Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg lurte faktisk litt på Forza 5. Har aldri brydd meg om bilspill før. Men det ser jo lekkert ut. Og etter som jeg forstår vil vel driveatar teknologien hjelpe til med at jeg slipper å kjøre mot de aller beste i starten? Er det noen som ikke er store bilspillfans som har prøvd det og likte det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøre mot drivetar er mye verre en ai. Nå vet du det er programert til å være folk som kjører å presser deg ut. Justerer jo hvor vanskelig det skal være.

 

Har kjørt ett par løp til i FM5, ikke blitt så mye. For min del finner jeg bare mer å mer jeg ikke liker.

Kan starte med FM5:

 

Posetive først. Det ser bra ut, å bilene er lekkre å se på. That's it.

 

Midt i mellom er lyden. Er måten den er på som jeg ikke liker. Hørest ikke bra ut. For meg hørest det ut som dem setter meg i en stor hall. Kan være lyp på konsoll står på 7,1 og lyd i spill på tv. Siden jeg bruker sennheiser HD 598. La ikke merke til forskjell fra Home theater å TV.

 

Det jeg ikke liker. Du starter første løp med å bli behandla som et barn, alle midler på. Rart den ikke tar løpet av seg selv. Dette skulle mann ha fått justert før løpet

 

Dem har for det meste bare prøvd å få det til å se bedre ut, Glinse her å der, å glare over alt. Alt skal reflekteres. Der jeg kommer i tet på andre langstrekke på road atlanta, får jeg en bil som ser ut som den har vært i trafikk i et 20 runders løp. Fartsfølelsen er grusom treig. Men sånn har det vert fra forza 3, så samme på 4 å samma her igjenn.

 

Å det med drive avetar greia gjør det jo til ett kaos av påkjøring å unnamanøvring av folk som ikke vet når dem skal bremse. Regner med messteparten bruker linja på +35% på vanskelighets grad. Spørs om jeg må gå opp en grad til.

 

Så er det dette med bremsing. Bruker du 100% eller 90% kraft med denne kontrolleren så låser du jo med en gang. Har satt til 73% kraft å fordelt 53/47 tror jeg det var. Enda er det ikke bra. Må si jeg ikke liker denne kontrolleren så godt. LT å RT er for store, du får ikke fingeren irundt å pressa med rett pungt av fingeren synnst jeg. Den skulle hatt en litt stivere fjør. Føler ikke godt nok hvor mye du presser.

 

Thumsticksa kunne jeg tenkt meg hadde større toppflate så du kunne få hvile mer av dem på toppen.

Nå virker det som en del er utafor. Skulle hatt ett litt svakere lys i Xbox knappen. Det hvite skjerer for mye.

Håper det kommer en kontroller med ledning, føles som det er lagg på den å.

 

Som dere skjønner er det endel som jeg ikke liker så godt, men det er min smak.

Så håper det kommer kontroller med ledning eller driver til den gammle, så dem kan legge i en dashbord update eller nå. For forza bør det dem få mere innhold. Er mer som en dlc som er solgt som fullversjon dette. Skulle gått å calibrert gass å bremse, for tror ikke spille setter helt inntrykket bremse\gass som 100% i spillet. Brukte ikke halve gangen på brems før det låste seg.

 

Flere får komme med ting om spillet å kontroller. Sorry for lang tråd..

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

MPEG-4, eller *.mp4 / *.m4v fungerer da som container format for blant annet h.264? Link

Og det er latterlig mye enklere å tagge MP4 / M4V filer kontra MKV, hvor ofte ser du MKV filer som er tagget med noen form for oppegående metadata overhode?

 

MPEG-4 part 14, eller *.mp4 er ikke det samme som MPEG-4, MPEG 4 angir standarder for encoding av video og audio, og er ikke ett container-format som MKV. Og hvordan, helt konkret er det enklere å tagge MP4 enn mkv? Det er irrievant hva folk velger å tagge eller ikke, hva slags tagging-funksjonalitet savner du i mkv?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

MPEG-4 part 14, eller *.mp4 er ikke det samme som MPEG-4, MPEG 4 angir standarder for encoding av video og audio, og er ikke ett container-format som MKV. Og hvordan, helt konkret er det enklere å tagge MP4 enn mkv? Det er irrievant hva folk velger å tagge eller ikke, hva slags tagging-funksjonalitet savner du i mkv?

 

AtW

 

Da kan jeg spørre deg om hvordan du enkelt klarer å tagge MKV filer? Som du kan lese i denne tråden over hos videohelp.com som er en fantastisk side for hjelp og verktøy for alt av encoding, decoding, pakking, tagging osv av video så sliter de fleste med effektiv tagging av MKV filer og de som først får det tagget har ofte utfordringer med at de fleste programmer og applikasjoner har store utfordringer med å lese dataene etterpå som gjør det temmelig meningsløst.

 

Og hvis MPEG-4 Part 14 som container ikke skal kunne betegnes som MPEG-4 eller MP4, hva i allverden skal man betegne det som da? MP4 container er per i dag så godt som like relevant som MKV da det kan pakke h.264, kan pakke alt fra DTS til Dolby (AC-3) i både lossless og lossy format, kan pakke AAC, MP3 og hva det måtte være, har flott støtte for subtitles og det hele og det er en lek å legge til metadata og tags da du kan gjøre det rett i Windows Explorer, via utbredte og helt allmenne applikasjoner som Windows Media Player og iTunes og ingen programmer sliter med å lese denne dataen etter den har blitt skrevet.

Lenke til kommentar

 

Da kan jeg spørre deg om hvordan du enkelt klarer å tagge MKV filer? Som du kan lese i denne tråden over hos videohelp.com som er en fantastisk side for hjelp og verktøy for alt av encoding, decoding, pakking, tagging osv av video så sliter de fleste med effektiv tagging av MKV filer og de som først får det tagget har ofte utfordringer med at de fleste programmer og applikasjoner har store utfordringer med å lese dataene etterpå som gjør det temmelig meningsløst.

 

Og hvis MPEG-4 Part 14 som container ikke skal kunne betegnes som MPEG-4 eller MP4, hva i allverden skal man betegne det som da? MP4 container er per i dag så godt som like relevant som MKV da det kan pakke h.264, kan pakke alt fra DTS til Dolby (AC-3) i både lossless og lossy format, kan pakke AAC, MP3 og hva det måtte være, har flott støtte for subtitles og det hele og det er en lek å legge til metadata og tags da du kan gjøre det rett i Windows Explorer, via utbredte og helt allmenne applikasjoner som Windows Media Player og iTunes og ingen programmer sliter med å lese denne dataen etter den har blitt skrevet.

 

Manglende støtte for MKV er så sin sak, det eren kjentsak at det er dårligere støttet, men det er der problemet ligger, har man software som støtter det er det hverken spesielt vanskelig eller spesielt lett å tagge, det er på det jevne.

 

MPEG-4 er mye mere omfattende enn mp4 er. Man kan betegne containeren som mp4, men MPEG-4 er mye mye mer generelt. MP4 har i utgangspunktet vesentlig dårlig formatstøtte enn mkv (om man ikke går utenfor spec, som DTS er), man har mye mye dårligere støtte for flere streams, som er en stor hemsko, kapittelstøtten er dårligere. Det er støtten blant probrammer som er problemet, teknisk sett er mkv mye bedre, og det er gode grunner til at det blir brukt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...