Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

For en maskin ! Kontrolleren er jo nydelig - skjønner ikke kritikken rundt de skulderknappene, er jo bare å skli fingeren opp. Kinect er over alle forventinger, skaper en ordentlig "next-gen" følelse. Til og med gestures fungerer knirkefritt (utrolig responsivt). Føler meg som Tom Cruise i Minority Report....

 

Tok sjansen på å laste ned Ryze til tross for blandet mottakelse - spiller på høyest vanskelig-grad - fantastisk spill ! Gleder meg til å spille gjennom i helga !

 

Jeg vippet veldig mellom PS4 og Xbox One - etter en kveld med Xboxen så er jeg veldig glad for mitt valg, alle "ekstra" funksjoner passer meg utmerket. Nettopp fått amerikansk Netflix til 35 kr måneden :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må stille spørsmålstegn med hvordan mange britiske og amerikanske anmeldelser av Xbox One påstår at de har slitt med stemmestyring, for jeg sliter overhode ikke med min noe ustabile og gebrokne uttale. Er direkte imponert over hvor bra Kinect forstår meg når jeg snakker engelsk.


Ser nå under Network at det står LAN: Strict, hva vil dette si? Er ingenting strict med innstillingene mine på pfSense så sliter litt med å forstå hva den strever med her.

Lenke til kommentar

Er jo plent umulig å få Xbox One til å rapportere noe som helst annet enn NAT: Strict. Har vært inne på min pfSense server / brannmur og dobbelt sjekket og til og med gått til skrittet å manuelt sette opp port 88 og 3074 som tydeligvis er de to portene Xbox Live og Xbox One krever og likevel så blir det strict.

 

Har upnp og nat-pmp aktivert og begge fungerer, Xbox One har aldri hatt problemet med å få åpnet sine porter automatisk ved hjelp av upnp, ingenting blir blokkert og det er tut og kjør for Xbox One og når jeg sjekker pfSense så rapporterer den akkurat det samme at alt fra Xbox One går rett igjen, null problemer og null restriksjoner med fremdeles rapporteres det altså som "strict"..

Lenke til kommentar

Må stille spørsmålstegn med hvordan mange britiske og amerikanske anmeldelser av Xbox One påstår at de har slitt med stemmestyring, for jeg sliter overhode ikke med min noe ustabile og gebrokne uttale. Er direkte imponert over hvor bra Kinect forstår meg når jeg snakker engelsk.

...

 

Amerikanere kan ikke engelsk.. :p

 

Så mye mumlig i uttalen deres.. hehe..

Lenke til kommentar

Er jo plent umulig å få Xbox One til å rapportere noe som helst annet enn NAT: Strict. Har vært inne på min pfSense server / brannmur og dobbelt sjekket og til og med gått til skrittet å manuelt sette opp port 88 og 3074 som tydeligvis er de to portene Xbox Live og Xbox One krever og likevel så blir det strict.

 

Har upnp og nat-pmp aktivert og begge fungerer, Xbox One har aldri hatt problemet med å få åpnet sine porter automatisk ved hjelp av upnp, ingenting blir blokkert og det er tut og kjør for Xbox One og når jeg sjekker pfSense så rapporterer den akkurat det samme at alt fra Xbox One går rett igjen, null problemer og null restriksjoner med fremdeles rapporteres det altså som "strict"..

Har du prøvd å sett den i DMZ?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sett den i DMZ?

 

Er ikke noe som heter DMZ på en skikkelig brannmur / server, kan jo alltids sette oppe egen LAN-port som DMZ men det er nok ikke helt det samme som du forbinder med DMZ vil jeg tro. Når ikke UPNP fungerer så har nok Microsoft gjort en litt dårlig jobb med programvaren, men det blir nok sikkert bedre med en oppdatering vil jeg tro. Ingenting annet på nettverket som sliter med mapping via UPNP og når det ikke engang vil fungere med manuell port forwarding så er det noe muffens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...