Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Om de to sammenlignes skal jeg sammenligne Gran Turismo og Mario kart. Driveclub er en arcade drevet opplevelse, Forza går mer imot retningen av simulator, bare i mindre grad.

 

Poenget er at drive club ser dårligere ut enn racere på PS3 i følge dagbladet.

Forza 5 derimot var et klart next gen sprang fremover sier de.

 

Nei, spillene er ikke ferdige, men det viser at xbox ikke står noe særlig dårligere til når det kommer til spillene. Hviis det fremdeles er noen igjenj som bryr seg om det da. Virker jo ikke sånn lenger.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en tenkt teoretisk situasjon, akkurat som med hvis live ble avsluttet.

 

Men sett at steam måtte stenges ned, eneste situasjon hvor det kan skje er hvis valve kom i seriøse økonomisk problemer og måtte erklære seg konkurs, samt at ingen ville kjøpe de opp. De er konkurs, de har ikke mulighet til å patche alle spillene i steam biblioteket for å fjerne steam klienten, samt alle spill som bruker steamworks slutter å virke.

 

Noen av spillene vil kanskje ha crackede versjoner ute, men faktisk ville det fortsatt være ulovlig for deg å laste ned disse selv om du hadde spillet på steam.

 

Det er ingen forskjell.

 

Den største forskjellen på Steam og løsningene fra Nintendo, Sony og Microsoft er at Steam er plattformagnostisk. Det er jo ikke bare et hypotetisk scenario at konsollprodusentene vil kutte støtten til eldre maskiner etterhvert, det er så godt som garantert. Dersom neste generasjon ikke er bakoverkompatibel vil spill man har i skyen gå tapt.

Lenke til kommentar

Dette hadde vært meget og litt som jeg foreslo her i går. Kan velge å installere spillet for 24h-sjekken eller ha disken i for å la vær.

 

Om dette hadde vært mulig, i tillegg til den fantastiske funksjonene om å dele spillbiblioteket sitt med 10 andre er faktisk Xbox 1 er reelt alternativ.

 

Som jeg har nevnt tidligere så kan Microsoft gjøre mye med software oppdateringer. Så om de gjør så man har tre muligheter, hvorav den dere nevner er blant en av de så vil det være perfekt. Altså;

 

1. Mulighet for installering av spill PÅ harddisken og spill UTEN cd - Må sjekkes hver 24 time

2. INGEN installering på harddisken og spill MED cd - Kan spilles offline

3. Installering av spill PÅ harddisken og spill MED cd - Kan spilles offline, ingen sjekk og kort loading (slik som 360 er atm).

Lenke til kommentar

Poenget er at drive club ser dårligere ut enn racere på PS3 i følge dagbladet.

Forza 5 derimot var et klart next gen sprang fremover sier de.

 

Nei, spillene er ikke ferdige, men det viser at xbox ikke står noe særlig dårligere til når det kommer til spillene. Hviis det fremdeles er noen igjenj som bryr seg om det da. Virker jo ikke sånn lenger.

Jeg ser fortsatt på GT og Forza som konkurrenter. Venter på en 7er i GT serien før jeg uttaler meg. Men hvorfor de kjørte 6ern på denne gen er bare rart.

Lenke til kommentar

- play installed games without the disc, hence 24 hour check in. Can't play offline, MS stance on this is not final. Hopes for offline play if disc is kept.

 

Når et selskap gjør noe man ikke er fornøyd med, si ifra. Nå får jeg nesten håpet, dette hadde vært et fantastisk alternativ!

 

Som Emils over her skriver. Dette hadde vært jævla bra. Da har man alternativer, og kan gjøre hva man vil.

Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt på GT og Forza som konkurrenter. Venter på en 7er i GT serien før jeg uttaler meg. Men hvorfor de kjørte 6ern på denne gen er bare rart.

 

Selvsagt er de det. Men nå fokuserer man jo på launch og det vi vet skal komme.

 

Når GT7 evetuelt vil komme ut tør jeg nesten ikke en gang tenke på så lang tid de brukte på GT5.

Når så skjer så blir det nok ikke forza 5 vi sammenligner med, kanskje forza 8 og forza horion 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er kanskje bare meg, men jeg skulle ønske at de brukte mer tid på Forza 5. Nå har vi ikke natt og væreffekter, og jeg er veldig sikker på at de har valgt det bort for å perfeksjonere det de nå har på plass til launch. Skal ikke se bort ifra at de kan fikse det senere, og at det kommer som en patch/DLC, men det er vanskelig å vite noe om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg kan behandle det som eg vil. Leiger eg Starcraft 2 på PC fordi ef ikkje kan spele det online utan nett?

 

Kan man ikke spille offline singleplayer?

 

Edit: Blir litt som Diablo 3 da, bare at det gjelder hele konsollen. Den dagen Blizzard ikke lenger støtter D3, den dagen kan du ikke spille mer.

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kan behandle det som eg vil. Leiger eg Starcraft 2 på PC fordi ef ikkje kan spele det online utan nett?

 

Poenget er at på PS3 kan du gjøre dette med spillene:

 

- Bytte, selge, gi bort.

- Konsollen din blir ikke en brikke dersom du ikke har den online.

- Konsollen varer evig, uavhengig av hva Sony gjør med sine servere.

 

Med andre ord som du vil.

 

 

Xbox One:

 

- Kan ikke bytte spill

- Kan gi bort spillet til én person som har vært på vennelisten din i minimum 30 dager

- Kan ikke selge spill

- Kan låne bort din digitale samling til begrenset antall mennesker

- Konsollen dør uten Internett

- Konsollen dør uten servere

 

Det er vel mer en leietjeneste enn noe annet?

 

Online-delen til spill er en "leietjeneste" for den vil aldri være evigvarende uansett.

 

Tror du vi ville hatt NES eller Sega Saturn spill (for eksempel) den dag i dag om spillene krevde servere for å operere før i tiden?

Lenke til kommentar

Ohhh! Dette ser spennende ut! Men jeg ble enormt skuffa når de viste gameplay.. Så himla enkelt ut - hadde håpet noe mer realistisk combat.

 

Gameplayet så forferdelig ut, og det er også det man får ut av previewsene fra E3.

 

MEN, combat skal være dummet ned, fiendene dør lettere fordi de ønsket å vise frem alle kill-animasjonene, så det er bare å håpe at selve spillet blir bra. Synes også at animasjonene så veldig dårlige ut, og dette er uvanlig for Crytek, så det blir nok fikset.

 

Ellers var grafikken veldig fin, og noen av detaljene var nydelig. Jeg elsker konseptet, og håper selvsagt at spillet blir bra. Det har potensiale ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det enkelt:

 

I dag kan vi eie konsoller fra 80-tallet, og de vil allikevel fungere. Jeg eier Sega Mega Drive, NES, SNES, Dreamcast og Sega Saturn. Alle disse konsollene fungerer, og det vil de trolig gjøre i evig tid. Det samme gjør spillene.

 

Xbox One vil neppe fungere om 20 år. Da er serverne som verifiserer spillene og konsollen nede. Alt er dødt. Ingen retro. Alt er bare et minne. PS4 vil derimot fungere om 100 år takket være Sony, med mindre konsollen er fysisk ødelagt.

 

Og ikke kom med det pisset at vi uansett ikke spiller Xbox One om 20 år, så det er ikke noe problem. Det er ikke det som er poenget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får sikkert en GPS-tracker, så MS til en hver tid vet hvor du er. Om noen bruker XBone uten at du er i nærheten, så får dem ikke spille!

Nei, eg trur ikkje det er GPS sendar. Eg meinar bestemt det er eit Go Pro Hero 3, som ein til ei kvar tid må ha på hovudet - på den måten kan driftssentralen til Microsoft heile tida følgje med via ein FPV-strøm kva du driv med. Dersom dei ser aktivitet på Xbox'en din som ikkje stemmer overens med FPV-strømmen vart du fakturert ekstra.

 

Eg har lese at dei i slike tilfeller vil ta ein kikk igjennom Kinect kameraet, for å få eit overblikk over kor mange personar som sitt foran Xboxen. Estimert pris per pers som ikkje har lisens til spelet er mellom 25 og 35 euro. Du vil då få tilsendt x antall proforma lisensar, avhengig av kor mange som blei fanga opp av Kinect kameraet. Det er nettop dette som er så flott. No når Kinect sensoren er så god, kan den vha ansiktsgjenkjenning finne ut om person x, eller person y har lisens til t.d Fifa 14.

 

Det same gjeld dersom eg er på besøk hjå ein venn som har DLC til Battlefield 4. Kinect sensoren merkar at eg er foran ein anna person sin Xbox, og nyt godt av DLC eg ikkje har betalt for. Sjølv om eg ikkje har planar om å gå til innkjøp av denne DLC'en, vart min tankeprosess totalt forbigått - fordi eg har, som nevnt tidlegare, allereie nytt godt av denne DLC'en. Microsoft belastar då mitt kredittkort for DLC pakken, og lastar den ned automatisk.

 

Eg synest det er ei ryddig løysning, som forenklar bruk - og samtidig gjer godt for spel utviklarar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget er at på PS3 kan du gjøre dette med spillene:

 

- Bytte, selge, gi bort.

- Konsollen din blir ikke en brikke dersom du ikke har den online.

- Konsollen varer evig, uavhengig av hva Sony gjør med sine servere.

 

Med andre ord som du vil.

 

 

Xbox One:

 

- Kan ikke bytte spill

- Kan gi bort spillet til én person som har vært på vennelisten din i minimum 30 dager

- Kan ikke selge spill

- Kan låne bort din digitale samling til begrenset antall mennesker

- Konsollen dør uten Internett

- Konsollen dør uten servere

 

Det er vel mer en leietjeneste enn noe annet?

 

Online-delen til spill er en "leietjeneste" for den vil aldri være evigvarende uansett.

 

Tror du vi ville hatt NES eller Sega Saturn spill (for eksempel) den dag i dag om spillene krevde servere for å operere før i tiden?

 

Nå virker det som du med vilje overså det jeg skrev istad. Du KAN låne bort spill på Xbox One og du KAN selge spill (dersom produsenten av spillet godtar det). Slutt å bruk dette argumentet på den måten. Du fremstiller det helt feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...