac mqn geometry wars, toy soldiers, braid etc erc etc

 

Problemet er at flere av de mest kjente indie-utviklerne har åpenlyst gått ut og sagt at de ikke liker Microsoft sin måte å gjøre ting på, ditten og datten og klaging osv. Og mens Microsoft presser de bort, så jobber Sony som bare det for å lokke indie-utviklerne dit, og gjøre det lettere for ham. Jonathan Blow f.eks, mannen bak Braid, kommer jo med The Witness, dette kommer (ihvertfall først) til PS4, Windows og iOS. Phil Fish, fyren bak Fez er jo så forbanna på Microsoft at man nesten skulle tro at han skulle gå total kamikaze. Og han sier at de fleste indie-utviklerne han kjenner (ikke at jeg vet hvor mange det er) heller ikke er interessert i Xbox One.

Lenke til kommentar

første paragrafen av det du skriver sier nok om hvor mye du har misforstått dette

 

Ingen av delene er 100% bekreftet enda, men det blir en ny runde med negative rykter rundt konsollen frem til E3. Ingen kan nekte på at den generelle stemningen rundt konsollen er heller dyster. Noe som er kjipt.

Lenke til kommentar

 

Jo, det berører deg. Lær deg litt mer om hvorfor så skjønner du hvorfor du nå vil gå glipp av like mye i den nye generasjonen som i den gamle generasjonen. Jeg linket opp noen linker på forrige side.

 

Og det er en haug mer lesestoff om emnet hvis du gjør et lite søk. Det er rett og slett for slitsom for mindre spillutviklere å satse på Xbox360 ettersom risikoen er for stor samt det er alt for tidskrevende, og dermed satser de på PC istedet.

XLIG hadde jo vært perfekt hadde de faktisk gjort systemet deres bedre og lettere. La heller oss forbrukeren avgjøre hva som mer bra og hva som ikke er bra, og la dem for guds skyld få lov til å fikse/utvide - altså patche spillet sitt uten å måtte betale en formue.

 

Steam har jo et nydelig system som faktisk virker. Hvorfor ikke bare se på det og lære av det?

Prøver en gang til. Nei det bryr meg ikke. Jeg vet ikke hvorfor du er fast bestemt for å få meg til å tro at det berører/at jeg bryr meg.

 

Folk har forskjellige behov. Og jeg maler ikke fanden pp veggen før jeg ser hva som kommer ut på konsollen og xbla.

 

Orker ikke være pessmisitisk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra Yahoo chatten:

 

Major Nelson (Larry Hryb): Answer: No. It does not have to be always connected but it does require an internet connection.

HHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

 

Jeg jeg spurte noe ala tilbake:

"Can you please answer the question about the "always connected" part without being so vague? Does the console check your connectivity once every 24hr, and if so, does the console shut it self off if there is no connection detected after said period, aka does BlueRay and single player functionality work after said time?"

 

Prøver en gang til. Nei det bryr meg ikke. Jeg vet ikke hvorfor du er fast bestemt for å få meg til å tro at det berører/at jeg bryr meg.

 

Folk har forskjellige behov. Og jeg maler ikke fanden pp veggen før jeg ser hva som kommer ut på konsollen og xbla.

 

Orker ikke være pessmisitisk

Du sier at det ikke berører deg, og jeg sier at "jo, det gjør det".

 

Jo fler spill som kommer ut, jo bedre er det da for brukeren, altså deg. Enig?

Lenke til kommentar

 

 

Ingen av delene er 100% bekreftet enda, men det blir en ny runde med negative rykter rundt konsollen frem til E3. Ingen kan nekte på at den generelle stemningen rundt konsollen er heller dyster. Noe som er kjipt.

enig at Sony har gjort en mye bedre figur. Men føler den pressekonferansen til MS ikke var ment for oss.

 

Så er det jo viktig å innrømme at det ikke er oss type gamere som avgjør om dette blir en suksess eller flopp.

 

Bare mentr at det ikke er nødvendig å bidra med masse rykter før vi vet noe mer. Jeg tror ikke ms har bestemt seg enda heller

 

 

 

Ingen av delene er 100% bekreftet enda, men det blir en ny runde med negative rykter rundt konsollen frem til E3. Ingen kan nekte på at den generelle stemningen rundt konsollen er heller dyster. Noe som er kjipt.

enig at Sony har gjort en mye bedre figur. Men føler den pressekonferansen til MS ikke var ment for oss.

 

Så er det jo viktig å innrømme at det ikke er oss type gamere som avgjør om dette blir en suksess eller flopp.

 

Bare mentr at det ikke er nødvendig å bidra med masse rykter før vi vet noe mer. Jeg tror ikke ms har bestemt seg enda heller

Lenke til kommentar

 

 

Jeg jeg spurte noe ala tilbake:

"Can you please answer the question about the "always connected" part without being so vague? Does the console check your connectivity once every 24hr, and if so, does the console shut it self off if there is no connection detected after said period, aka does BlueRay and single player functionality work after said time?"

 

 

Du sier at det ikke berører deg, og jeg sier at "jo, det gjør det".

 

Jo fler spill som kommer ut, jo bedre er det da for brukeren, altså deg. Enig?

men tror du ikke jeg vet bedre hva som berører/hva jeg bryr meg om?

 

En du, som ikke har peil pp hvem jeg er? Du misforstår tror jeg. Har ikke et problem med at du er opphengt i dette og at det berører deg men du kan liksol ikke godta at jeg ikke bryr meg.

 

Og hvordan vet du hvor mange spill eller hvor lite spill som kommer ut pp en konsoll før den er ute i butikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...