Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal family sharing hjelpe på dette? Spesielt om alle kan være i din "familie"?

 

Jeg tipper de har en langsiktig plan med dette. Hva denne planen går ut på aner jeg ikke, men de har helt sikkert en plan.

 

Kanskje vi i fremtiden ser at det er den mnd. avgiften som skal løse dette? At MS betaler en viss prosentandel av mnd.s avgiften til utviklerne som har gitt ut spillet som blir delt?

 

Noe må hvertfall utviklerne få for dette, hvis ikke hadde de ikke gått med på det.

Lenke til kommentar

Cliff er vel ikke endel av epic games nå.. hvem jobber han for i disse dager?

 

Forhåpentligvis ingen, med mindre han vil være den nye Adam Orth.

 

Jeg tipper de har en langsiktig plan med dette. Hva denne planen går ut på aner jeg ikke, men de har helt sikkert en plan.

 

Kanskje vi i fremtiden ser at det er den mnd. avgiften som skal løse dette? At MS betaler en viss prosentandel av mnd.s avgiften til utviklerne som har gitt ut spillet som blir delt?

 

Noe må hvertfall utviklerne få for dette, hvis ikke hadde de ikke gått med på det.

 

Det er ikke familien. Etter det jeg har lest kan man dele spillene med hvem man vil. Ettersom de skrev "familien" vil jeg tro at de har endret dette til hvem som helst i ettertid på grunn av kritikken de har fått.

 

Major Nelson laget faktisk en post på Twitter for noen minutter siden hvor han informerer om at han snart vil publisere en forklaring på hvordan dette vil fungere.

 

Lenke til kommentar

Hvordan kan du forsvare det? Å være villig til å betale mer penger for svakere maskinvare, for å bli kontrollert, samtidig som du har null eierskap, bare fordi du har hatt en Xbox tidligere?

 

Eg bryr meg fint lite om hva som er kraftigste konsollen, du er jo selvsikker i alt du skriver at du burde vært godt informert.. Dette med eierskap så tenker du når microsoft stenger serverne så er ikke spillene verd noe. Mulig noen tenker frem i tid, altså 10-15 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På gamestop har jeg blitt tilbudt å kjøpe en brukt variant av spillet istedet når jeg står i kassa og skal betale for den nye varianten av spillet - "Du vet vi har dette spillet brukt, så kan du spare en 50-lapp" -Temmelig frekt av Gamestop.. Dette er jo helt klart for at de selv skal få bedre resultat. Har aldri kjøpt et bruktspill av prinsipp for å støtte utviklere. Tenk om det er sånn at de "pusher" bruktspill på folk verden over? Da frarøver de jo rett og slett spillutviklerne sin inntekt.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

På gamestop har jeg blitt tilbudt å kjøpe en brukt variant av spillet istedet når jeg står i kassa og skal betale for den nye varianten av spillet - "Du vet vi har dette spillet brukt, så kan du spare en 50-lapp" -Temmelig frekt av Gamestop.. Dette er jo helt klart for at de selv skal få bedre resultat. Har aldri kjøpt et bruktspill av prinsipp for å støtte utviklere. Tenk om det er sånn at de "pusher" bruktspill på folk verden over? Da frarøver de jo rett og slett spillutviklerne sin inntekt.

 

Fordi de har 90-95% fortjeneste på bruktspill, kontra de 10-20% de har på nye spill.

Lenke til kommentar

Hvordan funker det på finn og Ebay? Får utviklerne mer av kaka der?

 

Nei, men Gamestop går aktivt inn for å ødelegge for utviklerne. Når man som kunde går innom Gamestop, plukker opp et nytt spill, tar den med til kassa for å betale, så begynner de aktivt salg i kassa for å få deg til å velge den brukte kopien som koster 20 kr mindre. Da ødelegger de salget av et nytt spill. Går jeg inn på Finn.no for å kjøpe bruktspill, så vet jeg at jeg skal ha bruktspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å selge brukt har vært en måte å kjøpe rimelig i mange år - i slutenden gavner det også produsenten/utvikleren. Mange er tilfrdse med et brukt produkt som gjør samme nytten som et nytt - å anbefale et like godt og rimeligere kjøp sees vanligvis på som god service.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg har hørt vage rykter om at Gamestop "presser" utviklere til å prise spillet slik at nettsteder som steam ikke har råd til å senke prisen alt for mye - slik at det ikke blir så mye billigere å kjøpe digitalt. Måten de presser utviklerne er visst at de nekter å selge spillene deres fysisk i Gamestop-butikker dersom de nye spillene blir myye billigere online. Utviklere taper jo stort (hverfrall frem til nå) på å ikke selge spill fysisk i butikk.

 

De dette går ut over: Forbrukeren, deg og meg. Gamestop = one big dramaqueen

 

Å selge brukt har vært en måte å kjøpe rimelig i mange år - i slutenden gavner det også produsenten/utvikleren. Mange er tilfrdse med et brukt produkt som gjør samme nytten som et nytt - å anbefale et like godt og rimeligere kjøp sees vanligvis på som god service.

 

God service? Det er ikke god service som er grunnen til at de gjør det. De gjør det så de selv skal tjene mer. De får jo all inntekten fra bruktspill. De dette går utover er jo til syvende å sist forbrukeren. Online spill blir ikke billigere + at utviklere taper såppass mye at de har mindre penger til å utvikle nye gode spill. Dette er et reelt problem i spillbransjen, dette er ikke noe tull vi finner på her.

 

 

Nå merker jeg diskusjonen gikk litt VEL bort fra Xbox One, så skal ikke ta denne noe videre her.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Forza 5 1080p 60 fps gameplay video: http://www.gamersyde...p-30293_en.html

 

Looking good.

Dette var vakkert. Gledar meg til Forza 5!

 

Det der er faktisk eit råbra system dersom det fungerer på den måten. Eg synest det er betre enn å låne vekk fysiske plater.

Det er ei veldig elegant løysning. Undrast kvifor dei ikkje gjorde ei stor sak utor dette på annonseringa av boksen, eller under E3.

 

Som noen sa tidligere her i tråden: plutselig var ikke den videoen Sony la ut om hvordan man kan dele spill så morsom lenger. Spøken ble litt ødelagt

 

:closedeyes:

Microsoft må svare med samme lest - dei må lage ein morosam video dei også! :D

 

Å være villig til å betale mer penger for svakere maskinvare, for å bli kontrollert, samtidig som du har null eierskap, bare fordi du har hatt en Xbox tidligere?

Gjer deg klar, harde fakta kjem her:

- Xbox eigarar er gjennomsnittleg 30% rikare enn andre konsolleigarar.

- Enormt lojale.

- Over snittet vakrare, og hyggeligare.

- Me likar kjensla av å bli kontrollert som ei sokkedukke.

 

Edit:

Å helvete.. Xbox One støttar ikkje scart!

 

Edit 2:

Får halde meg til Xbox 360.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 6
Lenke til kommentar

På gamestop har jeg blitt tilbudt å kjøpe en brukt variant av spillet istedet når jeg står i kassa og skal betale for den nye varianten av spillet - "Du vet vi har dette spillet brukt, så kan du spare en 50-lapp" -Temmelig frekt av Gamestop.. Dette er jo helt klart for at de selv skal få bedre resultat. Har aldri kjøpt et bruktspill av prinsipp for å støtte utviklere. Tenk om det er sånn at de "pusher" bruktspill på folk verden over? Da frarøver de jo rett og slett spillutviklerne sin inntekt.

 

Dette er akkurat hovedgrunnen hvorfor spill industrien vil ha ting digitalt.

 

At noen selger spillet sitt til gamestop for 50kr er ikke så ille, men at de selger brukte versjoner av nye spill til enorm profitt er hva som er verre.

 

Ikke bare taper utviklerne et salg, gamespot får en enorm fortjeneste på salget.

Endret av Knuttsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjer deg klar, harde fakta kjem her:

- Xbox eigarar er gjennomsnittleg 30% rikare enn andre konsolleigarar.

- Enormt lojale.

- Over snittet vakrare, og hyggeligare.

- Me likar kjensla av å bli kontrollert som ei sokkedukke.

 

Å eie en konsoll vil jeg ikke se som en rik person!

Hva med dem som har 25+ konsoller og kjøpt over 400+ spill på en generasjon, er dem "fattig" da :p

 

I mine øyner er man rik om man ikke skipper en eneste konsoll og kjøper minst 40+ på hver enkel konsoll. Jeg skal ikke skippe en eneste selvom ditt og datt har drm blablabla, her går jeg for spillene sin skyld!

 

Skulle ønske at november var om 1 uke. Endelig kjenne lukta fra en nyåpnet eske som inneholder en ny konsoll, den feelingen der er magisk!

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...