Gå til innhold

Test: HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Nå kjøpte jeg plutselig begge to (selv om jeg sa tidligere i tråden at jeg aldri vil kjøpe Xperia S pga. byggekvalitet)

 

Vil starte med at jeg overhodet ikke skjønner mennesker når de gjentatte ganger i ett forum fremhever sin mobil som ikke omhandler den mobilen forum tråden handler om. Enig i at vi bør legge dette død men blir så sabla forbannet noen ganger når en gjentatte ganger skal fremheve en annen mobil i en tråd som ikke er om den mobilen. Hva er vitsen liksom?

 

Ok ferdig med det, hva jeg synes?

Skal med engang si at byggekvaliteten på Xperia S er mye bedre enn forventet, ingen knark lenger som var i X10, ingen løse deler (håper det holder) knallgod skjerm og stort sett en meget bra mobil som jeg vil beholde, kamera ikke testet skikkelig på noen av dem og batteri er for tidlig å si noe om. Begge er etter min smak nydelige mobiler. Å si at skjermen på One X ikke er blant det beste på markedet er rett og slett vas, begge har nydelige skjermer, mer er det ikke å si om det. Xperia S lagger mer på startskjermene enn One X gjør (ikke fått oppdateringen på Xperia s enda gjennom pc, hm har byggnummer 6.0A.3.67. siste versjon?)

Til slutt vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med begge sånn umiddelbart, One X er raskere, utseende klarer jeg ikke å bestemme meg for, synes begge er nydelige, byggekvalitet holder jeg en knapp på One X selv om jeg foreløpig er overrasket av kvaliteten på Xperia S (hadde både x10 og Arc, de knirket forferdelig)

Lenke til kommentar

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..

 

-Alt for stor mobil (etter min smak)

-Ingen kameratast

-Ikke blitz

-Ikke minnekort

-Kamera ser ut til å være dårlig

-Elendig batterikapasitet. 1dag ??

 

Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)

 

som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

Lenke til kommentar
Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..-Alt for stor mobil (etter min smak)-Ingen kameratast-Ikke blitz-Ikke minnekort-Kamera ser ut til å være dårlig-Elendig batterikapasitet. 1dag ??Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)
som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Den har blitz og ;-)

Lenke til kommentar

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..

 

-Alt for stor mobil (etter min smak)

-Ingen kameratast

-Ikke blitz

-Ikke minnekort

-Kamera ser ut til å være dårlig

-Elendig batterikapasitet. 1dag ??

 

Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)

 

som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Helt enig! 32gb er nok for de fleste, pluss ota lagring så er det absolutt ingenting å klage på.

Å sette Nokia 808 opp mot One X er jo ren idioti! Det er to totalt forskjellige mobiler. One X er en knakende god allrounder med imponerende skjerm. Nokia 808 er en kameramobil med veldig lite imponerende skjerm.... Vet helt klart hva jeg hadde valgt ;-)

Lenke til kommentar

Bare se hvilken score Trustedreviews gir den..

 

http://www.trustedre...le-Phone_review

 

Og nå er jeg lei av mobifil som hele tiden skal skryte av Xperia S'en sin.

 

Amobil.no ga den terningkast 4 og One X terningkast 6. Deal with it. Det er en grunn til at de gjorde det.. Det er rett og slett en bedre telefon. Jeg skulle selv ha Xperia S.. Etter jeg så omtalen til amobil fikk jeg ikke lyst på den. Nok sagt.

 

Jeg tenkte å kjøpe Xperia S i slutten av februar, men da jeg leste amobils test, ble jeg usikker.. Så kom testen til Xperia S på mobili.no og de ga den terningkast 5 (de har gitt terningkast 5 til One X å).. Jeg sendte mail til mobili.no og spurte om ting som amobil har trukket minus for. I følge mobili var de fleste punktene bare vanesak og smaksak og de anbefalte Xperia S. Jeg kjøpte den og jeg er super fornøyd. Har aldri vært så førnøyd med noen av mobilene jeg har brukt. (Har ikke brukt One X, men har hatt mange andre f.eks. Galaxy S, Galaxy s2, Xperia Arc, Xperia Ray, HTC Desire, Desire HD, HTC Titan, iPhone 3G, iPhone 4S osv)..

 

I det siste har jeg lagt merke til at amobil ikke er troverdige lenge.. Seriøsiteten flyttet til mobili.no..

 

PS: Jeg har ikke brukt One X, og sa derfor ikke noe om den..

Lenke til kommentar

Xperia S gir nok mer for pengene, men det (for min del) hjelper lite når mobilen lagger/hakker som pokker når enn drar gjennom menyene. Altså vi er i 2012 og at Sony ikke klarer bedre enn dette synes jeg er tragisk. Jeg var meget sugen på mobilen når jeg først så den pga det fine designet og fine spec's, men etter 5 minutter med bruk på Lefdal skjønte jeg fort hvorfor noen vil betale en god del ekstra for en HTC, for dette var dårlige greier. Vet ikke om det skyldes dårlig OS eller dårlig spec's, men det er bedre flyt i kjerringa min sin Glalaxy S enn i Xperia S. Da begynner jeg å lure om det i det hele tatt prøver de j*vla mobilene sine FØR de sender dem ut....

 

Lagging/hakking på Xperia S? Faktisk noe nytt for meg som har 2 Xperia S i huset og begge blir brukt som bare det, hundrevis av apps er installert osv.. :)

 

Lenke til kommentar

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..

 

-Alt for stor mobil (etter min smak)

-Ingen kameratast

-Ikke blitz

-Ikke minnekort

-Kamera ser ut til å være dårlig

-Elendig batterikapasitet. 1dag ??

 

Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)

 

som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Helt enig! 32gb er nok for de fleste, pluss ota lagring så er det absolutt ingenting å klage på.

Å sette Nokia 808 opp mot One X er jo ren idioti! Det er to totalt forskjellige mobiler. One X er en knakende god allrounder med imponerende skjerm. Nokia 808 er en kameramobil med veldig lite imponerende skjerm.... Vet helt klart hva jeg hadde valgt ;-)

 

32GB er uansett på grensen i 2012 syns jeg, erfaringsmessig fylles minnet veldig fort opp om man filmer endel i 1080 oppløsning.. Ota lagring kan brukes ja, men kun til små filer, da ikke store videofiler.. 808 har totalt 48GB inkl minnekort :)

Er ellers enig i att det er 2 forskjellige mobiler ja, man få jo ikke i både pose og sekk :)

Syns selv One X virket spennende men mistet interessen endel da kameraet ikke levde opp til de forventningene jeg hadde så nå heller jeg mest mot 808 :)

 

NB! Husk att 808 har RGB skjerm (ekte piksler), ikke pentile-skjerm... Men enig i att One-x uansett har en bedre skjerm, men for min del er ikke skjermen særlig viktig, syns kvaliteten på råmaterialet (bilder/video) er viktigere da jeg stort sett ser bilder/video over DLNA/HDMI..

 

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..-Alt for stor mobil (etter min smak)-Ingen kameratast-Ikke blitz-Ikke minnekort-Kamera ser ut til å være dårlig-Elendig batterikapasitet. 1dag ??Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)
som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Den har blitz og ;-)

 

Trodde jeg også først, men etter hva jeg ser i testene nå står det att den ikke har blitx (kun LED)....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..

 

-Alt for stor mobil (etter min smak)

-Ingen kameratast

-Ikke blitz

-Ikke minnekort

-Kamera ser ut til å være dårlig

-Elendig batterikapasitet. 1dag ??

 

Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)

 

som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Helt enig! 32gb er nok for de fleste, pluss ota lagring så er det absolutt ingenting å klage på.

Å sette Nokia 808 opp mot One X er jo ren idioti! Det er to totalt forskjellige mobiler. One X er en knakende god allrounder med imponerende skjerm. Nokia 808 er en kameramobil med veldig lite imponerende skjerm.... Vet helt klart hva jeg hadde valgt ;-)

 

32GB er uansett på grensen i 2012 syns jeg, erfaringsmessig fylles minnet veldig fort opp om man filmer endel i 1080 oppløsning.. Ota lagring kan brukes ja, men kun til små filer, da ikke store videofiler.. 808 har totalt 48GB inkl minnekort :)

Er ellers enig i att det er 2 forskjellige mobiler ja, man få jo ikke i både pose og sekk :)

Syns selv One X virket spennende men mistet interessen endel da kameraet ikke levde opp til de forventningene jeg hadde så nå heller jeg mest mot 808 :)

 

NB! Husk att 808 har RGB skjerm (ekte piksler), ikke pentile-skjerm... Men enig i att One-x uansett har en bedre skjerm, men for min del er ikke skjermen særlig viktig, syns kvaliteten på råmaterialet (bilder/video) er viktigere da jeg stort sett ser bilder/video over DLNA/HDMI..

 

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..-Alt for stor mobil (etter min smak)-Ingen kameratast-Ikke blitz-Ikke minnekort-Kamera ser ut til å være dårlig-Elendig batterikapasitet. 1dag ??Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)
som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Den har blitz og ;-)

 

Trodde jeg også først, men etter hva jeg ser i testene nå står det att den ikke har blitx (kun LED)....

 

One X har LED "blitz" ja.

 

Nå er skjermen til One X 720 x 1280 piksler i RGB, altså ekte piksler som du kaller det.

Forresten bra du setter fokus på dette med PenTile kontra RGB, da det på noen måter kan kalles juks å oppgi PenTile summeringen!

Lenke til kommentar

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..

 

-Alt for stor mobil (etter min smak)

-Ingen kameratast

-Ikke blitz

-Ikke minnekort

-Kamera ser ut til å være dårlig

-Elendig batterikapasitet. 1dag ??

 

Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)

 

som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Helt enig! 32gb er nok for de fleste, pluss ota lagring så er det absolutt ingenting å klage på.

Å sette Nokia 808 opp mot One X er jo ren idioti! Det er to totalt forskjellige mobiler. One X er en knakende god allrounder med imponerende skjerm. Nokia 808 er en kameramobil med veldig lite imponerende skjerm.... Vet helt klart hva jeg hadde valgt ;-)

 

32GB er uansett på grensen i 2012 syns jeg, erfaringsmessig fylles minnet veldig fort opp om man filmer endel i 1080 oppløsning.. Ota lagring kan brukes ja, men kun til små filer, da ikke store videofiler.. 808 har totalt 48GB inkl minnekort :)

Er ellers enig i att det er 2 forskjellige mobiler ja, man få jo ikke i både pose og sekk :)

Syns selv One X virket spennende men mistet interessen endel da kameraet ikke levde opp til de forventningene jeg hadde så nå heller jeg mest mot 808 :)

 

NB! Husk att 808 har RGB skjerm (ekte piksler), ikke pentile-skjerm... Men enig i att One-x uansett har en bedre skjerm, men for min del er ikke skjermen særlig viktig, syns kvaliteten på råmaterialet (bilder/video) er viktigere da jeg stort sett ser bilder/video over DLNA/HDMI..

 

Nei dette er for dårlig, og att den får 6èr i terningkast er for meg uforståelig..-Alt for stor mobil (etter min smak)-Ingen kameratast-Ikke blitz-Ikke minnekort-Kamera ser ut til å være dårlig-Elendig batterikapasitet. 1dag ??Rett og slett en mobil jeg hopper lett over, venter heller på Nokia 808 som kommer snart :)
som maaange har påpekt før i denne tråden, 1 dag batterilevetid på en sånn tlf er faktisk ganske så bra. og man trengersom sagt ikke minnekort når man har nesten 60 gb tilgjenngelig.

 

Den har blitz og ;-)

 

Trodde jeg også først, men etter hva jeg ser i testene nå står det att den ikke har blitx (kun LED)....

 

 

sånn som jeg leser det trenger du et kamera du kan ringe med ikke en telefon som du kan ta bilder med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

sånn som jeg leser det trenger du et kamera du kan ringe med ikke en telefon som du kan ta bilder med?

 

Nei mobilen i første rekke, så kamera :) Den må også ha alle teknologier for overføring av data også, eks. DLNA, HDMI, BT osv.. Og ikke minst være brukervennlig.

Men firekjerners prosessor osv er av liten betydning for min del da den stort sett blir brukt til å ringe, surfe på nettet, ta bilder, redigere bilder, GPS osv., altså prosesser som krever meget lite av en CPU så foretrekker heller god batterikapasitet fremfor overflødig prosessorkraft (noe desverre mange mobiler sliter med idag).

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det har jeg ikke merket. Noe jeg har merket derimot er at telefonen "låser seg" noen ganger når jeg skal lukke probrammer med den innebygde programbytteren.

 

Akkurat det skyldes nok at de hastet litt vell fort til ICS og er en ustabilitet som ligger i OSet. Dette blir oppdatert medio Mai.

Lenke til kommentar

Er det flere her som har merket at telefonen blir "treg" ved bruk av Spotify? Med dette mener jeg at musikken blir hakkete (offline låter) når man hører på musikk og laster en ny nettside, det samme gjelder ved spotify i bakgrunnen mens man spiller spill.

 

Spotify støtter ikke ICS i nåværende versjon. Flere ulike problemer forbundet med dette, det vanligste er at man ikke får spilt musikk i det hele tatt. En stor andel hissige kunder på Spotify forumet. Vent på den varslede storoppdatering fra Spotify eller bruk Wimp.

Lenke til kommentar

Er det flere her som har merket at telefonen blir "treg" ved bruk av Spotify? Med dette mener jeg at musikken blir hakkete (offline låter) når man hører på musikk og laster en ny nettside, det samme gjelder ved spotify i bakgrunnen mens man spiller spill.

 

Spotify støtter ikke ICS i nåværende versjon. Flere ulike problemer forbundet med dette, det vanligste er at man ikke får spilt musikk i det hele tatt. En stor andel hissige kunder på Spotify forumet. Vent på den varslede storoppdatering fra Spotify eller bruk Wimp.

 

Ok, det forklarer jo alt sammen. Å grunnen var selvsagt at man gikk for ICS for fort på dette problemet også.

Lenke til kommentar

Tok dette bildet idag med min One X ;) Syns det ble temmelig decent.

 

IMAG0008.jpg

 

Har forresten fått brukt One Xen noen dager nå.. Finner den litt vanskelig og benytte men det blir bedre ;) Litt vanskelig hvor man skal peke for og få de tingene man vil til å skje.. Batterilevetiden kunne vært bedre. Det er som amobil sier.. Denne mobilen er som en supercar, Du trenger den egentlig ikke. Men gud så morro når du først skal bruke den ;)

 

Jeg er iallefall ikke skuffet over kjøp av ny mobil ;) En flott oppgradering fra min gamle HTC Desire ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...