Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg kommer med er negative nyheter som er det eneste jeg finner. Er vanskelig å finne noe positivt.

 

Det er fordi det ikke er noe positivt. De som kjøper Xbox One kjøper den fordi de er fornøyd med Xbox 360 og ikke orker å bytte til Sony av den grunn. Noe positivt er det ikke. Microsoft blir å livnære Xbox One på fanboys som aldri vil gi slipp.

 

Sony livnærer seg på de som allerede liker konsollen fra før av, hardcore gamers, og de som stikker fra Microsoft.

 

Tviler. De har nok kontroll, for det vet hvor mye det vil bety at alt er stabilt. Som jeg skrev i går så er det nok derfor Xbone kun vil virke i 21 land ved launch.

 

Ikke sant, jeg tok ikke med i min begrunnelse at den bare funker i en liten del av verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det begynner å bli slitsomt å lese enkelte kommentarer her. Kommentarer som blir gjentatt i det uendelige.

 

Xbox One er den konsollen som tiltaler meg mest, på grunn av spillene, kontrolleren og ikke minst Xbox LIVE.

 

Det er så mye unødvendig fanboy-snakk fra enkelte her.

 

Og Microsoft overvåker meg via Kinect? Overvåker Nokia meg via kameraet på telefonen min? Overvåker Dell meg via kameraet på den bærbare pc-en min? Tullprat.

Lenke til kommentar

Nei, Valve kan stenge Steam når de ønsker. Men PC vil allikevel sørge for at du kan spille de ved hjelp av en enkel .exe fil. Skjer dette på Xbox One mister du alt for alltid.

 

Dette er en tenkt teoretisk situasjon, akkurat som med hvis live ble avsluttet.

 

Men sett at steam måtte stenges ned, eneste situasjon hvor det kan skje er hvis valve kom i seriøse økonomisk problemer og måtte erklære seg konkurs, samt at ingen ville kjøpe de opp. De er konkurs, de har ikke mulighet til å patche alle spillene i steam biblioteket for å fjerne steam klienten, samt alle spill som bruker steamworks slutter å virke.

 

Noen av spillene vil kanskje ha crackede versjoner ute, men faktisk ville det fortsatt være ulovlig for deg å laste ned disse selv om du hadde spillet på steam.

 

Det er ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Det er fordi det ikke er noe positivt. De som kjøper Xbox One kjøper den fordi de er fornøyd med Xbox 360 og ikke orker å bytte til Sony av den grunn. Noe positivt er det ikke. Microsoft blir å livnære Xbox One på fanboys som aldri vil gi slipp.

 

Sony livnærer seg på de som allerede liker konsollen fra før av, hardcore gamers, og de som stikker fra Microsoft.

 

 

 

Ikke sant, jeg tok ikke med i min begrunnelse at den bare funker i en liten del av verden.

 

Kanskje du skal ta en titt hva selv MS haterne i Dagbladet (pressfire) sier om Drive Club vs Forza 5 f.eks.

 

Kanskje du skal ta en titt på Titanfall.

Kanskje du skal ta en titt på Dead Rising 3 osv.

 

Kanskje du rett og slett burde ta en titt på spillene Xbox one tilbyr og så prøve å forstå at noen av oss faktisk liker fordelene ved å ha en maskin som fokuserer mye på online og lettvinthet.

 

Nei, det er ikke vanskelig for en del av oss å logge på Live samtidig når vi skal spille.

De fleste gjør det allerde i dag.

Endret av Knuttsen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kanskje du skal ta en titt hva selv MS haterne i Dagbladet (pressfire) sier om Drive Club vs Forza 5 f.eks.

Om de to sammenlignes skal jeg sammenligne Gran Turismo og Mario kart. Driveclub er en arcade drevet opplevelse, Forza går mer imot retningen av simulator, bare i mindre grad.

Lenke til kommentar

Kanskje du skal ta en titt hva selv MS haterne i Dagbladet (pressfire) sier om Drive Club vs Forza 5 f.eks.

 

Kanskje du skal ta en titt på Titanfall.

Kanskje du skal ta en titt på Dead Rising 3 osv.

 

Kanskje du rett og slett burde ta en titt på spillene Xbox one tilbyr og så prøve å forstå at noen av oss faktisk liker fordelene ved å ha en maskin som fokuserer mye på online og lettvinthet.

 

Nei, det er ikke vanskelig for en del av oss å logge på Live samtidig når vi skal spille.

De fleste gjør det allerde i dag.

 

Lettvinthet? Prøver du å være morsom?

 

1. Putt disken inn i konsollen

2. Spill

 

Det er lettvinthet.

 

Det som ikke er lettvint er å måtte lese et manuskript på størrelse med det Anders Breivik lagde for å forstå hvordan Xbox One fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...