Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Er ikke noe som heter DMZ på en skikkelig brannmur / server, kan jo alltids sette oppe egen LAN-port som DMZ men det er nok ikke helt det samme som du forbinder med DMZ vil jeg tro. Når ikke UPNP fungerer så har nok Microsoft gjort en litt dårlig jobb med programvaren, men det blir nok sikkert bedre med en oppdatering vil jeg tro. Ingenting annet på nettverket som sliter med mapping via UPNP og når det ikke engang vil fungere med manuell port forwarding så er det noe muffens.

Dette er portene du trenger å åpne: http://support.xbox.com/en-GB/xbox-one/networking/network-ports-used-xbox-live

 

Er en del fler enn bare to som må åpnes.

 

Etterpå kan du kjøre en ''Multiplayer Connection Test'' og etter den er ferdig (den sier alt er ok) holder du inne alle triggerne/bumperne, og du får opp litt mer informasjon.

 

Min NAT er Open, men når jeg får opp mer info får jeg opp at jeg er bak en ''Cone NAT''. Ikke det verste problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er ikke noe som heter DMZ på en skikkelig brannmur / server, kan jo alltids sette oppe egen LAN-port som DMZ men det er nok ikke helt det samme som du forbinder med DMZ vil jeg tro. Når ikke UPNP fungerer så har nok Microsoft gjort en litt dårlig jobb med programvaren, men det blir nok sikkert bedre med en oppdatering vil jeg tro. Ingenting annet på nettverket som sliter med mapping via UPNP og når det ikke engang vil fungere med manuell port forwarding så er det noe muffens.

På 360'en sleit jeg med att selv med de korrekte porter åpne, og UPNP så fikk jeg "strict", å sette statisk IP på 360'en samt DMZ var det eneste som funket. Vet ikke helt hva slags nettverksoppsett du sitter på, men det fleste routere har jo som regel ett DMZ valg. Vet att logikken er bak mål, men var det som måtte til for å få det til å funke.

Lenke til kommentar

Begynner å bli bekymret for lagringsplassen på one, er jo ikke plass til flere enn ca 12 spill før den er full.

Hjelper jo ikke å kjøpe på disk heller siden hele spillet installeres. Vet det skal komme støtte for usb disker, men det er jo litt jall sammelignet med å ha en større intern disk :(.

Lurer på hvor lang tid det tar før noen har fyllt opp disken.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Kjører ingen "router" her i gården, her er det egen server / brannmur med pfSense som gjelder men dessverre så er jeg, som mange andre lås til en "hjemmesentral" fra Internettleverandør med en NAT som ikke lar seg deaktivere eller bypasse så jeg sitter jo med en dobbeltløsning som fort kan skape litt krøll som er utenfor min evne å rette på.

 

En ekte brannmur har ikke det dere kaller for "DMZ", det er ikke bare sånn at man har en flik i firmware som heter DMZ, knot inn en IP-adresse og vips det var det. Dette er noe "dumme" routere har, men på en skikkelig brannmur så må man eventuelt mappe opp en egen port for DMZ men det har ikke samme hensikten som det dere henviser til.

 

 

Har fult fungerende UPNP, og NAT-PMP som i utgangspunktet burde og skulle være mer enn godt nok. Har nå også mappet hver og enkelt port (og her var det mange merksnodige porter, blant annet Port 53 er jo standard port for DNS, og 80 er jo standard port for HTTP så hvorfor i allverden disse skal mappes mot Xbox One fatter ikke jeg..) og selv da fungerer det ikke.

 

Eneste jeg kan skjønne da er at det er en eller annet konflikt mellom min brannmur og hjemmesentralen fra Homebase som jeg dessverre ikke kan få deaktivere NAT på så den kan ligge å filtrere og sperre tilgang selv om jeg har satt min brannmur i DMZ på hjemmesentralen. Noe annet gir ikke så veldig mye mening for nå skal Xbox One ha fri tilgang til hva det måtte være, og alle andre enheter på nettverket har null problem med verken manuell mapping / port forwarding eller UPNP.

 

 

Har sendt en liten mail til Homebase og ber på mine knær om at de skal klare å få ut finger'n så hjemmesentral kan settes i bridge modus, eventuelt at de kan sette opp en 1:1 NAT routing mellom sentralen og min brannmur så jeg skal slippe eventuelt tullball, eller i verste fall bytte med noe annet som ikke kjører NAT routing i det hele tatt men tviler på noe positivt svar.

Lenke til kommentar

Kjører ingen "router" her i gården, her er det egen server / brannmur med pfSense som gjelder men dessverre så er jeg, som mange andre lås til en "hjemmesentral" fra Internettleverandør med en NAT som ikke lar seg deaktivere eller bypasse så jeg sitter jo med en dobbeltløsning som fort kan skape litt krøll som er utenfor min evne å rette på.

 

En ekte brannmur har ikke det dere kaller for "DMZ", det er ikke bare sånn at man har en flik i firmware som heter DMZ, knot inn en IP-adresse og vips det var det. Dette er noe "dumme" routere har, men på en skikkelig brannmur så må man eventuelt mappe opp en egen port for DMZ men det har ikke samme hensikten som det dere henviser til.

 

 

Har fult fungerende UPNP, og NAT-PMP som i utgangspunktet burde og skulle være mer enn godt nok. Har nå også mappet hver og enkelt port (og her var det mange merksnodige porter, blant annet Port 53 er jo standard port for DNS, og 80 er jo standard port for HTTP så hvorfor i allverden disse skal mappes mot Xbox One fatter ikke jeg..) og selv da fungerer det ikke.

 

Eneste jeg kan skjønne da er at det er en eller annet konflikt mellom min brannmur og hjemmesentralen fra Homebase som jeg dessverre ikke kan få deaktivere NAT på så den kan ligge å filtrere og sperre tilgang selv om jeg har satt min brannmur i DMZ på hjemmesentralen. Noe annet gir ikke så veldig mye mening for nå skal Xbox One ha fri tilgang til hva det måtte være, og alle andre enheter på nettverket har null problem med verken manuell mapping / port forwarding eller UPNP.

 

 

Har sendt en liten mail til Homebase og ber på mine knær om at de skal klare å få ut finger'n så hjemmesentral kan settes i bridge modus, eventuelt at de kan sette opp en 1:1 NAT routing mellom sentralen og min brannmur så jeg skal slippe eventuelt tullball, eller i verste fall bytte med noe annet som ikke kjører NAT routing i det hele tatt men tviler på noe positivt svar.

Du prøvde å restarte Xboxen etter å ha gjort endringene på routeren (og selvfølgelig restarta routeren)?

 

Og med restarte Xboxen mener jeg å slå den helt av, ikke ''instant on'' modusen. Velg powersaver, så slår den seg helt av.

Lenke til kommentar

Kjører ingen "router" her i gården, her er det egen server / brannmur med pfSense som gjelder men dessverre så er jeg, som mange andre lås til en "hjemmesentral" fra Internettleverandør med en NAT som ikke lar seg deaktivere eller bypasse så jeg sitter jo med en dobbeltløsning som fort kan skape litt krøll som er utenfor min evne å rette på.

 

En ekte brannmur har ikke det dere kaller for "DMZ", det er ikke bare sånn at man har en flik i firmware som heter DMZ, knot inn en IP-adresse og vips det var det. Dette er noe "dumme" routere har, men på en skikkelig brannmur så må man eventuelt mappe opp en egen port for DMZ men det har ikke samme hensikten som det dere henviser til.

 

 

Har fult fungerende UPNP, og NAT-PMP som i utgangspunktet burde og skulle være mer enn godt nok. Har nå også mappet hver og enkelt port (og her var det mange merksnodige porter, blant annet Port 53 er jo standard port for DNS, og 80 er jo standard port for HTTP så hvorfor i allverden disse skal mappes mot Xbox One fatter ikke jeg..) og selv da fungerer det ikke.

 

Eneste jeg kan skjønne da er at det er en eller annet konflikt mellom min brannmur og hjemmesentralen fra Homebase som jeg dessverre ikke kan få deaktivere NAT på så den kan ligge å filtrere og sperre tilgang selv om jeg har satt min brannmur i DMZ på hjemmesentralen. Noe annet gir ikke så veldig mye mening for nå skal Xbox One ha fri tilgang til hva det måtte være, og alle andre enheter på nettverket har null problem med verken manuell mapping / port forwarding eller UPNP.

 

 

Har sendt en liten mail til Homebase og ber på mine knær om at de skal klare å få ut finger'n så hjemmesentral kan settes i bridge modus, eventuelt at de kan sette opp en 1:1 NAT routing mellom sentralen og min brannmur så jeg skal slippe eventuelt tullball, eller i verste fall bytte med noe annet som ikke kjører NAT routing i det hele tatt men tviler på noe positivt svar.

De fleste av oss sitter vel med "dumme" routere :), men er mange rare nettverksfeil som kan oppstå.

Sitter man på ett eget nett bak en ISP sitt dårlige modem/router så kan det fort bli kluss.

Selv har jeg GET og ser ikke behov for bedre sikkerhet enn det den cisco'en der tilbyr(bruker tilogmed samme passord flere steder :scared:) , men selv med riktig konfigurasjon av denne så ville ikke xbox'en gi meg "open" tilgang" før jeg la til IP'en i DMZ.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Nope, hvis du leser litt rundt så er Forza kraftig strippet ned slik at du nå skal måtte betale (microtransaksjoner) for så mye som mulig. Free play er begrenset til 40 biler eller noe i den dur. Forza fans fordømmer stort sett denne nye strategien.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Så det på nettet, for en enorm skuffelse. 200 biler bare også, i motsetning til Forza 4's 500 biler.

 

"Quality over quantity" Er hva Turn10 kaller det.

 

Den personen som mener at å skippe alt som har med Nurburgring å gjøre på et Forza spill vil føre til høyere kvalitet burde fått ett (eller fler) skudd i nakken.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

De fleste av oss sitter vel med "dumme" routere :), men er mange rare nettverksfeil som kan oppstå.

Sitter man på ett eget nett bak en ISP sitt dårlige modem/router så kan det fort bli kluss.

Selv har jeg GET og ser ikke behov for bedre sikkerhet enn det den cisco'en der tilbyr(bruker tilogmed samme passord flere steder :scared:) , men selv med riktig konfigurasjon av denne så ville ikke xbox'en gi meg "open" tilgang" før jeg la til IP'en i DMZ.

 

 

Det flotte med GET er jo at de tilbyr deg rent modem og da blir det jo ikke noe mer tullball enn ditt eget utstyr og dine egne innstillinger gir deg. Dessverre så tilbyr ikke Homebase (nå eid av GET) noe rent modem for fiberkunder.

 

Men kudos til Homebase for at de faktisk ser ut til å gå mann av huset for å behjelpe meg, sendt e-post 19:00 i dag og fikk utrolig nok et fint svar for 15 min siden. Hadde jeg aldri forventet sent en fredagskveld. At det blir tull når du er tvunget til å koble på eget utstyr bak router / hjemmesentral fra ISP sier seg selv, og det er jo akkurat i den båten jeg sitter men vi får håpe vi klarer å få til et eller annet.

 

Verste scenario er jo at jeg må belage meg på å koble nettverket direkte til hjemmesentralen, som gir meg ufattelige lite oversikt og innstillinger over nettverket, er ikke engang mulig å tildele fast IP-adresse per MAC adresse på selve hjemmesentralen... Nei gud forby at jeg må gå ned til en slik løsning.

 

Om de klarer å sette sin router i bridge modus, eventuelt bare sette opp en 1:1 NAT routing mellom router / hjemmesentral og min brannmur så er jo hele problematikken løst.

Lenke til kommentar

Så det på nettet, for en enorm skuffelse. 200 biler bare også, i motsetning til Forza 4's 500 biler.

 

"Quality over quantity" Er hva Turn10 kaller det.

 

Den personen som mener at å skippe alt som har med Nurburgring å gjøre på et Forza spill vil føre til høyere kvalitet burde fått ett (eller fler) skudd i nakken.

Fikk også sjokk over denne nyheten, att antall biler ikke er så høyt er nå en ting, men antall baner er latterlig lavt (tipper ms pushet turn 10 ganske mye for å få ut spillet til lansering). Ett bilspill uten Nurburgring er ikke riktig, men det kommer forhåpentligvis etterhvert. De har visst laser mappet alle banene på nytt og da tar det vel litt ekstra tid med Nurburgring sine 23km :). Håper bare de ikke skal ha en latterlig høy sum for alt kommende DLC.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Anbefaler folk å ikke kjøpe Forza, men for de som allerede har det så er det halv pris på alle biler fram til den 1. Desember, så utnytt muligheten ja :)

 

Edit: Ville ihvertfall ventet med å kjøpe det, førsteintrykket for meg er ekstremt dårlig, satt opp mot Forza 4. Hvis halvering av antall baner/biler og null mulighet til å teste biler i quickplay er prisen å betale for bedre grafikk. Så klarer jeg meg uten.

 

Spillet ser forsåvidt veldig bra ut.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Mottok Xbox one fra Microsofts tyske nettbutikk i dag! Var lenge skeptisk til innkjøpet. Vurderte å anskaffe PS4, tilsynelatende i likhet med de fleste andre nordmenn. Men nostalgien og magien ved xbox gjorde valget enkelt da muligheten dukket opp. Betalte, som mange andre her inne, 4200,- for vidunderet, med norsk merverdiavgift og gratis frakt. Føles utvilsomt som et godt kjøp. :)

Førsteinntrykket er svært godt. Kontrollen ligger komfortabelt i håndflatene, og føles mer kompakt enn før. Konsollen har tatt over styringen av både TV, reciever og Get-boks. Stemmekommandoer fungerer som en drøm.

Mangler dog spill. Hvor handler folk fra? Ser på en rekke prissammenligninger at gamezone.no kommer godt ut. Disse har etter det jeg kan se spillene på lager. Noen som sitter på informasjon om hvilke andre norske nettbutikker som sender ut fysiske kopier? Er i utgangspunktet ikke interessert i digitale utgaver, henger fortsatt igjen på dette områder. Liker å se spillsamlingen vokse i hyllen. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...