Gå til innhold

Trolling på internett kan bli forbudt i Arizona


Anbefalte innlegg

Hva er galt med denne loven? Trolling er synonymt med mobbing, og loven bygger et grunnlag for å stoppe at mennesker blir trakasserte på internett.

 

Nå er det nok neppe forumtroll de vil stoppe, men folk som trakasserer på internett og mobber offerene til de gir reaksjoner (Les: Jessi Slaughter). Dette er troll som påvist har fått folk til å begå selvmord eller bli emosjonelt nedbrutt, og er IKKE det samme som småunger som tuller i "sex og samliv"-forumet.

 

Ordet 'annoy' er nok lagt inn i loven for å dekke et bredere spekter, og jeg antar at det er for å dekke forfølgning, og du vil trolig ikke bli satt i fengsel for mindre tilfeller.

 

Vi har også lover mot mobbing i Norge, men det betyr ikke at du blir satt i fengsel for å plage en fyr.

 

Jessi Slaughter er en feil-oppdratt, rappkjefta kid som ikke har noe å gjøre på internettet. Eksempel.

 

Hva så? Først og fremst er det ikke relevant, og for det andre så er det ingen som fortjener å bli trakassert til randen bare fordi man er ung og stor i kjeften. Barn er meget sårbare, og å presse dem psykologisk kan gjøre stor skade på dem.

 

Skal du bare slette Facebooken din da? Om du får veggen din fylt av ekle kommentarer så er det ikke bare å slette Facebook og viske ut alle kommentarene fra hukommelsen din.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0iQ0SpQO9xw

(med fokus på slutten.)

 

Ironisk nok kunne han trengt seg en reality-call.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med denne loven? Trolling er synonymt med mobbing, og loven bygger et grunnlag for å stoppe at mennesker blir trakasserte på internett.

 

Nå er det nok neppe forumtroll de vil stoppe, men folk som trakasserer på internett og mobber offerene til de gir reaksjoner (Les: Jessi Slaughter). Dette er troll som påvist har fått folk til å begå selvmord eller bli emosjonelt nedbrutt, og er IKKE det samme som småunger som tuller i "sex og samliv"-forumet.

 

Ordet 'annoy' er nok lagt inn i loven for å dekke et bredere spekter, og jeg antar at det er for å dekke forfølgning, og du vil trolig ikke bli satt i fengsel for mindre tilfeller.

 

Vi har også lover mot mobbing i Norge, men det betyr ikke at du blir satt i fengsel for å plage en fyr.

Takk for at du skrev dette. Da slapp jeg formulere alt dette selv. Attpåtil formulerer du alt bedre enn jeg kunne gjort det. Jeg kan ikke helt si at jeg liker vinklingen i artikkelen. Det er ikke sånn at du blir kastet i fengsel om du poster et troll-fjes.

 

Jeg er dessverre redd loven vil ha begrenset effekt. Det er enkelt å skjule seg bak kallenavn og mellomtjenere ("proxies" på engelsk) og dermed unngå å bli straffeforfulgt. For ikke å snakke om når mobberen er i en annen verdensdel. Men en slik lov vil sikkert være nyttig i en del lokale saker.

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...