Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

To spørsmål til forumfolket:

 

1) Noen som har denne?

 

2) Kan Xbox One X spille av Blu-ray i 3D?

Jeg har den fjernkontrollen.

Helt klart verdt pengene.

Automatisk lys, god å bruke og snarveiknapper.

Anbefales til alle som bruker sin Xbox til dvd, blu-ray og uhd-plater.

 

 

Jeg har den også, og den fungerer helt fint. Men jeg har sett andre fjernkontroller med flere knapper på. Blant annet numeriske, som visstnok kan være praktisk. Til ~samme pris skal visst de være å foretrekke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser spillstørrelsene begynner å bli så smertefullt store for folk flest i flere land som sitter på datakvoter og tregt nett at for disse er ikke One X og 4K spill aktuelt å kjøpe en gang bare på grunn av dette. Dette må da være den perfekte tiden for Microsoft å slenge seg inn i internettbransjen, trekke til seg internettkunder som er lei kvoter og lokke med XBL viklet inn i prisen eller gi rabatt på konsoller om man binder seg, eventuelt samarbeide med eksisterende leverandører om å i alle fall få fjernet kvotene.

 

Tror de har ett massivt reklameringspotensiale her.

Lenke til kommentar

Men hva skal de numeriske knappene egentlig være godt for?

 

Jeg husker ikke helt, han hadde et godt eksempel eller to han fyren som testet det på en YT video. At man kan taste inn nøyaktig avspillings tidspunkt kan sikkert være kjekt av og til. Ellers ser jeg den har XYAB knappene i tillegg. Og det var kanskje dem han snakket om som kan være kjekke å ha på fjernkontrollen til streaming app'er som Netflix eller liknende? Som sagt husker jeg rett og slett ikke.. Sorry..

Lenke til kommentar

Ja men det er jo så minimalt forbedring. Og en må stå stille og sammenligne ved å studere små detaljer for å se noe forskjell. Så fort en beveger seg så er det omtrent umulig å se noe forskjell som vist i klippet. Hadde jo håpet på noen høy oppløste teksturer eller effekter rundt omkring.

 

Men men..still early days.

Lenke til kommentar

Av de sammenlikningene jeg har sett der PS4pro ser litt "soft" ut i forhold. Så er det nettopp det som ser ut til å være problemet. Det likner mer på FXAA enn lavere oppløsning med oppskalering. Og ut fra hva jeg har lest om "checker boarding" kan jeg ikke forstå at det skal ha en så stor innvirkning på bildekvaliteten som det vi ser i enkelte titler.

 

Når det er sagt, så er folks syn veldig forskjellig også. Med briller på, så leser jeg nederste linjen på synsplansjen hos optikeren. Før alders langsyntheten slo inn gjorde jeg det uten briller. Jeg tror nok jeg vil ha mye mer ut av god 4K enn folk med mer "normalt" syn..

Lenke til kommentar

Ja men det er jo så minimalt forbedring. Og en må stå stille og sammenligne ved å studere små detaljer for å se noe forskjell. Så fort en beveger seg så er det omtrent umulig å se noe forskjell som vist i klippet. Hadde jo håpet på noen høy oppløste teksturer eller effekter rundt omkring.

 

Men men..still early days.

Det måtte man jo på en hel haug med titler på Xbox One vs PS4 også? Allikevel hadde du nesten en kavalkade av videoer der PS4 var best daglig i VS tråden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fikk min Scorpio først i dag men har ikke orka å koble opp....hadde stilt seg annerledes om jeg hadde hatt 4K tv nå.

Apropos 4K tv.....kanskje lurt å spørre her hva dere spiller på?

Regner med at alle her har tv med lavest mulig input lag.

Ganske håpløst for en noob å finne tv som egner seg til spilling ...65` eller litt større.

 

LG OLED65B7 har meget lavt input lag. Tror vi snakker 21-22ms

Sikkert mulig å få den til 24.999,- eller lavere rundt black friday

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4095123

 

Ja har lest litt om denne tvn og den virker veldig bra.....MEN leste på lyd&bilde at den ikke var helt topp ved panoreringer på vanlige tv kanaler ...hakket litt vel mye i forhold til andre tver uansett innstillinger.

Ble litt skeptisk for jeg ser mye vanlig tv og hakking irriterer.

Lenke til kommentar

 

Ja men det er jo så minimalt forbedring. Og en må stå stille og sammenligne ved å studere små detaljer for å se noe forskjell. Så fort en beveger seg så er det omtrent umulig å se noe forskjell som vist i klippet. Hadde jo håpet på noen høy oppløste teksturer eller effekter rundt omkring.

Men men..still early days.

 

Det måtte man jo på en hel haug med titler på Xbox One vs PS4 også? Allikevel hadde du nesten en kavalkade av videoer der PS4 var best daglig i VS tråden.

Hva er ordtaket..med alder kommer klokskap. Men fortsatt skuffende at Assassin’s Creed ikke ser bedre ut på X. Men slik er det med tredjeparts utviklere. Vi må nok forvente mange spill som en knapt ser forskjell på. Men for dem som går ifra enten den første eller S utgaven av Xbox og som ikke bryr seg om hva som skjer hos konkurransen så er jo hoppet massivt uansett. Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...